Van Nistelrooij eerste spits van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Is de basisplaats van Ruud van Nistelrooij terecht

Ja
4
21%
Nee, ik kies voor Kluivert
6
32%
Nee, ik kies voor Makaay
8
42%
Nee, ik kies voor Van Hooijdonk
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 19

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Van Nistelrooij eerste spits van Oranje

Bericht door joey » do jun 10, 2004 4:20 pm

Van Nistelrooij eerste schutter van Oranje

ALBUFEIRA - Gesteund door het vertrouwen van de bondscoach bereidt Ruud van Nistelrooij zich de laatste dagen opvallend ontspannen voor op zijn eerste grote toernooi met het Nederlands elftal. Het doet de spits van Manchester United zichtbaar goed dat hij is verlost van alle twijfels. Niet Patrick Kluivert maar hij is voorlopig de eerste spits van Oranje. Nu moet hij nog laten zien waarom Advocaat voor hem heeft gekozen.

Met een grote glimlach op het gelaat beleeft Van Nistelrooij het trainingskamp van het Nederlands elftal. De geboren Brabander voelt zich lekker. Hij neemt alle tijd voor de pers en is ook niet te beroerd voor een geintje. Neem nou, donderdagochtend. Edgar Davids zit achter een tafel en beantwoordt vragen van journalisten. Plotseling steekt iemand achter in de zaal een vinger op. De middenvelder knijpt met zijn ogen en ziet het dan pas. Het is Van Nistelrooij, de eerste spits van Oranje.

"Ja, er kan natuurlijk nog veel gebeuren", vertelde bondscoach Advocaat later op de dag. "Maar Ruud is voorlopig mijn eerste keus in de aanval. Of ik dat aan Kluivert heb uitgelegd? Nee, waarom zou ik. Ik denk dat Van Nistelrooij op dit moment de beste aanvaller voor Oranje is. De kans is dus groot dat hij tegen de Duitsers begint."

De topschutter van Manchester United is zichtbaar blij met het vertrouwen. " Natuurlijk is dit lekker", bekent Van Nistelrooij. "Ik heb altijd goede hoop gehad dat ik samen met Kluivert kon spelen. Ik geloofde daar wel in. Samen presteerden we echter bijna nooit goed. Mede daarom gaan we met buitenspelers en slechts één centrale aanvaller spelen. Het is voor mij lekker als ik die spits dan ben."

In zijn zoektocht naar de ideale centrumspits heeft Advocaat niet alleen naar de prestaties van de verschillende aanvallers bij het Nederlands elftal gekeken. Zo presteerde Kluivert de afgelopen jaren namelijk aanzienlijk beter dan Van Nistelrooij. Niemand scoorde vaker in het shirt van Oranje dan de aanvaller van Barcelona; veertig keer in 76 interlands.

Van Nistelrooij benadert alleen het doelpuntengemiddelde van Kluivert. De aanvaller had in dertig interlands veertien keer succes. Dat komt ook bijna neer op een doelpunt per twee landenwedstrijden. De topschutter van Manchester United maakte echter zelden het eerste of beslissende doelpunt van Oranje. Zijn laatste treffer in het Nederlands elftal dateert alweer van ruim een half jaar geleden.

"Toch denk ik dat Ruud de ideale diepe spits is", aldus Advocaat. " Hij heeft dat dit seizoen ook bij Manchester United weer bewezen." Van Nistelrooij kan niet wachten totdat hij bij het Nederlands elftal net zoals in Engeland presteert. "Ja, daar moet het heen. Ik ben er klaar voor. Waarom zou dat niet kunnen? Bij Manchester United word ik ook vaak door vleugelspitsen gevoed. Dinsdag tegen Duitsland moet ik het maar eens laten zien."
www.telegraaf.nl

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » do jun 10, 2004 4:26 pm

Logische keus van Advocaat, Van Nistelrooy is gewoon de beste. Dat Ruud de man zou worden bleek al uit het feit dat hij door de trainerstaf was uitverkozen om te komen praten over de te voeren strijdwijze op het EK, samen met Stam, Cocu en Davids. Deze vier zijn de kern van Oranje, de mannen waarvan net wat meer wordt verwacht dan de rest.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jun 10, 2004 4:26 pm

Geef mij maar Kluivert. Van Nistelrooy heeft mij nooit kunnen overtuigen in Oranje.
Tijd voor iets nieuws.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 10, 2004 4:29 pm

Kluivert is te jong naar het buitenland gegaan. Hij was er nog niet aan toe en is stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Inmiddels is hij een net niet spits, geen echte top. Van Nistelrooij is wel top, maar je moet wel op zijn kwaliteiten inspelen. De combinatie met Kluivert werkt niet, laat Patrick dus uit de ploeg.

Makaay: doelpuntenmaker maar counterspits.
Van Hooijdonk: presteert altijd, maar niet van het niveau RvN

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jun 10, 2004 4:30 pm

Maar Van Nistelrooy presteert goed als het team op hem afgesteld is. En dat is Nederland niet.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do jun 10, 2004 4:35 pm

ach sjit! Ik ben totaal geen fan van RvN ik vind het een onbeholpen spits die alleen scoort als het team geheel op hem is afgesteld... Kluivert heeft zichzelf al bewezen, oke hij is nu minder in vorm, maar let maar op als het EK begint dan gaan al die ballen via zn grote teen net wel weer in het doel.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jun 10, 2004 4:36 pm

Precies WP. :xyxthumbs:
Kijk joey, WP begrijpt het tenminste.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » do jun 10, 2004 4:42 pm

Wat een onzin lees ik hier. Het elftal moet altijd op de spits afgesteld zijn, hij moet ze er tenslotte inschieten. Patrick Kluivert is een drama momenteel en dus geen optie. De andere spelers ergeren zich alleen maar aan zijn spel.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 10, 2004 4:50 pm

Patrick Kluivert heeft een streepje voor bij Ajaxsupporters omdat hij van ons is, maar laten we wel zijn: Ruud van Nistelrooij speelt bij Man. Utd. en kan zo naar alle grote clubs van Europa, Kluivert hoopt op een club uit Londen maar daar willen ze hem niet. Dat is niet voor niets, RvN is veel gevaarlijker en doeltreffender dan Kluivert. Nu kun je zeggen dat Kluivert beter meevoetbalt, maar een spits moet de ballen erin rossen, daar staat hij voor.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jun 10, 2004 5:22 pm

Maar ook Van Nistelrooy doet dat bij Nederland niet aan de lopende band.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jun 10, 2004 5:28 pm

Precies, daarnaast hebben we dit jaar in Nederland ook weer gezien dat het hebben van een topscorer, en het afstemmen van je systeem daarop, helemaal niet betekent dat je aan het eind van de rit bovenaan staat.
Ik hou er helemaal niet van als een ploeg afhankelijk is van één man.

Neemt niet weg dat Kluivert op dit moment ook geen basisplaats verdient. De keuze voor RvN is daarom te billijken.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » do jun 10, 2004 5:58 pm

Liberty schreef:Geef mij maar Kluivert. Van Nistelrooy heeft mij nooit kunnen overtuigen in Oranje.
Kluivert wel dan ?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jun 10, 2004 6:00 pm

Met 40 doelpunten in 78 interlands kom je een heel eind hoor, mtrules.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » do jun 10, 2004 9:46 pm

Liberty schreef:Met 40 doelpunten in 78 interlands kom je een heel eind hoor, mtrules.
Ja, maar dat was toen hij nog GOED was, nu bakt hij er niets meer van !
Het is natuurlijk zo dat hij een fantastische spits voor Oranje was, maar die tijd is voorbij...ik denk dat RvN en Makaay op dit moment gewoon beter zijn en meer in vorm zijn dan Kluivert !
En de laatste keer dat Kluivert scoorde voor het Nederlands elftal was op 11 oktober 2003 tegen Moldavië... :nooo:
Laatst gewijzigd door mtrules op do jun 10, 2004 9:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » do jun 10, 2004 10:34 pm

Aangezien ik niet teveel mensen ongerust wil maken, ga ik voor RvN, maar eigenlijk hoort Van Hooijdonk gewoon in de punt te staan.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr jun 11, 2004 9:14 am

Misschien zou er meer naar VdV moeten worden geluisterd, die heeft aangegeven het liefst samen met Kluivert te spelen. Ik blijf het meeste vertrouwen stellen in snel combinatie spel en dan heb ik bij voorbaat niet al te veel vertouwen in VN.
Maar goed, laat Nistelrooy maar eens laten zien hoe hij ze er in rost. Ik blijf altijd het gevoel houden dat Nistelrooy alleen rendeert als hij ruimte krijgt (zoals in Engeland), en dat krijg je natuurlijk niet teveel tijdens een EK. Nederland moet anders gaan voetballen met VN in de punt, zoals hierboven ook gezegd, misschien zou het wel logischer zijn om met Kluivert ook VdV in te ruilen voor Robben op de linkervleugel om zo vanaf wat verder van het vijandelijke doel te spelen.
Laat Nistel het echter niet direct zien tegen de Duitsers, dan de wisselen voor Kluivert, en zie: gelijk veel meer schwung en voetbal in de ploeg...
Laatst gewijzigd door rocky op vr jun 11, 2004 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jun 11, 2004 9:18 am

Van Nistelrooy is DE man van Oranje en de enige bona fide superster die we hebben. Daar dient dus naar geluisterd te worden. Wat Van der Vaart wil is totaal niet van belang.

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr jun 11, 2004 9:27 am

Volgens mij is VdV ook een uitzonderlijke speler waar best naar geluisterd mag worden.

Ik vind het ook typisch voor de conservatieve Advocaat om alleen spelers te consulteren van een zekere ancieniteit, te weten Cocu, Stam, Davids en De Boer (en deze keer dus Nistelrooy).

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jun 11, 2004 9:29 am

Zo gaat dat bij ieder nationaal team, Rocky. Maar voor Rafael van der Vaart zijn in dit nieuwe systeem alle voorwaarden geschapen om zich tijdens het EK in de kijker te spelen. :yes:

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr jun 11, 2004 9:37 am

Nou dat is dus maar de vraag en dat geeft ook niet. Ik ben natuurlijk Ajacied en zie het liefst de onzen glorie-eren in Oranje (anderszins in het belang van Ajax ook weer niet: ik wil Sneijder nog lang niet zien vertrekken...), maar het belangrijkste is dat er een goed team staat straks. Als VN de beste is, dan met VN en dan denk ik ook met Robben op de linkervleugel en VdV misschien wel op de bank. Uiteindelijk, als er maar gewonnen wordt! (Laat de Ajax stijl dan maar aan Ajax over.)

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr jun 11, 2004 9:44 am

Wat ik nog even wil toevoegen, het zou andermaal typisch des Advocaats zijn wanneer hij VdV handhaaft op de linkervleugel met VN in de spits en daarmee opnieuw een echte vlees-noch-vis keuze zal blijken te maken.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » vr jun 11, 2004 11:08 am

Och, die opstelling staat mij eigenlijk best aan. Ik ben blij dat hij een definitieve keuze lijkt te hebben gemaakt, Ruud zal hier ook vertrouwen uit putten. De eerste wedstrijden van Raffie waren ook op de linkerflank en daar deed hij het samen met Davids best leuk. Ik ben erg benieuwd.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr jun 11, 2004 11:59 am

Van der Meyde start als rechtsbuiten en een echte linksbuiten is er niet, want vanaf die positie mag Van der Vaart starten. We spelen dus eigenlijk met 1 vluegel ipv 2, want een beetje behoudend moet het wel blijven bij Advocaat. Overigens is dit om te beginnen niet eens zo'n verkeerde keuze denk ik, het is pas echt catastrofal als de eerste EK wedstrijd wordt verloren. Je kan dus niet te aanvallend beginnen. Op het moment dat een doorbraak in de wedstrijd gewenst is, kan altijd Robben in de ploeg komen, zodat je echt 433 gaat spelen en dan kan je Van der Vaart naar centrale middenvelder schuiven.

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Bericht door rocky » vr jun 11, 2004 12:30 pm

Maar dan spelen we gewoon 4-4-2, met Van der Meijde en Nistelrooy in de spits. Maar VdV mist toch eigenlijk de snelheid om de linkervleugel vanaf het middenveld te bestrijken. Zenden dan maar?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 11, 2004 1:07 pm

Wedstrijd is pas dinsdag en Robben zal heus wel starten.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie