Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » za aug 22, 2020 11:12 am

CLAUSULE NIET ALLEEN VOOR Barça

DEN HAAG Ronald Koeman had niet alleen voor Barcelona een ontsnappingsclausule. Dat werd door iedereen verondersteld, maar ook als Bayern München of Manchester United had aangeklopt bij de KNVB kon de 57-jarige oefenmeester opstappen. De exit-mogelijkheid in zijn verbintenis met de voetbalbond gold voor een speciale categorie topclubs die bereid zouden zijn een afkoopsom van miljoenen aan de KNVB te betalen. In de praktijk was de kans het grootste dat het om Barcelona zou gaan. Rob Jansen: „Met president Bartomeu heb ik al jaren een goed contact. Die volgt met interesse de ontwikkeling van meerdere trainers die een Barça-achtergrond hebben. Phillip Cocu heeft ook zes jaar bij de club gezeten. Iedere coach maakt een keer mee dat het misgaat. Frank Rijkaard degradeerde met Sparta, maar werd coach bij Barcelona. Ronald heeft nu zoveel meer bagage dan in de tijd van PSV of Valencia. Daarom is hij klaar voor een van de grootste klussen ter wereld.”
De T.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gaizka1985 » za aug 22, 2020 3:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr aug 21, 2020 9:41 pm
Arsene Wenger lijkt me leuk.
Eens, met van Persie en Bergkamp als assistenten!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » za aug 22, 2020 6:15 pm

Hoewel ik eigenlijk vind dat Nederlands elftal een Nederlandse coach moet hebben, is dit wel een hele interessante combi

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » za aug 22, 2020 6:18 pm

Wenger? Voor je het weet heb je een leger aan geneutraliseerde Franzosen in je team.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo aug 23, 2020 8:52 pm

Historicus schreef:
vr aug 21, 2020 9:06 pm
Yopii schreef:
do aug 20, 2020 12:39 pm
Historicus schreef:
ma aug 17, 2020 7:38 pm
Het gespeculeer over Koemans opvolger als bondscoach is natuurlijk ook al weer begonnen. Bosz? Frank de Boer?
Steeds hetzelfde groepje. Kies eens een buitenlandse coach!

Vergeet de oude garde.
Ik dacht ook van, Ajaxtalk, laat ik eens wat namen droppen van trainers met een Ajax-verleden. Ten Hag is niet beschikbaar, heeft hij net laten weten.

Een buitenlandse coach, daar ben ik niet op tegen. Maar dan zou ik eerlijk gezegd al helemaal geen geschikte kandidaat kunnen noemen.

Dat PSV kliekje van Vam Bommel en Van Marwijk, dat zie ik niet zitten. Cocu lijkt me ook niet veel aan. Saaie man is dat.

Ruud Gullit lijkt me ook wel een goede optie. Of Van Bronckhorst. Gelukkig hebben we ook de zekerheid nu dat Hiddink het niet wordt ...

Maar aan welke buitenlandse coaches zit jij te denken dan?
Ik vraag me juist altijd af waarom je de naam van Gullit vaak genoemd hoort worden. Heeft die ooit ook maar iets gepresteerd als coach?
Laatst gewijzigd door Wouter op ma aug 24, 2020 1:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Historicus » zo aug 23, 2020 9:44 pm

Wouter schreef:
zo aug 23, 2020 8:52 pm
Historicus schreef:
vr aug 21, 2020 9:06 pm
Yopii schreef:
do aug 20, 2020 12:39 pm


Steeds hetzelfde groepje. Kies eens een buitenlandse coach!

Vergeet de oude garde.
Ik dacht ook van, Ajaxtalk, laat ik eens wat namen droppen van trainers met een Ajax-verleden. Ten Hag is niet beschikbaar, heeft hij net laten weten.

Een buitenlandse coach, daar ben ik niet op tegen. Maar dan zou ik eerlijk gezegd al helemaal geen geschikte kandidaat kunnen noemen.

Dat PSV kliekje van Vam Bommel en Van Marwijk, dat zie ik niet zitten. Cocu lijkt me ook niet veel aan. Saaie man is dat.

Ruud Gullit lijkt me ook wel een goede optie. Of Van Bronckhorst. Gelukkig hebben we ook de zekerheid nu dat Hiddink het niet wordt ...

Maar aan welke buitenlandse coaches zit jij te denken dan?
Ik vraag me juist altijd af waarom je de naam van Gullit vaal genoemd hoort worden. Heeft die ooit ook maar iets gepresteerd als coach?
Toch maar mooi de FA Cup gewonnen. Maar hij heeft een interessante kijk op voetbal, heeft wel charisma en denk dat de spelers hem ook wel serieus nemen. Zo'n iemand lijkt me beter bij een nationale ploeg passen dan types als Van Gaal of Peter Bosz die er een systeem in willen slijpen dat op veel details valt of staat en wel een paar maanden duurt voor het een beetje loopt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Arthur » zo aug 23, 2020 10:03 pm

Van zijn prestaties bij Feyenoord werd ik ook erg vrolijk.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » ma aug 24, 2020 1:13 am

Van Gaal is toch een 500 keer betere trainer dan Gullit?

Charisma heeft Gullit wel ja. Maar verder niks.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma aug 24, 2020 5:59 am

Inderdaad, lijkt me dat spelers snel genoeg door charisma heen prikken en kijken of hij hun iets te vertellen heeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Marillion » ma aug 24, 2020 10:12 am

Er is wel een verschil tussen een bondscoach en een clubtrainer.

Bij een club werk je dagelijks met de groep en is er ruimte om op tactisch gebied meters te maken met het elftal. Een bondscoach ziet z'n spelers een paar dagen. Dan is het aspect van een goede sfeer richting een wedstrijd verhoudingsgewijs veel belangrijker. Dit is uiteraard een wat versimpelde weergave van de werkelijkheid maar daarom zou iemand als Gullit best een goede rol kunnen hebben bij de KNVB.

Ik zou dat dan wel altijd in een duo doen omdat je ook een goede trainer wil hebben. Richting een eindtoernooi is er namelijk wel meer tijd en dan moet je ook op dat vlak wat doen. Dan heb je er één voor de trainingen en de tactiek en één voor de sfeer en de uitstraling.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma aug 24, 2020 11:38 am

Denk ook dat Gullit prima gast is om erbij te hebben. Heeft alleen nooit getoond een duidelijke leider als trainer te zijn. Wat opvallend is, aangezien hij als speler wel duidelijk leider was

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gezond verstand » ma aug 24, 2020 12:21 pm

Gullit zou een prima assistent-bondschoach kunnen zijn. Wellicht samen met z'n gabber Rijkaard. Dat zou ik wel mooi vinden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » ma aug 24, 2020 12:24 pm

Rijkaard met Gullit En van Basten als assistent
En dan tegen Italië, lijkt mij mooi!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Gezond verstand » ma aug 24, 2020 12:40 pm

Tegen Italie met Frank de Boer, Jaap Stam en Clarence Seedorf als coaches voor Italie. Dat lijkt me nog mooier. Ik durf het op penalties aan te laten komen ;)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » wo apr 06, 2022 9:05 am

en daar is Heintje Davids weer....

vreselijk! Opportunist ten top, wint nooit prijzen.
ongeïnspireerde en slechte keuze van de KNVB. Maar ja, wie had iets anders verwacht :confused.gif:
De lobby machine van Koeman deed z'n werk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie