Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » di feb 25, 2014 9:39 pm

Peter schreef:Waarom? Je hoopt toch nog wel dat het goed gaat met het NL-elftal?

Al moet ik wel zeggen dat mijn supporterschap afhangt van de spelersgroep eigenlijk. Ik heb geen speciale binding met dat elftal en dan maak je je keuze op basis van 'gunfactor'. Als Louis van Gaal in Brazilie kiest voor een basis met Clasie, Krul, de Vrij, Indi, Janmaat, Strootman en Lens plus de vedettes Van Persie en Robben, dan heb ik er vrij weinig mee.

Al is de verwantschap met voetballers natuurlijk al jaren minder en minder aan het worden. Gisteren zag ik de beelden van '98 nog. Dat waren mannen die je hoog had zitten. :biggthumpup.gif:

Het zal nu allemaal wel voor mij. Het zal de leeftijd wel zijn(ben ouder dan de oudste Oranjespeler), je gaat andere dingen (gezin, gezondheid) belangrijker vinden.

Maar vanaf 1988 (ik was toen 9) tot 2008 heb ik Oranje vrij kort gevolgd. Zeker in de jaren negentig was het voor mij altijd smullen. De gedachte dat de meeste jongens in Oranje (nog) bij Ajax hadden kunnen spelen, dat je zo'n team nooit bijmekaar kan kopen etc. Ik heb geloof ik zelfs gehuild na de EK uitschakeling in 2000 en het zoveelste penalty drama achtermekaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 8:32 am

Rishi schreef:Van de afgelopen jaren is toch alleen Barca dat de wereld veroverd heeft?
Jouw spectrum houdt bij Barcelona op. Het Duitse voetbal domineert alweer een jaar of 3 in Europa. Bayern speelt schitterend en succesvol voetbal.

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2014 11:39 am

Die zullen (nog) niet de boeken ingaan zoals Barca dat heeft gedaan, Wimpey.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 12:37 pm

Rishi schreef:Die zullen (nog) niet de boeken ingaan zoals Barca dat heeft gedaan, Wimpey.
Bayern wint dit jaar als eerste 2 keer op rij de CL. Schrijf dat boek maar alvast.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr mar 28, 2014 11:48 am

Nieuwe episode in dik coachboek Hiddink

Afbeelding

Met de ervaren Guus Hiddink aan het roer zet het vlaggenschip van het Nederlandse voetbal koers richting de Europese titelstrijd van 2016 in Frankrijk. De 67-jarige oefenmeester keert na het WK van komende zomer in Brazilië terug in de functie die hij van 1995 tot en met de zomer van 1998 ook al bij Oranje bekleedde.

Het zou zo maar kunnen dat de 67-jarige Hiddink aan zijn laatste hoofdstuk van een prachtig trainersboek begint. Afzwaaien als bondscoach is leuker dan de naam van het Russische Anzji in de laatste regel van je curriculum vitae. Hiddink houdt ook nog te veel van het spelletje om nu al afscheid te nemen. Dat zag je als je hem - tot aan zijn knie-operatie - wekelijks zag voetballen met Sjaak Swart en andere vrienden in Amsterdam.

Hiddink krijgt de voorkeur boven Ronald Koeman of een andere oud-topspeler die misschien wel eens een kans verdiende. Als trainer van PSV, Fenerbahce, Valencia, Real Madrid, Betis Sevilla, Chelsea, Anzji en landenploegen van Zuid-Korea, Australië, Turkije en Rusland heeft hij zich ruimschoots bewezen. Het is bekend dat Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, ook valt voor de charmes van de in Varsseveld geboren oefenmeester.

http://www.ad.nl
Het wordt een verademing, na die hork van nu krijgen we de heer Hiddink. :biggthumpup.gif:
YNWA

De Dominee
Berichten: 5877
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door De Dominee » za mar 29, 2014 5:56 pm

Holle Bolle Guus een verademing? De koekoek. Het is hopen dat hij zijn gouden pik nog heeft, dat is zijn enige asset doorgaans.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » za mar 29, 2014 5:59 pm

Hiddink is de laatste jaren vooral op een irritante manier van zichzelf gaan houden. Ik snap op zich wel dat het moeilijk is om normaal te blijven doen als je zulke bakken met geld binnen weet te harken en er waarschijnlijk nooit iemand is die je tegenspreekt. Maar wat mij betreft gaan we er op achteruit. Die interviews met Van Gaal zijn tenminste nog vermakelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door bryan » za mar 29, 2014 7:15 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Die zullen (nog) niet de boeken ingaan zoals Barca dat heeft gedaan, Wimpey.
Bayern wint dit jaar als eerste 2 keer op rij de CL. Schrijf dat boek maar alvast.
Ajax heeft al twee keer op rij de CL gewonnen. In 1995 en 1996.

Echt wel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » do jun 26, 2014 4:28 pm

Bayern wint dit jaar als eerste 2 keer op rij de CL. Schrijf dat boek maar alvast.
Geen probleem dat het niet is gebeurd, Bayern was kansloos. :ajaxsmiley.gif:

Leuke topic: hij ligt goed in de media en heeft inderdaad echt een gouden pik en zijn bazen in Zuid-Korea hadden wat goud over voor een paar scheidsrechters.

Zal hij verder gaan met 5-3-2? Ik verwacht het niet (en wel) hij zal het geen 5-3-2 noemen, maar 3-5-2 (zei Van Gaal toch ook al een keer) en iedereen is tevreden over de aanvallende speelwijze van Hiddink. Dat is mijn voorspelling, die zeker niet zal uitkomen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2014 6:02 pm

Van Gaal noemde het zelfs 3-4-3, of wacht, 1-3-4-3. Het steekt hem blijkbaar dat de buitenwacht het voetbal van zijn oranje niet aanvallend vindt. Zo ging hij op de persconferentie na Chili-Nederland in discussie met een Amerikaanse (!) journalist die het bestond om op te merken dat Nederland defensief speelde.

Wat Hiddink betreft: het is niet zo dat zijn elftallen nooit aanvallend spelen. Nederland in 1998 speelde aanvallend, Korea in 2002 speelde naar voren gericht ren-je-rot-voetbal, Rusland in 2008 speelde ook behoorlijk aanvallend. Ik verwacht trouwens dat hij 'gewoon' met drie spitsen gaat spelen. Daar heeft Nederland het materiaal namelijk voor.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo jul 09, 2014 11:54 pm

Veel succes Guus!
YNWA

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » do jul 10, 2014 12:09 am

Ik hoop dat we fatsoenlijk voetbal gaan spelen.

Nu lijkt het ook alsof die Vlaar een goede wedstrijd heeft gespeeld maar het slaat nergens op om met 3 cerdedigers centraal te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do jul 10, 2014 1:10 am

Yep laten we hopen dat het onder Hiddink allemaal wat leuker wordt om naar te kijken.
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » do jul 10, 2014 7:17 am

Ja, want daar staat Hiddink wel om bekend /s

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33487
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do jul 10, 2014 7:40 am

Ik denk dat het nog wel even kan gaan duren voordat we weer zo ver gaan komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do jul 10, 2014 8:08 am

zeux schreef:Ik denk dat het nog wel even kan gaan duren voordat we weer zo ver gaan komen.
Dat lijkt me wel. Robben komt in de jaren. Een dergelijke speler van dietschen bloed is niet in zicht.

Het 'hoe' stond ergens achterin de berging op een hoog schap opgeslagen. Oranje kwam ver qua resultaten, niet qua spel.

Vraag 99 van de 100 objectieve voetballiefhebbers wie ze hopen dat het WK wint en ze zullen Duitsland zeggen. Omdat dat voor het spel het beste zou zijn. Dan wordt aanvallend, technisch hoogstand voetbal hopelijk trekking. En de tactiek van Oranje en Argentinie dus hopelijk niet.

Ik verwacht niet veel van "de nieuwe bondscoach". Die man is al jaren verzadigd. En van diens opvolger verwacht ik dat ie zich met Oranje niet voor het WK in Rusland weet te kwalificeren.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do jul 10, 2014 8:19 am

zeux schreef:Ik denk dat het nog wel even kan gaan duren voordat we weer zo ver gaan komen.
Klopt, sowieso vier jaar. :hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » do jul 10, 2014 9:38 am

Ik verwacht niet veel van "de nieuwe bondscoach". Die man is al jaren verzadigd.
Ik verwacht ook geen sprankelend voetbal, want Nederland heeft daar de spelers niet voor. Hiddink zal wel positief overkomen in de media en verwachtingen worden vaak door de media bepaald ("eigenwijzen" doen daar niet aan mee)

Juist, omdat de verwachtingen nu niet hoog waren, vielen de resultaten mee en hebben we kunnen genieten van de tweede helft tegen Spanje, van Robben en één wedstrijd Sneijder.

We hebben gisteren kunnen zien hoeveel kansen er komen als middenvelders en verdedigers vrij gelaten worden en er een gesloten verdediging bij de tegenstander is; welgeteld één kans, twee "ouwe mannen" die ervoor zorgden.

Voor welke keeper kiest Hiddink, daar ben ik wel nieuwsgierig naar; Cillessen deed het prima, daar gaat het niet om , het volk (lees de media) wil misschien Krul en Hiddink zal die dan geven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do jul 10, 2014 9:55 am

Demosthenes schreef:
Ik verwacht niet veel van "de nieuwe bondscoach". Die man is al jaren verzadigd.
Ik verwacht ook geen sprankelend voetbal, want Nederland heeft daar de spelers niet voor. Hiddink zal wel positief overkomen in de media en verwachtingen worden vaak door de media bepaald ("eigenwijzen" doen daar niet aan mee)
Ik kijk vooral uit naar bondscoach Blind. :smallgrin.gif:

Dat zal een heel bijzonder chapter worden in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » do jul 10, 2014 10:03 am

Dat zal een heel bijzonder chapter worden in de geschiedenis van het Nederlands voetbal.
Je geeft het EK op?

Ik weet niet of Blind er over twee jaar nog zit. In de voetballerij is één jaar vooruit kijken al moeilijk, denk aan dit wk, zeven weken vooruitkijken lukte al niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » do jul 10, 2014 10:36 am

Precies, leuk zo'n benoeming voor in de toekomst. Maar laten we eerst maar eens naar het volgende EK gaan werken. Dan zien we tegen die tijd wel hoe de vlag erbij hangt. Wellicht is Blind dan wel helemaal geen optie meer om wat voor een reden dan ook.

Ik ga me in ieder geval eerst lekker irriteren aan dat megalomane gedrag van Hiddink.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do jul 10, 2014 5:50 pm

Demosthenes schreef:Voor welke keeper kiest Hiddink, daar ben ik wel nieuwsgierig naar; Cillessen deed het prima, daar gaat het niet om , het volk (lees de media) wil misschien Krul en Hiddink zal die dan geven.
Is Hiddink zo'n trainer die de media geeft wat ze willen zoals Van Marwijk, Van Basten en Advocaat? In dat geval kunnen we ons verheugen op weer 2 jaar Wesley "ik schoot hem goed in" Sneijder.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » do jul 10, 2014 6:08 pm

Le T. schreef:
Demosthenes schreef:Voor welke keeper kiest Hiddink, daar ben ik wel nieuwsgierig naar; Cillessen deed het prima, daar gaat het niet om , het volk (lees de media) wil misschien Krul en Hiddink zal die dan geven.
Is Hiddink zo'n trainer die de media geeft wat ze willen zoals Van Marwijk, Van Basten en Advocaat? In dat geval kunnen we ons verheugen op weer 2 jaar Wesley "ik schoot hem goed in" Sneijder.
Willen de media Sneijder?

Het lijkt mij tijd voor vernieuwing, nog een EK met alle dertigers is, vrees ik, net te lang doorgaan
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr jul 11, 2014 9:17 am

Demosthenes schreef:
Le T. schreef:
Demosthenes schreef:Voor welke keeper kiest Hiddink, daar ben ik wel nieuwsgierig naar; Cillessen deed het prima, daar gaat het niet om , het volk (lees de media) wil misschien Krul en Hiddink zal die dan geven.
Is Hiddink zo'n trainer die de media geeft wat ze willen zoals Van Marwijk, Van Basten en Advocaat? In dat geval kunnen we ons verheugen op weer 2 jaar Wesley "ik schoot hem goed in" Sneijder.
Willen de media Sneijder?

Het lijkt mij tijd voor vernieuwing, nog een EK met alle dertigers is, vrees ik, net te lang doorgaan
Voor dit WK wilden ze hem nog als onbekritiseed dikkertje met de aanvoerdersband. Nu zijn ineens de afstandsstatistieken weer de maat van presteren.

Hiddink zal ook willen presteren, dus hij heeft wel wat op te lossen. De hierarchie klopt niet. Misschien dat het met Strootman erbij hersteld is, maar waarschijnlijk ook niet vanzelf.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » vr jul 11, 2014 1:16 pm

Voor dit WK wilden ze hem nog als onbekritiseed dikkertje met de aanvoerdersband. Nu zijn ineens de afstandsstatistieken weer de maat van presteren.
Als reactie op mijn bericht snap ik het niet, ik heb hem nooit dikkertje genoemd en anderen wel? So what? Hij was nu niet dik en hij moet worden beoordeeld op wat hij heeft gepresteerd en dat is te weinig, maar dat heeft niets te maken met zijn gewicht.

Afstandsstatistieken? In 2008 (Het EK onder Van Basten, dat was toch 2008?) bleek Van der Vaart het meest gelopen te hebben, bleek Engelaar het hoogste aantal goede passes gegeven te hebben en het feit (Zal wel, ik heb het niet gecontroleerd) dat Sneijder dit toernooi zo veel heeft gelopen, kan inhouden dat hij te veel overbodige meters heeft gemaakt, al lijkt mij, gezien de speelstijl van Nederland, wel kloppen dat hij heel veel heeft moeten lopen.

Van Persie heeft ook veel gelopen las ik in het bericht van ??? (vergeten) om aan te geven dat Van Persie goed bezig was, die poster gebruikt de gelopen afstand als criterium voor goed/slecht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie