Seedorf wil niet op rechts

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Moet Seedorf achter de spitsen?

Natuurlijk. Van der Vaart heeft dit jaar niets gepresteerd.
9
43%
Welnee. Zeggen waar hij wil spelen, wat denkt hij wel?
12
57%
 
Totaal aantal stemmen: 21

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Seedorf wil niet op rechts

Bericht door joey » do jun 03, 2004 6:37 pm

'Voor mij is het uitgesloten dat ik rechts op het middenveld aan het EK begin'

Seedorf eist rol van schaduwspits
Door Rob Hartog

Clarence Seedorf beschouwt zichzelf onbetwist als de beste 'nummer 10' van Nederland. De 28-jarige international heeft maandag, na aankomst in Lausanne, bondscoach Dick Advocaat onomwonden verteld dat het in zijn optiek voor het Nederlands elftal het beste is indien hij bij het komend EK in Portugal de positie pal achter de spitsen inneemt.


Clarence Seedorf woensdag tijdens een persconferentie in Lausanne.

Die plaats als schaduwspits heeft Advocaat al vergeven aan Rafael van der Vaart. De Ajacied is voorlopig eerste keus voor de bondscoach. ,,Hij heeft meer scorend vermogen. Dat heb ik Seedorf ook uitgelegd. Clarence is het daar niet mee eens, hij bestrijdt alles.''

Seedorf is het inderdaad volstrekt oneens met de visie van de bondscoach. De middenvelder van AC Milan zei gisteren tegen het persbureau ANP: ,,Ik voel me heel sterk en vind dat mijn kwaliteiten op die plek in het elftal echt het allerbeste tot zijn recht komen. Voor mij is het uitgesloten dat ik bij voorbeeld rechts op het middenveld aan het EK begin. Besluit Advocaat anders, dan zit ik op de bank. Simpel toch.''

Advocaat neemt het plotselinge rumoer rond de middenvelder van AC Milan voorlopig luchtig op. Hij is niet bang dat Seedorf in het trainingskamp in Lausanne de kiem heeft gelegd voor een relletje. ,,Ik vind het wel moedig en professioneel van hem dat hij me eerlijk heeft verteld dat hij de schaduwspits van Oranje wil zijn. Te meer omdat hij weet hoe ik over Van der Vaart denk. Voor mij is het belangrijkste dat Seedorf me heeft gezegd 'als u me ergens anders neerzet, dan doe ik dat, alhoewel dat niet in het belang van het elftal zou zijn'.

Het is dus niet zo dat hij weigert op een andere positie te spelen. Dat zou ik ook niet hebben getolereerd. Dan zou ik hem naar huis hebben gestuurd. Als ik denk dat het goed is dat Seedorf rechts of links op het middenveld speelt, dan gebeurt dat.''

Voor Seedorf, die bijna 10 jaar geleden zijn debuut maakte bij Oranje, is het komend EK in Portugal zijn derde grote toernooi. Steeds belandde hij op de reservebank. Ook bij Guus Hiddink en Frank Rijkaard, op internationale toernooien de voorgangers van Dick Advocaat, kon Seedorf geen basisplaats afdwingen.

De huidige bondscoach serveerde hem augustus vorig jaar na de wanprestatie in Brussel tegen België zelfs tijdelijk af. Pas rond de play offs tegen Schotland keerde de vaak omstreden Seedorf terug binnen de selectie. Dat gebrek aan erkenning zit de 72-voudig international flink dwars. Seedorf hunkert naar het aanzien dat hij in eigen land nooit heeft gekregen, maar dat hij wel in het buitenland geniet. In zijn carrière pakte hij grote prijzen met Europese topclubs als Ajax, Real Madrid en AC Milan.

Binnen de Oranje-selectie is met verbazing gereageerd op Seedorfs claim bij de technische staf voor de positie van schaduwspits. ,,Vooropgesteld, het is zijn goed recht dat te doen'', vindt aanvoerder Phillip Cocu. ,,Maar of het verstandig is? Wanneer je je richt op één plek in het elftal dan beperk je je eigen mogelijkheden. Maar Clarence heeft daar ongetwijfeld goed over nagedacht.''

Begrijpen doet Cocu de actie van Seedorf niet helemaal. ,,Afgelopen periode heeft hij zich steeds aangepast. Het teambelang stond ook bij hem duidelijk voorop. Ik heb met hem nog geen contact gehad, maar stel dat hij straks zou weigeren rechts op het middenveld te beginnen, of op die positie in te vallen, dan kun je je afvragen of hij wel te handhaven valt. Maar het is aan de bondscoach om dan eventuele maatregelen te nemen.''

www.ad.nl

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 03, 2004 6:39 pm

Ik vind de opties te beperkt. Seedorf heeft namelijk gelijk om uit te spreken als hij echt niet op rechts wil spelen, zonder dat dat betekent dat van der Vaart voor hem moet wijken. Het was wellicht handiger geweest als Seedorf eea voor de selectie had aangekaard, Dikkie dik had dan immers nog een ander kunnen selecteren voor de rechterkant (R. de Boer voldoet immers aan alle criteria, 30+ en weinig gespeeld in 2004!). Seedorf lijkt te accepteren dat zijn keuze inhoudt dat hij de reserve nr. 10 wordt. Niets mis mee dus!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 03, 2004 6:49 pm

Natuurlijk heeft hij dat recht, maar het is of-of. Van der Vaart en Seedorf willen allebei achter de spitsen spelen. Wie heeft meer recht van spreken?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do jun 03, 2004 7:16 pm

Hup, ook naar huis. :nooo:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jun 03, 2004 7:21 pm

Ik vindt het moedig.

Hij zei namelijk ook letterlijk: ''Dan is de kans groter dat ik op de bank zit, maar op rechts speel ik slecht en bekrompen, dat is ook niet goed voor het elftal'', hij offert zich gewoon op voor iemand anders die daar kan en respecteert het als Vd Vaart voor hem staat op de lijst.

Gezeur van ego is overbodig, hij heeft nergens gezegd dat hij MOET spelen en dat hij beter is, hij wil het elftal alleen niet benadelen door op rechts te spelen.

Goed dat hij er mee komt, want Advocaat had dit nooit gezien en dan wordt het EK toch weer een stuk minder leuk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 03, 2004 7:23 pm

Ik vind ook dat de actie eerder respect dan afkeuring verdient. Seedorf kiest er gewoon voor om niet te spelen, want ok hij zal vantevoren hebben ingeschat dat de kans groot is dat dikkiedik voor Vaart blijft kiezen. Alleen, nogmaals, was het beter geweest dit voor de selectie bekend werd gemaakt bij de bondscoach te melden!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » do jun 03, 2004 7:34 pm

Iemand met zijn statuur mag zeggen welke positie hij ambieert. Net zoals Advocaat mag zeggen dat Seedorf dan tweede keus is.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10271
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do jun 03, 2004 7:41 pm

seedorf moet gewoon spelen ipv van der vaart... van der vaart is niet in vorm en seedorf speelt gewoon veel beter momenteel... ik denk dat de speler die het beste in vorm is moet spelen en dat is seedorf momenteel!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » do jun 03, 2004 7:48 pm

Toen ik in 'de Spits' de kop van het artikel las, dacht ik: toch niet weer he....Maar het valt allemaal wel mee. Wat heeft hij nu eigenlijk voor nieuws verteld? Het was al lang bekend dat hij achter de spitsen wil spelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 04, 2004 2:22 pm

De volkskrant meldt dat Seedorf er op de trainingen er een stuk fitter uit zou zien als Vd Vaart.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marcel
Berichten: 760
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Bericht door Marcel » vr jun 04, 2004 3:34 pm

Advocaat had die clown sowieso al niet mee moeten nemen.....

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 04, 2004 3:37 pm

Hij is sinds zijn terugkomst een van de weinige die elke wedstrijd een ruime voldoende haalde...wat je van Vd Vaart niet kan zeggen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Bericht door Drecul » vr jun 04, 2004 3:43 pm

en toch legt VDV er eentje op fabuleuze wijze in het net en dat heb ik seedorf nog niet zien doen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » vr jun 04, 2004 4:11 pm

Drecul schreef:en toch legt VDV er eentje op fabuleuze wijze in het net en dat heb ik seedorf nog niet zien doen.
Inderdaad, VDV is effectiever en daar gaat het om.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 04, 2004 6:54 pm

Dat hoeft een middenvelder niet te persé te zijn, ik vindt Seedorf beter en frisser meevoetballen, geeft lekkerre balletjes , en de spitsen ( zouden het) moeten afmaken, maar dat gebeurt niet.
Ik wil weleens Seedorf en Vd Vaart in 1 team zijn, de effectifiteit en de passjes in 1, kijken of dat resultaat oplevert.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr jun 04, 2004 7:10 pm

Dat zou kunnen als Vaart naast Ruud of Makaay in de spits wordt gezet. Helaas is Dickie nog niet zover....
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12839
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 04, 2004 7:13 pm

Ik ben bang dat Dickie nooit zo ver zal komen, NF. :nooo:
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr jun 04, 2004 7:50 pm

Advocaat is gewoon een ontzettende flapdrol. Eerst selecteert hij Seedorf een tijd lang niet meer omdat hij had aangegeven niet meer op rechts te willen voetballen. Vervolgens haalt hij hem na een goed gesprek weer bij de selectie. Seedorf op zijn beurt heeft weer overal lak aan door tijdens de wedstrijd tegen de VS op eigen initiatief van positie te wisselen met VderVaart en als klap op de vuurpijl vertelt hij vlak voor het EK dat hij niet meer op rechts wil spelen. En Advocaat? Die vindt het nu opeens moedig van Seedorf dat hij zich zo uitspreekt. Dat terwijl hij hem een paar maanden geleden om dezelfde reden niet meer geselecteerd had. :nooo: Met zo'n slappe bondscoach worden we toch nooit kampioen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 04, 2004 8:01 pm

Wat Seedorf betreft is het simpel: zet hem op zijn favoriete plek of selecteer hem niet. Die jongen heeft op rechts niets te zoeken.

Ik vraag me wel af waar Van der Vaart dat onbeperkte krediet aan te danken heeft. Hij heeft het hele jaar als een drol gespeeld, itt Seedorf trouwens.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jun 04, 2004 8:04 pm

Tja maar behalve vormgever op het middenveld is van der Vaart ook nog eens vlijmscherp voor de goal!! Hij heeft er in de eredivisie toch zeker een stuk of 7 gemaakt en in de CL bleek ook dat ie dit seizoen aan een halve kans genoeg heeft!!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12839
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 04, 2004 8:07 pm

:worshippy: Van der Vaart. :worshippy:

Beste speler van de wereld.
Tijd voor iets nieuws.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jun 04, 2004 8:08 pm

Laten we hopen dat ploegen met heel veel geld dat ook vinden! :blush:
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jun 04, 2004 8:08 pm

Seedorf achter twee spitsen, Vaart achter een. Zo moeilijk is het niet hoor.

Niettemin denk ik niet dat het slim is om Seedorf als 'spielmacher' aan te wijzen. De dagen dat-ie dramatisch speelt en een gevaar voor de eigen ploeg is zijn nog immer vaak aanwezig.


Of je speelt zo:

Davids ----- Sneijder-----
----------------------------------------------------------Seedorf
----------------------------------Vaart----------------------
----------------------Van Nistelrooy

De Milan pre-winterstop variant dus. :yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 04, 2004 8:11 pm

Lucas schreef:Laten we hopen dat ploegen met heel veel geld dat ook vinden! :blush:
Ik hoop dat hij er een paar inschopt en dat een van die clubs zo goed is Ajax te doneren. Voor 25 miljoen euro mogen ze hem komen halen. Graag zelfs.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12839
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 04, 2004 8:13 pm

En dan mogen ze Sylvie gratis mee nemen. :yes:
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie