Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33866
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » vr aug 29, 2014 11:30 am

Guus Hiddink haalt Afellay en Klaassen bij Oranje

Bondscoach Guus Hiddink van het Nederlands elftal heeft Ibrahim Afellay en Davy Klaassen vanmiddag opgeroepen voor de oefeninterland tegen Italië en de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië. De aanvaller van Olympiakos en de middenvelder van Ajax zaten niet in de voorlopige selectie die Hiddink een week eerder naar buiten had gebracht.

De nieuwe bondscoach, die aan zijn tweede termijn bij Oranje begint, heeft in totaal 25 spelers opgeroepen voor de komende twee interlands. Uit de voorlopige selectie zijn doelman Michel Vorm en verdediger Gregory van der Wiel afgevallen. Erik Pieters keert na ruim een jaar afwezigheid terug in Oranje.

Selectie Oranje voor duels met Italië (Oefeninterland, 5 september) en Tsjechië (Ek-kwalificatie, 9 september).

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV).

Achterhoede: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Ron Vlaar (Aston Villa) Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Stefan de Vrij (Lazio Roma).

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (QPR), Nigel de Jong (AC Milan), Wesley Sneijder (Galatasaray), Rafael van der Vaart (HSV), Georginio Wijnaldum (PSV), Ibrahim Afellay (Olympiakos), Davy Klaassen (Ajax).

Voorhoede: Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04),
Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München).
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr aug 29, 2014 11:37 am

Zou Afellay nu gaan opscheppen dat hij bij Olympiakos speelt. :smallgrin.gif:
YNWA

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Rutger » do sep 04, 2014 7:58 pm

Na 10 minuten al met 2-0 achter en met 10 man. Natuurlijk leuk die 4-4-3, maar het is nu ook wel duidelijk dat er ook 5 verdedigers nodig waren. Het kwaliteit van de verdedigers blijft toch pover zoals die italianen er doorheen snijden.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 8:05 pm

Ik zie vooral een verschil tussen de gedrogeerde ploeg van het WK en een groep die het nu zonder moet stellen. Nogal een verschil.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33510
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do sep 04, 2014 8:13 pm

Ze houden de camera maar laag, want volgens mij zit er nauwelijks een Italiaan op de tribune. En wat er zit fluit nu al afkeurend in de galmende leegte, omdat het niet om aan te zien is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door brigade zuid » do sep 04, 2014 8:13 pm

Wat een naïviteit legt Oranje op de grasmat. Gaat maar weer gauw 5-3-2 spelen Guus.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Toppie » do sep 04, 2014 8:17 pm

LvG :biggthumpup.gif: Heerlijk zo'n trainer

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door gaizka » do sep 04, 2014 8:33 pm

Zeker, Louis had het goed gezien en goed voor elkaar.

Als je zo snel in de wedstrijd rood krijgt en dus de rest van de wedstrijd waarschijnlijk veel vanuit de omschakeling zal moet aanvallen kan je toch veel beter Lens laten staan ivm zijn snelheid en Kuyt eraf halen? Of zal Guus de schade willen beperken?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » do sep 04, 2014 8:54 pm

Dubbel schreef:Ik zie vooral een verschil tussen de gedrogeerde ploeg van het WK en een groep die het nu zonder moet stellen. Nogal een verschil.
LOL


Oh wacht, je maakt geen grapje..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 9:04 pm

Raymon schreef:
Dubbel schreef:Ik zie vooral een verschil tussen de gedrogeerde ploeg van het WK en een groep die het nu zonder moet stellen. Nogal een verschil.
LOL


Oh wacht, je maakt geen grapje..
Tja, verdiep je er dan zelf eens in... Het middel dat Oranje op het WK gebruikte is per 1 September verboden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33866
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » do sep 04, 2014 9:12 pm

En Italië gebruikt het nog steeds?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 9:15 pm

Duke schreef:En Italië gebruikt het nog steeds?
Want? Denk dat Ijsland er nog goed uit zou zien tegen dit Oranje.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 9:58 pm

Heb het einde van deze wedstrijd niet meer gezien. Was Oranje het laatste kwartier weer een stuk fitter dan de tegenstander? Zoals tijdens het WK en zelfs tegen Mejico bij 38 graden? Indien nee, toch vreemd want zijn immers dezelfde spelers.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » do sep 04, 2014 10:06 pm

Dubbel schreef:
Raymon schreef:
Dubbel schreef:Ik zie vooral een verschil tussen de gedrogeerde ploeg van het WK en een groep die het nu zonder moet stellen. Nogal een verschil.
LOL


Oh wacht, je maakt geen grapje..
Tja, verdiep je er dan zelf eens in... Het middel dat Oranje op het WK gebruikte is per 1 September verboden.
Hou toch op zeg. Als je er bewijzen voor hebt, prima, ik hoor of lees ze graag, maar je haat richting vGaal gaat zo wel heel ver hoor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 10:44 pm

Nou trek je het in het emotionele. Bewijs heb ik natuurlijk niet maar misschien kun je m'n logica volgen.

Xenon agents vergroten het uithoudingsvermogen. Ze waren tot 1 September niet verboden want pas sindsdien op de dopinglijst. Louis Van Gaal heeft een zekere reputatie als het gaat om dingen aan het toeval overlaten. Zelden of nooit. Zou hij het risico nemen dat zijn team het ongeprepareerd moest opnemen tegen een team dat het middel (niet verboden) wel gebruikt?

Het antwoord daarop is eigenlijk de crux van mijn hele verhaal; ik kan me niet anders voorstellen dan 'nee'. En Oranje was opmerkelijk fit de eerste wedstrijden. Ik ga er trouwens vanuit dat een boel meer landen hetzelfde deden. Waarschijnlijk alle ploegen die goed voor de dag kwamen.

Misschien is het wel een non discussie omdat het spul in Juli nog mocht maar toch vind ik het nogal wat omdat het verbod al ruim tevoren was aangekondigd en men dus al moest weten dat het kwaaie boel is.

Bizar ook dat WADA een middel niet direct op de dopinglijst zet maar daar een half jaar mee wacht.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » do sep 04, 2014 10:47 pm

Als alle landen het konden gebruiken, en het dus ook zouden gebruiken, waarom was NL dat fitter dan de rest?

Zou het misschien kunnen dat VGaal bewust spelers heeft meegenomen die nog FIT waren aan het einde van het seizoen. Spelers van Feyenoord bijvoorbeeld die itt andere ploegen weinig wedstrijden hebben gevoetbald?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do sep 04, 2014 11:06 pm

Als alle landen het konden gebruiken, en het dus ook zouden gebruiken, waarom was NL dat fitter dan de rest?
Geen idee of het zulk gemeengoed is dat alle landen er zomaar aan kunnen komen. Misschien is er bepaalde kennis nodig. Komt oorspronkelijk uit Rusland maar juist de Russen zagen er niet erg fit uit.
Zou het misschien kunnen dat VGaal bewust spelers heeft meegenomen die nog FIT waren aan het einde van het seizoen. Spelers van Feyenoord bijvoorbeeld die itt andere ploegen weinig wedstrijden hebben gevoetbald?
Het een sluit het ander niet uit. [/quote]

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33510
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do sep 04, 2014 11:07 pm

Of spelers die hij heeft geselecteerd op hun fitheid, danwel opjoeg om fit te worden (Sneijder) of wie weet wel adviseerde thuis te blijven (vd Vaart). Van Gaal riep twee jaar voor Brazilië volgens mij al: fitheid is key. Heeft hij dus bewust naar toe getraind (voor zover dat in zijn vermogen lag).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » vr sep 05, 2014 12:01 am

Om vervolgens voor de goal een bus te parkeren?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr sep 05, 2014 8:00 am

Raymon schreef: Zou het misschien kunnen dat VGaal bewust spelers heeft meegenomen die nog FIT waren aan het einde van het seizoen. Spelers van Feyenoord bijvoorbeeld die itt andere ploegen weinig wedstrijden hebben gevoetbald?
Misschien moeten we zelfs niet uitsluiten dat het gekozen systeem iets zuiniger was met de krachten.
gaizka schreef:Zeker, Louis had het goed gezien en goed voor elkaar.

Als je zo snel in de wedstrijd rood krijgt en dus de rest van de wedstrijd waarschijnlijk veel vanuit de omschakeling zal moet aanvallen kan je toch veel beter Lens laten staan ivm zijn snelheid en Kuyt eraf halen? Of zal Guus de schade willen beperken?
Op zich is 4-3-3 wel kwetsbaarder, maar volgens mij ging het vooral mis op scherpte, verkeerd opstellen, buitenspel opheffen, aanvallend risico nemen terwijl het achter je open ligt, dat soort dingen.

Ik vond de bal overigens nog niet zo slecht rond gaan met 10 man. Maar de ideeen moesten weer van Sneijder komen dus waren het geen aanvallende combinaties over 3 schijven maar moeilijke pogingen tot assists en schoten die de keeper klemvast kan pakken als ze niet over gaan. BMI moet hem in de warming up tegen Tsjechie maar even een schop geven, dat scheelt nogal in de amusementswaarde van de wedstrijd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » vr sep 05, 2014 8:07 am

Doping dat geen doping was want nog niet verboden en andere landen gebruiken het ook... :excited.gif:
Ik merk het al, jij bent het WK alweer kwijt

Nederland speelde helemaal niet sterk alleen erg gegroepeerd.
anderen liepen zich daar stuk op.

Misschien kijk je te veel eredivisie en ben je het WK tempo niet gewend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » vr sep 05, 2014 8:16 am

Hiddink is (bij mij) zijn inspirerende spark verloren.

1998 had ik er met hem geloof in,
2002 bewees hij wederom hoe geslepen hij is.
Rusand deed hij leuk maar wel al minder en de jaren erna vind ik hem niet meer die inspirerende coach dat hij ooit geweest is.
Ik ben maar een toeschouwer dus boeien wat ik vind.

Ik heb het gevoel dat hij deze kwalificatie moeilijk of niet doorkomt.
Aan deze groep spelers mankeert nogal wat, er zijn er maar een paar top.
de rest zijn aardig tot goed met een smetje links of rechts.

Laten we hopen dat ik het mis heb
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47939
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » vr sep 05, 2014 9:40 am

Je kunt je toch schier onmogelijk NIET kwalificeren? Bij het EK doet bijna iedereen mee.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » vr sep 05, 2014 10:08 am

Die Italianen denken weer dat ze geweldig zijn. Idioten blijven het ook.

Deze wedstrijd interesseerde toch helemaal niemand?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » vr sep 05, 2014 7:53 pm

Ik kwam pas terug uit de Schouwburg toen Nederland al ongeveer 50 minuten lang met 2-0 achter stond, maar ik zag vervolgens Janmaat weer een enorm domme handsbal in de zestien maken. Dit keer bleef deze onbestraft, maar mijn gedachten gingen terug naar Nederland-Australië. Wat liepen spelers en technische staf toen te miepen over een zwaar onterechte penalty? Als jij door je eigen onhandigheid de bal met je hand beroert en de tegenstander daardoor in 't strafschopgebied de aanval niet kan voortzetten dan moet de bal toch gewoon op de stip?? Moet die Janmaat maar niet zo'n kluns zijn.
Mano schreef:Hiddink ....... maar wel al minder en de jaren erna vind ik hem niet meer die inspirerende coach dat hij ooit geweest is.
Ik ben maar een toeschouwer dus boeien wat ik vind.

Ik heb het gevoel dat hij deze kwalificatie moeilijk of niet doorkomt.
Als je je voor deze editie van het EK niet weet te kwalificeren dan moet je er wel echt een enorme puinhoop van maken. Uit elke poule gaan de nummers 1 en 2 naar 't EK, in totaal mogen er maar liefst 24 landen aan dat toernooi meedoen....

Plaats reactie