Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » zo mar 26, 2017 6:20 pm

Jöhnk schreef:Ze zeggen dat de Hollandse school achterhaald is, maar het zouteloos heen en weer schuiven van de bal wat je sinds eind jaren '90 (bij Nederlandse teams in het algemeen en bij Ajax in het bijzonder) ziet heeft toch niks met de Hollandse school te maken? De Hollandse school was altijd avontuurlijk, naar voren gericht, attractief. Daar zie je allang niets meer van terug. We zien sinds het begin van deze eeuw saai rondovoetbal of saai countervoetbal. Ik zie dat niet als Hollandse school. Bovendien staat het mijlenver af van hoe het voetbal tegenwoordig buiten de landsgrenzen wordt gespeeld. Dat voetbal begint juist steeds meer op de Hollandse school te lijken, maar dan in een meer atletische variant waarbij gegenpressing een heel grote rol speelt. Ik zag laatst Monaco tegen Man City. Die speelden countervoetbal noch rondovoetbal, maar vlamden er gewoon op. Naïef, zouden sommigen misschien zeggen.

Ik heb het gevoel dat de Hollandse school heruitgevonden moet worden. De eerste conclusie die getrokken moet worden, is dat het voetbal van mensen als Frank de Boer, Blind, Cocu en Van Gaal geen Hollandse school is. Zolang dat niet gebeurt, zal elke maatregel verkeerd uitpakken. "We spelen zo leuk maar winnen niets" en "we hebben technisch goede voetballers maar ze komen fysiek tekort", zijn heilige huisjes die echt een keer omver moeten worden geschopt.
Het belangrijke probleem is dat balbezit in Nederland te belangrijk wordt gevonden. Daarom zie je zo veel wedstrijden waarin twee centrale verdedigers de bal de hele tijd bij elkaar in de voeten schuiven: als je hem naar voren speelt heb je meer risico op balverlies.

Maar het resultaat daarvan is dat de kans om zelf een doelpunt te maken heel klein wordt en de kans dat je een doelpunt tegen krijgt in het geval van balverlies heel groot. Want o wee als je de bal verliest als laatste man...We moeten de bal sneller naar voren spelen; balverlies is geen ramp zo lang je het maar niet in de laatste linie lijdt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 26, 2017 6:29 pm

Jöhnk schreef:Ze zeggen dat de Hollandse school achterhaald is, maar het zouteloos heen en weer schuiven van de bal wat je sinds eind jaren '90 (bij Nederlandse teams in het algemeen en bij Ajax in het bijzonder) ziet heeft toch niks met de Hollandse school te maken? De Hollandse school was altijd avontuurlijk, naar voren gericht, attractief. Daar zie je allang niets meer van terug. We zien sinds het begin van deze eeuw saai rondovoetbal of saai countervoetbal. Ik zie dat niet als Hollandse school. Bovendien staat het mijlenver af van hoe het voetbal tegenwoordig buiten de landsgrenzen wordt gespeeld. Dat voetbal begint juist steeds meer op de Hollandse school te lijken, maar dan in een meer atletische variant waarbij gegenpressing een heel grote rol speelt. Ik zag laatst Monaco tegen Man City. Die speelden countervoetbal noch rondovoetbal, maar vlamden er gewoon op. Naïef, zouden sommigen misschien zeggen.

Ik heb het gevoel dat de Hollandse school heruitgevonden moet worden. De eerste conclusie die getrokken moet worden, is dat het voetbal van mensen als Frank de Boer, Blind, Cocu en Van Gaal geen Hollandse school is. Zolang dat niet gebeurt, zal elke maatregel verkeerd uitpakken. "We spelen zo leuk maar winnen niets" en "we hebben technisch goede voetballers maar ze komen fysiek tekort", zijn heilige huisjes die echt een keer omver moeten worden geschopt.
De ruimte die er vroeger was is er niet meer. Het is allemaal veel compacter. Ze blijven de bal rondschuiven omdat er geen opening is. Maar de oplossing is allang voorhanden. Het probleem is dat het creatieve en dynamische denken tegenwoordig ontbreekt. Dat was altijd het kenmerk van de Hollandse school. Altijd de wil om een oplossing te vinden als een tegenstander een probleem presenteerde, altijd in gedachten een stap verder zijn dan de tegenstander. Daardoor ontwikkelde de school zich dynamisch verder, en was constant scherp. Het produkt was nooit klaar. Het kon altijd beter. Nu wil men in plaats daarvan mechanisch verder vanuit een oude denkwijze. Maw, men schept via het huidige systeem mechanische voetballers, ipv denkende creatieve voetballers. Met kwaliteit heeft het niet zoveel te maken, want een denkende creatieve voetballer is altijd tien keer beter dan zijn mechanische dubbelganger. De benadering is verkeerd. Men begrijpt niet wat het Nederlandse voetbal ooit zo speciaal maakte, en is vervallen in imitatie ipv creatie.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » zo mar 26, 2017 6:35 pm

Ja, maar dat zit inmiddels overal in het voetbal diep verweven. Komt door de gestegen belangen, de camera's die overal opzitten, en de beelden die vliegensvlug de hele wereld overgaan.

Zie in zo'n wereld nog maar eens dingen anders te doen en te zeggen dan je verteld wordt te doen. Daarom heb ik respect voor types zoals Zlatan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 26, 2017 6:44 pm

Je moet er durf voor hebben. Branie. Als je daar beter door gaat spelen zal niemand er een probleem mee hebben. Men denkt vanuit de opleiding dat branie niet in dienst van het team is, dus haalt men het eruit. Heel kortzichtig, ook al kost het je een kampioenschap in de jeugd. Denk je dat Cruijff had leren pingelen als hij nu opgroeide? Cruijff, Maradona, Pele, ze konden allemaal zo drie man uitspelen. Daardoor ging er veel meer dreiging van ze uit. En daar heeft het team ook voordeel van als ze een bal passen. Je laat een tegenstander in onzekerheid als je meerdere mogelijkheden hebt. Nu weet iedereen bij de tegenstander allang wat er gaat gebeuren. Ik zou zowiezo de nuttteloze pass verbieden in de jeugd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 26, 2017 8:34 pm

Hoe vaak zie je nou nog een individuele actie op het middenveld? Ze kijken bijna uitsluitend naar een afspeelmogelijkheid. Tenzij die een verbeterde situatie oplevert is dat het verleggen van de verantwoordelijkheid waar je niks mee opschiet. Als een middenvelder een tegenstander uitspeelt, moet er een verdediger naar toe. Als die middenvelder dan ook nog een steekpass in huis heeft, heb je meteen een interessante situatie. Ik heb zelf het Coerver-systeem onderwezen, en weet uit ervaring dat je van verlegen spelers dominante spelers kunt maken. Als dat soort 2-op-1 bewegingen (dwz twee tikkies op het tempo van 1, waarbij een verdediger is ingesteld op een tempo van 1-1-1-1), tweede natuur worden heeft een speler altijd het initiatief. Jantje Peters was iemand die alles aan die training te danken had. Nu, nog meer dan vroeger, met het voetbal op een steeds kleinere ruimte is het cruciaal dat je een speler uit kunt spelen. Kijk bijvoorbeeld naar de eerste minuut van de WK-finale 1974. (jaja, daar gaan we weer). Een individuele actie van Cruijff, ingezet op het middenveld. Hoe vaak zie je zo'n actie nu nog? Ajax is altijd de toonaangever geweest van het Nederlandse voetbal. Breng naast het positionele voetbal de individuele actie terug, en het voetbal gaat weer in de lift.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door beelzebub » zo mar 26, 2017 8:43 pm

Nou. Hij is weg sinds 21u.

Brutale tweet van Van Persie vanaf de luchthaven, met indirect een flinke je sneer naar Blind natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » zo mar 26, 2017 9:11 pm

Blind weg bij Oranje en dat wist hij al in Sofia

Toen Danny Blind gisteren het Vasil Levksi Stadion in Sofia verliet, wist de bondscoach genoeg. Tijdens de verplichte persconferentie in Bulgarije en zijn optreden bij de NOS met verslaggever Jeroen Stekelenburg was de bondscoach rustig gebleven. Maar wat hij voor zijn ogen had zien voltrekken tegen de nummer 71 van de wereldranglijst was ook in zijn ogen onaanvaardbaar.

Toen Blind het EK in Frankrijk miste, was hem ook meerdere keren gevraagd of hij zou opstappen bij Oranje. Daar had Blind zich altijd strijdbaar getoond, ook omdat hij het zelf altijd cruciaal had gevonden dat hij pas halverwege de toen al kwakkelende reeks opeens de eindverantwoordelijke was in Zeist.

Guus Hiddink was geslachtofferd en de KNVB was niet van plan om zijn opvolger zo snel na de eerste rigoureuze ingreep met het hoofd op het hakblok te leggen. ,,Ja, ik was assistent van Hiddink dus medeverantwoordelijk’’, zei Blind toen tegen AD Sportwereld. ,,Maar gek genoeg was ik ook medeverantwoordelijk tijdens het WK 2014 in Brazilië, waar we de derde plek veroverden. Want daar was ik assistent van Louis van Gaal. Daar hoorde ik weinig van, toen het mis ging des te meer.’’

Daar had de Zeeuw natuurlijk best een punt. Blind wist dat de poging om Oranje naar het WK 2018 in Rusland te brengen tamelijk vlekkeloos moest verlopen. Dat hij uitgerekend in Bulgarije zou sneuvelen, had hij nooit verwacht. ,,We vrezen niets, de Bulgaren niet maar ook onszelf niet’’, had hij vooraf gezegd. Het was een antwoord op een vraag op de persconferentie of Nederland in Sofia alleen van zichzelf kon verliezen. Blind schudde fanatiek van nee.

Toch gebeurde het. In Sofia zag je de bondscoach voor de pauze, waarin de Bulgaren zomaar konden uitlopen naar 2-0, vertwijfeld langs de lijn het gesprek aangaan met vedette Arjen Robben. Na de pauze kwam Oranje eigenlijk nooit in de buurt van een gelijkspel, laat staan een overwinning. Het was genoeg geweest.

Witte zakdoekjes
De 1100 supporters van Oranje zwaaiden met witte zakdoekjes en riepen cynisch ‘Danny, bedankt’. In de catacomben wist Blind hoe het zou gaan. Dit verlies was onaanvaardbaar. Niet alleen omdat Oranje opeens weer mijlenver weg is van een groot eindtoernooi, maar vooral omdat het nog erger aanvoelde dan de oorwassingen in Reykjavik tegen IJsland (2-0) en in Konya tegen de Turken (3-0).

Omdat de Bulgaren nauwelijks beter zijn dan FC Utrecht. En bovendien had hij zelf de gok aangedurfd om een groentje van 17 jaar centraal achterin te posteren, in een ploeg waarin al zo lang defensieve zekerheid ontbrak.

,,Ik ben nog best strijdbaar’’, zei hij op de luchthaven van Sofia, waar de KNVB slechts kon vertellen dat er later op de dag een gesprek zou plaatsvinden. Een gesprek? Zo gaat dat in dergelijke zaken, de afwikkeling van een contract kost tijd. En wie als eerste zijn kaarten op tafel legt, staat zwak. Blind en zijn werkgever gingen dus nog even praten. Dat de Zeeuw de training op Nederlandse bodem, waarbij de aangeslagen spelersgroep de wonden probeerde te likken, niet meer leidde, was veelzeggend.

,,Ik had het liefst gehad dat hij na de nederlaag in Bulgarije had gezegd ‘we gaan verder’’,’zei Georginio Wijnaldum. ,,Maar ik begrijp van de pers dat hij zei dat hij snapte dat er over zijn positie zou worden nagedacht.’’

Wat de speler van Liverpool bedoelde is dat wanneer de strijdbaarheid verdwenen is, het einde in zicht is. En Blind wist ook dat op dinsdagavond in een ongetwijfeld vijandige Arena tegen Italië spelen geen duel was om naar uit te kijken.

Na lang praten, gesprekken waarbij zaakwaarnemers en juristen om de hoek komen kijken om de financiële afwikkeling tot in de puntjes te regelen, was het dan gedaan. De bondscoach die zo weinig won en die eerst zijn assistenten Ruud van Nistelrooy, Marco van Basten en Dick Advocaat weg zag lopen, stapt nu zelf door een zijdeur naar buiten. Een illusie armer. ,,Ik heb me na mijn periode bij Ajax voorgenomen dat ik nooit meer wakker mocht liggen van het trainerschap’’, zei Blind eerder. ,,En dat lukt me ook echt. En als dat niet meer lukt. Dan..’’

Dan gaan hij en de KNVB uit elkaar. En dat gebeurde vandaag, nog geen 24 uur na de zo pijnlijke afstraffing in een klassieke betonnen Oostblokbak in Sofia.
http://www.ad.nl

In tegenstelling tot velen hier heb ik niets tegen de persoon Blind, maar hij was ongeschikt voor deze functie, en daarom is dit een goed besluit. Maar de KNVB had dit nooit zover moeten laten komen. Toen ze hem de garantie gaven dat hij Hiddink op mocht volgen, sloegen ze een doodlopende weg in. Maar voor nu: :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 26, 2017 9:15 pm

Als iemand het maar niet in zijn botte hersens haalt om hem voor een of andere functie naar Ajax terug te halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » zo mar 26, 2017 9:18 pm

Huh, hoe kom je daar nu bij ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 26, 2017 9:39 pm

Ik beschrijf een existentiële angst, Voetske.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Alexander » zo mar 26, 2017 10:31 pm

Het is op zich ook een prestatie van formaat dat Danny alles wat hij na zijn voetbalcarriere gedaan heeft, verpest heeft. Zijn aanstelling was al een grote grap. Daar kan hij zelf uiteraard niks aan doen. Het is rot in de top van de KNVB. Nog een aantal andere daar solliciteren daar ook naar een ontslag op staande voet.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » ma mar 27, 2017 7:26 am

Waarom moet er eigenlijk een fulltime coach zijn? Dat beperkt de mogelijkheden enorm en sowieso is er tussende wedstrijden door vrij weinig te doen. Meerdere parttime coaches die hun clubs kunnen blijven trainen(met een mix van Ajax, psv en Feyenoord verleden) moet ook kunnen toch?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » ma mar 27, 2017 8:22 am

Blind weg is natuurlijk prima, als je zo slecht ligt bij de Media en niet presteert is het klaar.
maar om fameuze woorden van Wimpey te gebruiken, dat is wel symptoom bestrijding.

Er klopt geen jota van in het NL voetbal.

- De clubs presteren internationaal slecht
- het NL voetbal bij clubs is slecht en voorspelbaar.
- We hebben geen 'echte' sterren of 'echte' talenten meer die een elftal omhoog halen.

Tel dat op bij een verrotte KNVB met poppetjes op functies die daar niet horen of niets kunnen.
een KNVB met 0,0 visie over de toekomst van NL voetbal

Opvolging
Nu gaat KNVB in gesprek met Koeman, De Boer, Cocu etc.
Koeman zal vreselijk veel gaan kosten want verdiend niet misselijk bij Everton.
FdB zal ook dat gebrei-voetbal hanteren

*** als ze maar niet uitkomen bij opper-zeurpiet BvM :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » ma mar 27, 2017 9:00 am

Mano schreef:Blind weg is natuurlijk prima, als je zo slecht ligt bij de Media en niet presteert is het klaar.
maar om fameuze woorden van Wimpey te gebruiken, dat is wel symptoom bestrijding.

Er klopt geen jota van in het NL voetbal.
Te beginnen met het feit dat het belangrijk zou zijn hoe hij bij de media ligt. Dat is geen resultaatgerichtheid, geen prestatiecultuur, geen topsportklimaat.

Verder was zo'n beetje het enige goede aan Blind dat zijn voetbal niet aan de Hollandse ziekte leed. Hij gebruikte het in de bal komen van Janssen goed om met een keer raken het spel te versnellen, alleen moet je als bondscoach ook wat met Dost kunnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 27, 2017 9:11 am

Iniesta schreef:Is Frank de Boer momenteel niet de meest logische (beschikbare) opvolger?
Als die het wordt kan ik gewoon doorgaan met niet kijken, :smallgrin.gif: boring voetbal.
YNWA

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Alexander » ma mar 27, 2017 9:41 am

Ik lees hier dat Blind niet goed in de media ligt. Dat wordt helemaal mooi. Zijn hele carrière na het voetbal heeft hij nota bene te danken aan de media.

Het zegt alles dat hij afgekocht wil worden. Een trainer met een beetje ballen zou, na wat hij gepresteerd heeft, geen euro aan moeten nemen.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 9:44 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als iemand het maar niet in zijn botte hersens haalt om hem voor een of andere functie naar Ajax terug te halen.
Haha, die kans zit er best in. Heeft hij nog vriendjes bij Ajax?

Zelfs zijn matties bij het AD weten er weinig meer van te maken. De suggestie is: als assistent kan Danny het wel. Mwah... :smallgrin.gif: (Daar gaan hun primeurtjes.)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » ma mar 27, 2017 9:48 am

Blind ligt ook niet goed in de media .. Ach, lang of kort over lullen of het nu Blind, Hiddink, van Gaal of de nieuwe bondscoach is , op het einde tellen de prestaties en als die uitblijven komt het hak bijltje ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 27, 2017 9:55 am

Alexander schreef:Ik lees hier dat Blind niet goed in de media ligt. Dat wordt helemaal mooi. Zijn hele carrière na het voetbal heeft hij nota bene te danken aan de media.

Het zegt alles dat hij afgekocht wil worden. Een trainer met een beetje ballen zou, na wat hij gepresteerd heeft, geen euro aan moeten nemen.
Inderdaad als de familie Blind ergens goed in is is het wel likken van de pers. Als er een behoorlijke BC komt houdt deze allereerst eens op met spelers selecteren die niet wekelijks bij hun club spelen.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » ma mar 27, 2017 10:06 am

Zou wel van lef getuigen als ze nu een Schmidt of een andere buitenlander nemen.

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door RubenB » ma mar 27, 2017 10:31 am

Peter schreef:Zou wel van lef getuigen als ze nu een Schmidt of een andere buitenlander nemen.
Klinsmann zou mijn absolute voorkeur genieten, anders inderdaad Schmidt. Maar iemand die dit zooitje ongeregeld wat principes en vechtlust bij kan brengen...

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 10:47 am

Ze zullen wel met Frank de Boer komen. Die is vrij en hoort erbij.

(Na eerst LVG gepolst te hebben, uiteraard. :biggrin.gif: )

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma mar 27, 2017 10:59 am

RubenB schreef:
Peter schreef:Zou wel van lef getuigen als ze nu een Schmidt of een andere buitenlander nemen.
Klinsmann zou mijn absolute voorkeur genieten, anders inderdaad Schmidt. Maar iemand die dit zooitje ongeregeld wat principes en vechtlust bij kan brengen...
Klinsmann? Tjezus...

Anyway, ik lees hier dat de Hollandse school dood is enzo, maar de selectie afgelopen zaterdag stond bol van spelers die in het buitenland hun brood verdienen. Dus die weten (zou je denken) wat het 'nieuwe' voetbal inhoudt. Robben bij Bayern, Wijnaldum bij Liverpool, Dost bij SCP, etc. Maar ook deze jongens zakten finaal door het ijs.
Ik ben het eens dat Blind het verkloot heeft maar tegelijkertijd moeten we niet huilie huilie doen want we hebben in ieder geval nog spelers die op het hoogste niveau meedoen. Een WK moet zeker te halen zijn. Het kan door een trainerwissel ook weerineenskloppen. Maar zoals Le T. terecht stelt: een finale zal er niet inzitten. Je moet een beetje geluk hebben met je lichting. Maar feit blijft dat een goede coach een middelmatige selectie meer kan laten presteren dan een matige coach zoals Blind.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 11:26 am

Robben is een topper, dat hoeft hij niet meer te bewijzen. De andere Nederlandse internationals spelen bij behoorlijke clubs, maar niet in de echte top. Bij Barcelona of Madrid of Bayern zitten ze niet op Wijnaldum of Dost of Daley Blind te wachten. En Wesley Sneijder is niet voor niets afgezakt naar Turkije - uiteindelijk heeft hij niet stabiel genoeg gepresteerd voor meer. Inmiddels zijn we zowat Zweden geworden: een topspeler op leeftijd die de kar trekt (of heeft getrokken) en verder een stuk of wat goedbedoelende meeballers van de tweede of derde categorie.

Dit gezegd hebbende, waar spelen die jongens van Bulgarije????

Een goede coach had er een team van kunnen maken.
Misschien is dat de Nederlandse ziekte: wij zijn zo goed dat we het zo ook wel redden. Zelfs met een coach die overal en altijd is mislukt.
In Zeist zien ze niet wat er aan de hand is. Ze klampen zich vast aan die twee uitschieters tijdens het WK, die, laten we eerlijk zijn, buitengewoon gelukkig tot stand kwamen en dus geen maatstaf mogen zijn. Geen buitenlandse voetballiefhebber zal naar aanleiding van die prestaties Oranje zien als een voorloper of een belofte voor de toekomst. In Duitsland gooiden ze ooit het roer om, ondanks het feit dat hun team niet zo lang daarvoor nog een EK won. Daarvoor moet je ballen hebben. Het Nederlandse voetbal wordt beheerst door bange vriendjes die zich achter elkaar verschuilen. Zoals we ook bij Ajax hebben gezien.

Wie is trouwens die meneer met zijn mooie Franse naam? Een voetbalkenner? En die beslist of de bondscoach mag blijven zitten?

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » ma mar 27, 2017 1:47 pm

Alexander schreef: Het zegt alles dat hij afgekocht wil worden. Een trainer met een beetje ballen zou, na wat hij gepresteerd heeft, geen euro aan moeten nemen.

:drecul.gif:
ja in jouw droomwereld.
LvG trok Man Utd ook helemaal leeg, FdB wandelt nu ook met Inter-euros door de PC Hoof
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie