Van Nistelrooij eerste spits van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Is de basisplaats van Ruud van Nistelrooij terecht

Ja
4
21%
Nee, ik kies voor Kluivert
6
32%
Nee, ik kies voor Makaay
8
42%
Nee, ik kies voor Van Hooijdonk
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » vr jun 11, 2004 3:26 pm

Ik heb geen oefenpotjes gezien, dus een beperkt oordeel. Merk wel op dat de Premier League voor vN geschapen is. Daar krijg je zoveel ruimte dat teams op eigen helft aan tuinbouw kunnen doen. Niet alleen is Manu voor vN geschapen, zo ook de PL. het blijft te bezien hoe hij met zeer beperkte ruimtes op de EK omgaat. Tegen Duitsland oogt Makaay beter IMNSHO.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 11, 2004 6:00 pm

Makaay is een counterspits. Misschien een idee tegen Duitsland, maar tegen Tsjechië, als de ruimte beperkt is, geen goed idee. Of Nederland moet voor komen natuurlijk.

Ik heb me door Raul GB laten overtuigen, Van Nistelrooij zou het overal maken. Hij heeft niet alleen kracht maar ook snelheid en technisch kan hij wel wat, al zal hij nooit een Van Basten worden.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr jun 11, 2004 6:36 pm

Van Nistelrooy is geod als de team goed draait, maar als het met de team slecht gaat dan is hij onzichtbaar. Kijk naar Man Utd dit jaar. Roy Makaay kan ook de makkelijke kansen afronden, zo als Ruud dat bij als geen ander bij Man Utd doet wanneer het goed gaat met de team. Maar als het een beetje tegen valt op het veld, als het een battle wordt (zo als vaak op een eindtoernooi), dan is Makaay ook zeer goed, en in zulke situaties heb je aan Van Nistelrooy niks. Makaay kan ook scoren gewoon vanaf 25 meter of met een onmogelijke kopbal vanaf 11 meter. Dat zie je Van Nistelrooy zelden doen. Aan Makaay heb je gewoon meer, en hij is ook nog eens in vorm, i.t.t. Van Nistelrooy of Kluivert.

Het moet gewoon Roy Makaay zijn.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jun 11, 2004 9:02 pm

Goed zo Joey :xyxthumbs:



Ik vind de keuze te rechtvaardigen -volgens de logica in de het totaal verwrongen binnenkamertje van Dicky Dik dan- en ben al lang blij dat het geen Kluivert is geworden. Hoeveel grenzeloos krediet kun je iemand geven als er nu nog mensen zijn die hem in de basis zien beginnen; Kluivert heeft de afgeloepn 2 jaar helemaal niets gepresteerd, en sinds zijn absentie speelt barça voor het eerst in 4 jaar acceptabel voetbal; hij mag blij zijn dat hij uberhaubt in Portugal zit.

Maar ik ben Makaay voorstander en daar is genoeg werk voor te verzetten. Het altijd klassieke 'counterspits' doemt al weer op.
Kijk, de voorgaande poster is zeer correct: Makaay is de meest veelzijdige qua doelpunten maken. Makaay heeft een afstandsschot, snelheid, kan uitstekend koppen, heeft een -niet spectaculaire, maar toch- individuele actie en is absoluut de meest koele voor het doel. Dat hij niet in kleine ruimtes terecht zou kunen is je reinste onzin: Bayern speelt louter tegen ploegen die terugplooien en wanneer Deportivo op bezoek komt doet ook niemand de deur open. Nederland speelde tegen de Faroer, die met 10 man in de goal stonden. De 'ster in de kleine ruimte' Kluivert en Vn stonden muurvast en Makaay was inneens tussen 3 man te bedienen; vast geen toeval. Een goede spits vind altijd de ruimte dát is het kenmerk van een topper.

Maarja, VN en Makaay lopen niet zo hard op de training, dus is het logisch dat ze 0 kansen samen krijgen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za jun 12, 2004 7:34 pm

Ben het eens met de twee vorige posters. Makaay is scherper. De Engelse competitie vertekend het beeld. Daar krijg je als spits veel meer ruimte dan in bijvoorbeeld Spanje. Makaay is daar, in tegenstelling tot van Nistelrooy, al helemaal op ingesteld. Op een groot toernooi moet je niet eerst nog een heel leerproces door moeten maken.

Maar goed, veel zal het niet uitmaken, want geen van beiden lijkt me veel 'voeling' te hebben met vd Vaart erachter. Wat dat betreft heb je meer aan een speler uit de Ajax school. Kom je toch bij Kluivert uit. Kluivert is en blijft de beste kaatser van het stel. Met hem in de ploeg kan vd Vaart uitgroeien tot topscorer.

Plaats reactie