De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door 666 » ma jul 02, 2012 5:29 pm

Bij Bayern en Barça had van Gaal z'n spelers wekenlang bij elkaar in de voorbereiding en daarna elke dag op de training. En ook toen kostte het 'm veel meer tijd dan bij Oranje beschikbaar is.

De seizoenstart van Bayern in het eerste van Gaaljaar was dramatisch slecht en pas in december had ie z'n manier van voetballen in z'n spelers geramd.

Bij Barcelona eindigde ie z'n debuutjaar op de laatste plaats van z'n CL-poule. Een zeldzaam slechte prestatie als je je bedenkt dat de tegenstanders Kiev, PSV en Newcastle Utd waren.

Bayern en Barcelona bewijzen dat Louis van Gaal een lange intensieve aanloopperiode nodig heeft en die is er bij Oranje niet. Bij een nationaal elftal is bijna iedere wedstrijd als een seizoenstart en dat is nou net een van van Gaal's zwakke punten.
Zeux schreef:Volgens mij orf Van Gaal bij Barcelona (en ook Bayern) een al behoorlijk uitontwikkelde ploeg en wist hij het daar ook best mee te rooien.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma jul 02, 2012 5:45 pm

666 schreef:Bij Bayern en Barça had van Gaal z'n spelers wekenlang bij elkaar in de voorbereiding en daarna elke dag op de training. En ook toen kostte het 'm veel meer tijd dan bij Oranje beschikbaar is.

De seizoenstart van Bayern in het eerste van Gaaljaar was dramatisch slecht en pas in december had ie z'n manier van voetballen in z'n spelers geramd.

Bij Barcelona eindigde ie z'n debuutjaar op de laatste plaats van z'n CL-poule. Een zeldzaam slechte prestatie als je je bedenkt dat de tegenstanders Kiev, PSV en Newcastle Utd waren.

Bayern en Barcelona bewijzen dat Louis van Gaal een lange intensieve aanloopperiode nodig heeft en die is er bij Oranje niet. Bij een nationaal elftal is bijna iedere wedstrijd als een seizoenstart en dat is nou net een van van Gaal's zwakke punten.
Zeux schreef:Volgens mij orf Van Gaal bij Barcelona (en ook Bayern) een al behoorlijk uitontwikkelde ploeg en wist hij het daar ook best mee te rooien.

Dat kan ook heel anders uitpakken. Van Gaal is natuurlijk ook niet dom. Bij Oranje kun je niet als bij een club trainen/coachen. Dus moet je pragmatischer zijn door gebruik te maken van het beschikbare materiaal, waarbij je wel voor één systeem kiest. Ik heb er wel vertrouwen in dat Van Gaal dat kan (misschien wel juist vanwege die mislukte vorige keer). Dit zou wel eens zijn laatste kunstje kunnen zijn en hij lijkt me wel het type dat behoefte heeft aan een grande finale, zeker na het gedoe bij Ajax.
Ik zie je punt, maar heb het gevoel dat de kaarten nu anders liggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma jul 02, 2012 5:49 pm

We hebben bij dit EK gezien dat de succesvolste coaches eerst en vooral als mens geweldig zijn. Del Bosque en Prandelli zijn psychologisch uitstekend onderlegd, ze hebben een geweldige (positieve) uitstraling, zijn het type vader-figuur en allesbehalve megalomaan. Prachtig om te zien hoe VDB gister kort voor de finale in de catacomben nog met Pique en Ramos liep te ouwehoeren. En hoe Prandelli zich na afloop over Pirlo en Balotelli ontfermde.

Het omgaan met vedetten, hun ego's en conflicten beheerst Van Gaal niet. Die man ziet zichzelf als non-plus ultra. De rest mag zich aan hem aanpassen. Hij treedt op als de dominee of dokter uit de plattelandsgemeente, 40 jaar geleden. Een autoriteit aan wie niet getwijfeld wordt. Bij Van Gaal heeft de tijd stil gestaan, in de wereld om hem heen niet.

Gullit: kan me niet voorstellen dat iemand hem ook maar enigszins serieus neemt. Kijk naar die gozer z'n levensloop, zowel privé als qua management is het 12 ambachten, 13 ongelukken.

Wie dan wel? Jol lijkt me een goede voor dit ambt. Rijkaard ook. Adriaanse voetbalinhoudelijk, het 'erom heen' beheerst ie niet.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door 666 » ma jul 02, 2012 6:13 pm

"Vanwege die mislukte vorige keer," "zou wel eens zijn laatste kunstje kunnen zijn," "behoefte aan een grand finale" en "gevoel dat de kaarten nu anders liggen" lijken verdacht veel op de argumenten die sommige AT'isten in de strijd mikken bij het zoveelste Ajaxbaantje van Danny Blind (zou die zich al kandidaat hebben gesteld?). Alsof mislukking in het verleden een aanwijzing is voor toekomstig succes. In gewoon oudhollandsch nederlands noemen we dat wishful thinking.

Van Gaal is een goede clubtrainer als je 'm een halfjaar de tijd geeft om er iets van te maken, maar het is niet de coach die je zoekt als er met een minimum aan voorbereiding nu meteen direct gewonnen moet worden. Er is helemaal niets dat erop wijst dat van Gaal het op een heel andere manier gaat doen dan bij z'n clubs en eerste oranjepoging. Daarvoor is z'n behoefte om te bewijzen dat zijn aanpak de enige juiste is veel te groot. Wat dat betreft lijkt Louis als twee druppels whisky op Johan Cruijff.
Zeux schreef:Ik heb er wel vertrouwen in dat Van Gaal dat kan (misschien wel juist vanwege die mislukte vorige keer). Dit zou wel eens zijn laatste kunstje kunnen zijn en hij lijkt me wel het type dat behoefte heeft aan een grande finale, zeker na het gedoe bij Ajax.
Ik zie je punt, maar heb het gevoel dat de kaarten nu anders liggen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma jul 02, 2012 6:32 pm

Nah, je kunt ook overdrijven. Van Gaal is niet categorie Blind.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » ma jul 02, 2012 6:38 pm

Hadden we Blind nog maar, dan kwam er misschien nog iets terecht van die transfers. Blind zou een prima bondscoach zijn.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door 666 » ma jul 02, 2012 6:42 pm

Als je goed leest zal je zien dat ik van Gaal nergens met Blind heb vergeleken. Ik wijs alleen op de overeenkomst van een serie argumenten bij verschillende gelegenheden.
Zeux schreef:Nah, je kunt ook overdrijven. Van Gaal is niet categorie Blind.

Jol en Rijkaard hebben ook als nadeel dat ze nederlandse kranten kunnen lezen en roddelpraatprogramma's kunnen verstaan.

Maar vooral Jol heeft natuurlijk wel als voordeel dat ie zich daar geen fuck van aantrekt.
wimpey schreef:Jol lijkt me een goede voor dit ambt. Rijkaard ook. Adriaanse voetbalinhoudelijk, het 'erom heen' beheerst ie niet.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma jul 02, 2012 7:01 pm

Cruijff schreef:Wie ben jij zelf dan om Ruud Gullit voor 'faalhaas' uit te mogen maken? Ben of ken je iemand dit deze baan beter kan vervullen?
Kom op zeg, als je dat al niet meer kan zeggen.... Gullit is echt 3x niks. Bij VI Oranje zat ie echt alle excuses erbij te halen waarom ie bij Chelsea en Feyenoord was geflopt. Z'n moeder lag ziek in een Amsterdams ziekenhuis, bij Feyenoord moest Zuiverloon z'n school afmaken waardoor Ostlund gekocht moet worden. Give me a fucking break.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Michael_B » ma jul 02, 2012 7:06 pm

Ik vind Jol niet eens zo'n slecht idee.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » ma jul 02, 2012 7:13 pm

Jol is een goede people manager maar hij is tactisch zwak. Zijn visie gaat niet verder dan 'de beuk erin'.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » ma jul 02, 2012 8:08 pm

Daar istie goed in. Tegen de verdediging zegt-ie alle ballen inleveren bij Wesley of crossen op Robben en de andere buiten.
Tegen de rest zegt hij dat het wel goed komt voorin en dat ze alleen maar hoeven tegen te houden en dat ze nog lang niet zoveel geld hebben als hij en moeten luisteren. Als hij al z'n geld op de middenstip legt brandt het over twee jaar nog. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma jul 02, 2012 8:11 pm

666 schreef:"Vanwege die mislukte vorige keer," "zou wel eens zijn laatste kunstje kunnen zijn," "behoefte aan een grand finale" en "gevoel dat de kaarten nu anders liggen" lijken verdacht veel op de argumenten die sommige AT'isten in de strijd mikken bij het zoveelste Ajaxbaantje van Danny Blind (zou die zich al kandidaat hebben gesteld?).
:drecul.gif:
Alsof mislukking in het verleden een aanwijzing is voor toekomstig succes. In gewoon oudhollandsch nederlands noemen we dat wishful thinking.
Van Gaal en Blind zijn niet te betrappen geweest op zelfreinigend vermogen.
LucaS schreef:Hadden we Blind nog maar, dan kwam er misschien nog iets terecht van die transfers. Blind zou een prima bondscoach zijn.
En ik maar denken dat een bondscoach niet zoveel met de transfermarkt van doen heeft. :smallgrin.gif:
Jöhnk schreef:Jol is een goede people manager maar hij is tactisch zwak. Zijn visie gaat niet verder dan 'de beuk erin'.
Jol neemt Lindeman mee: spelers fit. Hij kan ego's managen en een spelersgroep op scherp zetten. Dat zijn al 3 criteria waaraan Bert en z'n Herdgang-clan niet voldeden.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » ma jul 02, 2012 10:14 pm

Wat doet die Lindeman nu?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » ma jul 02, 2012 10:26 pm

Zit vast bij Fulham.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » ma jul 02, 2012 11:10 pm

Jabu schreef:Zit vast bij Fulham.
Jol zit nooit vast, kwestie van geld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di jul 03, 2012 6:57 am

666 schreef:Bij Bayern en Barça had van Gaal z'n spelers wekenlang bij elkaar in de voorbereiding en daarna elke dag op de training. En ook toen kostte het 'm veel meer tijd dan bij Oranje beschikbaar is.

De seizoenstart van Bayern in het eerste van Gaaljaar was dramatisch slecht en pas in december had ie z'n manier van voetballen in z'n spelers geramd.

Bij Barcelona eindigde ie z'n debuutjaar op de laatste plaats van z'n CL-poule. Een zeldzaam slechte prestatie als je je bedenkt dat de tegenstanders Kiev, PSV en Newcastle Utd waren.

Bayern en Barcelona bewijzen dat Louis van Gaal een lange intensieve aanloopperiode nodig heeft en die is er bij Oranje niet. Bij een nationaal elftal is bijna iedere wedstrijd als een seizoenstart en dat is nou net een van van Gaal's zwakke punten.
Ik had bij Bayern het idee dat hij wel had geleerd om het er sneller in te krijgen. Bovendien heeft het ook te maken met de manier van voetballen. Rijkaard had bij Barcelona immers nog veel langer nodig, tot maart of zo, voordat het ging lopen.

Het is een kwestie van ambitie, hoe hoog durf je te mikken en met welk risico, dat geldt ook voor Rijkaard. Ga je de kwalificatie gebruiken om het systeem erin te krijgen terwijl je de punten bij elkaar rommelt terwijl je nog aan het bouwen bent om zo op het WK maximaal te scoren? Dan moet je daar de poule voor hebben, met 3 landen die iets op het wk te zoeken hebben in een poule wordt het gevaarlijk, heb je maar 1 serieuze concurrent kan het makkelijk. En is de wil ertoe? Je moet namelijk de kwalificatie durven opofferen aan het WK zelf, en dat vraagt een zekere winnaarsmentaliteit van pers, publiek en KNVB, die moeten geduld oefenen en zelf ook offers brengen. Pers en publiek kun je nog negeren en lekker laten zeuren, bij Ajax werd er ook om het vertrek van Van Gaal geschreeuwd, maar de KNVB zal de begroting wel weer rond moeten zien te krijgen met de kwalificatiewedstrijden en een positief sfeertje daar omheen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » di jul 03, 2012 3:43 pm

Le T. schreef:
666 schreef:Bij Bayern en Barça had van Gaal z'n spelers wekenlang bij elkaar in de voorbereiding en daarna elke dag op de training. En ook toen kostte het 'm veel meer tijd dan bij Oranje beschikbaar is.

De seizoenstart van Bayern in het eerste van Gaaljaar was dramatisch slecht en pas in december had ie z'n manier van voetballen in z'n spelers geramd.

Bij Barcelona eindigde ie z'n debuutjaar op de laatste plaats van z'n CL-poule. Een zeldzaam slechte prestatie als je je bedenkt dat de tegenstanders Kiev, PSV en Newcastle Utd waren.

Bayern en Barcelona bewijzen dat Louis van Gaal een lange intensieve aanloopperiode nodig heeft en die is er bij Oranje niet. Bij een nationaal elftal is bijna iedere wedstrijd als een seizoenstart en dat is nou net een van van Gaal's zwakke punten.
Ik had bij Bayern het idee dat hij wel had geleerd om het er sneller in te krijgen. Bovendien heeft het ook te maken met de manier van voetballen. Rijkaard had bij Barcelona immers nog veel langer nodig, tot maart of zo, voordat het ging lopen.
Kleine correctie/aanvulling: Rijkaard had bij Barcelona Edgar Davids nodig om het te laten lopen. Die kwam in de winterstop en binnen een aantal weken veranderde Barça van een zeer wankel en wisselvallig presterend ploegje in een voetbalmachine en een echt team. Ze hadden al wel technisch heel leuke spelers als Ronaldinho aan boord, maar nog geen winnaars. Voormalig Feyenoorder Henrik Larsson was tussen 2004 en 2006 één van de belangrijkste spelers.

Maar Edgar Davids was de schakel die van FC Barcelona een topteam maakte, ze misten anno 2004 namelijk spelers die heel fel druk op de bal konden zetten, bloedfanatiek waren en enorm goed leefden voor de sport. Een hoop spelers van Barça liepen in hun vrije tijd maar een beetje rond te hangen in nachtclubs, net als Patrick Kluivert toen hij daar speelde. Die opende er zelf ook nog eens één.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di jul 03, 2012 6:43 pm

De KNVB zal geen poging ondernemen om Ronald Koeman los te weken bij Feyenoord. Dat meldt AD Sportwereld. De trainer van Feyenoord, die overigens wel de ambitie heeft om als bondscoach van Oranje aan de slag te gaan, had dat vorige week zelf ook al herhaaldelijk gezegd.

Het verleden van Ruud als trainer is niet altijd even succesvol geweest, maar hij zou een fantastisch uithangbord zijn voor de KNVB.
Ronald Koeman

'Maar we hebben bewust een nieuw contract getekend bij Feyenoord, zonder enige ontsnappingclausule', zei Koeman vorige week zelf ook al. 'Volgend jaar werk ik daarom gewoon bij Feyenoord, dat is zeker.'

Maar wie dan wel? Koeman schuift vandaag bij Radio 538 Ruud Gullit naar voren als de man die de erfenis van Bert van Marwijk moet overnemen. 'Hij heeft zichzelf de laatste dagen dusdanig gepresenteerd dat ik zeg: Laat het dan ook maar zien,' zegt Koeman vanmorgen bij Edwin Eevers.
Koeman, :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Cruijff » di jul 03, 2012 8:34 pm

Laat Ruud Gullit maar de eerste man worden, in samenwerking met o.a. Ronald de Boer.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Ride » wo jul 04, 2012 5:51 am

Cruijff schreef:Laat Ruud Gullit maar de eerste man worden, in samenwerking met o.a. Ronald de Boer.
En Hooydonk en Stam voor de aanvulling van alle linies zeker.


Ken je net zo goed Kluivert vragen, die is toch kampioen geworden met het topteam van Jong Twente :excited.gif:


Leo Beenhakker, misschien ook een optie.


Persoonlijk denk ik dat je Foppe moet vragen en een hele nieuwe generatie moet aanstellen.
Degene die nog niet verpest zijn qua gedrag, Appelvlaai in ieder geval nooit meer meenemen. :1evil.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo jul 04, 2012 7:44 am

Ride schreef: Persoonlijk denk ik dat je Foppe moet vragen en een hele nieuwe generatie moet aanstellen.
Rare man, je gaat toch niet een bejaarde voor de groep zetten die zelf nog niet een bal recht vooruit kan trappen. Altijd je beste voetballers selecteren tenzij ze niet in het groepsproces willen werken.

Wat jij wil is jong Oranje selecteren en we zien wel hoe ver we komen, desnoods in 2020, gaat niet gebeuren.
YNWA

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door bryan » wo jul 04, 2012 12:43 pm

Roy Keane.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Ride » wo jul 04, 2012 1:59 pm

InnerHarbour schreef:
Ride schreef: Persoonlijk denk ik dat je Foppe moet vragen en een hele nieuwe generatie moet aanstellen.
Rare man, je gaat toch niet een bejaarde voor de groep zetten die zelf nog niet een bal recht vooruit kan trappen. Altijd je beste voetballers selecteren tenzij ze niet in het groepsproces willen werken.

Wat jij wil is jong Oranje selecteren en we zien wel hoe ver we komen, desnoods in 2020, gaat niet gebeuren.
Ik wil wel meer lol zien in het Oranje, niet dit plichtmatige.

Die ouwe coach van Spanje krijgt toch mooi Real en Barcelona tezamen.
Moet het verdomme ons toch ook wel lukken dat allegaartje van ons op 1 lijn te krijgen.
Vakkie 129

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo jul 04, 2012 2:36 pm

Bij Madrid en Barca zijn het spelers die prijzen winnen. Hoeveel prijzen hebben de Nederlanders nou gewonnen?

Van Persie is een 'loser'. Robben is een 'loser'. Van der Vaart is een 'loser'. En allemaal een te groot ego. Een paar schoppen zouden ze moeten krijgen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door gaizka » vr jul 06, 2012 7:24 pm

Van Gaal is het geworden lees ik zojuist!
VAN GAAL BONDSCOACH ORANJE, BLIND ASSISTENT

06/07/2012 20:03

Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. De 63-jarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het EK van dit jaar zijn ontslag indiende. De onlangs bij Ajax vertrokken Danny Blind zal Van Gaal assisteren.

Van Gaal was sinds zijn ontslag in april 2011 bij Bayern München zonder werkgever en had al lange tijd de ambitie als bondscoach van een gerenommeerd voetballand nog een groot eindtoernooi mee te maken.

In 2001 liet Van Gaal die kans liggen. Oranje overleefde onder zijn leiding de kwalificatie voor het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea niet. Portugal en Ierland plaatsten zich ten koste van Nederland voor dat mondiale eindtoernooi. Het was toen de eerste keer sinds 1986 dat Nederland niet van de partij was op een EK of WK.

Dat Blind in het kielzog van Van Gaal aan de technische staf van Oranje wordt toegevoegd, mag geen verrassing heten. Het tweetal was eerder al in beeld om Ajax weer naar de Europese top te leiden, op voorspraak van voormalig RvC-voorzitter Steven ten Have. De keuze voor Van Gaal als technisch directeur werd via een rechtszaak echter geblokkeerd door Johan Cruijff en een groep volgelingen.

Plaats reactie