De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di mei 09, 2017 2:20 pm

Ik heb de persconferentie niet gezien, maar begreep dat de KNVB door vele buitenlandse coaches was benaderd...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di mei 09, 2017 2:23 pm

Werd dat gezegd?

Ongelooflijk, toch? Doe eens gek, en bespaar ons de zoveelste recycle-actie. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di mei 09, 2017 2:28 pm

Ik zag het op twitter langskomen, maar kan het citaat zo snel niet meer vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di mei 09, 2017 2:30 pm

YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » do mei 11, 2017 11:24 am

De reputatie van Advocaat is al niet best, iedereen weet dat hij alleen aan zichzelf denkt.

Wat Van Breukelen betreft, ik heb hem altijd al een joker gevonden, maar dat hij zó keihard zou durven liegen had ik niet verwacht. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do mei 11, 2017 1:03 pm

Die van Breukelen heeft eindelijk zijn reet in het pluche gekregen, dat geeft hij niet zomaar weer op.
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » wo mei 31, 2017 2:31 pm

Hij zit al jaren op het pluche. Recent bij PSV.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » zo jun 04, 2017 10:12 pm

Je zou bijna denken: "Had Grim maar gewoon als bondscoach gehouden." Ze presteren voorlopig beter dan onder Hiddink en Blind...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma jun 05, 2017 12:15 pm

Een aantal dingen gaan al langer vrij goed. Sinds het vertrek van Hiddink is er wel een spelopvatting gevonden die zinnig is met de huidige beschikbaarheid aan kwaliteit. Ze spelen compact, en gebruiken de spitspositie goed als aanspeelpunt en versnellen het spel op de juiste plekken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma jun 05, 2017 1:51 pm

Le T. schreef:Een aantal dingen gaan al langer vrij goed. Sinds het vertrek van Hiddink is er wel een spelopvatting gevonden die zinnig is met de huidige beschikbaarheid aan kwaliteit. Ze spelen compact, en gebruiken de spitspositie goed als aanspeelpunt en versnellen het spel op de juiste plekken.
Die self fulfilling prophecy van je kennen we nu wel. IJsland, Turkije, Tsjechië, Bulgarije en Zweden bleken - ondanks al het moois dat jij meent te zien - te hoge obstakels. Coaching is een vak en een kill die menig praktijkjongen dus totaal niet in de vingers blijkt te hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma jun 05, 2017 3:12 pm

Ja die Blind en zijn zoontje was een gouden combinatie, gekwalificeerd voor het EK, bovenaan in de huidige poule.... wacht even...... :hypocrite.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » ma jun 05, 2017 3:49 pm

Zoontje had onze wereldspits behoorlijk in zn achterxak

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma jun 05, 2017 4:37 pm

Dat zegt meer over jullie spits dan over het zoontje die er geen klote van kan.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma jun 05, 2017 5:37 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Een aantal dingen gaan al langer vrij goed. Sinds het vertrek van Hiddink is er wel een spelopvatting gevonden die zinnig is met de huidige beschikbaarheid aan kwaliteit. Ze spelen compact, en gebruiken de spitspositie goed als aanspeelpunt en versnellen het spel op de juiste plekken.
Die self fulfilling prophecy van je kennen we nu wel. IJsland, Turkije, Tsjechië, Bulgarije en Zweden bleken - ondanks al het moois dat jij meent te zien - te hoge obstakels. Coaching is een vak en een kill die menig praktijkjongen dus totaal niet in de vingers blijkt te hebben.
Dat weet ik, ik heb me dan ook altijd tegen dat soort Cruijffiaanse denkbeelden verzet. Na 4 wedstrijden Van Basten bij het Nederlands elftal had ik wel door dat die er niets van begreep, en aan dat gelul dat De Boer in zijn eerste twee jaar Ajax wel fatsoenlijk aan het voetballen had heb ik ook nooit meegedaan. Ook was ik ernstig tegen de benoeming van Blind.

Maar ik laat een stokpaardje mij niet het zicht op het spel ontnemen, en ik vond de gekozen speelwijze de juiste en je kon zien dat er goed op getraind was, maar dat is maar een gedeelte van het vak.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » di jun 06, 2017 9:57 am

Hmm, had jij Van Basten echt zo snel door? Menig fan was enthousiast toen hij bij Ajax trainer werd, en toen had hij er al vier jaar als bondscoach opzitten.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di jun 06, 2017 11:16 am

Yopii schreef:Hmm, had jij Van Basten echt zo snel door? Menig fan was enthousiast toen hij bij Ajax trainer werd, en toen had hij er al vier jaar als bondscoach opzitten.
Van Basten deed het als bondscoach toch wel effe iets beter dan Blind. Van Kazakstan, Wit-Rusland en Luxemburg winnen en de rest verliezen is wel heel erg slecht.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di jun 06, 2017 11:23 am

Yopii schreef:Hmm, had jij Van Basten echt zo snel door? Menig fan was enthousiast toen hij bij Ajax trainer werd, en toen had hij er al vier jaar als bondscoach opzitten.
Er zijn heel veel mensen trager dan ik ja, vooral diegenen die graag goedkoop sentiment uitventen. Bij het Nederlands elftal begon Van Basten al snel met smoesjes en uitvluchten te komen en verraadden zijn woorden een totaal gebrek aan vakinhoudelijke inzichten. Dus toen Cruijff hem er bij Ajax doorheen kwam drukken onder het mom dat hij Ajax zou reorganiseren, wist ik al dat het helemaal niets kon worden bij gebrek aan elementaire vakbekwaamheid. Maar dan heb je van die mensen die helemaal overmand zijn door warme nostalgische gevoelens die dan gaan beweren dat hij het eigenlijk best aardig deed bij het Nederlands elftal en dat het trainen bij een club iets héél anders zou zijn.

Gewoon goed kijken naar het elftal zelf, en goed luisteren naar de trainer zelf, en niet naar de onzin er omheen. Dan haal je de besten en de charlatans er zo uit, alleen de middelmatig tot bewkaam zijn wat lastiger te beoordelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » di jun 06, 2017 3:43 pm

Le T. schreef:
Gewoon goed kijken naar het elftal zelf, en goed luisteren naar de trainer zelf, en niet naar de onzin er omheen. Dan haal je de besten en de charlatans er zo uit, alleen de middelmatig tot bewkaam zijn wat lastiger te beoordelen.
Ik heb helaas heel goed gekeken naar hoe Blind de EK-kwalificatie verneukte. En die van de WK praktisch ook. Dan hoef ik nergens naar te luisteren. Als er eentje een charlatan is, dan is dat Danny Blind wel hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » vr jun 09, 2017 6:42 pm

wimpey schreef:
Yopii schreef:Hmm, had jij Van Basten echt zo snel door? Menig fan was enthousiast toen hij bij Ajax trainer werd, en toen had hij er al vier jaar als bondscoach opzitten.
Van Basten deed het als bondscoach toch wel effe iets beter dan Blind. Van Kazakstan, Wit-Rusland en Luxemburg winnen en de rest verliezen is wel heel erg slecht.
Is geen vergelijk natuurlijk. Ik ben ook geen fan van Blind, maar in 2006 had Oranje gewoon een veel betere selectie. Toen zaten bijvoorbeeld Cocu en Van Bommel er nog bij, die zou nu meteen een van de drie beste spelers zijn. Van der Vaart was toen ook nog niet over the hill. Van Nistelrooij en Van Persie waren beter dan Vincent Janssen en Bas Dost. Van der Sar als keeper was ook wel even andere koek dan wat we nu hebben.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2017 8:18 am

Van Persie is nog steeds de beste spits van Nederland. Maar Blind hoefde hem niet. Hij hoefde Ziyech ook niet. Die had 8 à 10 jaar vormgever van Oranje kunnen zijn.

Blind is en blijft een chaoot. Kost Oranje een EK en een WK. Jammer voor het Thialf-publiek en de Nederlandse economie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door 999 » ma jun 12, 2017 8:32 am

Guus kost Oranje het WK.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo jun 21, 2017 7:11 am

Tis weliswaar de assistend bondscoach maar goed.
Ex Ruud Gullit legt beslag op salaris

Als het aan Cristina Pensa ligt, de ex van Ruud Gullit, gaat zijn nieuwe salaris van de KNVB straks direct naar haar bankrekening.

Dat laat de advocaat van Cristina weten aan Shownieuws. "Zoals iedereen weet is Ruud Gullit daar sinds kort aangesteld als assistent-bondscoach. En we hebben beslag gelegd op zijn salaris."

De twee liggen al jaren in de clinch over de alimentatie voor hun twee kinderen, Quincy (25) en Cheyenne (23). Eerder liet ze al beslag leggen op het appartement in Amsterdam dat hij wilde verkopen. Dat wees de rechter van de hand en nu legt ze dus beslag op zijn salaris.
Alimentatie voor kinderen van 25 en 23? Wordt het niet eens tijd dat die hun eigen broek ophouden, er is toch hopelijk geen rechter in Nederland die hier mee instemt, toch?
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo jun 21, 2017 7:40 am

Die bruiloft is een duur geintje geweest voor Gullit. Ik begrijp dat hij slechts één jaar getrouwd is geweest (in de jaren 90!) maar hier nog steeds niet vanaf is. Denk niet dat hij nog een keer zal trouwen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » wo jun 21, 2017 10:03 am

Marillion schreef:Die bruiloft is een duur geintje geweest voor Gullit. Ik begrijp dat hij slechts één jaar getrouwd is geweest (in de jaren 90!) maar hier nog steeds niet vanaf is. Denk niet dat hij nog een keer zal trouwen. :smallgrin.gif:
Dit lijkt me met de kinderen te maken te hebben, niet het trouwen. Wat had hij moeten doen? Zijn kinderen niet erkennen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo jun 21, 2017 10:26 am

Als hij van te voren had geweten wat hij er allemaal voor moest betalen sluit ik zeker niet uit dat dit een optie was geweest. :smallgrin.gif:

Het is toch bizar dat je voor kinderen van deze leeftijd nog geld moet betalen?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie