De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door WP_Legend » wo mar 29, 2017 11:35 am

Tijd voor een revolutie binnen het nederlandse voetbal, Robben en Sneijder heel snel lozen, die kunnen over 2 jaar toch niet meer... Elke 21 jarige die een beetje kan voetballen gaan oproepen voor de komende 10 interlands en hopen dat ze dan een beetje gaan klikken... In Belgie heeft dat success gehad, waarom bij ons dan niet?

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2017 11:40 am

Er kan heus wel een team gemaakt worden dat net achter landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland en Portugal/Italie kan strijden hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 29, 2017 11:54 am

WP_LeGeNd schreef:Tijd voor een revolutie binnen het nederlandse voetbal, Robben en Sneijder heel snel lozen, die kunnen over 2 jaar toch niet meer... Elke 21 jarige die een beetje kan voetballen gaan oproepen voor de komende 10 interlands en hopen dat ze dan een beetje gaan klikken... In Belgie heeft dat success gehad, waarom bij ons dan niet?
Omdat het in België barst van de grote talenten. Van Basten ging te werk zoals jij voorstelt, met de Romano Dennebooms en Kevin Bobsons van deze wereld. Daar is hij snel op teruggekomen.

Het is inderdaad tijd voor een revolutie. Al heel lang. Onze manier van spelen deugt niet. Gisteren in de eerste drie minuten telde ik zes (!!!) terugspeelballen op Zoet. Daarna ben ik gestopt met tellen, maar het ging gewoon door. Dat is exemplarisch.

Het is namelijk typisch Nederlands. Zodra de ruimte klein wordt gaan we de bal terugspelen (of: 'de bal eruit halen', zoals trainers dat noemen). Ook in de jeugd gebeurt dit. Zo voetbal je niet alleen de verkeerde kant op, maar leer je ook geen oplossingen vooruit verzinnen en oefen je niet om in de kleine ruimte te spelen. En dat terwijl de ruimtes op het veld internationaal gezien kleiner en kleiner worden.

Er wordt gezegd dat we fysiek tekortkomen. Maar wat ik vooral mis bij het Nederlands elftal, is een creatieve en intelligente voetballer op het middenveld. Wie is de opvolger van Sneijder?

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo mar 29, 2017 11:55 am

Waarom Robben en Sneijder lozen :confused.gif:
Als die NU beter zijn dan spelers van 21, is het toch verstandig om ze NU te gebruiken.
Ze kunnen dan het verschil maken tussen wel kwalificeren of niet.

Dat ze niet opstelt of meeneemt naar het EK/WK over 2 jaar staat er los van.


Bouwen doe je bij een club, bij Oranje stel je de beste van het moment op.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Alexander » wo mar 29, 2017 12:00 pm

Wat me een beter idee bij de jeugd lijkt is een verbod op het terugspelen naar de keeper. Bal terug naar de keeper is een vrije trap op rand 16 of zo iets. Is het snel afgeleerd.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2017 12:17 pm

@Jöhnk: zo is het! :biggthumpup.gif:

Wim Jonk was goed bezig. De C-tjes en de D-tjes van Ajax kunnen internationaal wél mee.

Je moet bij de kleintjes beginnen. In de onderbouw moet alles gericht zijn op technische vaardigheden en initiatief. Wie niet naar voren wil en/of kan spelen moet je lozen. Je ziet dan vanzelf wie overzicht heeft en wie niet.

Maar ik schrijf het scenario al: LVG haalt De Boer binnen of een ander met de voetbalwilozowie van twintig jaar terug. En in de jeugd gebeurt niets, of er komt een nieuwe versie van het Masterplan. We moeten dan hopen dat ze bij de clubs vol in de tegenaanval gaan. Anders wordt het nooit meer wat.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo mar 29, 2017 12:19 pm

Tja, das Cruijff he, de meevoetballende keeper waar de opbouw bij begint.
Misschien moeten we de hele Hollandse school maar eens opzij zetten.

De C'tjes en D'tjes kunnen internationaal wel mee? Volgens mij speelde de A1 het jaar van de revolutie bij Ajax de finale van de jeugd CL. En haalde Nederlandse nationale jeugdteams begin deze eeuw internationaal erg goede resultaten. Dat zegt allemaal niet zo heel veel.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2017 12:44 pm

Yopii schreef:@Jöhnk: zo is het! :biggthumpup.gif:

Wim Jonk was goed bezig. De C-tjes en de D-tjes van Ajax kunnen internationaal wél mee.
Kevin Bobson en Andy van der Meyde maakten deel uit van een lichting die ieder ander jeugdteam aan gort speelden :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2017 1:07 pm

Ik heb het uiteraard over individuele kwaliteiten, want teamprestaties zeggen me niets.
De invoering van Twin Games heeft ervoor gezorgd dat het aantal balcontacten veel hoger is geworden. Dat zie je terug. Die jochies zijn duidelijk vaardiger dan hun voorgangers. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze wel even de wereldtop halen. Al is het maar omdat de Twin Games een inhaalslag zijn, en geen innovatie.

De term 'Hollandse school' is synoniem geworden voor stilstand=achteruitgang (letterlijk en figuurlijk), voor koppig een blinde steeg inrennen, voor eigendunk tegen de klippen op. De échte Hollandse school is innovatief, avontuurlijk, met nadruk op het bijzondere in plaats van op het collectief. Die Hollandse school is geduldig weggesaneerd door schoolmeesters die geen mondige spelers willen. LVG heeft wat dat betreft de toon gezet, maar hij kon het zich permitteren. Andere trainers hebben de vaardigheden niet om zich zo'n rol aan te meten. Die knevelen hun spelers zonder dat er iets tegenover staat. (Ik heb het met name over jeugdtrainers.)

Het aparte is ook dat we hier het wiel opnieuw willen uitvinden, en dan nog is het een houten wiel. Waarom niet meer kijken naar wat elders gebeurt? Zaalvoetbal was bij Ajax bijvoorbeeld verboden voor Wim Jonk kwam, terwijl zaalvoetbal juist uitstekend is voor de coördinatie en het balgevoel. In veel landen doen ze consequent aan zaalvoetbal, bijvoorbeeld in Spanje. De voetballers daar zijn technisch veel vaardiger dan die hier in Nederland. Vooral op handelingssnelheid verliezen we de slag. Dat zag je onlangs weer toen de oudste jeugd van Real Madrid de leeftijdsgenoten van Ajax wegspeelde. (Aron Winter vond trouwens dat Ajax beter was, een gotspe. Hoe kan zo iemand trainer zijn van dit team?)

Nu willen ze LVG terughalen. Waarom? Van managen heeft hij geen kaas gegeten. Hij werkt consequent met middelmatige assistenten die zijn hielen likken. Als trainer zou hij kunnen dienen als vlag op een modderschip, maar gezien zijn leeftijd zit daar weinig perspectief in. LVG met pensioen, het modderschip zinkt nog verder weg ... meer tijdverlies. Tja...

Het team dat destijds de finale van de YCL haalde stelde weinig voor. Net als de YCL toen, trouwens.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » wo mar 29, 2017 2:22 pm

Be that as it may, maar dan moet je ook de resultaten van de C'tjes en D'tjes niet als bewijs aanhalen.
Vooralsnog zie ik ook uit de Ajaxjeugd niemand doorstromen waarvan ik echt denk dat die het niveau van de doorstromende jeugd van de 15 jaar ervoor ruim overstijgt.
Misschien Dolberg. Maar als het er uiteindelijk maar 1 zou zijn is dat eerder de gelukstreffer in de grote hoeveelheid jeugd(aankopen) dan gevolg van ingezette verandering. Maar we hopen natuurlijk op het beste.
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2017 2:39 pm

Ik heb het niet over resultaten. Maar goed, deze topic gaat niet over de C'tjes en de D'tjes. Dus laat maar zitten.

De spelers die nu doorbreken hebben een matige basis, dus ze moeten enorm goed zijn, willen ze er bovenuit steken. Matthijs de Ligt gaat het wel halen, denk ik. Die heeft duidelijk meer kwaliteit dan de Veltmannetjes van deze wereld.

Dolberg is een aankoop.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo mar 29, 2017 2:43 pm

Jöhnk schreef: Er wordt gezegd dat we fysiek tekortkomen. Maar wat ik vooral mis bij het Nederlands elftal, is een creatieve en intelligente voetballer op het middenveld. Wie is de opvolger van Sneijder?
Sneijder is dat natuurlijk nooit geweest. Het is een countervoetballer, die probeert dan aldoor een man alleen voor de keeper te zetten en soms lukt dat. Maar daar krijg je de Hollandse school niet werkelijk mee aan de praat en dat was dan ook weinig te zien de laatste 15 jaar. Juist daarom is het jammer dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen, maar gezien hoe verrot het nationale voetbal is wordt dat steeds begrijpelijker.

Sowieso is het een beetje raar om Robben en Sneijder in één adem te noemen, de laatste speelt al 5 jaar 3 niveaus lager en was daarvoor ook al niet op gelijke hoogte. Ze hebben met zijn tweeen de leiding genomen, maar van dat leiderschap deugt heel weinig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2017 2:52 pm

Yopii schreef:Ik heb het niet over resultaten. Maar goed, deze topic gaat niet over de C'tjes en de D'tjes. Dus laat maar zitten.

De spelers die nu doorbreken hebben een matige basis, dus ze moeten enorm goed zijn, willen ze er bovenuit steken. Matthijs de Ligt gaat het wel halen, denk ik. Die heeft duidelijk meer kwaliteit dan de Veltmannetjes van deze wereld.

Dolberg is een aankoop.
Je gebruikt de D'tjes als bewijs, Yopi..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 29, 2017 3:09 pm

LucaS schreef:Tja, das Cruijff he, de meevoetballende keeper waar de opbouw bij begint.
Misschien moeten we de hele Hollandse school maar eens opzij zetten.
De opbouw die bij de keeper begint is iets heel anders dan de afbouw die bij de keeper eindigt.

Maar het probleem is natuurlijk algemener dan alleen de terugspeelbal op de keeper. Het gaat om het patroon dat Nederlandse teams steevast niet voetballen op gedeeltes van het veld waar het druk is. Neem het middenveld: daar voetballen we omheen.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo mar 29, 2017 3:12 pm

Ik snap dat niet zo goed. Wat is daar mis mee?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 29, 2017 3:27 pm

Dat het makkelijk te verdedigen is, wat dacht je daarvan? De tegenstander krijgt, aan de zijkant van het veld, namelijk hulp van de zijlijn. 9 van de 10 keer kan een back die in de opbouw wordt aangespeeld niet anders dan de bal terugspelen.

Daarom moeten de CV's het middenveld inspelen. Maar dat zijn ze niet gewend, en bovendien zijn de middenvelders niet gewend om ingespeeld te worden. En als het per ongeluk een keer wel gebeurt dan wordt de bal net zo hard weer teruggekaatst ('uit de drukte gehaald').

Echt, we kunnen er geen reet meer van. Voetbal wordt op het middenveld gespeeld, maar wij zoeken de weg van de minste weerstand. Als zodanig voetballen we vooral op eigen helft en komen we amper in de buurt van het doel van de tegenstander als die van enig niveau is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo mar 29, 2017 3:54 pm

Op zich is zoeken naar de weg met de minste weerstand in het voetbal wel verstandig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo mar 29, 2017 4:00 pm

:smallgrin.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopii » wo mar 29, 2017 4:01 pm

Behalve als die weg nergens heen leidt. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 29, 2017 4:13 pm

Met andere woorden: naar Zoet.

Verstandig? Mwah.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » wo mar 29, 2017 4:33 pm

Bovendien is het woord 'zoeken' hier niet op z'n plaats. Tegenstanders laten je maar wat graag op de flanken opbouwen omdat het risico voor hen daar relatief laag is en het risico op balverlies voor jou er hoog is. Het heeft dus weinig met zoeken te maken, en meer met wat de tegenstander toestaat.

En je moet natuurlijk altijd in die zones proberen te komen waar je de tegenstander pijn kunt doen. Precies daarom moet je dus niet om de druk van de tegenstander heen spelen, maar er doorheen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » wo mar 29, 2017 4:52 pm

Je kunt toch ook in die zones komen met opbouw van de vleugelverdedigers? Tot ergens aan de middellijn ofzo.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » wo mar 29, 2017 5:25 pm

Dan doet je opbouw de tegenstander dus geen pijn. Die kan rustig van links naar rechts schuiven omdat je nooit sneller de bal aan de overkant kunt krijgen dan de tegenstander de zones daar af kan schermen. Dat is mijn punt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Sandro » wo mar 29, 2017 6:12 pm

Hangt er ook wel vanaf hoe snel er in balbezit gehandeld wordt toch, en hoe dynamisch de middenvelders zijn. Met een traag tempo maakt het niet veel uit wat je doet; de tegenstander heeft dan altijd de tijd om zich goed op te stellen

Terug naar het NL elftal: ik heb op het moment nog liever dat de bal naar voren wordt gepompt naar een Dost dan wat ze nu laten zien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » do mar 30, 2017 7:50 am

Jöhnk schreef:Dat het makkelijk te verdedigen is, wat dacht je daarvan? De tegenstander krijgt, aan de zijkant van het veld, namelijk hulp van de zijlijn. 9 van de 10 keer kan een back die in de opbouw wordt aangespeeld niet anders dan de bal terugspelen.

Daarom moeten de CV's het middenveld inspelen. Maar dat zijn ze niet gewend, en bovendien zijn de middenvelders niet gewend om ingespeeld te worden. En als het per ongeluk een keer wel gebeurt dan wordt de bal net zo hard weer teruggekaatst ('uit de drukte gehaald').

Echt, we kunnen er geen reet meer van. Voetbal wordt op het middenveld gespeeld, maar wij zoeken de weg van de minste weerstand. Als zodanig voetballen we vooral op eigen helft en komen we amper in de buurt van het doel van de tegenstander als die van enig niveau is.
:biggthumpup.gif:

Helder en mee eens. Middenvelders mogen tegenwoordig alleen maar kaatsen. Zie je bij de jeugd inderdaad. O W als er een middenvelder probeert weg te draaien.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie