Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 2:37 pm

D_skilled schreef:Dat klopt. Van Persie is niet de van Persie van Arsenal. Robben en Sneijder steken er bovenuit in dit Nederlands elftal.
Is dat wel zo? Ik zag gisteren niet iemand die wereldvoetballer van het jaar had moeten worden zoals vorig jaar nog geschreven werd, verre van. We hebben het hier over een basisspeler van een club die niet meedeed om het kampioenschap in de 3e competitie van Europa, op respectabele afstand van de twee topcompetities.

Als dan de beste spits uit de zwaarste competitie ter wereld niet de spits is die hij bij Arsenal is als Sneijder achter hem speelt en het spel moet maken, wie steekt er dan eigenlijk bovenuit? Hij faalt daar waar Arteta, Ramsey en Song wel slagen: Zo spelen dat Van Persie in scoringspositie komt of anderzins nuttig kan zijn. Zou het dan misschien vooral aan die man van de Italiaanse subtopper kunnen liggen en niet aan de topspits uit de PL? Dat lijkt mij veel voordehandliggender, en als je dan gaat kijken of het voordehandliggende ook het geval is, dan kun je nou ook niet bepaald zeggen dat Sneijder opofferingsgezind speelt, totaal niet egoistisch is, Nederland laat swingen met slimme passing en nuttige acties, de vervanger van Van Persie wel goed bedient.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2011 3:32 pm

Beetje vreemd. Sneijder is kampioen geworden in Spanje en heeft de CL gewonnen met Inter. Van Persie helemaal niks...
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 4:03 pm

Van Persie op het wk gezien? Tegen het uitgeschakelde Kameroen scoorde hij, in andere wedstrijden was de tegenstander hem de baas.

Waarom worden er gigantische bedragen betaald voor Arsenal-spelers als Fabregas, die Nas.. (Is naar Manchester City) en waarom is er geen, bekendgemaakte, belangstelling van de echte top voor van Persie?

Hij heeft nu drie keer tegen Chelsea gescoord, maar zie zijn erelijst; zo vaak scoort hij niet tegen toppers, na acht seizoenen PL.

Van Persie is gewoon een bijzonder goede voetballer, voor Nederland extreem goed, maar geen Robben of geen Sneijder, hoe vaak Derksen hem als de "beste ter wereld" ziet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 4:11 pm

Rishi schreef:Beetje vreemd. Sneijder is kampioen geworden in Spanje en heeft de CL gewonnen met Inter. Van Persie helemaal niks...
Van Persie hoefde niet te vertrekken bij een club die het in de CL veel beter deed. Dat winnen van de CL was misschien wel een eenmalige uitschieter naar boven, dankzij Mourinho, waarbij Sneijder wel belangrijk was maar ook een echte counterspeler, die eindeloos is geroemd om een 10-tal passjes en schoten in de hele campagen, maar die ook menig bal verloor, ook wedstrijden niet goed was en er in de finale in de eerste helft gewoon uitgestuurd was bij een fatsoenlijke scheidsrechter.

Ik vond Sneijder juist afgelopen jaar voor het Nederlands elftal wel goed spelen, maar als je heel nuchter naar het niveau kijkt waarop spelers op dit seizoen en vorig seizoen zitten, dan staat Van Persie een eindje boven Sneijder. En als je naar het spel kijkt, dan is duidelijk dat Sneijder het elftal niet goed kan laten voetballen, daar is Van der Vaart voor/bij nodig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Luciano » wo nov 16, 2011 5:35 pm

Sneijder is bepalend. Zie Inter, zie afgelopen WK. Heb hem toevallig live gezien tegen Chelsea. Geen centimeter ruimte maar zodra hij die kreeg zette hij driemaal een man vrij voor de keeper. Geen ouderwetse spelmaker maar wel een absolute topper. Heeft op het WK vrijwel elke wedstrijd bepaald voor ons evenals het topseizoen bij Inter. Stond op in de belangrijke wedstrijden.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 5:59 pm

Is een type Marc Wilmots, die Sneijder.

Dat is uiterraard een compliment.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 6:21 pm

bryan schreef:Is een type Marc Wilmots, die Sneijder.

Dat is uiterraard een compliment.
Man met één van de betere bijnamen uit de geschiedenis van het voetbal, die Wilmots. Willie das Kampfschwein!
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door wimpey » wo nov 16, 2011 6:55 pm

Zijn we eindelijk van dat gezeir van Rishi af dat Oranje minimaal even goed is als Duitsland. :smallgrin.gif:

De Duitsers spelen voetbal zoals het gespeeld moet worden. Heerlijke ploeg.

