Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma okt 13, 2014 12:01 pm

Van Persie is bij Oranje meer dan eens ontbindende factor

Robin van Persie heeft de kwaliteiten om de onbetwiste eerste spits van het Nederlands elftal te zijn. En toch ging de discussie na de worsteling tegen Kazachstan vooral weer over hem. En ook een beetje over Klaas-Jan Huntelaar.

Over kinderachtig gedoe in het strafschopgebied. Hoe zonde is dat? Van Persie kan geweldig voetballen, maar zet zijn toegevoegde waarde zwaar onder druk. Hij heeft namelijk een nogal prikkelbaar ego. Kritiek aan zijn adres, van wie dan ook en hoe miniem ook, maakt hem razend. Dat is nou niet een eigenschap die je doorgaans aantreft bij leiders, bij aanvoerders.

Die moeten juist een bindende factor zijn. Van Persie is bij Oranje helaas meer dan eens een ontbindende factor. Bij een aanvoerder van het Nederlands elftal valt dat onmiddellijk op, omdat iedereen naar hem kijkt.

Het is sneu dat Guus Hiddink hiermee nu aan de slag moet. Van Persie was al een a-typische Oranje-aanvoerder, omdat die functie meestal in handen is van een empathische middenvelder of verdediger en zelden van een egocentrische spits.

Het lijkt een detail, deze kwestie. Maar het Nederlands elftal zou als collectief sterker worden, wanneer iemand anders dan Van Persie aanvoerder wordt. Een leider die ervoor zorgt dat Oranje sterker wordt dan slechts de optelsom van alle individuele kwaliteiten. In plaats van één die soms het omgekeerde bewerkstelligt.

Door: Chris van Nijnatten
YNWA

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door M.. » ma okt 13, 2014 12:19 pm

Le T. schreef: Ik zit hier niet op een forum van laaggeletterden die 1 keer in de 2 jaar een klomp op hun hoofd zetten en met een grote oranje wortel gaan zwaaien. Ik verwacht hier een bovengemiddelde kennis van voetbal, een functionerend geheugen en een vermogen tot kritisch lezen en luisteren. Dat brengt ook de verwachting met zich mee dat mijn argumenten niet helemaal aan dovemansoren gericht zijn, moet ik uit jouw woorden afleiden dat ik in ieder geval jou daarmee heb overschat?
Mooi dat je Baseman zijn punt in één alinea bewijst.

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma okt 13, 2014 2:12 pm

InnerHarbour schreef:
Van Persie is bij Oranje meer dan eens ontbindende factor

Robin van Persie heeft de kwaliteiten om de onbetwiste eerste spits van het Nederlands elftal te zijn. En toch ging de discussie na de worsteling tegen Kazachstan vooral weer over hem. En ook een beetje over Klaas-Jan Huntelaar.

Over kinderachtig gedoe in het strafschopgebied. Hoe zonde is dat? Van Persie kan geweldig voetballen, maar zet zijn toegevoegde waarde zwaar onder druk. Hij heeft namelijk een nogal prikkelbaar ego. Kritiek aan zijn adres, van wie dan ook en hoe miniem ook, maakt hem razend. Dat is nou niet een eigenschap die je doorgaans aantreft bij leiders, bij aanvoerders.

Die moeten juist een bindende factor zijn. Van Persie is bij Oranje helaas meer dan eens een ontbindende factor. Bij een aanvoerder van het Nederlands elftal valt dat onmiddellijk op, omdat iedereen naar hem kijkt.

Het is sneu dat Guus Hiddink hiermee nu aan de slag moet. Van Persie was al een a-typische Oranje-aanvoerder, omdat die functie meestal in handen is van een empathische middenvelder of verdediger en zelden van een egocentrische spits.

Het lijkt een detail, deze kwestie. Maar het Nederlands elftal zou als collectief sterker worden, wanneer iemand anders dan Van Persie aanvoerder wordt. Een leider die ervoor zorgt dat Oranje sterker wordt dan slechts de optelsom van alle individuele kwaliteiten. In plaats van één die soms het omgekeerde bewerkstelligt.

Door: Chris van Nijnatten
Maar wie moet het worden dan? Volgens mij is dat een beetje het probleem op dit moment. Misschien is RvP niet de beste aanvoerder, maar wie kan het op dit moment beter? We hebben namelijk een egocentrische middenvelder en een rookie-verdediging.

Tevens moet Huntelaar niet zo janken, want hij had in dezelfde positie ook 100% op doel geschoten. Hij wilde RvP gewoon even voor lul zetten.

columbus
Berichten: 5403
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door columbus » ma okt 13, 2014 2:52 pm

Robben, omdat hij gewoon de allerbeste is. Zowel binnen als buiten het veld.

Andere optie, Nigel de Jong

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma okt 13, 2014 3:00 pm

GangstaRiB schreef:Maar wie moet het worden dan? Volgens mij is dat een beetje het probleem op dit moment. Misschien is RvP niet de beste aanvoerder, maar wie kan het op dit moment beter? We hebben namelijk een egocentrische middenvelder en een rookie-verdediging.

Tevens moet Huntelaar niet zo janken, want hij had in dezelfde positie ook 100% op doel geschoten. Hij wilde RvP gewoon even voor lul zetten.
Huntelaar wist ook echt wel wat het effect zou zijn, Van Persie kreeg weer eens de meest rare vragen en Huntelaar was het ondergraven van Van Persie ook al met interviews aan het voorbereiden. Het aanvoerderschap is een interne kwestie, en daar is niks mee aan de hand anders dan dat de media en het publiek het menen beter te weten omdat ze de man die een eerste penalty niet durft te nemen een speechje hebben zien geven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus
Berichten: 5403
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door columbus » ma okt 13, 2014 3:06 pm

Kom op zeg. van Persie gedraagt zich toch totaal niet aanvoerderwaardig? Er is altijd wat, het ligt altijd aan een ander. Dan wil hij niet met de pers praten en nu weer dit. En weet je wat het is. Als meneer nu de pannen van het dak zou spelen heeft hij in alles "gelijk". Jammer alleen dat hij bij zowel United als het Nederlands Elftal als een krant staat te spelen, al een hele tijd...

Heeft Huntelaar gelijk? Dat wil ik niet beweren. Hij moet inderdaad ook niet zo reageren. Al vind ik wel dat Persie die bal voor had moet geven, dan was het namelijk 100% een doelpunt geweest.

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma okt 13, 2014 3:32 pm

columbus schreef:Robben, omdat hij gewoon de allerbeste is. Zowel binnen als buiten het veld.

Andere optie, Nigel de Jong
Tsja... Robben... als er iemand een ego is.....

Robben is een fenomenale voetballer, maar als je em bezig ziet bij Bayern denk je toch altijd "geef die bal af en je team heeft een grotere kans op scoren".

En wie weet wil ie het geeneens zijn. Hij wil lekker dartelen, vrij in z'n kop.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma okt 13, 2014 3:51 pm

columbus schreef:Kom op zeg. van Persie gedraagt zich toch totaal niet aanvoerderwaardig? Er is altijd wat, het ligt altijd aan een ander. Dan wil hij niet met de pers praten en nu weer dit.
Als hij naar de dopingcontrole moet krijgt hij nog het verwijt dat hij de pers niet te woord wil staan als aanvoerder, en ik heb hem deze week nog heel geduldig antwoord zien geven op vragen in de categorie 'Moet Huntelaar niet op jouw positie staan?' en 'jij gaat vast vervelend doen als je op een andere positie moet spelen?', al was de letterlijke formulering iets anders. Als Van Persie pleit voor 4 creatieve spelers, dan maken journalisten daar de grote 4 van, en verwijten dan Van Persie dat hij zo arrogant is om zichzelf als een van de grote 4 te benoemen. En als je dan een keer niet braaf kruipt en buigt voor die pers, dan loeren ze allemaal op een moment van zwakte.
En weet je wat het is. Als meneer nu de pannen van het dak zou spelen heeft hij in alles "gelijk". Jammer alleen dat hij bij zowel United als het Nederlands Elftal als een krant staat te spelen, al een hele tijd...
Ja, hij is niet zo in vorm en de bondscoach ligt ook onder vuur, dus dan ruikt Huntelaar weer zijn kans om met zijn vriendjes van de pers de bondscoach onder druk te zetten om hem de spitspositie te gunnen.
Heeft Huntelaar gelijk? Dat wil ik niet beweren. Hij moet inderdaad ook niet zo reageren. Al vind ik wel dat Persie die bal voor had moet geven, dan was het namelijk 100% een doelpunt geweest.
Er stond nog een verdediger tussen, best lastig om hem zo te geven dat die er niet aan kan komen, als je het al hebt kunnen zien. Gezeik om niks dus, ware het niet dat hij doormekkert omdat hij weet dat het opgepikt wordt en het betekent dat de jacht op zijn concurrent weer geopend is. Achterbakse actie dus, jammer dat er geen persoonlijkheden in de groep zitten die zo'n vervelend egoistje een corrigerend tik op de enkel geven waar hij drie maanden later nog mank van loopt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13807
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Jinne » ma okt 13, 2014 4:06 pm

GangstaRiB schreef:
columbus schreef:Robben, omdat hij gewoon de allerbeste is. Zowel binnen als buiten het veld.

Andere optie, Nigel de Jong
Tsja... Robben... als er iemand een ego is.....

Robben is een fenomenale voetballer, maar als je em bezig ziet bij Bayern denk je toch altijd "geef die bal af en je team heeft een grotere kans op scoren".

En wie weet wil ie het geeneens zijn. Hij wil lekker dartelen, vrij in z'n kop.
Tijdens het WK niet op zitten letten? Daar vond ik hem al de leider van het team. Zowel binnen als buiten het veld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma okt 13, 2014 4:23 pm

GangstaRiB schreef:Maar wie moet het worden dan? Volgens mij is dat een beetje het probleem op dit moment. Misschien is RvP niet de beste aanvoerder, maar wie kan het op dit moment beter? We hebben namelijk een egocentrische middenvelder en een rookie-verdediging.
Ik zou ook voor Nigel de Jong gaan een ervaren verdedigende middenvelder, speler die de boel bijeen moet houden en iemand die niet alleen met zichzelf bezig is.
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door ferry » ma okt 13, 2014 6:00 pm

Hiddink bewijst weer eens dat hij niet zo'n geweldige manager is als men over het algemeen denkt. Eerst dat gelul over de financiele kwestie waarbij Van Persie niet genoeg in de pot zou storten, en daarna weer twee spelers die op het veld tegen elkaar uitvallen. Je zou verwachten dat iemand met zijn ervaring dit soort zaken onderhand beter zou kunnen managen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma okt 13, 2014 6:42 pm

96 all over again
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma okt 13, 2014 7:38 pm

Ferry schreef:Hiddink bewijst weer eens dat hij niet zo'n geweldige manager is als men over het algemeen denkt. Eerst dat gelul over de financiele kwestie waarbij Van Persie niet genoeg in de pot zou storten, en daarna weer twee spelers die op het veld tegen elkaar uitvallen. Je zou verwachten dat iemand met zijn ervaring dit soort zaken onderhand beter zou kunnen managen.
In ieder geval dat er niet gelekt wordt.

Je kan zeggen wat je wilt over LvG, maar tijdens het afgelopen WK waren de rijen gesloten. Dat was ervoor niet zo met BvM en nu met Hiddink weer niet.

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma okt 13, 2014 7:39 pm

InnerHarbour schreef:
GangstaRiB schreef:Maar wie moet het worden dan? Volgens mij is dat een beetje het probleem op dit moment. Misschien is RvP niet de beste aanvoerder, maar wie kan het op dit moment beter? We hebben namelijk een egocentrische middenvelder en een rookie-verdediging.
Ik zou ook voor Nigel de Jong gaan een ervaren verdedigende middenvelder, speler die de boel bijeen moet houden en iemand die niet alleen met zichzelf bezig is.
Tsja... van een afstand lijkt dat misschien zo.

RvP was onder LvG aanvoerder en nu onder Hiddink weer. Als ie zo'n slechte aanvoerder zou zijn, dan lijkt mij dat niet te rijmen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » ma okt 13, 2014 8:01 pm

Zo langzamerhand moe van al die Feijenoorders achterin. Kost elke wedstrijd nodeloos een goal. :blackcat.gif:

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » ma okt 13, 2014 8:04 pm

Was een belachelijke strafschop. De Vrij speelde gewoon de bal.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma okt 13, 2014 8:05 pm

GangstaRiB schreef: In ieder geval dat er niet gelekt wordt.

Je kan zeggen wat je wilt over LvG, maar tijdens het afgelopen WK waren de rijen gesloten. Dat was ervoor niet zo met BvM en nu met Hiddink weer niet.
Van Gaal begon ook meteen met het uitschakelen van de stoorzender door hem op te stellen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » ma okt 13, 2014 8:07 pm

Ik begrijp echt niet waarom Martins Indi in Oranje staat.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » ma okt 13, 2014 8:21 pm

Robben houdt de bal veeeeeel te lang vast.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » ma okt 13, 2014 8:31 pm

Als Hiddink Huntelaar inbrengt, moet hij Robben en Lens omdraaien. Anders heeft het geen zin.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » ma okt 13, 2014 8:33 pm

Derde in deze poule is óók niet slecht hoor. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Toppie » ma okt 13, 2014 8:35 pm

Zo, geen EK en Hiddink naar huis rustige zomer 2016 :blush.gif: :blub.gif:

Btw kan Frank het niet overnemen ipv dat PISVEE zooitje wel met Danny
Laatst gewijzigd door Toppie op ma okt 13, 2014 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » ma okt 13, 2014 8:35 pm

Denk dat Hiddink nu toch 'de stoorzender' erin gaat brengen.

Van Persie staat weer regelmatig buitenspel. Meestal onnodig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » ma okt 13, 2014 8:35 pm

Ik zie het al. Guus is de boel weer lekker aan het managen. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Nu eens kijken of Huntelaar en Van Persie elkaar in de gelegenheid willen stellen om wat aan de achterstand te doen. Ik denk dat ik dan toch een uitzondering moet maken om weer eens een stukje van een kwalificatieduel te bekijken.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma okt 13, 2014 8:43 pm

Het middenveld staat voor geen ene moer en toch moet RvP eruit en Huntelaar erin.. het zal allemaal wel.

Hiddink lijkt me geen briljant strateeg. Guus is voornamelijk de gezellig buurman die even komt polderen en de beslissingen over laat aan het team. In 98 kon dat, dit team kan dat niet.

Nogmaals, geen flauw idee wat Sneijder en Ibi aan het doen zijn vanavond.

Plaats reactie