De toekomst van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » wo okt 11, 2017 8:39 am

Uithuilen en opnieuw beginnen. De nieuwe coach mag gaan bouwen aan een nieuw Oranje, hoe mager het materiaal ook mag zijn. In het AD stond dit plaatje:

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Ramona » wo okt 11, 2017 8:44 am


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door InnerHarbour » wo okt 11, 2017 9:40 am

OMG, waar komt dit onzalige plan vandaan, zo te zien nog meer van die pleuris interlands gedurende het seizoen. :1evil.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door GangstaRiB » wo okt 11, 2017 10:06 am

Ik ken de meeste spelers niet die het later moeten gaan doen, volgens die fictieve opstelling. Ik ken alleen Kluivert en die heeft mij totáál nog niet overtuigd..... Als de rest van namen ook op die manier is geselecteerd dan schept dat weinig vertrouwen. Dat is ook het probleem van Nederland... een talent speelt één wedstrijd acceptabel en wordt gelijk tot de nieuwe Robben (of wie dan ook) gebombardeerd.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Sandro » wo okt 11, 2017 10:13 am

Je kent alleen Kluivert? Dat zegt dan ook wel weer een hoop over jou....er staan toch een hoop namen die je op z'n minst iets zouden moeten zeggen als je het voetbal een klein beetje volgt.
Laatst gewijzigd door Sandro op wo okt 11, 2017 10:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » wo okt 11, 2017 10:14 am

Deze groep heeft juist een goede trainer nodig, en geen Hiddink die teert op , ene Blind die het nog nooit heeft waargemaakt, of ene Advokaat die 10 jaar geleden al had moeten stoppen.

Dit is niet de klasbak generatie van vroeger ( al riepen we ook dat de patat-generatie nooit prijzen zou pakken ) maar ik ben van mening dat er best meer uit te halen is.Dat heeft van Gaal b.v. wel bewezen.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Lionel » wo okt 11, 2017 12:17 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Je kent alleen Kluivert? Dat zegt dan ook wel weer een hoop over jou....er staan toch een hoop namen die je op z'n minst iets zouden moeten zeggen als je het voetbal een klein beetje volgt.
:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Jinne » wo okt 11, 2017 3:13 pm

Van die jongens in grijs / oranje is het altijd maar de vraag hoeveel er sowieso een beetje carriere maken. Laat staan dat ze Oranje halen. De 25+ jongens zitten wel bij grote clubs, maar zijn daar op hun best toch maar 1 van de 11.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door GangstaRiB » wo okt 11, 2017 4:58 pm

Jinne schreef:Van die jongens in grijs / oranje is het altijd maar de vraag hoeveel er sowieso een beetje carriere maken. Laat staan dat ze Oranje halen. De 25+ jongens zitten wel bij grote clubs, maar zijn daar op hun best toch maar 1 van de 11.
Precies dat bedoel ik. Ik zie Memphis... die carriere is al zo ongeveer voorbij. Dost.. blijft natuurlijk een houten Klaas die in de B-competities meekan.
Met alle respect, maar de talenten die bij Ajax blijven zijn niet de besten... zelfde zal gelden voor PSV en Feyenoord. De talenten die de overstap maken op jonge leeftijd, komen nooit meer bovendrijven. Ik kan me alleen Mensah heugen die een paar keer met Man U heeft mogen meedoen. Of Aké die een wedstrijdje met Chelsea meedeed. Dat telt allemaal niet.
Ik vind het verschil zo ongelofelijk groot met bijvoorbeeld Belgie. Daarbij steken 'onze jongens' echt heel schril af. Geen gogme, technisch vele malen minder.... misschien hebben we de pech van een slechte generatie, maar de huidige en de komende stemmen me niet gerust.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door zeux » wo okt 11, 2017 5:46 pm

Bij de topictitel moest ik hieraan denken:

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Iniesta » wo okt 11, 2017 6:47 pm

Genoeg redelijk spelers om het team mee op te vullen naast 3 topspelers, helaas is er nog geen enkel zicht op die potentiële topspelers

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Ramona » do okt 12, 2017 5:42 am


Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mano » do okt 12, 2017 8:34 am

999 schreef:Deze groep heeft juist een goede trainer nodig, en geen Hiddink die teert op , ene Blind die het nog nooit heeft waargemaakt, of ene Advokaat die 10 jaar geleden al had moeten stoppen.

Dit is niet de klasbak generatie van vroeger ( al riepen we ook dat de patat-generatie nooit prijzen zou pakken ) maar ik ben van mening dat er best meer uit te halen is.Dat heeft van Gaal b.v. wel bewezen.

Als Bondscoach heb je niet zoveel in de melk te brokkelen. tijdens de kwalificaties zie je ze max 1,5 week waarin 2 wedstrijden zitten. De klasbak-trainers moeten bij de clubs zitten.

LvG had het eindtoernooi en kon dus 2 maanden vol met ze trainen, dan is hij op z'n best.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » do okt 12, 2017 8:45 am

Ben ik gedeeltelijk met je eens.Oranje had nooit Hiddink als vervanger voor Van Gaal moeten aanstellen.Daar begon de eerste fout.Hiddink is al jaren op zijn retour , die dacht even mee te kunnen liften op de het succes van van Gaal.Ging vervolgens finaal de mist in met zijn visie.Dat was de grootste fout die er gemaakt is door de KNVB is mijn mening.Een verkeerde start die vanaf Hiddinks aanstelling tot nu toe heeft doorgewerkt bij deze groep spelers.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door peter » do okt 12, 2017 8:45 am

Klinsi zou interesse hebben in de functie? Als je Louis TD maakt, dan wordt dat natuurlijk bonje. Met Louis als TD kom je uit bij mannen als Jonker.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door zeux » do okt 12, 2017 9:14 am

Mano schreef:
LvG had het eindtoernooi en kon dus 2 maanden vol met ze trainen, dan is hij op z'n best.
Van Gaal heeft toch een volledige kwalificatie gedraaid? waarin hij geen wedstrijd verloor?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Sandro » do okt 12, 2017 9:44 am

zeux schreef:
Mano schreef:
LvG had het eindtoernooi en kon dus 2 maanden vol met ze trainen, dan is hij op z'n best.
Van Gaal heeft toch een volledige kwalificatie gedraaid? waarin hij geen wedstrijd verloor?
De vraag is dus hoeveel invloed hij daar zelf op gehad heeft.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mano » do okt 12, 2017 10:05 am

zeux schreef:
Mano schreef:
LvG had het eindtoernooi en kon dus 2 maanden vol met ze trainen, dan is hij op z'n best.
Van Gaal heeft toch een volledige kwalificatie gedraaid? waarin hij geen wedstrijd verloor?
Dat klopt en daarin heeft hij ook niet veel aangepast. De kwaliteit was toen net even hoger dan nu.
of de tegenstanders net even minder....

voor het toernooi heeft hij de zaken helemaal omgegooid
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door zeux » do okt 12, 2017 11:59 am

Het is altijd hetzelfde als het op AT over Van Gaal gaat: als er succes is geweest komt dat door factoren buiten hem, als hij faalt ligt het allemaal aan hem. Vermoeiend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mano » do okt 12, 2017 2:07 pm

zeux schreef:Het is altijd hetzelfde als het op AT over Van Gaal gaat: als er succes is geweest komt dat door factoren buiten hem, als hij faalt ligt het allemaal aan hem. Vermoeiend.

Onzin! Dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg: een bondscoach heeft weinig tot geen invloed gedurende kwalificatiereeks. Je hebt ze 1,5week. hoe ga je je stempel drukken? Als je een eindtoernooi speelt, kan je op automatisme trainen en een eventuele andere spelopvatting.
Dat is het enige wat ik zeg. Ik zeg niks over succes of faal

dat is je eigen LvG gedrag
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door zeux » do okt 12, 2017 2:12 pm

Mano schreef:
zeux schreef:Het is altijd hetzelfde als het op AT over Van Gaal gaat: als er succes is geweest komt dat door factoren buiten hem, als hij faalt ligt het allemaal aan hem. Vermoeiend.

Onzin! Dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg: een bondscoach heeft weinig tot geen invloed gedurende kwalificatiereeks. Je hebt ze 1,5week. hoe ga je je stempel drukken? Als je een eindtoernooi speelt, kan je op automatisme trainen en een eventuele andere spelopvatting.
Dat is het enige wat ik zeg. Ik zeg niks over succes of faal

dat is je eigen LvG gedrag
Volgens mij gaat het nu in de topics over Oranje onder meer over het (nadrukkelijk) falen van Hiddink & Blind. Mede dankzij hen mist NL twee toernooien.
Dan kun je niet bij een coach die zonder verlies door een kwalificatie komt ineens gaan doen alsof de coach daar niets mee te maken heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Marillion » do okt 12, 2017 3:09 pm

Natuurlijk heb je wel invloed. Zie inderdaad het gestuntel onder Blind en Hiddink in de laatste kwalificatierondes.

Het is wel andere invloed dan wanneer je een elftal langer bij elkaar hebt. Maar je hebt nog steeds iemand nodig die een uitgebalanceerde selectie samenstelt, een goed strijdplan kiest en in staat is om in te grijpen wanneer dat nodig is. Ondanks alle gebreken waar het Nederlandse voetbal mee te maken heeft ben ik dan ook van mening dat we in deze poule gewoon de 2e plaats hadden moeten pakken. Frankrijk is echt van een ander niveau maar Zweden heeft echt geen betere groep.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Lionel » do okt 12, 2017 3:11 pm

Inderdaad. Een coach maakt weldegelijk het verschil. Rare keuzes zijn er gemaakt hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » ma okt 16, 2017 3:42 pm

Waarheid ligt in het midden.

Een bondscoach heeft veel minder invloed dan een clubcoach, maar hij kan wel fatale fouten maken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » ma okt 16, 2017 6:05 pm

Heeft iemand het lijstje in de VI gelezen met mogelijke bondscoaches? Ik weet er nog een paar: Klinsmann (de enige buitenlander, maar veel exotischer wordt het toch niet bij de KNVB), Gullit, Cocu, Rutten.

Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie