Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo jul 01, 2015 6:50 am

Ik moet zeggen dat het een heel grappige van Yopi is. :smile-ajax.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 8:26 am

Die Hetze tegen Blind is wel diepgeworteld
Yopi schreef: Scholletje trok een duur pak aan, hij werd Directeur Spelersbeleid. Hij draaide al het geld dat was binnengekomen door de verkoop van Sar en De Boertjes en nog wat spelers erdoor, maar toen het mis ging lag het aan iedereen behalve aan hem.
voor hem en na hem zijn er wel meer trainers geweest die de poen er doorheen jaagde. Op dat moment riep de hele wereld die van Ajax hield om Machlas en nu is het zijn schuld. :excited.gif:
Laudrup & Chivu hoor ik niemand over...

Het is natuurlijk van de gekke dat je je kicksen mag uittrekken en de pin-pas krijgt van Ajax. Denk dat die persoon aangepakt had moeten worden. dat grapje mocht men daarna doen en doen ze nog steeds. Dus niet specifiek een blind actie.
Het is de vierde keer dat Blind inspraak heeft in het technische beleid – het is tevens de vierde keer dat het technische beleid niet goed uitpakt.
Dat maakt hem geen scholletje maar ongeschikt, dat is heel wat anders.
Het is niet de eerste keer in Blinds carrière dat Van Gaal hem aan een goede baan helpt; in 2005 werd Blind bij Ajax tot hoofd jeugdopleidingen benoemd en als de eerder besproken rechtzaak niet was verloren, was Blind ook Van Gaals rechterhand bij Ajax geweest in 2011.
Stoute Blind toch, heel Ajax zit vol met Cruyff-aanhangers, allemaal voorgedragen door JC
maar dat is anders.... ik weet het... :excited.gif:

Daarnaast wekt hij de indruk achterbaks en oncollegiaal te werk te gaan.
Die hele voetbalwereld is bedorven!! Guus heeft een staat van dienst, dus geen een grootheid valt hem af. Terwijl Guus er geen flikker van gebakken heeft. Zat als een seniele ouwe vent op de bank en wist bij god niet hoe hij ze aan de praat moest krijgen... zag de hele wereld... maar behalve journalisten geen onvertogen woord van de grote namen: 'we cover our own'
JC krijgt zijn zin niet bij Ajax, BOEM knalt ff een 'adviseur' neer. en de 'fluwelen revolutie, daar was niks fluweels aan. was 120% backstabbing links en rechts.
Van Hanegem viel Advocaat af bij de wissel Robben, maar dat mocht want hij is Willempie
Blind is dus zelf debet aan de tegenvallende resultaten van het Nederlands elftal. Welke reden is er dan nog om aan te nemen dat Oranje beter gaat presteren als hij alléén eindverantwoordelijk is?
Was blind ook debet aan het succes in Brazilië? of schrijven we alleen over zijn falen?
In Vi wordt er ook al gesproken over blind en zetten ze de boel ook al op scherp. http://www.vi.nl/nieuws/blind-kan-geen- ... iddink.htm
conclusie is dat Blind er gekleurd opstaat. waarschijnlijk omdat hij in zijn carierre is overgestapt van visie JC naar visie LvG
LvG heeft veel minder 'vriendjes' dan JC en LvG blijft bestaan omdat hij nu en dan een serieus resultaat neerzet.
een pedante vent met vette gebruiksaanwijzingen maar boekt resultaat. Blind volgt zijn visie maar resultaat blijft uit. dat is jammer voor hem maar dat maakt hem incompetent maar geen backstabber.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 8:32 am

zeux schreef:
Yopi schreef:Dat kan ik dus niet uitstaan, dat hij nergens verantwoordelijkheid voor nam.
Dat probleem heb je niet bij Cruijff. :smallgrin.gif:


:drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 8:35 am

Mano schreef: Op dat moment riep de hele wereld die van Ajax hield om Machlas en nu is het zijn schuld. :excited.gif:
De hele wereld - 1 dan. Want Machlas was bij Vitesse al een pure afmaker.

Blind is 12 ambachten en 13 ongelukken. En een achterbakse minkukel.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 8:42 am

wimpey schreef:
De hele wereld - 1 dan. Want Machlas was bij Vitesse al een pure afmaker.

Blind is 12 ambachten en 13 ongelukken. En een achterbakse minkukel.
prima, jouw mening en die van de JC Media Groep.
Kotste je ook al op de speler Blind? Of stond je toen wel op de banken?

Ik heb diezelfde blinde aversie tegen mensen als Barbie. Mensen die niks kunnen maar wel tv zendtijd krijgen.
wellicht een lief mensje maar sta ik niet voor open om dat te ontdekken...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo jul 01, 2015 8:47 am

Het is toch echt Hiddink die bondscoach was en na een serie slechte resultaten en onvrede tussen hem en Bert van Oostveen is vertrokken. Voor de duidelijkheid, dat is deze vent:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 8:49 am

Mano schreef: Kotste je ook al op de speler Blind? Of stond je toen wel op de banken?
Ik vind Blind niet zo'n aangenaam persoon. Mag dat?

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 8:56 am

wimpey schreef:
Mano schreef: Kotste je ook al op de speler Blind? Of stond je toen wel op de banken?
Ik vind Blind niet zo'n aangenaam persoon. Mag dat?
Blind is jouw barbie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo jul 01, 2015 8:58 am

Mano schreef:
zeux schreef:
Yopi schreef:Dat kan ik dus niet uitstaan, dat hij nergens verantwoordelijkheid voor nam.
Dat probleem heb je niet bij Cruijff. :smallgrin.gif:


:drecul.gif:
Cruijff neemt juist wel verantwoordelijkheid. Hij heeft altijd en overal zijn nek uitgestoken. Maar als hij iets doet, wil hij het ook op zijn manier doen. Hij wil niet dat de Blindjes en de Coronelletjes en andere minkukels zich achter hem verschuilen maar stiekem hun eigen zin doen.

Maar goed, we hadden het over Scholletje. Ik begrijp dus, Blind was destijds niet echt directeur. Hij deed alsof. Hij liet zich vorstelijk betalen alleen om aanwezig te zijn, want anderen namen de beslissingen. Hij was fulltime Directeur Spelersbeleid, maar zelf iets bedenken kon hij niet. :hypocrite.gif:

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 9:04 am

De vraag is: Doet Blind er verstandig aan om te blijven.

Nederland staat er niet zo rooskleurig voor terwijl dit (vooraf) de makkelijkste kwalificatie ooit had moeten zijn.
de beste no.3 gaat rechtstreeks door en nu heeft Nederland een beschermende status en zal (mochten ze 3de worden) een zwak landje treffen in een eventuele play-off.

Als hij dit verneukt, is zijn trainersloopbaan ten einde.
de combinatie: slechte resultaten & scholletje-hetze is dan dodelijk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 9:07 am

Yopi schreef: Cruijff neemt juist wel verantwoordelijkheid. Hij heeft altijd en overal zijn nek uitgestoken. Maar als hij iets doet, wil hij het ook op zijn manier doen. Hij wil niet dat de Blindjes en de Coronelletjes en andere minkukels zich achter hem verschuilen maar stiekem hun eigen zin doen.

Maar goed, we hadden het over Scholletje. Ik begrijp dus, Blind was destijds niet echt directeur. Hij deed alsof. Hij liet zich vorstelijk betalen alleen om aanwezig te zijn, want anderen namen de beslissingen. Hij was fulltime Directeur Spelersbeleid, maar zelf iets bedenken kon hij niet. :hypocrite.gif:
ik ontkracht niet dat hij incompetent is. Ik ontkracht het hele scholletje-verhaal omdat ik vind dat anderen in de business (die op handen gedragen worden) hetzelfde gedrag vertonen maar daar niet op worden afgerekend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 9:11 am

Mano schreef:De vraag is: Doet Blind er verstandig aan om te blijven.
Dat doet niet terzake. Blind wil het resultaat dat nu uit de bus is gerold.

Hij werd in de rol van junior-bondscoach gepositioneerd door LVG. En vanuit de luwte heeft ie Hiddink via het AD vrijwel voortdurend bestookt. Hij heeft z'n doel bereikt.

Als ie het EK haalt is ie de held. Zo niet, dan geeft ie Hiddink de schuld.

Een opportunist als Blind kun je deze uitkomst niet kwalijk nemen. Maar die Oostveen heeft er een potje van gemaakt met Hiddink en Koster. En met Blind.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo jul 01, 2015 9:29 am

wimpey schreef:
Mano schreef:De vraag is: Doet Blind er verstandig aan om te blijven.
Dat doet niet terzake. Blind wil het resultaat dat nu uit de bus is gerold.

Hij werd in de rol van junior-bondscoach gepositioneerd door LVG. En vanuit de luwte heeft ie Hiddink via het AD vrijwel voortdurend bestookt. Hij heeft z'n doel bereikt.

Als ie het EK haalt is ie de held. Zo niet, dan geeft ie Hiddink de schuld.

Een opportunist als Blind kun je deze uitkomst niet kwalijk nemen. Maar die Oostveen heeft er een potje van gemaakt met Hiddink en Koster. En met Blind.
volgens mij haal jij de feiten door elkaar...
Feit 1: blind heeft een principe akkoord met knvb om door te mogen stromen (niks mis mee, vanuit Blind perspectief)
Feit 2: Hiddink maakt er een puinhoop van.
Feit 3: ALLE media en supporters klagen over Hiddink en willen dat die seniele ouwe vent oprot. (inclusief AD)
Feit 4: het gebeurd en Blind houd zich aan feit 1 vast.

en dat een assistent het overneemt van een hoofdtrainer gebeurd ook vaker

daarnaast denk ik dat Blind alleen maar kan verliezen en zou ik deze keuze niet gemaakt hebben.
Dit elftal is op, LvG heeft er met zijn schoolmeester-aanpak het maximale uitgeperst.

je mag Blind niet en dat is prima. we hebben allemaal mensen die in onze allergie-zone zitten. Blind zit daar duidelijk bij jou :biggrin.gif: Maar jij bombardeert hem tot Evil Genius.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo jul 01, 2015 10:23 am

Ze hadden natuurlijk Koe moeten nemen. Maar Koe had ruzie met LVG, dus werd hij het niet. De voetbalwereld zit vol mega-ego's die zich als het erop aankomt vaak erg kinderachtig gedragen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2015 10:50 am

Yopi schreef:
Cruijff neemt juist wel verantwoordelijkheid. Hij heeft altijd en overal zijn nek uitgestoken. Maar als hij iets doet, wil hij het ook op zijn manier doen. Hij wil niet dat de Blindjes en de Coronelletjes en andere minkukels zich achter hem verschuilen maar stiekem hun eigen zin doen.
Cruijff pakt nooit verantwoordelijkheid. Juist hij verschuilt zich altijd achter anderen. Gaat het goed, dan komt het door zijn werk en/of advies. Zelfs als dat succes 10 jaar later volgt. Gaat het fout, dan waren de uitvoerders minkukels die niet hebben gedaan wat Cruijff had bevolen.
aar goed, we hadden het over Scholletje. Ik begrijp dus, Blind was destijds niet echt directeur. Hij deed alsof. Hij liet zich vorstelijk betalen alleen om aanwezig te zijn, want anderen namen de beslissingen. Hij was fulltime Directeur Spelersbeleid, maar zelf iets bedenken kon hij niet. :hypocrite.gif:
Het was ook niet de bedoeling datt hij het zelf bedacht, de afspraak was dat hij zou worden geholpen en begeleid door Cruijff. Maar,o ja, die is niet verantwoordelijk, minkukel Blind kocht Winter, Verlaat en Machlas, terwijl begeleider Cruijff toch echt had gezegd dat ie dat niet moest doen. Hoe dan ook, Cruijff is natuurlijk niet mede-verantwoordelijk voor die aankopen, maar das logies
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » wo jul 01, 2015 11:13 am

Yopi schreef:Ze hadden natuurlijk Koe moeten nemen. Maar Koe had ruzie met LVG, dus werd hij het niet. De voetbalwereld zit vol mega-ego's die zich als het erop aankomt vaak erg kinderachtig gedragen.
De KNVB wilde continuïteit, en dat krijg je niet met Koeman. De ironie is dat je dit dus ook niet gekregen hebt met Hiddink.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 11:29 am

Raymon schreef: De KNVB wilde continuïteit, en dat krijg je niet met Koeman.
De KNVB oogst wat het zaaide. Ze wilden een beetje Van Gaal, een beetje Hiddink. Compromissen en politieke spelletjes om te pleasen i.p.v. een duidelijke keuze voor de beste kandidaat. Koeman dus.

Nu zit de kar in de shit vast en moet Blind 'm eruit trekken. We herinneren ons nog hoe Blind bij Ajax onder druk de vreemdste dingen deed. Ik kijk nu al uit naar de wedstrijden tegen de Europese grootmachten IJsland en Turkije. :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2015 11:35 am

We herinneren ons daarentegen niet meer hoeBlind de boel bij Ajax inderdaad redde toen Koe er vandoor ging.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 11:50 am

LucaS schreef:We herinneren ons daarentegen niet meer hoeBlind de boel bij Ajax inderdaad redde toen Koe er vandoor ging.
Die 0-4 tegen psv? :confused.gif:

Je bent wel erg lief voor 'm. Had je niet het idee dat Ajax matig getraind en gecoacht werd wanneer je z'n ploeg aan het werk zag?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2015 12:01 pm

Idd die 0-4. Geeft wel aan hoe je er in staat.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 12:05 pm

LucaS schreef:Idd die 0-4. Geeft wel aan hoe je er in staat.
Anders dan jij, dat is wel duidelijk. :smallgrin.gif:

Dat je geen antwoord geeft op m'n vraag is ook een veeg teken.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2015 12:23 pm

Nee, die indruk had ik niet. Na het lastige begin tegen Psv, Blind was toen 2 dagen coach, speelde Ajax een uitstekend slot van die competitie. Daar zijn vriend en zelfs de meeste vijannden het over eens. Ook de eerste competiehelft het seizoen daarop was het spel zeer behoorlijk. Na de wonterstop was er een gigantische blessuregolf en zakte het spel weg. Op het eind van het seizoen was het weer in orde.
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo jul 01, 2015 12:25 pm

Yopi schreef:Cruijff neemt juist wel verantwoordelijkheid.
In dat geval kun je vast wel voorbeelden geven van Cruijff die verantwoording komt afleggen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo jul 01, 2015 12:50 pm

Ik kan dat niet serieus nemen, Lucas. 10 nederlagen, een recordverdachtig laag puntenaantal in de eredivisie. Schipperen met systemen, Huntelaar op 10, wedstrijden met 3 centrumspitsen en blind de lange bal hanterend.

Hij kwam net zo clueless over als Bassie, Wouters, Linder en Koster. Een twijfelaar die strandde in z'n opportunisme en die geen plan van aanpak had. Geen sterke persoonlijkheid, geen leider, geen tacticus die een wedstrijd kon keren. Spelers die minder werden i.p.v. beter. Hij hoort dus bij de 5 slechtste trainer-coaches die ik heb beleefd in de tijd dat ik Ajax volg.

Terwijl ie idd nog wel aardig begon. Dat zie je trouwens wel vaker wanneer een langzittende trainer vertrekt. Ik vrees dan ook voor Blind en jou dat 2005/06 een betere maatstaf van z'n (on)mogelijkheden als trainer is dan die paar weken aan het eind van seizoen 2004/05.

Maar zelfs met Blind (of met jou en mij) voor de groep haalt Oranje het EK. Dat was met Hiddink ook wel gelukt. Oranje heeft nou eenmaal veel meer scorend vermogen in de ploeg dan die anderen hebben.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » wo jul 01, 2015 1:08 pm

Blind faalde als trainer. Was er duidelijk niet klaar voor en had (ik meen) Mido die vele wedstrijden voor 'm redden. Blind is voor mij een van de slechtste trainers die Ajax heeft gehad. Maar al die onzin die ik hier over 'm lees is lachwekkend.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie