De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » wo apr 26, 2017 7:31 pm

Is er niet iemand met goede michels imitatie te vinden?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » wo apr 26, 2017 8:50 pm

Advocaat is toch de kleine generaal?

Ik lees nu dat het de combi Advocaat/Gullit moet worden. Dacht dat die twee sinds 1994 gebrouilleerd waren....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » wo apr 26, 2017 10:03 pm

Dat idee doet me denken aan de Advocaat-Van Hanegem-constructie. :smallgrin.gif:

https://speld.nl/2017/04/26/advocaat-ra ... -wegloopt/

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » do apr 27, 2017 4:43 pm

Dit is toch niet de nieuwe bondscoach? Het is de oude... :drecul.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do apr 27, 2017 5:45 pm

Tja... Als ik me niet vergis heeft het Nederlands elftal 3 kwartier goed voetbal onder hem laten zien toen Bergkamp c.s. zijn tactisch plan negeerden omdat ze 2-0 achter stonden tegen Brazilie. En de wedstrijd tegen Tsjechie op het EK 2004 was ook wel aardig om te zien, maar als je met die spelers zo'n zwak toernooi speelt dan ga je met deze spelers helemaal geen toernooi spelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » do apr 27, 2017 11:38 pm

Ja dus? Niemand anders wil.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » vr apr 28, 2017 1:05 pm

Het is ongelooflijk hoe klungelig de KNVB bezig is. Misschien was Ten Cate ook niet ideaal, maar nog altijd beter dan Advocaat, lijkt me.

Straks geven ze Van Gaal ook nog een of andere vage adviesfunctie. Krijg je een oorlog tussen Advocaat en Van Gaal, ook wel eens leuk.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » vr apr 28, 2017 1:42 pm

van Breukelen op die positie is toch echt een vreselijke keuze....

hele knvb is doordrongen van nietsnutten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » vr apr 28, 2017 9:33 pm

Ten Cate blijkt andere zorgen te hebben. Iets met een taxibedrijf.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door WP_Legend » za apr 29, 2017 5:17 am

Ik snap niet zo veel van Financien, maar hoe kan HTC nou verantwoordelijk worden gehouden voor een faillisement als hij 2 maanden eerder 1 miljoen investeert?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » za apr 29, 2017 7:02 am

Sterker nog, het bedrijf is (nog) niet eens failliet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » za apr 29, 2017 8:00 am

WP_Legend schreef:Ik snap niet zo veel van Financien, maar hoe kan HTC nou verantwoordelijk worden gehouden voor een faillisement als hij 2 maanden eerder 1 miljoen investeert?
De beschuldiging is dat hij de intelectuele eigendommen wil verkopen na het faillissement.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door WP_Legend » za apr 29, 2017 9:51 am

Ja maar hij heeft toch geen slechte beslissingen genomen ofzo? als je 15% van de aandelen bezit, dan zijn er nog 85% andere belangen behartigers... Bovendien kan je in 2 maanden toch geen mismanagement aangepraat worden? daar zijn vaak jaren voor nodig.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » za apr 29, 2017 11:54 am

Je weet toch niet op basis van welke afspraken hij geïnvesteerd heeft. (Ik wil overigens hem niet veroordelen, heb nog weinig concreets gehoord)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » za apr 29, 2017 7:18 pm

Ook bizar hoe de media stemming maken in deze situatie, VI en Telegraaf in kamp Ten Cate, AD in kamp Advocaat. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » za apr 29, 2017 7:35 pm

Ja neutrale sportjournalistiek lijkt niet meer te kunnen bij de grootste kranten

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » za apr 29, 2017 7:53 pm

Iniesta schreef:Je weet toch niet op basis van welke afspraken hij geïnvesteerd heeft. (Ik wil overigens hem niet veroordelen, heb nog weinig concreets gehoord)
Op basis van de informatie die er nu ligt valt er idd weinig over te zeggen. Denk dat het met een sisser gaat aflopen.

Maar kom op, iemand die gratis in dienst van Sparta was, kan toch niet zo'n geldwolf zijn? :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma mei 01, 2017 11:14 am

Advocaat wordt dit jaar 70, dus wie weet kan hij nog wel mee tot z'n 74ste. Of de KNVB herhaalt het geniale trucje nog een keer en brengen Gullit als de coming man. Twee jaar aan de hand van de bejaarde Dick Advocaat en dan de belofte dat hij de opvolger wordt. Dat zou echt hilarisch zijn.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mei 01, 2017 12:52 pm

Zo die zuurpruim had nog een rekening openstaan. :smallgrin.gif:
Maar wat gebeurde er? Van Basten liep weg voor een baantje bij de FIFA en Advocaat liet zich weglokken voor een paar duizendjes van Fenerbahçe. Diezelfde Advocaat wordt nu de nieuwe bondscoach. Waarom eigenlijk? Hij staat nu in de Turkse competitie derde met Fenerbahçe, terwijl dat toch aardige spelers heeft. En alleen zijn ervaring lijkt me ook niet een goede reden om hem te nemen. Wie het als jonge coach niet ziet, zal het als oudere trainer echt niet opeens wel zien, hoor. Al wordt-ie 120.
AD
YNWA

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » ma mei 01, 2017 10:19 pm

Haha, en het AD ook. Lekkie Blind ontslagen, daar zijn ze mooi klaar mee. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » di mei 09, 2017 10:32 am

Het duo Dickie en Dil is nu officieel. Wat een armoe (of juist rijkdom) dat we de laatste 25 jaar maar 3 bondscoaches hebben gehad (Advocaat, Hiddink en van Gaal). De 'nieuwe namen' die het er tussendoor hebben gedaan (Rijkaard, van Basten, van Marwijk en Blind) zijn er in mijn ogen te weinig.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di mei 09, 2017 1:54 pm

Wat te denken van de leiding van de KNVB? Na het gestuntel van Bertje van Oostveen nu de zigzagpolitiek van de dominee uit Utrecht. Is er echt niemand te vinden met inzicht?

Ik vind Advocaat te oud en te cynisch geworden. Had een jongere trainer de kans gegeven.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di mei 09, 2017 2:00 pm

En inmiddels heeft Jans bedankt voor zijn nieuwe functie bij de KNVB.

Ron Jans ziet af van functie bij KNVB

Update | Ron Jans zegt de KNVB na zes weken weer vaarwel. De vertrekkende hoofdtrainer van PEC Zwolle trad op 1 april als trainersdocent in dienst bij de nationale voetbalbond, waar hij de nieuwe cursus Coach Betaald voetbal vorm zou gaan geven.

Dinsdag heeft hij technisch directeur Hans van Breukelen laten weten dat hij afziet van verdere samenwerking.

Het vertrek van Jans heeft te maken met het vertrek van Leon Vlemmings bij de KNVB. Hij wordt de nieuwe oefenmeester van Go Ahead Eagles in Deventer. Vlemmings was de drijvende kracht achter de opleiding. ,,Met hem zou ik het samen gaan doen’’, zei Jans eerder op vandaag. ,,De situatie is nu opeens veranderd.’’

Jans is niet van plan de kar alleen te gaan trekken en trekt zijn conclusies na het wegvallen van Vlemmings.

Leegloop
Met het vertrek van Jans loopt de voetbalbond KNVB steeds verder leeg. Na het vertrek van bondscoach Danny Blind, assistenten Marco van Basten, vrouwenbondscoach Arjan van der Laan, manager vrouwenvoetbal Minke Booij en technisch manager Jelle Goes is de PEC-trainer de volgende die het schip van kapitein Hans van Breukelen vroegtijdig verlaat.

Het nieuws van Jans komt op de dag dat de KNVB-leiding – Hans van Breukelen en directeur betaald voetbal Jean-Paul Decossau - de aanstelling van de nieuwe bondscoach Dick Advocaat en diens assistent Ruud Gullit wereldkundig maakten.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » di mei 09, 2017 2:03 pm

Yopii schreef:Ik vind Advocaat te oud en te cynisch geworden. Had een jongere trainer de kans gegeven.
Maar wie (van enig niveau) is zo gek om er nu in te stappen? Alleen een opportunist als Advocaat. Eigenlijk heeft de KNVB daar nog geluk mee.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di mei 09, 2017 2:19 pm

Dat hangt van de opdracht af. Als je de nieuwe bondscoach afrekent op het geklungel van Blind, dan wordt wie er ook komt afgebrand. Dat moet je dus niet doen.

Op de iets langere termijn heeft Nederland wel weer wat aardige spelers. En tegenwoordig is het echt niet meer lastig om een eindtoernooi te bereiken. Ditmaal lukt het waarschijnlijk niet, maar de keer daarop, waarom niet?

En waarom niet een keer een buitenlandse coach???

Plaats reactie