Ik denk dat Braafheid en Strootman maar effe heel erg uit beeld moeten raken bij Oranje. Die waren de werkelijk allerslechtsten. Mijn Duitse vrienden lagen in een breuk om het gestumper van die twee. :blush.gif:

Wouter
Berichten: 18772
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Wouter » wo nov 16, 2011 7:07 pm

Luciano schreef:Sneijder is bepalend. Zie Inter, zie afgelopen WK. Heb hem toevallig live gezien tegen Chelsea. Geen centimeter ruimte maar zodra hij die kreeg zette hij driemaal een man vrij voor de keeper. Geen ouderwetse spelmaker maar wel een absolute topper. Heeft op het WK vrijwel elke wedstrijd bepaald voor ons evenals het topseizoen bij Inter. Stond op in de belangrijke wedstrijden.
Kan zijn, maar ik vond Sneijder gisteren ook tegenvallen. Beging domme overtredingen en nam zijn ploeg geen moment op sleeptouw.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door wimpey » wo nov 16, 2011 7:31 pm

Wouter schreef: Kan zijn, maar ik vond Sneijder gisteren ook tegenvallen. Beging domme overtredingen en nam zijn ploeg geen moment op sleeptouw.
Wouter, bij wie moest ie de bal dan kwijt? Hij had KJH, Kuijt, Babel, Van Bommel en Strootman om zich heen. Die kwamen wel heel erg tekort tegen het ultra-bewegingsvoetbal dat de Duitsers spelen.

BvM ging er tactisch ook loeihard af. De traaaaaage Van Bommel en Strootman tegen Müller en Özil. :excited.gif:

BvM had met z'm 4-2-3-1 geen antwoord op het 4-1-4-1 van Löw. De Duitsers doken telkens tussen 'onze' 4 en 2 op, doordat m.n. Strootman geen flauw benul had van wat hij moest doen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 8:16 pm

Luciano schreef:Sneijder is bepalend. Zie Inter, zie afgelopen WK. Heb hem toevallig live gezien tegen Chelsea. Geen centimeter ruimte maar zodra hij die kreeg zette hij driemaal een man vrij voor de keeper. Geen ouderwetse spelmaker maar wel een absolute topper. Heeft op het WK vrijwel elke wedstrijd bepaald voor ons evenals het topseizoen bij Inter. Stond op in de belangrijke wedstrijden.
En liet het afweten in de belangrijkste. En niet geheel toevallig heeft iedereen die drie passes tegen Chelsea gezien want ze zijn eindeloos herhaald onder het gekreun en gehijg van een aantal 50-plussers in de studio. Hij werd ook wel erg gehyped, en zoals dat dan gaat werden al zijn mislukte ballen, idiote schoten en rode kaart tackles doodgezwegen. Waarom was het niet gewoon een uitschieter van een jaar Mourinho? En dat bedoel ik dan ook als vraag, niet als antwoord.

Ik ben met je eens dat hij bepalend is, maar hij was dus ook bepalend in het opportunisme en het countervoetbal, en in het gebrek aan combinatievoetbal, en het gebrek aan een spel waar Van Persie wat mee kan. Hij was ook beslissend, maar beslissend werkt ook twee kanten op, dat is niet alleen maar positief als die bal er wel ingaat, en niet als de bal er niet ingaat.

In een bescheidener rol, meer voorin maar iets minder opportunistisch en Van der Vaart als de echte spelmaker, de dirigent, en hij meer als solist, zo vond ik hem echt goed, en dat was pas ná het WK toen hij met beide beentjes weer enigzins terug op aarde was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 11:14 pm

BvM ging er tactisch ook loeihard af. De traaaaaage Van Bommel en Strootman tegen Müller en Özil.
Het "oude voetbal tegenover het nieuwe voetbal"? Ik kies voor het "nieuwe voetbal", dan maar voor Duitsland?

In het moderne voetbal heeft een speler atletisch vermogen, MvB mist dat, maar zal altijd spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 18772
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Wouter » do nov 17, 2011 1:01 am

Wouter, bij wie moest ie de bal dan kwijt? Hij had KJH, Kuijt, Babel, Van Bommel en Strootman om zich heen. Die kwamen wel heel erg tekort tegen het ultra-bewegingsvoetbal dat de Duitsers spelen.
Dat is me te makkelijk. Alsof die twee domme overtredingen aan het begin van de wedstrijd (die allebei geel waard waren, maar de scheids trok slechts één keer geel) en al zijn balverlies aan zijn medespelers te danken waren. Sneijder speelde gewoon een slechte wedstrijd.
BvM ging er tactisch ook loeihard af. De traaaaaage Van Bommel en Strootman tegen Müller en Özil.
Jij doet altijd net alsof een trainer alles altijd in de hand kan hebben en superbepalend is, dat valt me wel vaker op. Met deze selectie had geen enkele trainer van dit Duitsland kunnen winnen. Duitsland had gewoon veel betere spelers tot zijn beschikking. Nederland kwam daardoor steeds op het hele veld een stapje tekort.
In het moderne voetbal heeft een speler atletisch vermogen, MvB mist dat, maar zal altijd spelen.
Logisch, want Van Bommel was op het WK één van de beste spelers van het Nederlands elftal. Sowieso is hij een prima speler. Al mag je dat op een Ajax-forum waarschijnlijk niet zeggen... :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18772
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Wouter » do nov 17, 2011 1:01 am

Wouter, bij wie moest ie de bal dan kwijt? Hij had KJH, Kuijt, Babel, Van Bommel en Strootman om zich heen. Die kwamen wel heel erg tekort tegen het ultra-bewegingsvoetbal dat de Duitsers spelen.
Dat is me te makkelijk. Alsof die twee domme overtredingen aan het begin van de wedstrijd (die allebei geel waard waren, maar de scheids trok slechts één keer geel) en al zijn balverlies aan zijn medespelers te danken waren. Sneijder speelde gewoon een slechte wedstrijd.
BvM ging er tactisch ook loeihard af. De traaaaaage Van Bommel en Strootman tegen Müller en Özil.
Jij doet altijd net alsof een trainer alles altijd in de hand kan hebben en superbepalend is, dat valt me wel vaker op. Met deze selectie had geen enkele trainer van dit Duitsland kunnen winnen. Duitsland had gewoon veel betere spelers tot zijn beschikking. Nederland kwam daardoor steeds op het hele veld een stapje tekort.
In het moderne voetbal heeft een speler atletisch vermogen, MvB mist dat, maar zal altijd spelen.
Logisch, want Van Bommel was op het WK één van de beste spelers van het Nederlands elftal. Sowieso is hij een prima speler. Al mag je dat op een Ajax-forum waarschijnlijk niet zeggen... :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Lionel » do nov 17, 2011 1:12 am

wimpey schreef:Zijn we eindelijk van dat gezeir van Rishi af dat Oranje minimaal even goed is als Duitsland. :smallgrin.gif:

De Duitsers spelen voetbal zoals het gespeeld moet worden. Heerlijke ploeg.

Ik denk dat Braafheid en Strootman maar effe heel erg uit beeld moeten raken bij Oranje. Die waren de werkelijk allerslechtsten. Mijn Duitse vrienden lagen in een breuk om het gestumper van die twee. :blush.gif:
Makkelijk Wimpey.. Met Robben, VDV, Affellay, De Jong en desnoods Urby als linksback maken we gehakt van die Moffen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door peter » do nov 17, 2011 10:40 am

Rishi schreef:
wimpey schreef:Zijn we eindelijk van dat gezeir van Rishi af dat Oranje minimaal even goed is als Duitsland. :smallgrin.gif:

De Duitsers spelen voetbal zoals het gespeeld moet worden. Heerlijke ploeg.

Ik denk dat Braafheid en Strootman maar effe heel erg uit beeld moeten raken bij Oranje. Die waren de werkelijk allerslechtsten. Mijn Duitse vrienden lagen in een breuk om het gestumper van die twee. :blush.gif:
Makkelijk Wimpey.. Met Robben, VDV, Affellay, De Jong en desnoods Urby als linksback maken we gehakt van die Moffen.
Zeker. Dan was het 4-0 voor Nederland geweest. :smallgrin.gif:

Ik zou bij god niet weten hoe je bovenstaande namen allemaal in je elftal wil proppen, maar met Robben, Van Persie, Afellay, Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Urby en dan een blok van Mathijsen, Heitinga en van der Wiel was het vast veel beter geweest. Van der Vaart die dan Ozil uitschakelt enzo. Jaja.

Je kan nooit en te nimmer met Robben, van Persie, Afellay, Sneijder en van der Vaart spelen. En al helemaal niet tegen de Duitsers die geweldig in de omschakeling zijn.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 12:39 pm

Met Douglas ipv Heitinga, een willekeurige voetballer ipv Braafheid, De Jong ipv Strootman, Robben ipv Kuyt en PersieAfellay/Vaart/desnoods Boerrrigter ipv Babel is het wel andere koek hoor. Maar goed, we zien het wel. Mooi dat de Duitsers ons straks op het EK onderschatten. Tegelijkertijd hebben ze de aversie bij onze jongens van Oranje weer aangewakkerd. Is Duitsland imo nog steeds de favoriet ivm betere spelers, maar dan wordt het een spannend potje.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Baseman » do nov 17, 2011 1:39 pm

Het blijft toch apart hoe snel meningen bepaald kunnen worden...een incompleet Oranje verliest in een oefenduel (!) van een ontzettend goede tegenstander en meteen zijn 'we' kansloos voor het komende EK. En als we toevallig gewonnen zouden hebben, dan waren we de topfavoriet. Maar dat spreekt voor zich :smallgrin.gif:

Duitsland heeft, samen met Spanje, het beste Europese nationale team. Oranje volgt daar net onder, waarbij de breedte van de selectie een probleem kan worden. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet. Dat is gezien de grootte van Nederland zelfs onwaarschijnlijk goed!
Oranje heeft een team dat van iedereen kan winnen, maar ze zijn te afhankelijk van enkele spelers. Op het WK liep dat heel aardig af, op het EK wordt het afwachten. Oranje kan er na de 1e ronde uitliggen, maar ze kunnen ook weer een finale halen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 1:48 pm

En zo is het Baseman! :biggthumpup.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Duke » do nov 17, 2011 2:35 pm

Ik denk alleen dat de afstand tussen Duitsland/Spanje en de rest (waaronder Nederland) groter is dan Baseman hier aangeeft. Van de 10 keer verliezen we 8 keer, en spelen we 2 keer gelijk, zo zie ik de verhoudingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door wimpey » do nov 17, 2011 7:48 pm

Duke schreef:Ik denk alleen dat de afstand tussen Duitsland/Spanje en de rest (waaronder Nederland) groter is dan Baseman hier aangeeft. Van de 10 keer verliezen we 8 keer, en spelen we 2 keer gelijk, zo zie ik de verhoudingen.
Same here. Tijdens het WK speelde Duitsland trouwens ook al beter voetbal dan Oranje.

De Duitsers zijn momenteel verdomd goed: snel, balvast, technisch zeer sterk. En stuk voor stuk - op Klose na - nog jong. Fitness en het enorme loopvermogen zit er sowieso in bij Duitsers. Die gaan in deze vorm het EK winnen.

BvM moet m.i. na het EK de eer aan zichzelf houden. Met spelers als Strootman, Wijnaldum, vd Wiel en Luuk de Jong ga je geen potten breken. Er komen mindere tijden aan voor Oranje. Haal Robben en Sneijder weg: dan hou je weinig 'extra klasse' over.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door peter » do nov 17, 2011 7:59 pm

Mindere tijden? Ja als je het afgelopen WK als uitgangspunt neemt, dan wordt het natuurlijk al gauw minder. Dat was al een topprestatie als we kijken naar de mensen die we daar hadden lopen.
Onze toppers zijn Sneijder, Robben en van Persie. Als ze alledrie fit blijven, dan heb je altijd wat extra's. Strootman kun je direct al vervangen voor Schaars. Wijnaldum zou bij mij nooit bij de selectie zitten, want zelfs Drenthe is beter. Luuk de Jong? Uiteraard geen wereldtop, maar voorin hoef je de komende 3 jaar niets te doen, want ik zou met van Persie spelen. Period.

We moeten onszelf niet groter maken dan dat we zijn, maar ook niet kleiner. Centraal achterin en de linksbackpositie is het grote manco, want daar zitten we nog niet eens op subtopniveau.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 10:30 pm

wimpey schreef:De Duitsers zijn momenteel verdomd goed: snel, balvast, technisch zeer sterk. En stuk voor stuk - op Klose na - nog jong. Fitness en het enorme loopvermogen zit er sowieso in bij Duitsers. Die gaan in deze vorm het EK winnen.
Mee eens. Ze pieken natuurlijk wel vroeg. En het seizoen is nog lang. En Spanje gaat natuurlijk weer beter draaien. Daar kun je vergif op innemen.

Maar bij Duitsland klopt echt alles. Spelen weergaloos. In een opzet die trouwens ook bij Ajax grofweg zou kunnen werken. Janssen voor Kroos/Schweinsteiger, Boerrigter voor Podolski, Eriksen voor Özil, De Jong voor Müller en Sigthórsson voor Klose/Gomez. Veldbezetting en tactiek die aansluit bij het potentieel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Lionel » vr nov 18, 2011 11:26 pm

De Duitsers spelen wel meer vanuit de omschakeling.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Nederland, 15 november 2011

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 11:32 pm

Duitsland kiest inderdaad snel de diepte, maar liet volgens mij tegen Nederland zien ook uitstekend uit langdurig balbezit te kunnen creëren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie