Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » za jun 02, 2012 1:34 pm

Peter schreef:Van Nistelrooij was vrij armoedig, zoals we van hem gewend zijn in Oranje.
Qua voetbal was van Nistelrooij altijd en overal armoedig. Een geweldige afmaker in de "box" maar buiten het strafschop moest hij niet aan de bal komen, beetje een Huntelaar.
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » za jun 02, 2012 1:35 pm

Van Persie kwam inderdaad terug van een blessure en begon de belangrijke wedstrijden op de bank. Alleen tegen Roemenië begon hij in de basis, maar dat was vooral om hem wedstrijdminuten te geven.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » za jun 02, 2012 1:38 pm

Ach, van Marwijk heeft nu eenmaal zijn lievelingetjes en zijn voorkeuren. Ik vind het vreselijk, Bouma, Kuyt, Willems, maar goed, hij wordt ervoor betaald. Maar ik heb er een hard hoofd in, ik denk niet dat we de poule overleven.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » za jun 02, 2012 1:38 pm

Speelde toen een prima pot (van wat ik mij kan herinneren). Tegen Rusland was het drama. Wat ook overigens gold voor van Nistelrooy.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » za jun 02, 2012 2:02 pm

Peter schreef:Speelde toen een prima pot (van wat ik mij kan herinneren). Tegen Rusland was het drama.
Van Persie was ook tegen Portugal in 2006 drama. En in Zuid-Afrika was hij 7 wedstrijden drama.

Geweldige clubvoetballer (bij een club die nooit iets wint), maar hij is er i.t.t. bijv. Sneyder nog niet in geslaagd om op het allerhoogste niveau ook beslissend te zijn. Dat is geen schande, maar het werpt natuurlijk wel de vraag op of je met RvP in je elftal iets groots wint. Wat voor KJH natuurlijk ook geldt...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jim » za jun 02, 2012 2:08 pm

wimpey schreef:RvP heeft op 3 eindtoernooien geen enkele indruk gemaakt. Kans is dus levensgroot aanwezig dat dat weer gaat gebeuren.
Mee eens. Van Persie heeft het in Oranje op het moment supreme (eindtoernooien) zelden of nooit zien.
Hij heeft meer dan genoeg kansen gehad, maar nooit gegrepen. Dan dient op een gegeven moment een ander de kans te krijgen. Zeker als die ander (Huntelaar) al lang en breed heeft bewezen dat hij ze er in Oranje wel uit alle hoeken en standen inschiet.
Van Persie is een betere voetballer, maar Huntelaar is een betere spits. Veel koelbloediger en mentaal sterker. Het maakt Huntelaar geen bal uit als hij 90 minuten lang nauwelijks een bal raakt. Als hij een kansje krijgt is het doorgaans toch gewoon raak. Terwijl Van Persie pas scoort als hij lekker in zijn vel zit. En hij zit pas lekker in zijn vel als hij regelmatig aan de bal is. Zoals bij Arsenal waar het spel grotendeels op hem is afgestemd. Dat laatste is bij Oranje niet het geval. Daar krijgt een centrumspits maar een paar ballen per wedstrijd, en daar moeten er dan toch een of twee van in. Dat kan Huntelaar om bovengenoemde redenen veel beter. Huntelaar is daarom voor Oranje een veel geschiktere spits.
wimpey schreef: Verder heeft KJH natuurlijk gelijk dat hij van de bondscoach slechts een schijnkans heeft gekregen. Tegen Bulgarije mocht hij het doen temidden van 'buitenspelers' RvP en VDV. Dan kun je het als spits schudden.
Van Marwijk kiest duidelijk de weg van de minste weerstand. Van Marwijk weet heel goed dat de kans levensgroot is dat Van Persie de zaak gaat lopen saboteren als hij zijn zin (lees de spitspositie) niet krijgt. Huntelaar baalt ook als stekker maar zit karakterologisch anders in elkaar. Hij zal er zich uiteindelijk wel bij neerleggen.
Eigenlijk is het heel zwak van Van Marwijk.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » za jun 02, 2012 2:17 pm

Jim schreef: Eigenlijk is het heel zwak van Van Marwijk.
Matige trainer, die extreem gevoelig is voor de publieke opinie en altijd voor de gevestigde orde kiest. Behoudend ook. Een blauwdruk van Dick Advocaat, die er in 1994 en 2004 een puinhoop van maakte. Dat gaat Van Marwijk deze maand ook doen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jim » za jun 02, 2012 2:22 pm

De voortekenen beloven inderdaad niet veel goeds.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » za jun 02, 2012 4:15 pm

Ik ben het ermee eens dat van Marwijk een laffe coach is, maar wat mij betreft komt dat vooral naar voren door zijn selectiebeleid. Wel Bouma Kuijt, geen Anita/Emanuelson is een duidelijke keuze voor conservatief, achterhaald selectiebeleid. Met jonge frisse spelers als Anita had hij het elftal duidelijk de benodigde frisse impulsen kunnen geven. Zag net nog weer de herhaling van een programma over wk 98. Grote succesfactor (naast talent) was volgens mij de gretigheid en absolute wil binnen de spelersgroep om de beste te worden. De huidige selectie liet dat wel zien tijdens afgelopen WK, tot op heden heb ik hier nog niks van gezien.

Ook zijn keuze om weer met een verdedigend blok op het middenveld te spelen baal ik echt ontzettend van. Met deze opstelling weet je gewoon dat we afhankelijk zijn van ingevingen van de sterren voorin, maar dat er van leuk fris aanvallend spel geen sprake kan zijn.

Echter, de keuze tussen van Persie en Huntelaar is wat mij betreft echt een kwestie van smaak. Beide zijn topscorer bij een net niet ploeg. Beide hebben het nog niet laten zien tegen de echte top. Huntelaar is de goalgetter, van Persie de betere voetballer.

Het blijft vreemd dat de hele discussie zich concentreert om de spitspositie, terwijl het wel of niet slagen van het ek wat mij betreft meer van de andere punten afhankelijk zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Toppie » za jun 02, 2012 5:32 pm

Kwestie van smaak :confused.gif: het gaat om effectiviteit en daar heeft RvP nog niks van laten zien in het NL.

Deze trainer is een behoudende coach zonder teveel aanvallende impulsen tikkie terug voetbal en hopen op momenten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » zo jun 03, 2012 8:44 am

Ik irriteer me met de dag meer dat Emanuelson naar huis gestuurd wordt omdat hij de laatste tijd niet meer als linksback gespeeld heeft, terwijl beoogd linksback Schaars twee ! keer in z'n leven op die positie heeft gespeeld en nu overduidelijk niet uit de verf komt.
Ook een Anita is voor mijn geen ideale back, maar heeft toch ook veel meer ervaring op die positie en is verser op veel posities beschikbaar.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Rooie » zo jun 03, 2012 9:55 am

Iniesta schreef: Het blijft vreemd dat de hele discussie zich concentreert om de spitspositie, terwijl het wel of niet slagen van het ek wat mij betreft meer van de andere punten afhankelijk zijn.
Raken inderdaad wat zaken ondergesneeuwd. Robben bijvoorbeeld. Die komt al de gehele voorbereiding de simpelste backs niet voorbij.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 03, 2012 1:27 pm

Robben was gisteren toch gewoon prima bezig? Juist over hem maak ik me geen zorgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » zo jun 03, 2012 3:01 pm

Mr. Ajax schreef:Robben was gisteren toch gewoon prima bezig? Juist over hem maak ik me geen zorgen.
Robben is een beetje vergane glorie wat passeeracties betreft. Sinds zijn laatste grote blessureleed is de explosiviteit weg, of hij kan niet meer of hij durft niet meer, maar dat snelle en aalgladde is er niet meer en ik denk ook niet dat het ooit nog terugkomt. Uistekende voetballer nog steeds, ik vond hem de beste man op het veld in de CL-finale, maar met dubbele dekking hoeft hij niet eens meer te proberen er langs te gaan. Er is nog steeds genoeg reden om hem op te stellen maar ik heb mijn verwachtingen al bijgesteld.
Iniesta schreef:Ik ben het ermee eens dat van Marwijk een laffe coach is, maar wat mij betreft komt dat vooral naar voren door zijn selectiebeleid. Wel Bouma Kuijt, geen Anita/Emanuelson is een duidelijke keuze voor conservatief, achterhaald selectiebeleid. Met jonge frisse spelers als Anita had hij het elftal duidelijk de benodigde frisse impulsen kunnen geven. Zag net nog weer de herhaling van een programma over wk 98. Grote succesfactor (naast talent) was volgens mij de gretigheid en absolute wil binnen de spelersgroep om de beste te worden. De huidige selectie liet dat wel zien tijdens afgelopen WK, tot op heden heb ik hier nog niks van gezien.
Volgens mij was de succesfactor dat er veel voetbal in zat ondanks een aantal mindere spelers, een voetballende spits ook, dat scheelt een hoop.
Ook zijn keuze om weer met een verdedigend blok op het middenveld te spelen baal ik echt ontzettend van. Met deze opstelling weet je gewoon dat we afhankelijk zijn van ingevingen van de sterren voorin, maar dat er van leuk fris aanvallend spel geen sprake kan zijn.
Dat hangt van Sneijder af. Als hij weer weigert het spel te maken dan wordt het niks met aanvallend spel. Als hij zijn egotrip achter zich heeft gelaten en ook een ontwikkeling heeft doorgemaakt in zijn spelinzicht kan het net genoeg zijn. Van der Vaart kan het ook met 2 controleurs.
Echter, de keuze tussen van Persie en Huntelaar is wat mij betreft echt een kwestie van smaak. Beide zijn topscorer bij een net niet ploeg. Beide hebben het nog niet laten zien tegen de echte top. Huntelaar is de goalgetter, van Persie de betere voetballer.
Als Arsenal het net niet is dan is Schalke het helemaal niet, Europees dwergje, niveau Nederlandse top en zeker niet hoger. Van Persie is veel belangrijker voor het toch veel aanzienlijker Arsenal, en heeft het wel laten zien tegen de echte top, terwijl Huntelaar het tegen de internationale subtop al niet meer laat zien. Als Huntelaar er nou 30 in zou schieten in de PL, en ook tegen de grote clubs daar, en Van Persie 20, dan was het een kwestie van smaak, een keuze tussen verschillende types spits van hetzelfde niveau. Nu is het een kwestie van niveau.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » ma jun 04, 2012 4:21 pm

Mr. Ajax schreef:Robben was gisteren toch gewoon prima bezig? Juist over hem maak ik me geen zorgen.
Volgens mij is Robben een flink stuk van zijn snelheid kwijt, ik zie hem niemand meer eruit lopen zoals vroeger.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » ma jun 04, 2012 4:24 pm

Le T. schreef:Als Arsenal het net niet is dan is Schalke het helemaal niet, Europees dwergje, niveau Nederlandse top en zeker niet hoger. Van Persie is veel belangrijker voor het toch veel aanzienlijker Arsenal, en heeft het wel laten zien tegen de echte top, terwijl Huntelaar het tegen de internationale subtop al niet meer laat zien. Als Huntelaar er nou 30 in zou schieten in de PL, en ook tegen de grote clubs daar, en Van Persie 20, dan was het een kwestie van smaak, een keuze tussen verschillende types spits van hetzelfde niveau. Nu is het een kwestie van niveau.

Juist, Arsenal is een grotere club in een grotere competitie, verder is van Persie door zijn peers en door de sportpers in Engeland verkozen tot de beste voetballer van de PL. Echt het is geen vergelijk.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Dubbel » ma jun 04, 2012 8:34 pm

Ach IH, ik zou dit toernooi gewoon niet al teveel verwachten van oranje. Men is Van Marwijk een beetje zat zo lijkt het me. Na het EK een nieuwe bondscoach, Van Bommel cs eruit en bouwen aan een nieuwe ploeg.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » ma jun 04, 2012 11:13 pm

Team 2014

Steek

Wiel. Heitinga. Viergever. Pieters


De jong. Vdv

Sneijder

Affelay. Van persie. Robben / een nieuwe


Heel veel verandert er niet
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » ma jun 04, 2012 11:30 pm

Maher, Anita

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » di jun 05, 2012 7:19 am

Dubbel schreef:Ach IH, ik zou dit toernooi gewoon niet al teveel verwachten van oranje. Men is Van Marwijk een beetje zat zo lijkt het me. Na het EK een nieuwe bondscoach, Van Bommel cs eruit en bouwen aan een nieuwe ploeg.
Het enige wat ik van dit Oranje verwacht is dat ze na de eerste ronde op vakantie kunnen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » di jun 05, 2012 9:16 am

in 2016 zal er echter veel afhaken
of kan deze groep nog mee als ze 33/34 zijn ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Toppie » di jun 05, 2012 2:33 pm

elliquido schreef:in 2016 zal er echter veel afhaken
of kan deze groep nog mee als ze 33/34 zijn ?

Op z'n Italiaans

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » di jun 05, 2012 7:02 pm

Ronald: Frank had zijn wenkbrauwen gefronst bij de keuzes Van Marwijk

Bron: NUsport

Ronald de Boer denkt dat broer Frank wel een paar vraagtekens zou hebben geplaatst als het selectiebeleid in de technische staf in aanwezigheid van de huidige Ajax-trainer zou zijn besproken. Frank de Boer was tot januari 2011 assistent van Bert van Marwijk bij Oranje. Ronald de Boer zegt dat in NUsport.

Volgens tweelingbroer Ronald wordt de staf van Oranje sinds het vertrek van Frank gekenmerkt door een hoog 'ik mag PSV'ers'-gehalte. 'Je bent geneigd om dat te zeggen, ja.'

'Ik heb Bert heel hoog zitten en ik denk niet dat hij gevoelig is voor partijpolitiek, maar als ik naar de selectie kijk, vind ik het jammer dat Vurnon Anita en Urby Emanuelson niet zijn geselecteerd. Urby was mijn man op links, dat zei ik voor de selectie al, daar blijf ik bij. Maar ik heb niet gezien hoe ze tijdens de trainingen hebben gepresteerd.'

'Ik denk wel dat Frank zijn wenkbrauwen had gefronst en in discussie was gegaan', zegt broer Ronald in NUsport. 'Ik had in ider geval andere keuzes gemaakt, maar nogmaals: ik kan dat niet beoordelen, ik was niet bij de trainingen.'

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Duke » di jun 05, 2012 7:22 pm

Wat een nieuws, Ronald denkt dat Frank zijn wenkbrauwen zou hebben gefronst. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » di jun 05, 2012 7:27 pm

Der Kommissar had Urby er ook bij gehouden. Maar wat moet je met iemand van Milan wanneer je een rookie van psv en Bouma hebt... :hypocrite.gif:

Geen Van Bommel voor Edje: zal toch niets te maken hebben met die matpartij tussen beide heren na een interland in Oostenrijk?! :smallgrin.gif:


Edgar Davids: Geen plaats voor Van Bommel bij Oranje

05-06-12 14:05 uur - Bron: NUsport

’Hunter, Van Persie, Robben, Van der Vaart en Sneijder horen erin’
Sinds zijn vertrek als commissaris van Ajax bekijkt Edgar Davids het internationale topvoetbal van de zijlijn. In NUsport analyseert de voormalige Oranje-international het huidige Nederlands elftal. Davids ziet de mannen van Bert van Marwijk kampioen van Europa worden, maar dan alleen als Van Bommel níet speelt.

Davids, in NUsport: 'Ik ben erg benieuwd hoe Nederland gaat spelen. Misschien is de selectie gegroeid en kiezen ze voor de aanval. Bert van Marwijk heeft nu andere spelers die in vorm zijn. Daarom moet hij absoluut voor Huntelaar én Van Persie kiezen. Wat mij betreft staan Rafael van der Vaart, Arjen Robben en Wesley Sneijder er ook in. Dat kan Nigel de Jong daarachter wel opvangen. Er is dus geen plaats voor Mark van Bommel. De Jong brengt veel dynamiek in het elftal. Hij en Van der Vaart zijn veel dynamischer geworden in Engeland.'

Davids is niettemin te spreken over Van Bommel. 'Begrijp me goed, ik vond Van Bommel op het WK één van de beste spelers bij Oranje, maar ik zie nu liever Nigel de Jong in die rol. Ik denk niet dat de bondscoach het aandurft, maar ik zou het wel weten.'

Davids vertrouwt erop dat Oranje op 1 juli in Kiev de Europese titel ophaalt. 'Nederland is er klaar voor om Europees kampioen te worden. Ze hebben de perfecte mix van talent en ervaring. Dat denk ik echt. Mijn voorspelling is niet uit de lucht gegrepen. Ze hebben op het WK in 2010 aangetoond met een goede teamspirit ver te kunnen komen.'

Over eén ding verbaast Davids zich enorm. Hij begrijpt er niets van dat Urby Emanuelson buiten de Oranje-selectie is gelaten. 'Hij speelt bij AC Milan in de Serie A en de Champions League, maar dat schijnt niet meer te tellen. Terwijl de Italiaanse competitie veel meer voorstelt dan de Eredivisie, waar Jetro Willems speelt. De bondscoach zegt dat Emanuelson te weinig ervaring heeft als linksback, maar hij heeft op die positie bij Ajax toch altijd gespeeld. Die positie hoeft nu geen probleem te worden bij Oranje. Als Willems alleen een man moet uitschakelen, is hem dat wel toevertrouwd. Maar als hij er ook nog overheen moet komen...'

Plaats reactie