Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Bert » za mei 19, 2012 9:56 am

Van Persie heeft beter gepresteerd dan Huntelaar. Als je ze beide opstelt gaat dat ten koste van het rendement van minstens één speler. Beide spelers renderen het beste als spits met twee vleugelspelers met diepgang. Dan kies ik voor de meest veelzijdige speler, Van Persie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door zeux » za mei 19, 2012 11:07 am

Bertje schreef:Van Persie heeft beter gepresteerd dan Huntelaar. Als je ze beide opstelt gaat dat ten koste van het rendement van minstens één speler. Beide spelers renderen het beste als spits met twee vleugelspelers met diepgang. Dan kies ik voor de meest veelzijdige speler, Van Persie.
Het lijkt mij behoorlijk knap om met een club als Schalke topscorer van Duitsland te worden.
Huntelaar zal Van Marwijk geen hard time geven als hij niet speelt. Van Persie wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » za mei 19, 2012 12:34 pm

Zeux schreef:
Bertje schreef:Van Persie heeft beter gepresteerd dan Huntelaar. Als je ze beide opstelt gaat dat ten koste van het rendement van minstens één speler. Beide spelers renderen het beste als spits met twee vleugelspelers met diepgang. Dan kies ik voor de meest veelzijdige speler, Van Persie.
Het lijkt mij behoorlijk knap om met een club als Schalke topscorer van Duitsland te worden.
Huntelaar zal Van Marwijk geen hard time geven als hij niet speelt. Van Persie wel.
En terecht ook, het is volstrekt belachelijk om Van Persie niet op zijn eigen positie te zetten waarin hij op dit moment gewoon de beste is, ter wereld ja. Alleen omdat hij en zijn sponsor de PR goed voor elkaar hebben en hij in de kwalificatie tegen de kleintjes zoveel kansen op een presenteerblaadje kreeg dat hij er talloze mocht verprutsen en toch kon scoren? Huntelaar moet zijn grote mond houden en de bondscoach innig dankbaar zijn voor diens trouw en dat hij hem maar een kans bleef geven na 3 seizoenen gepruts. Nu is hij wel in vorm ja, maar het blijft een goaltjesdief van een Duitse subtopper die niet kan voetballen en atletisch tekort komt die een uitstekende aanvoer nodig heeft en die dan ook niet overal en altijd scoort, namelijk nooit als de tegenstander van het niveau Duitse topploeg is of van het niveau potentieel Uefa-cup finalist.

Hem in de spits zetten boven een rasvoetballer en teamspeler die wel op topniveau speelt en ook nog meer scoort en tegen de allerbeste tegenstanders scoort en ook anderen laat scoren en aanvallen opzet en heel veel doet met heel weinig aanvoer en dat al jaren, dat is net zoiets als Van Basten op de vleugel zetten omdat je Piet Keur hebt.

Maar ja, de tijden zijn veranderd. Aan iemand die zich elk toernooi vol laat lopen terwijl hij bedenkt hoe het spelletje ook alweer gaat is minstens zoveel geld te verdienen als aan een voetballiefhebber. Die mensen kunnen ook doelpuntenaantallen opdreunen en nablaten dat hij overal en altijd scoort, wat natuurlijk een leugen is.

Als de bondscoach buigt voor die druk van buitenaf zou ik gewoon opstappen als ik Van Persie was. En als de bondscoach het weer goed vindt dat Sneijder vanaf eigen helft gaat schieten en helemaal niets aan aanvalsopzet doet ook. Sneijder en Huntelaar op de as is de dood in de pot voor een voetballend Nederlands elftal. Ze zijn inmiddels iets beter maar ik kan het me nog van Ajax herinneren en mij staat bij dat die Oost-Europese clubjes die je in het begin van het Uefacuptoernooi tegenkomt veel moeite hadden al die creatieve aanvallen tegen te houden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Khraa » za mei 19, 2012 12:56 pm

Le T. schreef:
Zeux schreef:
Bertje schreef:Van Persie heeft beter gepresteerd dan Huntelaar. Als je ze beide opstelt gaat dat ten koste van het rendement van minstens één speler. Beide spelers renderen het beste als spits met twee vleugelspelers met diepgang. Dan kies ik voor de meest veelzijdige speler, Van Persie.
Het lijkt mij behoorlijk knap om met een club als Schalke topscorer van Duitsland te worden.
Huntelaar zal Van Marwijk geen hard time geven als hij niet speelt. Van Persie wel.
En terecht ook, het is volstrekt belachelijk om Van Persie niet op zijn eigen positie te zetten waarin hij op dit moment gewoon de beste is, ter wereld ja. Alleen omdat hij en zijn sponsor de PR goed voor elkaar hebben en hij in de kwalificatie tegen de kleintjes zoveel kansen op een presenteerblaadje kreeg dat hij er talloze mocht verprutsen en toch kon scoren? Huntelaar moet zijn grote mond houden en de bondscoach innig dankbaar zijn voor diens trouw en dat hij hem maar een kans bleef geven na 3 seizoenen gepruts. Nu is hij wel in vorm ja, maar het blijft een goaltjesdief van een Duitse subtopper die niet kan voetballen en atletisch tekort komt die een uitstekende aanvoer nodig heeft en die dan ook niet overal en altijd scoort, namelijk nooit als de tegenstander van het niveau Duitse topploeg is of van het niveau potentieel Uefa-cup finalist.

Hem in de spits zetten boven een rasvoetballer en teamspeler die wel op topniveau speelt en ook nog meer scoort en tegen de allerbeste tegenstanders scoort en ook anderen laat scoren en aanvallen opzet en heel veel doet met heel weinig aanvoer en dat al jaren, dat is net zoiets als Van Basten op de vleugel zetten omdat je Piet Keur hebt.

Maar ja, de tijden zijn veranderd. Aan iemand die zich elk toernooi vol laat lopen terwijl hij bedenkt hoe het spelletje ook alweer gaat is minstens zoveel geld te verdienen als aan een voetballiefhebber. Die mensen kunnen ook doelpuntenaantallen opdreunen en nablaten dat hij overal en altijd scoort, wat natuurlijk een leugen is.

Als de bondscoach buigt voor die druk van buitenaf zou ik gewoon opstappen als ik Van Persie was. En als de bondscoach het weer goed vindt dat Sneijder vanaf eigen helft gaat schieten en helemaal niets aan aanvalsopzet doet ook. Sneijder en Huntelaar op de as is de dood in de pot voor een voetballend Nederlands elftal. Ze zijn inmiddels iets beter maar ik kan het me nog van Ajax herinneren en mij staat bij dat die Oost-Europese clubjes die je in het begin van het Uefacuptoernooi tegenkomt veel moeite hadden al die creatieve aanvallen tegen te houden.
Van Persie moet eerst maar eens presteren in het Nederlands Elftal. Totnutoe draait het team (en daar gaat het om) beter met Huntelaar. Als Van Persie zo doorgaat wordt het de Seedorf van deze generatie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » za mei 19, 2012 1:27 pm

Khraa schreef:
Le T. schreef: En terecht ook, het is volstrekt belachelijk om Van Persie niet op zijn eigen positie te zetten waarin hij op dit moment gewoon de beste is, ter wereld ja. Alleen omdat hij en zijn sponsor de PR goed voor elkaar hebben en hij in de kwalificatie tegen de kleintjes zoveel kansen op een presenteerblaadje kreeg dat hij er talloze mocht verprutsen en toch kon scoren? Huntelaar moet zijn grote mond houden en de bondscoach innig dankbaar zijn voor diens trouw en dat hij hem maar een kans bleef geven na 3 seizoenen gepruts. Nu is hij wel in vorm ja, maar het blijft een goaltjesdief van een Duitse subtopper die niet kan voetballen en atletisch tekort komt die een uitstekende aanvoer nodig heeft en die dan ook niet overal en altijd scoort, namelijk nooit als de tegenstander van het niveau Duitse topploeg is of van het niveau potentieel Uefa-cup finalist.

Hem in de spits zetten boven een rasvoetballer en teamspeler die wel op topniveau speelt en ook nog meer scoort en tegen de allerbeste tegenstanders scoort en ook anderen laat scoren en aanvallen opzet en heel veel doet met heel weinig aanvoer en dat al jaren, dat is net zoiets als Van Basten op de vleugel zetten omdat je Piet Keur hebt.

Maar ja, de tijden zijn veranderd. Aan iemand die zich elk toernooi vol laat lopen terwijl hij bedenkt hoe het spelletje ook alweer gaat is minstens zoveel geld te verdienen als aan een voetballiefhebber. Die mensen kunnen ook doelpuntenaantallen opdreunen en nablaten dat hij overal en altijd scoort, wat natuurlijk een leugen is.

Als de bondscoach buigt voor die druk van buitenaf zou ik gewoon opstappen als ik Van Persie was. En als de bondscoach het weer goed vindt dat Sneijder vanaf eigen helft gaat schieten en helemaal niets aan aanvalsopzet doet ook. Sneijder en Huntelaar op de as is de dood in de pot voor een voetballend Nederlands elftal. Ze zijn inmiddels iets beter maar ik kan het me nog van Ajax herinneren en mij staat bij dat die Oost-Europese clubjes die je in het begin van het Uefacuptoernooi tegenkomt veel moeite hadden al die creatieve aanvallen tegen te houden.
Van Persie moet eerst maar eens presteren in het Nederlands Elftal. Totnutoe draait het team (en daar gaat het om) beter met Huntelaar. Als Van Persie zo doorgaat wordt het de Seedorf van deze generatie.
Dat is ook onzin. Tegen de kleintjes kun je met een man minder kansen uitspelen en kan Huntelaar wachten tot hij zes goede kansen krijgt waarvan hij er dan eentje benut. Kom je tegen tegenstanders van niveau te spelen dan moet de spits ook meehelpen met het voetballen. Nou doet hij dat het laatste jaar nog best redelijk, de ballen springen hem niet meer zo vaak van de voet en hij is tamelijk vast geworden in het terugleggen. Maar met een sterke verdediging kan hij de duels niet aan, wordt hij eruit gesprint en weggezet. De CL blijkt telkens weer te hoog gegrepen voor hem, daar heeft hij de handelingssnelheid niet voor. Twente redt hij nog, Bilbao is een stap te hoog. Hoffenheim redt hij nog, Bayern en Dortmund is een te hoog niveau voor hem. Zweden redt hij nog net (zo'n beetje de enige wedstrijd waarin hij ook goed speelde en hij het niet van scorebordjournalistiek moest hebben), tegen Duitsland en Spanje heeft hij niks te zoeken.

Niveau wordt gewoon buiten beschouwing gelaten, het gaat alleen om populariteit en imago. De overeenkomst tussen Seedorf en Van Persie is dan ook dat het carnavalspubliek hem graag uitfluit alsof het een neger is. Dat was notabene in de wedstrijd dat hij 4 keer scoorde, 3 assists gaf en een belangrijke rol had in nog 3 goals, terwijl Huntelaar in de spits stond en 4 grote kansen verprutste.

Van Persie speelde niet een denderend WK, maar hij heeft ook maar iets van 4 kansen gehad. Huntelaar heeft er nog meer en grotere gekregen, maar verprutste die met struikelen over de bal, van de voet laten springen en net zo lang treuzelen tot die weg is. Iedereen maar klagen over het spel van Nederland, terecht, maar de spelmaker was fantastisch, rara hoe kan dat?

Sneijder is geen spelmaker, Sneijder is een countervoetballer die precies één goed seizoen heeft gespeeld, onder Mourinho. Als countervoetballer. Op het WK vond hij zichzelf zo fantastisch dat hij alleen maar zelf op goal wilde schieten, dat kwam er dan nog eens bij. Zet VdV achter Van Persie en Van Persie laat zien wat voor spits hij is, dat heeft hij altijd gedaan. Dat wil niet zeggen dat er geen plek voor Sneijder is, maar vooruit denken kan hij niet, zet VdV er naast en laat die de dingen verzinnen, dan kan Sneijder achter de spits zijn geniale momentjes hebben, en zelfs af en toe zelf proberen te schieten. Het is een momentenvoetballer en een opportunist, VdV kan hem zijn momenten geven want die denkt wel vooruit, dan hoeft Sneijder alleen nog maar het laatste balletje te geven, dat is dan al voor hem verzonnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » za mei 19, 2012 2:25 pm

RVP heeft niks gepresteerd in Oranje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Khraa » za mei 19, 2012 2:51 pm

Le T. schreef:
Khraa schreef:
Le T. schreef: En terecht ook, het is volstrekt belachelijk om Van Persie niet op zijn eigen positie te zetten waarin hij op dit moment gewoon de beste is, ter wereld ja. Alleen omdat hij en zijn sponsor de PR goed voor elkaar hebben en hij in de kwalificatie tegen de kleintjes zoveel kansen op een presenteerblaadje kreeg dat hij er talloze mocht verprutsen en toch kon scoren? Huntelaar moet zijn grote mond houden en de bondscoach innig dankbaar zijn voor diens trouw en dat hij hem maar een kans bleef geven na 3 seizoenen gepruts. Nu is hij wel in vorm ja, maar het blijft een goaltjesdief van een Duitse subtopper die niet kan voetballen en atletisch tekort komt die een uitstekende aanvoer nodig heeft en die dan ook niet overal en altijd scoort, namelijk nooit als de tegenstander van het niveau Duitse topploeg is of van het niveau potentieel Uefa-cup finalist.

Hem in de spits zetten boven een rasvoetballer en teamspeler die wel op topniveau speelt en ook nog meer scoort en tegen de allerbeste tegenstanders scoort en ook anderen laat scoren en aanvallen opzet en heel veel doet met heel weinig aanvoer en dat al jaren, dat is net zoiets als Van Basten op de vleugel zetten omdat je Piet Keur hebt.

Maar ja, de tijden zijn veranderd. Aan iemand die zich elk toernooi vol laat lopen terwijl hij bedenkt hoe het spelletje ook alweer gaat is minstens zoveel geld te verdienen als aan een voetballiefhebber. Die mensen kunnen ook doelpuntenaantallen opdreunen en nablaten dat hij overal en altijd scoort, wat natuurlijk een leugen is.

Als de bondscoach buigt voor die druk van buitenaf zou ik gewoon opstappen als ik Van Persie was. En als de bondscoach het weer goed vindt dat Sneijder vanaf eigen helft gaat schieten en helemaal niets aan aanvalsopzet doet ook. Sneijder en Huntelaar op de as is de dood in de pot voor een voetballend Nederlands elftal. Ze zijn inmiddels iets beter maar ik kan het me nog van Ajax herinneren en mij staat bij dat die Oost-Europese clubjes die je in het begin van het Uefacuptoernooi tegenkomt veel moeite hadden al die creatieve aanvallen tegen te houden.
Van Persie moet eerst maar eens presteren in het Nederlands Elftal. Totnutoe draait het team (en daar gaat het om) beter met Huntelaar. Als Van Persie zo doorgaat wordt het de Seedorf van deze generatie.
Dat is ook onzin. Tegen de kleintjes kun je met een man minder kansen uitspelen en kan



Van Persie speelde niet een denderend WK, maar hij heeft ook maar iets van 4 kansen gehad. Huntelaar heeft er nog meer en grotere gekregen, maar verprutste die met struikelen over de bal, van de voet laten springen en net zo lang treuzelen tot die weg is. Iedereen maar klagen over het spel van Nederland, terecht, maar de spelmaker was fantastisch, rara hoe kan dat?
Zeggen dat Van Persie geen denderend wk speelde is een understatement van jewelste. Hij heeft het hele WK gespeeld, maar 0 indruk gemaakt. Wat je schrijft over Huntelaar is niet waar, die heeft over het algemeen juist niet veel kansen nodig om te scoren.

Dat van Persie zo veel minder kansen kreeg in de meer wedstrijden die hij speelde zegt trouwens gewoon iets over zijn kwaliteiten als diepste spits.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » za mei 19, 2012 3:17 pm

Daarbij verprutst RVP héél véél kansen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » zo mei 20, 2012 7:10 am

Khraa schreef:
Le T. schreef:
Khraa schreef:[

Van Persie moet eerst maar eens presteren in het Nederlands Elftal. Totnutoe draait het team (en daar gaat het om) beter met Huntelaar. Als Van Persie zo doorgaat wordt het de Seedorf van deze generatie.
Dat is ook onzin. Tegen de kleintjes kun je met een man minder kansen uitspelen en kan



Van Persie speelde niet een denderend WK, maar hij heeft ook maar iets van 4 kansen gehad. Huntelaar heeft er nog meer en grotere gekregen, maar verprutste die met struikelen over de bal, van de voet laten springen en net zo lang treuzelen tot die weg is. Iedereen maar klagen over het spel van Nederland, terecht, maar de spelmaker was fantastisch, rara hoe kan dat?
Zeggen dat Van Persie geen denderend wk speelde is een understatement van jewelste. Hij heeft het hele WK gespeeld, maar 0 indruk gemaakt. Wat je schrijft over Huntelaar is niet waar, die heeft over het algemeen juist niet veel kansen nodig om te scoren.
Dat is een fabeltje, een hele oude al. Dat was bij Ajax al zo, dan kwam hij weer 1 tegen 1 voor de keeper en die had dan de bal, en dan werd weer geroepen dat hij bij hoge uitzondering miste, en dat 10 keer achter elkaar, dan noem ik het geen uitzondering meer. Op het WK heeft hij in die weinige speeltijd meer en grotere kansen verprutst dan Van Persie het hele toernooi.
Dat van Persie zo veel minder kansen kreeg in de meer wedstrijden die hij speelde zegt trouwens gewoon iets over zijn kwaliteiten als diepste spits.
Daar zit wel wat in. De grootste kwaliteit van een spits als Huntelaar is dan ook het krijgen van kansen, dat en een goed schot van een meter of 15-20. Hij mag en kan ook puur voor zijn eigen kansen lopen omdat zijn teamgenootjes en trainer liever niet hebben dat hij iets anders gaat proberen. Daardoor krijg je dat iedereen hem van kansen gaat proberen te voorzien. Hij krijgt dan ook heel veel onvervalste intikkers, van zijn Bundesligagoals dit seizoen zijn er dan ook twintig waarvan je zegt 'die móet erin', en daarvan heeft er ook nog aardig wat gemist.

Voor Schalke werkt dat op dit moment wel, ze scoren ook gewoon best veel, het was dit seizoen niet zo dat Huntelaar scoort ipv anderen, zodat het een ten koste gaat van het ander. Maar dat werkt natuurlijk alleen als je niet zo ambitieus bent, het werkt namelijk alleen als je al iets beter bent dan de tegenstander.

Als je op niveau combinatievoetbal wil spelen heb je een voetballende spits nodig, en een spelmaker die de combinatie zoekt. Ondertussen is Van Persie wel meer spits geworden, Van Persie had 2 jaar geleden eigenlijk alleen nog maar in de spits gespeeld bij het NL elftal en dat ging uitstekend met VdV achter hem. Tegen ego Sneijder was hij nog niet bestand, hij moest vaak de bal voelen. Een half uur geen bal krijgen en dan ineens messcherp zijn, dat kon hij nog niet. Inmiddels wel. Hij is nu gewoon een echte spits en heeft 2 jaar in die rol uitgeblonken op het allerhoogste niveau. Dat neemt niet weg dat Sneijder het probleem is als VdV niet naast hem komt te staan om te zorgen dat er gecombineerd wordt.
Rishi schreef:Daarbij verprutst RVP héél véél kansen.
Ook weer zo'n fabeltje. Daar komt bij dat een bal die voor Van Persie een kans is vaak voor Huntelaar geen kans is. Van Persie heeft dan de snelheid, wendbaarheid en de actie om van een bal in de hoek van de zestien een kans te maken, terwijl je bij Huntelaar bij dezelfde bal blij bent als hij een doelschop weet te voorkomen. Er is gewoon een niveauverschil.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Demosthenes » zo mei 20, 2012 9:10 am

De RVP van Arsenal wordt altijd opgesteld, de KJH van Schalke ook, maar het Nederlands elftal voetbalt niet als Arsenal/Schalke, m.a.w. geen Sneijder, geen Van der Vaart maar louter dienende spelers voor RVP of vleugelaanvalers voor KJH. Ik denk dat BvM eerst de laatste enquête onder het Nederlandse volk (= VI?) afwacht (KJH of RVP) en dan kiest voor de winnaar in die enquête: RVP.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » zo mei 20, 2012 9:30 am

Demosthenes schreef:De RVP van Arsenal wordt altijd opgesteld, de KJH van Schalke ook,
Pardon? Yuri Mulder werd toch ook niet altijd opgesteld? Sinds wanneer komen spelers van Duitse subtoppers in aanmerking voor een basisplaats? Bij gebrek aan beter komen ze uiteraard in aanmerking, maar laten we niet doen alsof Schalke nu ineens een internationale topclub is.
maar het Nederlands elftal voetbalt niet als Arsenal/Schalke, m.a.w. geen Sneijder, geen Van der Vaart maar louter dienende spelers voor RVP of vleugelaanvalers voor KJH.
Dienende spelers voor Van Persie? Dus dat hij het in zijn eentje moest doen dit jaar, en dat deed, pleit tegen hem? Huntelaar noemt zichzelf een teamspeler omdat hij het team nodig heeft om hem van kansen te voorzien, Van Persie is een teamspeler. Verder verschilt het voetbal van Arsenal niet zoveel van dat van het Nederlands elftal wanneer dat niet te verdedigend speelt.
Ik denk dat BvM eerst de laatste enquête onder het Nederlandse volk (= VI?) afwacht (KJH of RVP) en dan kiest voor de winnaar in die enquête: RVP.
Ik denk dat BvM iets meer ruggengraat heeft dan een Advocaat. Maar feit is dat er al jaren stevig campagne wordt gevoerd voor Huntelaar, en dat het volk meer geinteresseerd is in de uitslag van een populariteitswedstrijd dan in goed voetbal. De slag in de publieke opinie heeft Van Persie al lang verloren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Demosthenes » zo mei 20, 2012 11:44 am

Le T. schreef:
Demosthenes schreef:De RVP van Arsenal wordt altijd opgesteld, de KJH van Schalke ook,
Pardon? Yuri Mulder werd toch ook niet altijd opgesteld? Sinds wanneer komen spelers van Duitse subtoppers in aanmerking voor een basisplaats? Bij gebrek aan beter komen ze uiteraard in aanmerking, maar laten we niet doen alsof Schalke nu ineens een internationale topclub is.
maar het Nederlands elftal voetbalt niet als Arsenal/Schalke, m.a.w. geen Sneijder, geen Van der Vaart maar louter dienende spelers voor RVP of vleugelaanvalers voor KJH.
Dienende spelers voor Van Persie? Dus dat hij het in zijn eentje moest doen dit jaar, en dat deed, pleit tegen hem? Huntelaar noemt zichzelf een teamspeler omdat hij het team nodig heeft om hem van kansen te voorzien, Van Persie is een teamspeler. Verder verschilt het voetbal van Arsenal niet zoveel van dat van het Nederlands elftal wanneer dat niet te verdedigend speelt.
Ik denk dat BvM eerst de laatste enquête onder het Nederlandse volk (= VI?) afwacht (KJH of RVP) en dan kiest voor de winnaar in die enquête: RVP.
Ik denk dat BvM iets meer ruggengraat heeft dan een Advocaat. Maar feit is dat er al jaren stevig campagne wordt gevoerd voor Huntelaar, en dat het volk meer geinteresseerd is in de uitslag van een populariteitswedstrijd dan in goed voetbal. De slag in de publieke opinie heeft Van Persie al lang verloren.
De KJH van Schalke is topscorer van Duitsland, dat is Youri Mulder van Schalke nooit geweest.

RVP had bij Arsenal meer een elftal op hem afgestemd dan het Nederlands elftal ooit was. RVP wilde dat op het WK anders, zie zijn oproep aan BVM om Sneijder eraf te halen, gewoon voor de camera uitgesproken.

De publieke opinie? Ik hoor op tv deskundigen als Derksen toch beweren dat RVP moet spelen en het volk volgt de deskundigen, denk ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » zo mei 20, 2012 2:12 pm

Demosthenes schreef:
Le T. schreef:
Demosthenes schreef:De RVP van Arsenal wordt altijd opgesteld, de KJH van Schalke ook,
Pardon? Yuri Mulder werd toch ook niet altijd opgesteld? Sinds wanneer komen spelers van Duitse subtoppers in aanmerking voor een basisplaats? Bij gebrek aan beter komen ze uiteraard in aanmerking, maar laten we niet doen alsof Schalke nu ineens een internationale topclub is.
maar het Nederlands elftal voetbalt niet als Arsenal/Schalke, m.a.w. geen Sneijder, geen Van der Vaart maar louter dienende spelers voor RVP of vleugelaanvalers voor KJH.
Dienende spelers voor Van Persie? Dus dat hij het in zijn eentje moest doen dit jaar, en dat deed, pleit tegen hem? Huntelaar noemt zichzelf een teamspeler omdat hij het team nodig heeft om hem van kansen te voorzien, Van Persie is een teamspeler. Verder verschilt het voetbal van Arsenal niet zoveel van dat van het Nederlands elftal wanneer dat niet te verdedigend speelt.
Ik denk dat BvM eerst de laatste enquête onder het Nederlandse volk (= VI?) afwacht (KJH of RVP) en dan kiest voor de winnaar in die enquête: RVP.
Ik denk dat BvM iets meer ruggengraat heeft dan een Advocaat. Maar feit is dat er al jaren stevig campagne wordt gevoerd voor Huntelaar, en dat het volk meer geinteresseerd is in de uitslag van een populariteitswedstrijd dan in goed voetbal. De slag in de publieke opinie heeft Van Persie al lang verloren.
De KJH van Schalke is topscorer van Duitsland, dat is Youri Mulder van Schalke nooit geweest.
Ja, en? Dat was een held daar en een heel ander type spits. Alleen omdat hij geen statistieken had om mee te leuren werd hij niet afgeschilderd als meer dan een beperkte voetballer. Schalke is gewoon een club van het niveau Twente, marginaal beter misschien. Ze kunnen een eindje komen in de Uefacup en dat is het dan. Het lijkt me ten aanzien van de selectie en opstelling van het Nederlands elftal ineens te doen alsof niveauverschil niet bestaat. Als het nou een aanstormend talent was dan kun je dat nog een keer relativeren, maar Huntelaar is net zo oud als Van Persie en heeft al laten zien de top niet aan te kunnen.
RVP had bij Arsenal meer een elftal op hem afgestemd dan het Nederlands elftal ooit was. RVP wilde dat op het WK anders, zie zijn oproep aan BVM om Sneijder eraf te halen, gewoon voor de camera uitgesproken.
Indien hij dat gezegd heeft was het ook terecht. Toen zagen we een vergelijkbare hype om Sneijder, die lag om een of andere reden commercieel ook beter, en door het korstondige succes van hem onder Mourinho werd dat hele WK één grote egotrip voor hem. Als je dat Sneijder toelaat dan kun je combinatievoetbal wel vergeten, we hebben dat dan ook niet gezien op het WK, terwijl de kwalificatie er toen ook al goed uitzag.
De publieke opinie? Ik hoor op tv deskundigen als Derksen toch beweren dat RVP moet spelen en het volk volgt de deskundigen, denk ik.
VI kijk ik niet naar. Maar ik zie wel de kwalificatiewedstrijden, ik hoor het commentaar, luister naar de vragen, zie de shots en keuzes van fragmenten, ik zie studio voetbal wel vaak, ik lees de sportpagina's op internet, dan verbaast het me niet dat Van Persie uitgefloten wordt zodra hij een moeilijke kans niet maakt want er wordt gecampagne gevoerd. Dat Derksen een keer niet meedoet pleit voor hem.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Alexander » zo mei 20, 2012 10:09 pm

Het zal je maar gebeuren. Bouma linksback, De Jong en Bommel op het middenveld en Kuyt rechtsbuiten. Dan ga ik echt niet kijken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Cruijff » zo mei 20, 2012 10:48 pm

Kijken doe ik altijd wel, maar het is wel even schrikken dat (betrouwbare) bronnen beweren dat Bouma voor Van Marwijk op dit moment 1e keus is als linksback. Ik zou Nigel de Jong linksback zetten en in mijn spelconcept ook zeer regelmatig een beroep doen op Vurnon Anita.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Ajax Rules » zo mei 20, 2012 11:30 pm

Ik zou ook lekker aanvallend spelen.... kampioen worden we toch niet, en dan heb je iig een leuk toernooi. En misschien heb je nog wel meer kans dan met een 'realistische' opstelling. Gewoon vol erop en 90 minuten aanvallen.

......................Huntelaar
Robben............Van Persie............Affelay
...........Van der Vaart....Sneijder
De Jong....Matthijsen....Heitinga....Van der Wiel
....................Stekelenburg
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door zeux » ma mei 21, 2012 8:26 am

Le T. schreef: Hij krijgt dan ook heel veel onvervalste intikkers, van zijn Bundesligagoals dit seizoen zijn er dan ook twintig waarvan je zegt 'die móet erin', en daarvan heeft er ook nog aardig wat gemist.
Je hebt ze al-le-maal gezien? Ook de gemiste?
Respect!!! :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door zeux » ma mei 21, 2012 8:27 am

Ajax Rules schreef:Ik zou ook lekker aanvallend spelen.... kampioen worden we toch niet, en dan heb je iig een leuk toernooi. En misschien heb je nog wel meer kans dan met een 'realistische' opstelling. Gewoon vol erop en 90 minuten aanvallen.

......................Huntelaar
Robben............Van Persie............Affelay
...........Van der Vaart....Sneijder
De Jong....Matthijsen....Heitinga....Van der Wiel
....................Stekelenburg
Dat ziet er op papier absoluut lekker uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door roelf » ma mei 21, 2012 8:49 am

Zeux schreef:
Ajax Rules schreef:Ik zou ook lekker aanvallend spelen.... kampioen worden we toch niet, en dan heb je iig een leuk toernooi. En misschien heb je nog wel meer kans dan met een 'realistische' opstelling. Gewoon vol erop en 90 minuten aanvallen.

......................Huntelaar
Robben............Van Persie............Affelay
...........Van der Vaart....Sneijder
De Jong....Matthijsen....Heitinga....Van der Wiel
....................Stekelenburg
Dat ziet er op papier absoluut lekker uit.
Krijgen we veel doelpunten te zien (tegen).

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Arthur » ma mei 21, 2012 8:55 am

Ik zou in die opstelling Huntelaar vervangen door Anita en Sneijder en Van Persie een linie naar voren schuiven.
Dan heb je meer voetbal én meer controle.

(Overigens hoop ik helemaal niet dat Anita gaat spelen. Laat hem maar lekker anoniem blijven en tot in lengte van jaren Ajax versterken op het middenveld.)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » ma mei 21, 2012 9:26 am

Alexander schreef:Het zal je maar gebeuren. Bouma linksback, De Jong en Bommel op het middenveld en Kuyt rechtsbuiten. Dan ga ik echt niet kijken.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » ma mei 21, 2012 9:39 am

Ajax Rules schreef:Ik zou ook lekker aanvallend spelen.... kampioen worden we toch niet, en dan heb je iig een leuk toernooi. En misschien heb je nog wel meer kans dan met een 'realistische' opstelling. Gewoon vol erop en 90 minuten aanvallen.

......................Huntelaar
Robben............Van Persie............Affelay
...........Van der Vaart....Sneijder
De Jong....Matthijsen....Heitinga....Van der Wiel
....................Stekelenburg
Probleem is alleen dat het 6x vol aanvallen is...en dat kan meneer VdVaart niet aan. Die hobbelt straks weer met de tong op de schoenen achter de feiten aan.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jesse » ma mei 21, 2012 9:44 am

Dan wissel je hem.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » ma mei 21, 2012 10:04 am

Zeux schreef:
Le T. schreef: Hij krijgt dan ook heel veel onvervalste intikkers, van zijn Bundesligagoals dit seizoen zijn er dan ook twintig waarvan je zegt 'die móet erin', en daarvan heeft er ook nog aardig wat gemist.
Je hebt ze al-le-maal gezien? Ook de gemiste?
Respect!!! :headbang.gif:
Ik kijk vaak de Bundesliga-samenvatting ja, en daarin zitten meestal wel de grootste gemiste kansen. En bij Ajax was het ook al niet de killer die van hem gemaakt werd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » ma mei 21, 2012 11:08 am

Kijk anders o.a. Arsenal tegen Stoke.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie