Comeback Bergkamp

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Plaats reactie

Dennis Bergkamp moet terug in Oranje

JA !!! Altijd doen
10
63%
NEE......Heb je niks aan, met al die goede aanvallers
4
25%
Ja, maar alleen als het niet ten koste gaat van de jeugd.
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 16

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Comeback Bergkamp

Bericht door boa » ma mar 01, 2004 10:21 am

Een tijd geleden zat ik naar Arsenal te kijken en genoot ik weer van Dennis Bergkamp. Hij is niet meer de man van de snelle actie voor de goal en de doelpunten, maar is zich meer gaan concentreren op de steekpass. Hij zette in die wedstrijd geloof ik 4 keer Henry vrij voor de keeper.
Toen dacht ik terug aan de tijd dat hij bij Oranje speelde. En eigenlijk is na zijn vertrek het verval van Oranje begonnen. Niemand is ook meer op die nr. 10 positie geslaagd. Het is geprobeerd met Ronald de Boer, Seedorf, Kluivert, Hasselbaink, Makaay, v.d. Vaart, maar tot nog toe met zeer wisselend succes. Toen vroeg ik mij al af of Bergkamp niet geinteresseerd is om nog één keer op het allerhoogste niveau zijn kunsten te vertonen en de onbetwiste leider van Oranje in Portugal te zijn. Nog één keer voor het allerhoogste in zijn carrière gaan.

Vorige week zondag pleitte Youri Mulder voor de terugkeer van Bergkamp.
Deze week pleitte Huub Stevens voor zijn terugkeer.

Het mediaoffensief voor de terug keer van Dennis Bergkamp is begonnen.....

Wat vinden jullie ?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mar 01, 2004 10:24 am

Doet 'ie toch niet (en gelijk heeft 'ie).

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 01, 2004 11:59 am

Ik heb begrepen dat de heren Oranjespelers tijdens het EK in Portugal voor en na elke wedstrijd het vliegtuig nemen. Alleen dat al is genoeg reden om te concluderen dat we Dennis Bergkamp niet terug zullen zien als international.

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » ma mar 01, 2004 1:30 pm

Het vliegtuig nemen? Met die afstanden in Portugal? Compleet onzinnig, bovendien kan Dennis daar in zijn Fiat Panda makkelijk achteraan rijden.

Maar Bergkamp heeft niet voor niks afscheid genomen. Ook al is het nog steeds een genot om naar hem te kijken, zijn tijd in Oranje is geweest.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mar 01, 2004 3:17 pm

:cheer: :worshippy: bergkamp :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 01, 2004 3:23 pm

maxwell schreef:Het vliegtuig nemen? Met die afstanden in Portugal? Compleet onzinnig,
Oranje gaat zijn tenten opslaan in de Algarve. Als je vandaar naar Porto moet of zo, zit je aardig lang in de bus. Ik weet niet precies waar die groepswedstrijden zijn, maar ze vinden niet plaats in de Algarve neem ik aan.

Ik heb mijn twijfels of Bergkamp nog meekan op het hoogste niveau. Leuke steekballetjes geven op het middenveld van Arsenal is wat anders dan presteren op een EK.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12855
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 01, 2004 4:16 pm

Bergkamp kan nog zeker mee op het hoogste niveau. Hij speelt fantastische wedstrijden bij Arsenal.
Alleen is de kans klein dat hij terugkomt.
En de groepswedstrijden vinden ver van de Algarve in het noorden van het land plaats.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 02, 2004 6:40 pm

Hij kijkt wel uit.

Hij kan er zijn reputatie alleen maar mee verrampeneren. We zijn in Nederland de kansen van Oranje weer eens ouderwets aan het overschatten, omdat we een keertje flink hebben uitgehaald tegen Schotland (het Volendam van het Europese voetbal voor landenteams). En hupla: 'we' gaan de cup halen in Portugal.

Denken we. Want dat is natuurlijk absoluut niet het geval. In 1998 en 2000 had het gekund, maar nu is dit Oranje net even iets te oud - en in de meeste wedstrijden niet meer aan de praat te krijgen. Daar kan ook Dennis Bergkamp niets aan veranderen. Als die tegen de USA had moeten invallen, had 'ie verloren rondgesparteld.

Die gaat echt niet zijn vingers branden aan een laatste avontuurtje met Oranje. Net als Cruijff: het kan de mythe alleen maar om zeep helpen. Het is mooi zo. En Bergkamp snapt dat maar al te goed.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di mar 02, 2004 7:01 pm

joey schreef:Ik heb begrepen dat de heren Oranjespelers tijdens het EK in Portugal voor en na elke wedstrijd het vliegtuig nemen. Alleen dat al is genoeg reden om te concluderen dat we Dennis Bergkamp niet terug zullen zien als international.
Inderdaad, daarom heb ik ook nee gestemd......
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

WesleySneijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:11 pm
Locatie: Dongen

Bericht door WesleySneijder » di mar 02, 2004 9:31 pm

Bergkamp is één van de beste Nederlandse voetballers aller tijden, maar ik denk ook dat je hem vanwege z'n leeftijd (hij is inmiddels al 35) en z'n vliegangst niet mee hoeft te nemen. Hij presteert bij Arsenal wel goed, maar het EK is toch anders. Hij heeft ook minder tijd om te herstellen van blessures e.d. Bovendien hebben we in spelers als Sneijder en v/d Vaart ook spelers in huis die een uitstekende steekpass kunnen geven.

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » wo mar 03, 2004 9:56 am

[quote="maxwell"]Het vliegtuig nemen? Met die afstanden in Portugal? Compleet onzinnig, bovendien kan Dennis daar in zijn Fiat Panda makkelijk achteraan rijden.

Mwah, het is maar 600 kilometer, prettige wedstrijd verder.... :D

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » wo mar 03, 2004 9:59 am

Chris van Nijnatten schreef gisteren in zijn column in het AD dat hij voor honderd procent zeker weet dat Bergkamp niet meer zal terugkeren bij Oranje. Kort na het aantreden van Advocaat en Van Hanegem heeft dit duo namelijk via een journalist Bergkamp benaderd om hem te polsen voor een rentree. Deze heeft dat bepaald niet als prettig ervaren als we Van Nijnatten moeten geloven.

Karamat
Berichten: 372
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:17 pm

Bericht door Karamat » wo mar 03, 2004 2:58 pm

Alsof Bergkamp ineens zou terugkeren bij Oranje, omdat hij in goede vorm steekt. Hij heeft met zijn volle verstand afscheid genomen en besloot op het moment toen de kans reeel was dat Nederland kampioen kon worden in eigen land. Dat was een mooi afscheid geweest, maar dan moet je nog steeds je eigen besluit respecteren als dat niet lukt. Zeker omdat met de auto naar Japan en Korea bijna onmogelijk is, om nog een eindtoernooi mee te maken (toen we nog dachten dat Oranje naar WK 2002 zou gaan).

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo mar 03, 2004 5:31 pm

Karamat schreef:Alsof Bergkamp ineens zou terugkeren bij Oranje, omdat hij in goede vorm steekt. Hij heeft met zijn volle verstand afscheid genomen en besloot op het moment toen de kans reeel was dat Nederland kampioen kon worden in eigen land. Dat was een mooi afscheid geweest, maar dan moet je nog steeds je eigen besluit respecteren als dat niet lukt. Zeker omdat met de auto naar Japan en Korea bijna onmogelijk is, om nog een eindtoernooi mee te maken (toen we nog dachten dat Oranje naar WK 2002 zou gaan).
Ik denk dat hij inderdaad het besluit toen heeft genomen omdat hij wist dat hij toch niet meer op het WK 2002 zou acteren. Bovendien wilde hij denk ik niet meer voor al die oefenwedstrijdjes en kwalificatiewedstrijdjes heen en weer rijden.

Maar nog één keer je klasse op het belangrijkste toneel tonen. Dat is toch waar elke voetballer van droomt. Nog één keer schitteren én nog één keer proberen om je ultieme prijs binnen te halen.....Bergkamp heeft een fantastische carrière achter de rug, maar heeft nog nooit de CL gewonnen en heeft met Oranje nog nooit een prijs gewonnen. Dit jaar zou hij allebei kunnen halen.

En voor het transport in Portugal wordt wel een oplossing voor verzonnen. En Sneijder en v.d. Vaart hebben nog lang niet de klasse van Bergkamp.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mar 04, 2004 1:18 am

Inderdaad, je hoeft ook niet elke wedstrijd te laten spelen. De poule moet Nederland gewoon doorkomen zonder hem, want als dat niet lukt heb je ook niet veel aan Bergkamp. MAar misschien dat hij in de kwartfinale of finale ofzo wel van pas kan komen. Zijn genialiteit is om van te smullen.

Kan Vd Vaart nog wel wat van leren, heel wat zelfs
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie