Oranje vrouwen

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oranje dames

Bericht door brigade zuid » vr jun 26, 2015 11:01 pm

beelzebub schreef:Nou, Frankrijk kan me aardig bekoren. Necib is een leuk voetballertje
Zijn jullie serieus de wedstrijd aan het doornemen, of bedoel je dat ze geile tieten heeft?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Oranje dames

Bericht door beelzebub » vr jun 26, 2015 11:08 pm

Bz toch...

Het is idd niet veel meer na de onterechte 1-1 MT
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Oranje dames

Bericht door Monkey Tonk » vr jul 03, 2015 5:05 pm

Met zoveel verkeerd uitgevallen balcontacten op dit WK (blijkbaar draaien de fraaie heupkes toch wat minder snel) en weinig overtuigende doelpogingen, vond ik het einde bij Engeland-Japan wel zeer passend. Helemaal verkeerd contact, zowaar een prachtschot, alleen in het verkeerde doel. Oh well...

Nu moesten de Engelsen alleen nog even kiezen tussen twee tradities. Het ultieme nationale trauma na een wk uitschakeling, of toch het uitspugen van Schwalbes (zonder die penalty was het latere drama nooit geweest). Het werd overduidelijk het eerste.

In ieder geval blij dat het voetballende Japan doorgaat, en niet de Britse dames die iedere vrije trap vanaf de middellijn met een corner verwarren. Iedereen naar voren in het strafschopgebied, want er gaat iemand de bal vanaf de middenstip over de achterlijn peuren.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Oranje dames

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2015 12:16 am

Wat een deceptie de finale, na 15 minuten staat het al 4-0 voor de VS. Wel een mooie revanche voor ze. Ik ga zo slapen. :ajaxsmiley.gif:

Gruwelijke 4e goal trouwens, vanaf de middellijn: https://vine.co/v/en7BtPZYW16
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Oranje dames

Bericht door Monkey Tonk » ma jul 06, 2015 8:19 pm

Fraai toch, die vierde? Fout van de keeper, maar je moet 'm er toch inschieten van de middellijn. De keeper keek wel recht in de zon. De Japanse verdediging had duidelijk moeite met het felle zon/schaduw constrast, en dat leek me de voornaamste reden voor de snelle 0-4 achterstand.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Oranje dames

Bericht door beelzebub » do sep 24, 2015 2:04 pm

Arjan van der Laan (wie kent 'm nog) is de nieuwe vrouwen bondscoach. Dat zou bij de mannen niet snel gebeuren... Een coach vanuit de amateurs meteen bondscoach, BAM.

Zo zie je maar waar ze staan volgens de KNVB. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Oranje dames

Bericht door Cruijff » do sep 24, 2015 10:39 pm

beelzebub schreef:Zo zie je maar waar ze staan volgens de KNVB. :ajaxsmiley.gif:
Toen het Vrouwen elftal zich in het voorjaar van 2015 voor het eerst ooit plaatste voor het WK, speelden ze die wedstrijden nog in shirtjes van 3 jaar oud.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door InnerHarbour » do mar 10, 2016 9:55 am

Ik zie dat die Oranje-mutsen het hebben laten liggen, versterkt mijn theorie alleen maar verder dat Oranje teams in elke sport over het algemeen faalhazen zijn.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Cruijff » vr mar 11, 2016 7:48 pm

InnerHarbour schreef:Ik zie dat die Oranje-mutsen het hebben laten liggen, versterkt mijn theorie alleen maar verder dat Oranje teams in elke sport over het algemeen faalhazen zijn.
Kun je dat met statistieken onderbouwen?

Wanneer je er een scherpe analyse op loslaat denk ik dat Nederlandse teams, gerelateerd naar onze omvang, juist meer EK titels, WK titels en Olympische medailles winnen dan andere landen.

Dat hoef je denk ik dan niet eens te benchmarken met België, qua land, ligging en inwonersaantal de beste partij om naar rato een vergelijking mee te houden, maar als je louter deze 2 landen met elkaar vergelijkt dan hakt Nederland België in de pan.

Juist andere landen met fors grotere inwonersaantallen en waar ook nog eens meer geld in sportprojecten wordt gestoken (de financiële middelen die bij veel Olympische sporten voor Nederlanders en Nederlandse teams beschikbaar zijn is in veel gevallen behoorlijk mager) op een hoop lijstjes ver achter ons laten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door InnerHarbour » za mar 12, 2016 9:36 am

Cruijff schreef: Kun je dat met statistieken onderbouwen?
Zie het volleybal topic.

BTW, long time no see, alles goed?
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Oranje vrouwen

Bericht door raymon » za mar 12, 2016 9:38 am

Ik dat we inderdaad relatief gezien veel winnen, ik denk ook dat we relatief gezien veel finales verliezen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Iniesta » za mar 12, 2016 12:15 pm

In dat geval inderdaad graag aansluiten bij het andere topic over dit onderwerp.
Tot dusverre zijn de theorieën hierover slechts onderbouwd met onderbuikgevoelens, terwijl op basis van statistieken eerder het tegenovergestelde beweerd zou moeten worden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door InnerHarbour » za mar 12, 2016 12:43 pm

Iniesta schreef:In dat geval inderdaad graag aansluiten bij het andere topic over dit onderwerp.
Tot dusverre zijn de theorieën hierover slechts onderbouwd met onderbuikgevoelens, terwijl op basis van statistieken eerder het tegenovergestelde beweerd zou moeten worden.
Dat is dus gewoon niet waar, de originele stelling was dat de vertegenwoordigende teams vaak een finale verliezen als ze die bereiken, de mensen die het graag anders zien hebben het uitgebreid naar alle teams en individualisten, maar daar ging het niet om.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Oranje vrouwen

Bericht door zeux » za mar 12, 2016 12:50 pm

Ik onderscheid twee teams: de teams die aan de top van hun sport staan (wanneer die verliezen is het falen) en de teams die in een sport waarin NL jaren/decennia een nobody was nu ineens in de top meedraaien (dan hangt het van de kwaliteitsverhouding van het moment af of het falen is). Van die laatste categorie hebben we er recent nogal wat gezien.
We kunnen het ook knap vinden dat Nederlandse teams ineens in meerdere teamsporten vanuit het 'niets' meedraaien in de top, alleen (nog) niet goed genoeg zijn om daarin ook echt te winnen. Dan is het halen van de finale knap en zat winnen er sowieso niet helemaal in. Dat maakt het 'falen' dan anders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Iniesta » za mar 12, 2016 4:54 pm

Inderdaad, 4 jaar geleden zou Nederland in een groep met Zweden/ Noorwegen volstrekt kansloos zijn geweest.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Sandro » zo mar 13, 2016 11:34 am

Iniesta schreef:In dat geval inderdaad graag aansluiten bij het andere topic over dit onderwerp.
Tot dusverre zijn de theorieën hierover slechts onderbouwd met onderbuikgevoelens, terwijl op basis van statistieken eerder het tegenovergestelde beweerd zou moeten worden.
Mijn laatste post in het volleyball topic is een uiting van onderbuikgevoel? Dan moet je het toch nog even goed nakijken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Iniesta » zo mar 13, 2016 2:25 pm

Nee uitermate nuttige statistiek, die ondersteunt dat Nederlandse sporters het niet zo slecht doen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Sandro » zo mar 13, 2016 2:43 pm

Het niet slecht doen, is nog wat anders dan bovengemiddeld, zoals je eerst beweerde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door brigade zuid » zo mar 13, 2016 6:10 pm

Waterpolodames is falen. Handbalvrouwen is falen. Volleybaldames is Rusland gewoon beter en de Nederlandse voetbaldames kunnen er gewoon geen kut van.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Sandro » zo mar 13, 2016 6:54 pm

Ik kan me ook nog zo goed het WK beachvolleybal van vorig jaar in eigen land herinneren. Bij de mannen Nummerdor en Varenhorst in de finale. Missen maar liefst 5 matchpoints, omdat ze te laf zijn om die service gewoon lekker hard te rammen. Dat was pas falen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door brigade zuid » zo mar 13, 2016 6:59 pm

Ja ook een goed voorbeeld idd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Iniesta » zo mar 13, 2016 8:01 pm

Als ik je statistieken doortrek (landen met min 30 medailles), kom ik totaal op 50 landen voor de totale selectie. Een 20ste plek is dan nog steeds in de bovenste helft van de ranglijst...
Mijn punt is nooit geweest dat Nederland het bovengemiddeld beter doet. Ik heb wel gezegd dat de statistieken eerder dit ondersteunen dan het tegenovergestelde.
De statistieken waar jij vervolgens zelf mee komt, ondersteunen dit nogmaals: er is geen enkele grond om te zeggen dat Nederlandsee sporters in het algemeen niet presteren op het moment dat het er op aankomt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Sandro » zo mar 13, 2016 8:07 pm

Mijn punt is nooit geweest dat Nederland het bovengemiddeld beter doet.
Ik wil niet veel zeggen maar het staat er vrij letterlijk :smallgrin.gif:
hoe rijm je dat gevoel dan met de aangeleverde statistieken met de bovengemiddelde prestaties op de bv medaille klassementen?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Cruijff » zo mar 13, 2016 11:00 pm

brigade zuid schreef:Waterpolodames is falen. Handbalvrouwen is falen. Volleybaldames is Rusland gewoon beter en de Nederlandse voetbaldames kunnen er gewoon geen kut van.
Sandro_Calááábro schreef:Ik kan me ook nog zo goed het WK beachvolleybal van vorig jaar in eigen land herinneren. Bij de mannen Nummerdor en Varenhorst in de finale. Missen maar liefst 5 matchpoints,
Die WK finale van het Beachvolleybal was een epic fale ja, ik vraag me nog steeds af hoe ze al die matchpoints hebben vergooid, zijzelf ook waarschijnlijk. :smallgrin.gif:

Overigens bij het vorige WK Beachvolleybal stonden er twee ongeplaatste Nederlanders in de finale, Brouwer en Meeuwsen en die wonnen toen wel. In andere landen is deze sport overigens veel groter dan in Nederland, die wereldkampioenen Brouwer en Meeuwsen hadden aan financiële middelen alleen studiefinanciering en geen Olympische nominatie.

Dat geldt ook voor onder meer waterpolo, in andere landen verdienen speelsters meer geld dan een voetballer van NAC of Sparta, de Nederlandse Olympische meiden krijgen een paar honderd euro per maand en slapen samen op een kamertje in Papendal. Dan in relatief korte tijd met 2 generaties jonge speelsters een Olympische finale halen en een EK finale halen, op de Spelen de gouden plak winnen, op het EK zilver, slecht is dat niet.

Bij volleybal is Rusland gewoon met afstand de beste van Europa, verknallen die volleybaldames dat OKT in Japan dan praten we verder, dan hebben ze inderdaad gefaald onder druk.

WK Handbal gaf men in de finale niet thuis. Maar tevens kun je daar stellen dat een underdog knap zilver haalt en dat de tegenstanders in de finale, min of meer vergelijkbaar met de Russinnen bij volleybal, duidelijk een maatje groter bleken dan alle andere EK deelnemers.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oranje vrouwen

Bericht door Iniesta » ma mar 14, 2016 12:18 am

Sandro_Calááábro schreef:
Mijn punt is nooit geweest dat Nederland het bovengemiddeld beter doet.
Ik wil niet veel zeggen maar het staat er vrij letterlijk :smallgrin.gif:
hoe rijm je dat gevoel dan met de aangeleverde statistieken met de bovengemiddelde prestaties op de bv medaille klassementen?
1) ik zeg alleen dat de statistieken van de medailleklassementen eerder suggereren dat Nederland het bovengemiddeld doet, niet dat ik vind dat we bovengemiddeld presteren. (Notabene de door je zelf aangeleverde statistiek geeft nog steeds een positie in de bovenste 50% weer...)

2) als je me wilt quoten met een uitspraak uit een andere topic, wellicht wel zo handig om ook mijn volgende uitspraak in die discussie dan mee te nemen, die deze nuance al duidelijk weergaf:
Iniesta schreef:
In het geheel wil ik met deze en de Europacup 1 statistieken niet eens zozeer beweren dat wij een beter sportland zijn dan bijvoorbeeld het zo geroemde Duitsland.

Vind de meeste statistieken alleen wel dusdanig in het voordeel van Nederland dat de tegenovergestelde opvatting (Duitsers hebben veel meer winnaarsmentaliteit) toch wel weersproken mag worden.

Plaats reactie