Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2012 5:46 pm

Hij vindt zichzelf zeker reuze technisch, maar een goede voorzet geven was te veel gevraagd.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » di mei 29, 2012 4:54 pm

Jöhnk schreef:Hij vindt zichzelf zeker reuze technisch, maar een goede voorzet geven was te veel gevraagd.
Het is en blijft vreemd dat Urby zo snel afviel. En dat Viergever is gepasseerd ten faveure van dikkop Bouma.

Het aantal psv-erts in selectie en staf staat niet echt in verhouding met het niveau van het elftal van psv.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » di mei 29, 2012 5:52 pm

Urby hoort bij de groep Braafehid, Babel. Suri-twitteraars en Xboxers. Moet Bert niks meer van hebben na al die akkefietjes.

Daarnaast is een nationaal elftal een hiërarchische aangelegenheid. Een paar nieuwen erbij is prima, maar het moet niet doorslaan. Je moet toch weten hoe je je moet focussen tijdens zo'n lange tijd van huis en je plek kennen en niet teveel voor onebekende zaken komen te staan.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » di mei 29, 2012 7:08 pm

Feest schreef: Een paar nieuwen erbij is prima, maar het moet niet doorslaan.
BvM slaat door, want hij neemt Bouma mee. Daarvoor is echt geen zinnig argument te bedenken.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » di mei 29, 2012 7:09 pm

Noem een alternatief niet genaamd Viergever, want die kan het niveau (nog) niet aan.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » di mei 29, 2012 7:10 pm

Verbeek suggereert verband verleden Van Marwijk met 'zwakke' Bouma

Door: redactie − 29/05/12, 11:05

Gertjan Verbeek denkt dat het Nederlands elftal een probleem heeft nu Joris Mathijsen mogelijk niet op tijd fit is voor het EK. Wilfred Bouma is voor bondscoach Bert van Marwijk de eerste vervanger. Verbeek 'weet zeker' dat Nick Viergever van meer waarde had kunnen zijn. .

Gezien de prestaties van afgelopen seizoen en naar de toekomst toe is het besluit onlogisch. Bouma is er over twee jaar zeker niet meer bij', zegt Verbeek, die met Viergever werkt bij AZ, in De Telegraaf.

'Van Marwijk zal zeggen dat Bouma ervaring heeft, zelfs op EK's en WK's. Maar hij zit in de eindfase van zijn carrière zit en presteerde bij PSV matig tot zwak', aldus Verbeek, die een verband ziet tussen het gemeenschappelijk verleden van Van Marwijk én assistenten Ernest Faber en Phillip Cocu met Bouma.

Verbeek: 'Faber en Cocu kennen Wilfred goed van PSV. En Bert heeft nog met hem samengewerkt bij Fortuna Sittard. Misschien werkt de bondscoach het prettigst met mensen die hem rugdekking geven.'

'Maar dan trek ik het wel heel erg ver door, zeker voor een buitenstaander. Wat ook kan meespelen is dat Nick zich in Hoenderloo onvoldoende heeft laten gelden. Hij kijkt vaak de kat uit de boom. Het is gissen. Maar ik weet zeker dat het Nederlands elftal momenteel beter af zou zijn met Viergever dan Bouma.'

www.volkskrant.nl
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » di mei 29, 2012 7:12 pm

GJV is geen bondscoach en snapt het principe van prijzen winnen al helemaal niet. NL moet nu presteren, niet over twee jaar.

Trouwens de man die Breuer naar Feyenoord wilde halen, omdat hij die zo goed kende.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » di mei 29, 2012 7:14 pm

Maar je bent het toch wel met hem eens dat Bouma zeer eigenaardig is? Had ie net zo goed Ooijer kunnen selecteren.
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » di mei 29, 2012 7:15 pm

Bouma is gewoon de Ooijer van dit toernooi. Mee om Jetro te ondersteunen en wegwijs te maken en ligt sowieso goed bij de jongere 'donkere' jongens. De blessure van Mathijsen is vervelend, maar komt wel goed.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » di mei 29, 2012 7:22 pm

Ik mag het hopen, want Duitsland lacht zich dood als er straks een verdediging met en Bouma en Willems staat.
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » di mei 29, 2012 7:24 pm

Ach ja. Alsof Heitinga en vdWiel van die zekerheidjes zijn.

Had Ajax Jetro maar. Maar dat durft niemand te zeggen hier.

Vermoeiend die club-brillen. Ze mogen nu wel weer een zomertje af hoor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » di mei 29, 2012 8:08 pm

Je kunt ook overdrijven. Van der Wiel en Heitinga zijn geen wereldtop, maar zit er een groot gat tussen deze twee namen en Willems en Bouma. Eerstgenoemde is een jeugdig talent ala Boilesen en Bouma is een Prutser met een hoofdletter P.

Grappig dat je Jetro als voorbeeld neemt. Je had ook wel last van een zonnesteek gehad als je had gezegd: 'had Ajax Bouma maar. Maar dat durft niemand te zeggen hier.' :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » di mei 29, 2012 8:30 pm

Sorry hoor, ik herken echt wel dat Willems een talent is. Of een groot talent. En ja, ik had hem graag bij Ajax gezien want ik ben, als een van de weinigen hier denk ik, niet zo wild enthousiast over Boilesen. Maar de brave jongen heeft een wedstrijdje of 20 op het hoogste niveau achter de rug, en ik weet niet hoe vaak jij PSV ziet (wij kijken altijd als PSV niet tegelijk met Ajax speelt), maar daar zat een aardig aantal wedstrijden tussen waarin hij verdedigend zeer zwak was.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2012 8:34 pm

Maar Luuk toch! Wij hebben Daley!

Even serieus: op basis van wat ik van hem zag, zou ik Willems best bij Ajax willen zien; maar een zekerheidje is hij natuurlijk niet. Gaat nog een dippie krijgen, zoals iedere jonge speler en pas als hij daar uitkomt, kunnen we ons een oordeel vormen of hij een grote wordt. Hij is nu voornamelijk nog talentvol.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door LucaS » di mei 29, 2012 8:39 pm

Daley in oranje was net zo belachelijk geweest als Willems in oranje
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Michael_B » di mei 29, 2012 9:06 pm

Ik had Willems graag bij Ajax gezien. Dat zei ik toen hij naar PSV ging en dat zeg ik nu. Jammer, gemiste kans (voor open doel).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2012 9:16 pm

Feest schreef:Ach ja. Alsof Heitinga en vdWiel van die zekerheidjes zijn.

Had Ajax Jetro maar. Maar dat durft niemand te zeggen hier.

Vermoeiend die club-brillen. Ze mogen nu wel weer een zomertje af hoor.
We vinden Bouma niet goed, wat raar zeg. :confused.gif: Je post heeft trouwens een hoog je(tro) en jij gehalte.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » wo mei 30, 2012 12:00 am

Feest schreef:Urby hoort bij de groep Braafehid, Babel. Suri-twitteraars en Xboxers. Moet Bert niks meer van hebben na al die akkefietjes.

Daarnaast is een nationaal elftal een hiërarchische aangelegenheid. Een paar nieuwen erbij is prima, maar het moet niet doorslaan. Je moet toch weten hoe je je moet focussen tijdens zo'n lange tijd van huis en je plek kennen en niet teveel voor onebekende zaken komen te staan.
Willems weet dat allemaal wel en is bekend?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Demosthenes » wo mei 30, 2012 12:25 am

GJV is geen bondscoach en snapt het principe van prijzen winnen al helemaal niet. NL moet nu presteren, niet over twee jaar.
Mee eens, op een EK/WK gaat het maar om één prijs!
Bouma is gewoon de Ooijer van dit toernooi. Mee om Jetro te ondersteunen en wegwijs te maken en ligt sowieso goed bij de jongere 'donkere' jongens.
Wegwijs maken? Het gaat toch om die ene prijs? Bouma kon Willems al maanden wegwijs maken; de spelers van het Nederlands elftal kunnen Willems na het EK twee jaar wegwijs maken, waarom nu Willems erbij?

Willems is de plaatsvervanger van Pieters (In de jeugd geen back!) en ongeacht of Pieters een international is of niet, het is vreemd om Willems te selecteren, want hoe vaak zal hij spelen als Pieters bij PSV mee kan doen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Cruijff » wo mei 30, 2012 1:05 am

Tja we hebben behalve Büttner en Daley Blind simpelweg geen andere spelers met een Nederlands paspoort die op niveau een behoorlijk aantal wedstrijden als linksback hebben gevoetbald. Feit is dat Pieters vaak wedstrijden heeft gemist en Willems relatief 'veel' potjes als linksback heeft staan ballen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » wo mei 30, 2012 3:21 pm

dan is ruben schaken dus wereldtop
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » wo mei 30, 2012 6:06 pm

Feest schreef: Had Ajax Jetro maar. Maar dat durft niemand te zeggen hier.
Jawel, hoor. Groot talent. :biggthumpup.gif:
Feest schreef:Noem een alternatief niet genaamd Viergever, want die kan het niveau (nog) niet aan.
Bouma ís een alternatief. Een alternatief dat het niveau nog nooit heeft aangekund. Die waterbuffel komt zelfs in de eredivisie handen en voeten tekort... Roel Brouwers van BMG heeft een (veel) beter seizoen gespeeld dan Bouma. Om maar iemand te noemen. Veel minder kwetsbare speler dan Bouma.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Feest » wo mei 30, 2012 6:27 pm

Ik had Brouwers ook verwacht en een kans gegeven. Wel een rechtspoot. En weer geen ervaring bij Oranje.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » wo mei 30, 2012 6:57 pm

Feest schreef:Ik had Brouwers ook verwacht en een kans gegeven. Wel een rechtspoot. En weer geen ervaring bij Oranje.
Het is x jaar geleden dat Bouma voor het laatst CL en in Oranje speelde.

Verder is het voor een voetbalvolger niet te rijmen dat blunderfabriek Bruma en de aftandse Bouma wél voor Oranje in aanmerking komen en een solide verdediger als Brouwers niet.

Bij gebrek aan een goede lobby? :confused.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » do mei 31, 2012 1:00 pm

wimpey schreef: Bouma ís een alternatief. Een alternatief dat het niveau nog nooit heeft aangekund. Die waterbuffel komt zelfs in de eredivisie handen en voeten tekort...
Heeft die Bouma niet gewoon 10 kilo overgewicht? Hij heeft n.b een onderkin, dat kan toch niet in het Nederlands elftal! Ik kan het bijna me strot niet uitkrijgen maar ik zie nog liever die Vlaar dan Bouma.
YNWA

Plaats reactie