De toekomst van Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door columbus » ma jan 08, 2018 9:44 pm

Sandro schreef:Hallo, Van Dijk had het gewoon als kind niet gered bij twee tegen twee he! En kijk nu eens. Een niet nader te noemen club is bereid er een kapitaal voor neer te tellen.
Haha! Inderdaad. Er zijn echt elftallen op te schrijven met spelers die het nooit niet gered zouden hebben wanneer er alleen 2 tegen 2 zou zijn gespeeld.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2018 5:34 pm

Alléén 2 tegen 2? :excited.gif:

Is die omhoog geschreven dommekracht VVD tegenwoordig de norm?

Zulke spelers kun je amper opleiden, want die moeten het van hun fysiek hebben. Tot hun vijftiende zijn ze 1.70 of zo. Op jonge leeftijd zullen ze nooit uitblinken, welke vorm van opleiden je ook toepast.

@ Luuk: ik heb het over selectieteams, in tegenstelling tot lagere teams. Het is prima dat de meeste kinderen voor hun lol voetballen zonder uitzicht ooit in een selectieteam te belanden. Echter, het heeft geen zin om voor selectieteams en lagere teams dezelfde oefenvormen te gebruiken. Talenten hebben een heel andere benadering nodig dan ongetalenteerde kinderen. Daarom was het Masterplan ook zo'n megalomane onzin.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » di mar 13, 2018 9:43 pm

Van Wonderen loodst Oranje Onder-17 als groepswinnaar naar EK

Oranje Onder-17 heeft zich geplaatst voor het EK later dit jaar in Engeland. De ploeg van bondscoach Kees van Wonderen, bij het Nederlands elftal assistent van Ronald Koeman, won dinsdagavond met 0-2 van Turkije.

Enric Llansana (Ajax) opende in de 51ste minuut de score namens Oranje Onder-17 en twintig minuten later maakte Mohammed Ihattaren (PSV) er 0-2 van. Door de overwinning eindigt Nederland op negen punten uit drie duels, waarmee het in Groep 5 boven Italië, Turkije en IJsland eindigt.

Het EK Onder-17 wordt van 4 tot en met 20 mei afgewerkt in Engeland. Vorig jaar strandde Nederland in de kwartfinale, terwijl in 2011 en 2012 de Europese titel werd binnengesleept.

Opstelling Oranje Onder-17: Joey Koorevaar (Feyenoord); Shurandy Sambo (PSV), Liam van Gelderen (Ajax), Christopher Mamengi (FC Utrecht), Ramon Hendriks (Feyenoord); Bram Franken (AZ), Mohammed Ihattaren (PSV), Enric Llansana (Ajax); Crysencio Summerville (Feyenoord)/75 min. Elayis Tavsan (Sparta Rotterdam), Brian Brobbey (Ajax)/58 min. Toshio Lake (Feyenoord), Nigel Thomas (PSV)/49 min. Quinten Maduro (Ajax)
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » wo mei 09, 2018 10:48 am

Inmiddels is het EK gestart en heeft Oranje twee keer gewonnen: 3-0 tegen Duitsland en 2-0 tegen Spanje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 8:29 pm

En nu live tegen Ierland. Nog tien minuten en 1-1.


Wat een drama. Nul creativiteit en achterin de bal rondspelen alsof het nog 1995 is. Nu Brobbey erin, voor de lange bal. :excited.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=wBYxltYHNhU

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » ma mei 14, 2018 9:17 pm

Oranje Onder 17 naar halve finale EK na thriller in penaltyreeks

Oranje Onder 17 heeft de halve finale bereikt van het EK in Engeland. Na strafschoppen werd Ierland bedwongen. De reeks was noodzakelijk nadat de reguliere speeltijd - er waren geen verlengingen - in 1-1 was geëindigd.

In de penaltyreeks keerde de doelman van Ierland, Jimmy Corcoran, de beslissende strafschop van Daishawn Redan. De doelman had echter te vroeg bewogen en kreeg vervolgens van arbiter Zbynek Proske zijn tweede gele kaart. Redan mocht tegen een veldspeler in de herkansing en scoorde vervolgens wél.

Oranje Onder 17, het team van coach Kees van Wonderen, kwam na een dik uur op voorsprong door een treffer van Liam van Gelderen. Het antwoord van Ierland volgde snel. Binnen honderd tellen was het in het Proact Stadium van Chesterfield door Troy Parrott alweer 1-1. Die stand stond ook na negentig minuten op het bord, zodat strafschoppen in de kwartfinale uitsluitsel moesten geven.

Oranje scoorde door Wouter Burger, Mohammed Amine Ihattaren, Brian Brobbey en Jurrien Timber honderd procent bij de eerste vier pingels, nadat Adam Idah namens de Ieren met een misser was begonnen. Corcoran stopte vervolgens de beslissende strafschop van aanvoerder Redan. De goalie van Ierland had echter te vroeg bewogen, zo oordeelde arbiter Proske uit Tsjechië, waardoor hij zijn tweede geel van de avond kreeg. Een veldspeler verving Corcoran en Redan schoot nu wel onberispelijk raak.

Onder 17 blijft daardoor ongeslagen bij het EK, nadat eerder in de groepsfase werd gewonnen van Duitsland, Spanje en Servië.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 10:34 pm

Nog nooit zoiets gezien: waarom werd die keeper weggestuurd? Vanaf dat moment was Ierland sowieso kansloos, aangezien een veldspeler pingels moest gaan stoppen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Duke » di mei 15, 2018 9:42 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door InnerHarbour » di mei 15, 2018 9:49 am

arbiter Zbynek Proske
Misschien is zijn vrouw er met een Ier vandoor gegaan...... :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » di mei 15, 2018 10:47 am

Bizar natuurlijk, maar is het spelregel technisch wel correct ?.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door columbus » di mei 15, 2018 8:21 pm

Voor wat het waard is. Ik las op twitter ergens dat de keeper nog iets tegen de scheidsrechter gezegd te hebben en daarom geel kreeg. Maar het maakt de situatie niet minder vreemd en bijzonder.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door 999 » wo mei 16, 2018 9:11 am

Voor wat het waard is : Het schijnt dat de scheidsrechter(s) van te voren hebben gezegd dat keepers die te vroeg van hun doellijn komen geel krijgen...
“Natuurlijk zijn we blij dat we naar de halve finale gaan, maar liever doe je dat op een andere manier”, beaamt Van Wonderen. Joey Koorevaar, doelman van Oranje, bevestigt dat zijn collega te vroeg van zijn lijn kwam. “Hij kwam van zijn lijn, absoluut. Ik heb dat direct aangegeven en zag dat ook de assistent-scheidsrechter dat deed. En dat hij geel kreeg; dat had de scheidsrechter vooraf tegen ons gezegd, dus dat leek me wel terecht.”
Lees meer op www.voetbalzone.nl

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 12:00 pm

Weet iemand of de finale vandaag ergens wordt uitgezonden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door roelf » zo mei 20, 2018 1:17 pm

Mr. Ajax schreef:Weet iemand of de finale vandaag ergens wordt uitgezonden?
https://www.youtube.com/watch?v=vh1Phmj1KWo

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 3:41 pm

Dank!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 8:09 pm

Uiteindelijk nik van kunnen zien, maar Oranje O17 is Europees kampioen, na 2-2 in de reguliere speeltijd en weer een strafschoppenreeks. Een van de Timbers scoorde de 1-0, Brian Brobbey als invaller de 2-2. Van Gelderen en Gravenberch stonden ook nog in de basis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Jinne » zo mei 20, 2018 8:37 pm

Bizar. 3 penaltyseries gewonnen. Volgens mij nooit eerder gebeurd op een toernooi.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Yopii » di mei 22, 2018 5:44 pm

Leuk voor die jongens, maar het zegt natuurlijk niets.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Jinne » za mei 26, 2018 10:32 am

De helft speelt inderdaad 5 jaar later vaak niet eens profvoetbal meer van dit soort kampioenselftallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mano » di aug 07, 2018 1:10 pm

Als we (puur Ajax) even naar de talenten kijken, komen er best een paar leuke spelers aan voor NL
tot nu toe is niemand wereldtop maar wel talentvol.

De Ligt
De Jong,
Eiting
Kluivert

Ik denk dat we op termijn een solide achterhoede kunnen opstellen en redelijk goed middenveld.
De zorgen liggen echt voorin. Noem 1 spits die potentie heeft bij de top 20 teams van Europa te komen.
Ik zie hem niet binnen NL.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door WP_Legend » di aug 07, 2018 1:19 pm

Lammers, Sierhuis, Vente... Misschien geen top 20 maar wel top 50 denk ik.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mano » di aug 07, 2018 3:49 pm

Sierhuis moet dan wel dit jaar doorbreken in Ajax 1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door InnerHarbour » di aug 07, 2018 4:40 pm

WP_Legend schreef:Lammers, Sierhuis, Vente... Misschien geen top 20 maar wel top 50 denk ik.
Waar baseer je dat soort dingen op? Waarom zouden deze jongens bij de T 50 van europa terecht kunnen?
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 08, 2018 11:34 am

Mano schreef:
Ik denk dat we op termijn een solide achterhoede kunnen opstellen en redelijk goed middenveld.
De zorgen liggen echt voorin. Noem 1 spits die potentie heeft bij de top 20 teams van Europa te komen.
Ik zie hem niet binnen NL.
Pieter Zwart heeft in zijn nieuwe boek een mooie analyse gemaakt van het aantal gespeelde minuten van voetballers die Oranje hebben gehaald en die momenteel actief zijn op het hoogste niveau in de vier grote competities (Engeland, Spanje, Duitsland en Italie), terwijl de voetballers werden verdeeld over twee groepen - verdedigers en aanvallers. En wat blijkt - terwijl heel Nederland nog overtuigd is dat we nog altijd leuk en fris kunnen aanvallen en dat het verval eerder aan een gebrek aan fysiek, mentaliteit en verdedigend vermogen ligt, zijn er over de afgelopen 10 jaar een hele rits aan Nederlandse verdedigers die aardig wat minuten maken in de grootste competities. Het aantal aanvallers daarentegen is flink gekrompen en is op het moment best nihil te noemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De toekomst van Oranje

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 08, 2018 11:35 am

Mano schreef:
Ik denk dat we op termijn een solide achterhoede kunnen opstellen en redelijk goed middenveld.
De zorgen liggen echt voorin. Noem 1 spits die potentie heeft bij de top 20 teams van Europa te komen.
Ik zie hem niet binnen NL.
Pieter Zwart heeft in zijn nieuwe boek een mooie analyse gemaakt van het aantal gespeelde minuten van voetballers die Oranje hebben gehaald en die momenteel actief zijn op het hoogste niveau in de vier grote competities (Engeland, Spanje, Duitsland en Italie), terwijl de voetballers werden verdeeld over twee groepen - verdedigers en aanvallers. En wat blijkt - terwijl heel Nederland nog overtuigd is dat we nog altijd leuk en fris kunnen aanvallen en dat het verval eerder aan een gebrek aan fysiek, mentaliteit en verdedigend vermogen ligt, zijn er over de afgelopen 10 jaar een hele rits aan Nederlandse verdedigers die aardig wat minuten maken in de grootste competities. Het aantal aanvallers daarentegen is flink gekrompen en is op het moment best nihil te noemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie