Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo feb 23, 2014 4:06 pm

InnerHarbour schreef:
'Van Nistelrooy assistent Hiddink bij Oranje'

21-2-14 - 07:12 bron: De Telegraaf

Danny Blind blijft ook na WK eerste assistent

Guus Hiddink, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij tijdens de wedstrijd PSV tegen SC Cambuur aan het begin van het huidige voetbalseizoen. © anp.

Guus Hiddink, de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal, heeft met Ruud van Nistelrooy als tweede assistent zijn technische staf bij Oranje nagenoeg compleet. Dat schrijft De Telegraaf vandaag. Danny Blind, de huidige rechterhand van Louis van Gaal, blijft aan in dezelfde rol en wordt na het WK ook de eerste assistent van Hiddink.

Twee jaar geleden heeft Van Nistelrooy een punt achter zijn actieve carrière gezet bij het Spaanse Malaga na een 19-jarige profloopbaan. Hij kwam zeventig keer uit voor Oranje en maakte 35 doelpunten.
Danny is op de volgende trein gesprongen. :ajaxsmiley.gif:
Ah Nistelrode... ook zo'n leuke gezellige jongen die je er bij kan hebben.

Heb nu al minder zin in de periode na LvG. Hiddink met die constante interessantdoenerij van em.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 7:56 am

GangstaRiB schreef: Ah Nistelrode... ook zo'n leuke gezellige jongen die je er bij kan hebben.
Je bedoelt dat RvN niet o.b.v. zijn merites mag meedoen en Kluivert en Blind wél?! :hypocrite.gif:
Heb nu al minder zin in de periode na LvG. Hiddink met die constante interessantdoenerij van em.
Daar is LvG ook prima in bedreven. Spelers is 3 dagen Balotelli-proof maken enzo...

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma feb 24, 2014 8:58 am

Sorry, ik was de boel niet aan het vergelijken. Maar ik vond Nistelrode vroeger altijd al geil op zichzelf en z'n doelpuntjes die louter in het 16 meter gebied werden gemaakt. Uitstekende spits, maar volgens mij geen mentor voor een jonge generatie.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 9:10 am

GangstaRiB schreef: Uitstekende spits, maar volgens mij geen mentor voor een jonge generatie.
Assistent van bondscoach: pure politiek. De toegevoegde waarde kun je verwaarlozen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma feb 24, 2014 10:52 am

Inderdaad. Hiddink neemt iemand van PSV - daar loopt hij op dit moment rond.

Wat dóen die assistenten eigenlijk de hele dag? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2014 10:55 am

Ze zijn er denk ik vooral om voor een beetje sfeer te zorgen tijdens die paar dagen dat een groep bijeen is. Dat is natuurlijk sowieso een beetje de taak van een (assistent) bondscoach. Bakkie koffie, partijtje spelen, beetje lachen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 1:25 pm

Yopi schreef: Wat dóen die assistenten eigenlijk de hele dag? :confused.gif:
Volgens het AD wordt DB klaargestoomd om de Löw van de KNVB te worden.

Zitten er genoeg uren in een dag om dat binnen 3 lichtjaren voor elkaar te krijgen? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Arthur » ma feb 24, 2014 2:54 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Wat dóen die assistenten eigenlijk de hele dag? :confused.gif:
Volgens het AD wordt DB klaargestoomd om de Löw van de KNVB te worden.

Zitten er genoeg uren in een dag om dat binnen 3 lichtjaren voor elkaar te krijgen? :hypocrite.gif:
Hoe lang duurt een lichtjaar volgens jou precies? :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 3:07 pm

Arthur schreef: Hoe lang duurt een lichtjaar volgens jou precies? :hypocrite.gif:
Precies! :neutral.gif:

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » ma feb 24, 2014 3:18 pm

Eh, een jaar? :confused.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma feb 24, 2014 3:28 pm

LucaS schreef:Eh, een jaar? :confused.gif:
Daarom ook het getal 3. Over 2 jaar is DB immers bondscoach, als ik de krant van Danny moet geloven.

Ik verheug me erop.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma feb 24, 2014 7:04 pm

Waarom? Je hoopt toch nog wel dat het goed gaat met het NL-elftal?

Al moet ik wel zeggen dat mijn supporterschap afhangt van de spelersgroep eigenlijk. Ik heb geen speciale binding met dat elftal en dan maak je je keuze op basis van 'gunfactor'. Als Louis van Gaal in Brazilie kiest voor een basis met Clasie, Krul, de Vrij, Indi, Janmaat, Strootman en Lens plus de vedettes Van Persie en Robben, dan heb ik er vrij weinig mee.

Al is de verwantschap met voetballers natuurlijk al jaren minder en minder aan het worden. Gisteren zag ik de beelden van '98 nog. Dat waren mannen die je hoog had zitten. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 8:08 am

Peter schreef:Waarom? Je hoopt toch nog wel dat het goed gaat met het NL-elftal?
Ik heb niet zoveel met landjes en landjesvoetbal. Ich bin ein Europäer.

Het land dat het mooiste voetbal speelt mag winnen. Je had het over 1998, dat was de laatste keer dat Oranje me echt aansprak. Dat gehark in 2010 was alleen qua resultaten leuk. Buiten NL zal het geen mens hebben aangesproken. Doe mij het Duitsland van de laatste jaren maar.

Natuurlijk was het leuk geweest wanneer NL eindelijk een keer dat WK had gewonnen, maar wat voor legacy had je nagelaten?? De karate-kick van Nigel en Van Bommel die Iniesta van achteren neermaaide.

Eens kijken of LvG voor een elftal kan zorgen dat aansprekend voetbal speelt. Wanneer Ajax van Barcelona kan winnen...

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 8:36 am

Mwa, ik wil niet afdoen aan de prestatie(s) van Ajax, want natuurlijk was ook ik blij en trots na Barcelona, maar laten we niet vergeten dat Barcelona die wedstrijd niet in ging met de mentaliteit alsof het een Europese finale (of zelfs kwalificatiewedstrijd) betrof. Neemt niet weg dat Ajax die avond uitstekend speelde natuurlijk. Maar Oranje krijgt te maken met tegenstanders die wel alles te winnen hebben.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 10:32 am

Compleet ander verhaal. Andere ploegen en een andere uitgangssituatie.

Op het WK staan we straks met een selectie die op een aantal onderdelen heel behoorlijk is maar achterin gewoon echt tekort komt. En dat is niet omdat Van Gaal er een potje van maakt maar omdat er gewoon nauwelijks fatsoenlijke verdedigers beschikbaar zijn. Zonder een goede achterste linie is een echt sterke prestatie op een eindtoernooi bijna niet mogelijk. Veel verder dan de poulefase zie ik Nederland dan ook niet komen.

Of zet iemand hier even een elftal neer waarmee je met een gerust hart tegen de verschillende toplanden gaat spelen?
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 10:52 am

Als Nederland van Spanje verliest -en dat zou geen schande zijn in principe- speelt het de eerste wedstrijd na de poule tegen Brazilie. Niet alleen altijd een topper bij een WK, maar nu ook nog eens het thuisland. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Nederland dus moet winnen van Spanje om ver(der) te komen. Dat zou een geweldige prestatie zijn met de huidige lichting.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di feb 25, 2014 12:06 pm

Marillion schreef:Compleet ander verhaal. Andere ploegen en een andere uitgangssituatie.

Op het WK staan we straks met een selectie die op een aantal onderdelen heel behoorlijk is maar achterin gewoon echt tekort komt. En dat is niet omdat Van Gaal er een potje van maakt maar omdat er gewoon nauwelijks fatsoenlijke verdedigers beschikbaar zijn. Zonder een goede achterste linie is een echt sterke prestatie op een eindtoernooi bijna niet mogelijk. Veel verder dan de poulefase zie ik Nederland dan ook niet komen.

Of zet iemand hier even een elftal neer waarmee je met een gerust hart tegen de verschillende toplanden gaat spelen?
Ik ben het met je eens dat het sowieso een moeilijk verhaal wordt maar met die verzameling ideale schoonzonen die van Gaal tot nu toe laat spelen gaan we het zeker niet redden. Met Chilllessen op doel, Willems/Blind links, Martends Indi de Vrij/Veltman in het centrum en Janmaat/van Rijn wordt het echt niks. Met Pieters en Vlaar uit de Engelse en Douglas uit de Russische Premier league voeg je kracht en lengte toe. Op rechts van der Wiel en in de goal de internationaal ervaren Stekelenburg. Nigel de Jong op het middenveld en je kan nog ergens komen. Met die bravertjes erbij…………….
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » di feb 25, 2014 1:01 pm

wimpey schreef:Doe mij het Duitsland van de laatste jaren maar.
Een beetje het Arsenal van de landenteams...met mooi, attractief en aanvallend voetbal niets winnen :wink.gif:
maar wat voor legacy had je nagelaten??
Een gewonnen WK, de rest interesseert verder echt helemaal niemand meer.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:29 pm

Baseman schreef: Een gewonnen WK, de rest interesseert verder echt helemaal niemand meer.
De wereld spreekt nog steeds over het Oranje van 1974. Geen mens nog over Italie 1982 of Duitsland 1990. Behalve in die landen zelf.
LucaS schreef: Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Nederland dus moet winnen van Spanje om ver(der) te komen. Dat zou een geweldige prestatie zijn met de huidige lichting.
Absoluut. En met weinig trainers maak je meer kans daarop dan met LvG. Een top afgestemd elftal dat die Spanjolen collectief bij de strot grijpt. Zoals Ajax in de 1e helft met Barca deed. En RBS met Ajax. :blush.gif:

Spanje is natuurlijk wel 'over the hill'. Net als Barcelona. Dus daar zie ik nog een evtl. parallel tussen Ajax en Oranje.

De trainer LvG gun ik een dergelijk succes, op en top vakman. Alleen gaat de mens LvG zo tenenkrommend en beschamend om met pieken en dalen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 1:34 pm

Marillion schreef:Ze zijn er denk ik vooral om voor een beetje sfeer te zorgen tijdens die paar dagen dat een groep bijeen is. Dat is natuurlijk sowieso een beetje de taak van een (assistent) bondscoach. Bakkie koffie, partijtje spelen, beetje lachen.
En als er geen interland is? Wedstrijdjes kijken en verder niets? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 2:03 pm

Yopi schreef: En als er geen interland is? Wedstrijdjes kijken en verder niets? :confused.gif:
Een assistent van LvG is er sowieso enkel voor de vorm. Omdat een trainer nu eenmaal een paar assistenten dient te hebben. Hij mag bij Oranje meedoen omdat ie een buddy van Louis is. Pure politiek.

Het Ajax van DB was in 2005/06 als het psv van Cocu. Nu wordt ie zgn. klaargestoomd als bondscoach. Dat gaat 'm niet worden. Daar zet in 2016 echt wel iemand een stokje voor.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » di feb 25, 2014 2:08 pm

wimpey schreef:De wereld spreekt nog steeds over het Oranje van 1974. Geen mens nog over Italie 1982 of Duitsland 1990. Behalve in die landen zelf.
Klopt, maar dit zegt ook voldoende over Oranje...1974 is inmiddels 40 jaar geleden!
Er zijn enkele teams uit het verleden waar de wereld nog steeds over spreekt, maar dat betreft alleen maar teams van (heel) vroeger.

Wat nu telt zijn prijzen, zo simpel is het.
Leuk dat we 40 jaar geleden vernieuwend totaalvoetbal lieten zien, we wonnen er niets mee en we hebben er niets meer aan.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 2:40 pm

Van de afgelopen jaren is toch alleen Barca dat de wereld veroverd heeft?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 5:49 pm

Yopi schreef:
Marillion schreef:Ze zijn er denk ik vooral om voor een beetje sfeer te zorgen tijdens die paar dagen dat een groep bijeen is. Dat is natuurlijk sowieso een beetje de taak van een (assistent) bondscoach. Bakkie koffie, partijtje spelen, beetje lachen.
En als er geen interland is? Wedstrijdjes kijken en verder niets? :confused.gif:
Laten we eerlijk zijn. Veel meer is het toch ook niet? Ik weet niet welk beeld jij van de functie hebt maar zo spannend is het volgens mij allemaal niet. Het is niet te vergelijken met een coach bij een BVO.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 5:50 pm

Je moet tegenwoordig alleen veel reizen voor die wedstrijdjes. Wat een rotbaan!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie