Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jim » di mei 15, 2012 8:46 pm

Jinne schreef:
Jim schreef:
Marillion schreef:Heel opmerkelijke selectie inderdaad. Bouma is al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen en een jongen als Willems is hier nog helemaal niet klaar voor. Dan zou ik voor de linkerkant altijd kiezen voor Emanuelson die over een pak meer ervaring beschikt en op het middenveld gewoon een nuttige kracht kan zijn.
Naar het schijnt is Van Marwijk tijdens de wedstrijd tegen Hongarije (5-3) afgeknapt op de verdedigende kwaliteiten van linksback Emanuelson.
De voorlopige keuze voor iemand als Bouma impliceert vrij duidelijk wat Van Marwijk van plan is. Hij grijpt vrijwel zeker terug op de defensieve speelwijze zoals bij het WK. Een verdedigend blok van zes man (met De Jong en Bommel als de twee controlerende middenvelders), die volledig in dienst moeten spelen van de vijf creatievelingen die voorin het verschil moeten zien te maken. Dat betekent dat de linksback in principe niet met ruimte in zijn rug hoeft te ballen en ook aanvallend weinig tot niets hoeft te ondernemen. Dus slechts hoeft te verdedigen. Zo bezien valt er wat te zeggen voor de (voorlopige) keuze voor Bouma, hoewel die inderdaad behoorlijk over zijn top is. Want puur in verdedigend opzicht is Bouma wel beter dan Emanuelson en ook fysiek is hij een stuk sterker. Maar op zich is het uiteraard een gotspe dat je voor de positie van linksback terug moet vallen op een nagenoeg versleten voetballer.
We spelen zonder keeper? ;-)
Ik bedoelde een verdedigend blok van 7 man (inclusief keeper) en 4 creatievelingen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » di mei 15, 2012 8:51 pm

gaizka schreef:Was Viergever niet logischer geweest?
Dat lijkt me wel. Maar ja, de vorige keer verraste Van Marwijk ook met Ooijer en dat pakte goed uit. Misschien is hij in zijn eigen mythe gaan geloven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Arthur » di mei 15, 2012 9:31 pm

Ach, wat maakt het uit. Het wordt toch niks dit EK.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Khraa » di mei 15, 2012 9:56 pm

Emanuelson niet mee? Hoe gek moet een bondscoach doen voordat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » di mei 15, 2012 10:16 pm

Peter schreef:Ter volledigheid:

De selectie voor de trainingsstage: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur),

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Hier vallen er dus nog 4 af. Anita, Maher, Lens, Siem de Jong denk ik dan zo.

Achterin kun je hier geen chocola van maken. Je kan niet met Bouma als back spelen en ook Willems zou daar niet passen. Ik hoorde dat misschien Schaars daar gaat spelen? Hou je Vlaar en Bouma voor het centrum over. Steeeeruk.

Hier vallen er dus nog 4 af. Narsingh, Maher, Willems en dan de keuze Lens of Luuk de Jong denk ik dan zo.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » di mei 15, 2012 10:16 pm

Arthur schreef:Ach, wat maakt het uit. Het wordt toch niks dit EK.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Alexander
Berichten: 8568
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Alexander » wo mei 16, 2012 1:52 pm

Wat een gek die van Marwijk. 1 positief punt, over een maandje hebben we geen last meer van die gozer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40998
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Marillion » wo mei 16, 2012 5:54 pm

Ik ben overigens wel tevreden met het lage aantal Ajacieden. Zijn ze straks tenminste lekker fit in het nieuwe seizoen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 12:16 pm

Marillion schreef:Emanuelson is óók geen back. Maar ik zou toch eerder voor hem kiezen op deze plek. Beter hebben we volgens mij gewoon niet.

De verdediging zal er ook voor zorgen dat Nederland niet ver gaat komen. Hier kun je niet mee voor de dag komen op het hoogste niveau.
Dat zeiden we voor het WK in 2010 ook.

Van Marwijk gaat gewoon weer met een verdedigend blok (Van Bommel-De Jong) spelen, en voorin moeten Robben, Van Persie, Huntelaar en Sneijder het doen. Althans, dat denk ik.

Er zit ook wel een logica in om een pure verdediger als back op te stellen, gezien het systeem. Hij zal Emanuelson wel te aanvallend vinden. Ik vind Bouma alleen wel heel erg traag en "over the hill".

Ik had Emanuelson ook meegenomen, ook al omdat hij op meerdere posities uit de voeten kan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40998
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 12:20 pm

Wouter schreef:Dat zeiden we voor het WK in 2010 ook.

Van Marwijk gaat gewoon weer met een verdedigend blok (Van Bommel-De Jong) spelen, en voorin moeten Robben, Van Persie, Huntelaar en Sneijder het doen. Althans, dat denk ik.

Er zit ook wel een logica in om een pure verdediger als back op te stellen, gezien het systeem. Hij zal Emanuelson wel te aanvallend vinden.....
Dat is waar. Ik denk ook dat de keuze voor dat systeem op zichzelf niet zo'n slechte keuze is. We moeten het nu eenmaal hebben van een aantal spelers die een wedstrijd kunnen beslissen. En de verdediging is niet goed genoeg om echt aanvallend te gaan spelen.

Ik begreep overigens dat Emanuelson niet eens van de bondscoach heeft mogen vernemen dat hij er niet meer bij zat. Dat vind ik tamelijk onbeschoft. Je zit notabene met elkaar in een trainingskamp. Hoe moeilijk is het dan om je beslissing even in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » do mei 17, 2012 12:34 pm

De achterhoede is er niet beter op geworden. Linksback is minder dan Gio (al was dat al niet veel). Greg heeft zich niet ontwikkeld en Mathijsen kan het nu helemaal niet meer belopen. Heitinga heeft wel een stapje gemaakt.

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 1:45 pm

Ik begreep overigens dat Emanuelson niet eens van de bondscoach heeft mogen vernemen dat hij er niet meer bij zat. Dat vind ik tamelijk onbeschoft. Je zit notabene met elkaar in een trainingskamp. Hoe moeilijk is het dan om je beslissing even in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Ja. Ik vond het ook apart dat hij Büttner naar Hoenderloo liet rijden, een shirtje liet passen en daarna meteen weer af liet vallen. En daarnaast vind ik Büttner op zich ook niet rijp voor Oranje, maar wel meer dan Willems. Ik begrijp echt niet waarom die er nog bij zit.

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 1:47 pm

Peter schreef:De achterhoede is er niet beter op geworden. Linksback is minder dan Gio (al was dat al niet veel). Greg heeft zich niet ontwikkeld en Mathijsen kan het nu helemaal niet meer belopen. Heitinga heeft wel een stapje gemaakt.
Ja, en ik denk ook niet dat Van Bommel zo goed gaat spelen als op het WK. Maar misschien worden we verrast. Hij is wel een jongen met karakter. Maar na deze zomer moet hij zeker vervangen worden door een andere verdedigende middenvelder, en ik weet ook niet zo gauw door wie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » do mei 17, 2012 1:56 pm

Plus dat De Jong en Sneijder een matig tot slecht seizoen draaien.

Na het EK zal Van Marwijk wel kiezen voor Strootman in plaats van van Bommel. Of Anita. Achterin wordt het ook nog eens lastig, want daar moet je Mathijsen vervangen. Van Marwijk ziet het nu al niet zitten in de jonge garde, dus dan wordt puzzelen. Boulahrouz en Heitinga misschien?

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 2:16 pm

Er zijn ook gewoon geen jonge, talentvolle Nederlandse centrale verdedigers. Als je kijkt naar het middenveld en de aanval, zie je in de eredivisie veel spelers rondlopen die misschien ooit de top bereiken (Clasie, Dost, de gebroeders De Jong, Van Ginkel, Boerrigter, Narsingh, etc. etc.), maar welke talentvolle jonge Nederlandse centrale verdedigers zie je nou die over twee of vier jaar misschien rijp zijn voor Oranje? De Vrij? Gouweleeuw? Je komt dan toch uit bij die categorie...

Hmm, even niet gedacht aan Van Rhijn. Misschien kan hij simpelweg Mathijsen opvolgen?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10288
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door WP_Legend » do mei 17, 2012 2:46 pm

Nuytinck.... Douglas...

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 2:52 pm

Vind ik ook nog niet bepaald wereldtop...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10288
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door WP_Legend » vr mei 18, 2012 12:10 am

Wouter schreef:Vind ik ook nog niet bepaald wereldtop...
Je had het niet over Top, je had het over Oranje... daar hebben we al een aantal jaren subtop rondlopen!

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » vr mei 18, 2012 2:19 am

Jij vindt Nuytinck en Douglas internationale subtop?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10288
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door WP_Legend » vr mei 18, 2012 4:33 am

Wouter schreef:Jij vindt Nuytinck en Douglas internationale subtop?
nu nog niet, maar ik denk dat ze dat wel kunnen halen in de komende jaren.
Jij hebt het over spelers als Clasie van Ginkel etc. die zijn ook bij lange na niet internationale subtop. Maar kunnen dat wel ooit worden, dat denk ik ook van Douglas en Nuytinck

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Bert » vr mei 18, 2012 7:46 pm

Ik zou voor deze selectie gaan:

Maarten Stekelenburg, Tim Krul, Michel Vorm;
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Khalid Boulahrouz, Ron Vlaar, Nigel de Jong, Joris Mathijsen, Vurnon Anita, Stijn Schaars;
Ibrahim Afellay, Adam Maher, Mark van Bommel, Kevin Strootman, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder;
Jeremain Lens, Luciano Narsingh, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Arjen Robben, Luuk de Jong.

Als Emanuelson en John er nog bij hadden gezeten had ik die waarschijnlijk ook meegenomen. Afellay is je enige goede dynamische middenvelder met creativiteit, maar komt terug van een blessure. Dus moet Maher ook mee.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » vr mei 18, 2012 7:49 pm

Het lijkt me gepast om ook de spelersvrouwen en kinderen te benoemen, we zijn tenslotte 1 grote familie

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » za mei 19, 2012 12:54 am

Bertje schreef:Ik zou voor deze selectie gaan:

Maarten Stekelenburg, Tim Krul, Michel Vorm;
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Khalid Boulahrouz, Ron Vlaar, Nigel de Jong, Joris Mathijsen, Vurnon Anita, Stijn Schaars;
Ibrahim Afellay, Adam Maher, Mark van Bommel, Kevin Strootman, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder;
Jeremain Lens, Luciano Narsingh, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Arjen Robben, Luuk de Jong.

Als Emanuelson en John er nog bij hadden gezeten had ik die waarschijnlijk ook meegenomen. Afellay is je enige goede dynamische middenvelder met creativiteit, maar komt terug van een blessure. Dus moet Maher ook mee.
Hoe zou jij spelen?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Bert » za mei 19, 2012 9:07 am

Moeilijk te zeggen. Op het middenveld zijn vrijwel alle creatieve spelers niet bijzonder in vorm. Achterin zit je met een probleem op de linksbackpositie en in het centrum.

Ik zou er zoiets van maken, denk ik.

Robben, Van Persie, Narsingh;
Van der Vaart (Sneijder), Afellay (Maher);
Van Bommel;
De Jong, Mathijsen, Boulahrouz, Van der Wiel;
Stekelenburg;

Hopelijk heeft Afellay genoeg ritme. Die moet nu in de voorbereiding zo veel mogelijk minuten pakken. Sneijder draait een matig seizoen, dus gaat m'n voorkeur uit naar de, hoewel allround minder goede, teamspeler Van der Vaart. Voor die posities zijn Sneijder en Maher back-ups. Linkerkant van de verdediging is moeilijk. De Jong en Mathijsen dan maar. Wil je meer dynamiek in het centrum, dan zou ik De Jong naar het centrum halen. Heitinga is bij voorkeur back-up rechtsback. Zo kun je bovendien makkelijk switchen naar drie verdedigers, al verwacht ik weinig tegenstanders met twee echte spitsen op het EK.

Verder zou ik veelal voor de diepte gaan met Robben en Narsingh. Van Persie draait het seizoen van z'n leven en heeft snelheid over de vleugels naast zich nodig. Van der Vaart en Afellay moeten die jongens bedienen. Opbouw zal veelal via Van der Wiel verlopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33533
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door zeux » za mei 19, 2012 9:21 am

Bertje schreef:Moeilijk te zeggen. Op het middenveld zijn vrijwel alle creatieve spelers niet bijzonder in vorm. Achterin zit je met een probleem op de linksbackpositie en in het centrum.

Ik zou er zoiets van maken, denk ik.

Robben, Van Persie, Narsingh;
Van der Vaart (Sneijder), Afellay (Maher);
Van Bommel;
De Jong, Mathijsen, Boulahrouz, Van der Wiel;
Stekelenburg;

Hopelijk heeft Afellay genoeg ritme. Die moet nu in de voorbereiding zo veel mogelijk minuten pakken. Sneijder draait een matig seizoen, dus gaat m'n voorkeur uit naar de, hoewel allround minder goede, teamspeler Van der Vaart. Voor die posities zijn Sneijder en Maher back-ups. Linkerkant van de verdediging is moeilijk. De Jong en Mathijsen dan maar. Wil je meer dynamiek in het centrum, dan zou ik De Jong naar het centrum halen. Heitinga is bij voorkeur back-up rechtsback. Zo kun je bovendien makkelijk switchen naar drie verdedigers, al verwacht ik weinig tegenstanders met twee echte spitsen op het EK.

Verder zou ik veelal voor de diepte gaan met Robben en Narsingh. Van Persie draait het seizoen van z'n leven en heeft snelheid over de vleugels naast zich nodig. Van der Vaart en Afellay moeten die jongens bedienen. Opbouw zal veelal via Van der Wiel verlopen.
Geen plaats voor de topscorer van Duitsland?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie