IJsland - Nederland 06-06-2009

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Jesse » zo jun 07, 2009 8:00 am

Prima kwalificatie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door InnerHarbour » zo jun 07, 2009 9:53 am

Niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.
YNWA

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Neefkens » zo jun 07, 2009 10:08 am

Het doet me echt niets, ik heb zelfs geen minuut gezien terwijl ik gewoon thuis was. Als het geen AJAX is, dan kan alleen een EK of WK me een beetje betrokken maken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door 999 » zo jun 07, 2009 10:36 am

Jöhnk schreef:Japan was als eerste geplaatst.
Als eerste van de Europese landen .. kindertjes :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door raymon » zo jun 07, 2009 11:31 am

Schotland dat sinds de vorige kwalificatie geen pepernoot meer raakt, Noorwegen dat allang niet meer het team is van weleer en IJsland dat ook geen echte hoogvlieger is. Plus nog wat opvulling waarvan ik de naam niet eens weet zonder het op te zoeken.

Deze poule is lachwekkend slecht. Mag het dan dat je je als eerste kwalificeert! Dit Nederland gaat er hard af tegen echte tegenstanders.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Bert » zo jun 07, 2009 11:36 am

Daar was afgelopen zomer weinig van te merken tegen Italië en Frankrijk.

Dit Nederland kan best ver komen. Heb je wel een dosis geluk nodig, want er zijn (nogal wat) landen met meer talent (zowel in de technische staf als in de selectie).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 07, 2009 12:40 pm

Raymon schreef:Schotland dat sinds de vorige kwalificatie geen pepernoot meer raakt, Noorwegen dat allang niet meer het team is van weleer en IJsland dat ook geen echte hoogvlieger is. Plus nog wat opvulling waarvan ik de naam niet eens weet zonder het op te zoeken.

Deze poule is lachwekkend slecht. Mag het dan dat je je als eerste kwalificeert! Dit Nederland gaat er hard af tegen echte tegenstanders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 07, 2009 1:50 pm

In ieder geval is de zomer altijd leuker als Nederland wel meedoet. Zitten zeker bij de kanshebbers, dus op naar Kaap de Goede Hoop.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Daily Blind » zo jun 07, 2009 3:02 pm

Tickets zijn geregeld!! :blub.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Frank » zo jun 07, 2009 3:47 pm

Raymon schreef:Deze poule is lachwekkend slecht. Mag het dan dat je je als eerste kwalificeert! Dit Nederland gaat er hard af tegen echte tegenstanders.
Dat laatste wil ik niet beweren, maar dat eerste staat natuurlijk als een paal boven water.

Het is ook weer typisch Nederlands om maar meteen weer te gaan roepen dat we weer mee gaan doen voor de titel in Zuid Afrika :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 07, 2009 3:56 pm

Frank schreef: Het is ook weer typisch Nederlands om maar meteen weer te gaan roepen dat we weer mee gaan doen voor de titel in Zuid Afrika :excited.gif:
Afbeelding

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Daily Blind » zo jun 07, 2009 3:59 pm

Frank schreef:
Raymon schreef:Deze poule is lachwekkend slecht. Mag het dan dat je je als eerste kwalificeert! Dit Nederland gaat er hard af tegen echte tegenstanders.
Dat laatste wil ik niet beweren, maar dat eerste staat natuurlijk als een paal boven water.

Het is ook weer typisch Nederlands om maar meteen weer te gaan roepen dat we weer mee gaan doen voor de titel in Zuid Afrika :excited.gif:
Hoezo typisch? We spelen redelijk goed voetbal, winnen makkelijk en we beschikken over 2 ijzersterke linies, waar andere landen niet of nauwelijks aan kunnen tippen.

het is nu aan BvM om zo snel mogelijk de achterhoede te gaan verjongen en met die formatie zoveel mogelijk te oefenen.

Het is tenminste duidelijk dat ooijer te oud is en dat van Bronkhorst nou ook niet het gewenste niveau heeft.

Achterste linie kan alle kanten op:

Braafheid - Matthijsen - Bouhlarouz - Heitinga
Braafheid - Matthijsen - Heitinga - van der Wiel
Braafheid - Matthijsen - Heitinga - Bouhlarouz
Braafheid - Bouhlarouz - van Bommel - Heitinga
etc..

Met van Bommel achterin is er gelijk ruimte op het middenveld om Sneijder en van der Vaart samen te laten spelen.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door wimpey » ma jun 08, 2009 8:31 pm

Zlatan Son of God schreef:Tickets zijn geregeld!! :blub.gif:
M'n broertje heeft al kaarten voor de finale geregeld. Handig om wat connecties te hebben. :smallgrin.gif:

Die 4 voorin zijn goed, wat daarachter staat is (nog steeds) matig. Spanje en Engeland spelen dit Oranje aan gort. Tegen Rusland, Duitsland, Brazilie en Argentinie redden we het ook niet. De kwartfinale wordt, met een gunstige loting, het eindstation.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Frank » ma jun 08, 2009 9:44 pm

Monkey Tonk schreef:
Frank schreef: Het is ook weer typisch Nederlands om maar meteen weer te gaan roepen dat we weer mee gaan doen voor de titel in Zuid Afrika :excited.gif:
Afbeelding

:smallgrin.gif:
Ben ik Statler en is Raymon Waldorf of andersom... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Daily Blind » ma jun 08, 2009 10:23 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Tickets zijn geregeld!! :blub.gif:
M'n broertje heeft al kaarten voor de finale geregeld. Handig om wat connecties te hebben. :smallgrin.gif:

Die 4 voorin zijn goed, wat daarachter staat is (nog steeds) matig. Spanje en Engeland spelen dit Oranje aan gort. Tegen Rusland, Duitsland, Brazilie en Argentinie redden we het ook niet. De kwartfinale wordt, met een gunstige loting, het eindstation.
Spanje misschien, maar ik ben nog steeds niet onder de indruk van Engeland. Rusland moet zich eerst maar eens zien te kwalificeren en Duitsland is nou ook niet echt top te noemen. Brazilie blijft altijd verrassend en Argentinie met de kloon van MvB op de bank blijft wisselvallig.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Scherrer » di jun 09, 2009 2:31 am

Ik zie (een jaar vantevoren, dus het zegt niets) Argentinië, Spanje en Brazilië als topfavorieten. Gevolgd door Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk. Daarachter zit dan een groepje met Nederland, Rusland en Portugal.
***

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Duke » di jun 09, 2009 8:10 am

En vorig jaar won Nederland nog van Italië en Frankrijk, dus dat zegt allemaal weinig. Ondanks de scepcis over de aanstelling van Van Marwijk heeft hij het gewoon prima gedaan, meer kun je niet vragen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door mattie » di jun 09, 2009 9:05 am

Zlatan Son of God schreef:
Frank schreef:
Raymon schreef:Deze poule is lachwekkend slecht. Mag het dan dat je je als eerste kwalificeert! Dit Nederland gaat er hard af tegen echte tegenstanders.
Dat laatste wil ik niet beweren, maar dat eerste staat natuurlijk als een paal boven water.

Het is ook weer typisch Nederlands om maar meteen weer te gaan roepen dat we weer mee gaan doen voor de titel in Zuid Afrika :excited.gif:
Hoezo typisch? We spelen redelijk goed voetbal, winnen makkelijk en we beschikken over 2 ijzersterke linies, waar andere landen niet of nauwelijks aan kunnen tippen.

het is nu aan BvM om zo snel mogelijk de achterhoede te gaan verjongen en met die formatie zoveel mogelijk te oefenen.

Het is tenminste duidelijk dat ooijer te oud is en dat van Bronkhorst nou ook niet het gewenste niveau heeft.

Achterste linie kan alle kanten op:

Braafheid - Matthijsen - Bouhlarouz - Heitinga
Braafheid - Matthijsen - Heitinga - van der Wiel
Braafheid - Matthijsen - Heitinga - Bouhlarouz
Braafheid - Bouhlarouz - van Bommel - Heitinga
etc..

Met van Bommel achterin is er gelijk ruimte op het middenveld om Sneijder en van der Vaart samen te laten spelen.
Braafheid moet eerst maar eens zien dat hij aan spelen gaat toekomen bij Bayern...
Gio is gewoon te oud en speelt bij F...
Dus een centrum Matthijsen-Heitinga lijkt mij het meest logisch. Echter hier ook kanttekening men moet een basis plaats hebben bij de club.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Baseman » di jun 09, 2009 11:26 am

brigade zuid schreef:Die aanval dat van Persie op de paal schiet was echt geil.
Dat was inderdaad een weergaloze aanval !
Zonde dat Van Persie op de paal schoot...
Duke schreef:Ondanks de scepcis over de aanstelling van Van Marwijk heeft hij het gewoon prima gedaan, meer kun je niet vragen.
Helemaal mee eens.
Daarbij is het voetbal van Oranje verrassend goed :biggthumpup.gif:

Het zegt natuurlijk nog niets, maar het is toch knap dat tegen zulke matige tegenstanders zo makkelijk wordt gewonnen. Onder Van Basten waren dit soort wedstrijden niet om aan te zien, nu valt er aardig wat te genieten.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Lionel » di jun 09, 2009 12:44 pm

Baseman schreef:
brigade zuid schreef:Die aanval dat van Persie op de paal schiet was echt geil.
Dat was inderdaad een weergaloze aanval !
Zonde dat Van Persie op de paal schoot...
Duke schreef:Ondanks de scepcis over de aanstelling van Van Marwijk heeft hij het gewoon prima gedaan, meer kun je niet vragen.
Helemaal mee eens.
Daarbij is het voetbal van Oranje verrassend goed :biggthumpup.gif:

Het zegt natuurlijk nog niets, maar het is toch knap dat tegen zulke matige tegenstanders zo makkelijk wordt gewonnen. Onder Van Basten waren dit soort wedstrijden niet om aan te zien, nu valt er aardig wat te genieten.
AMEN!

Heb Argentinie gezien afgelopen zaterdag maar ik kan jullie verzekeren dat Nederland het Argentinie van afgelopen zaterdag een ongelooflijk pak slaag zou geven...hetzelfde geldt voor Brazilie... Italie en Frankrijk zijn ook prut dus blijft Spanje over... Ik schat BVM hoger in dan MVB dus die laat zich echt niet tactisch verrassen/in de maling nemen...

Ben benieuwd volgend jaar!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door wimpey » di jun 09, 2009 7:05 pm

Rishi schreef: Ik schat BVM hoger in dan MVB dus die laat zich echt niet tactisch verrassen/in de maling nemen...
Dat is wel erg makkelijk gesteld. BvM werd met Feyenoord 6e en maakte er ook bij Dortmund een complete puinhoop van. Lurling, Gerard de Nooijer, Babos: ja die man heeft er kijk op. Hij kan bij Oranje moeiteloos voortborduren op de selectie die door MvB sinds 2004 uit de grond is gestampt.

En waar MvB's Oranje moest afrekenen met Tsjechie, Bulgarije en 2 keer Roemenie kan het Oranje van BvM freewheelend naar het WK. De 'beste' tegenstander in deze groep staat rond de 50e plek op de wereldranglijst ofzo?

Italie heeft Lippi, Rusland heeft Hiddink, Engeland heeft Capello, Spanje heeft Del Bosque. Daar kan Oranje met die grijze muis natuurlijk niet aan tippen. Iets inventiefs of een tactisch steekspel tegen een betere ploeg zie ik er niet van komen. BvM speelt immers altijd op safe en kiest altijd voor degene met de grootste naam. Gio i.p.v. Braafheid, Heitinga i.p.v. Wiel, Ooijer i.p.v. Marcellis etc.

Sar en RvN zullen terugkeren en Oranje gaat gewoon na de kwartfinale of al eerder naar huis. Redelijke selectie met een matige trainer. Daar kom je echt niet ver mee.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Frank » di jun 09, 2009 8:57 pm

Hmm, het wordt druk op het balkon. Wimpey kan wel naast Raymon en mij komen zitten... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Duke » di jun 09, 2009 9:44 pm

Hoe vol moet het balkon dan wel geweest zijn onder Van Basten? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Lionel » wo jun 10, 2009 8:14 am

wimpey schreef:
Rishi schreef: Ik schat BVM hoger in dan MVB dus die laat zich echt niet tactisch verrassen/in de maling nemen...
Dat is wel erg makkelijk gesteld. BvM werd met Feyenoord 6e en maakte er ook bij Dortmund een complete puinhoop van. Lurling, Gerard de Nooijer, Babos: ja die man heeft er kijk op. Hij kan bij Oranje moeiteloos voortborduren op de selectie die door MvB sinds 2004 uit de grond is gestampt.

En waar MvB's Oranje moest afrekenen met Tsjechie, Bulgarije en 2 keer Roemenie kan het Oranje van BvM freewheelend naar het WK. De 'beste' tegenstander in deze groep staat rond de 50e plek op de wereldranglijst ofzo?

Italie heeft Lippi, Rusland heeft Hiddink, Engeland heeft Capello, Spanje heeft Del Bosque. Daar kan Oranje met die grijze muis natuurlijk niet aan tippen. Iets inventiefs of een tactisch steekspel tegen een betere ploeg zie ik er niet van komen. BvM speelt immers altijd op safe en kiest altijd voor degene met de grootste naam. Gio i.p.v. Braafheid, Heitinga i.p.v. Wiel, Ooijer i.p.v. Marcellis etc.

Sar en RvN zullen terugkeren en Oranje gaat gewoon na de kwartfinale of al eerder naar huis. Redelijke selectie met een matige trainer. Daar kom je echt niet ver mee.
Ach, dat hij er bij Borussia niet veel van bakte zegt mij ook niks. Misschien heeft hij wel de basis gelegd voor het huidige succes net zoals MVB dat heeft gedaan voor het huidige Ned. elftal in jouw ogen. Sommige coaches kunnen nou eenmaal beter werken met betere spelers dan andere coaches (Rijkaard remember..)

Dat hij kiest voor degene met de grootste naam is ook onzin. Heitinga is een betere verdediger dan Wiel, Gio is zijn aanvoerder... moet hij die zomaar aan de kant zetten omdat Braafheid het ff goed doet? Ik vind Gio nog steeds een van de betere linksbacks van Europa.. MVB maakte er een zooitje van door te kijken naar de prestaties op de training op woensdagmiddag..

Dat andere landen grotere namen hebben als coach zegt natuurlijk heel erg weinig. Ik denk dat MVB prima in staat is om de zwakke en sterke punten van een tegenstander bloot te leggen. Zo won hij ook met Feyenoord de Uefa Cup (en niet zeggen dat het door Pi-Air komt). Waar iedere blinde kon zien dat je een man moest zetten op Arshavin en Boula er niks van bakte heeft MVB denk ik wel het inzicht en de menselijke kennis om hiermee om te gaan.. Wil nu niet gaan zeggen dat MVB Boula naar huis moest sturen want achteraf is dat natuurlijk makkelijk lullen. Maar dat Boula niet de juiste man was op die positie was duidelijk...

Ik zie het niet somber in. Nederland heeft geen wonderverdedigers, vandaar dat hij kiest voor een blok met De Jong en zijn schoonzoon. Vind ik geen slechte keuze, zeker omdat Van Bommel vandaar zijn loopacties naar voren kan maken en Nigel verdedigend alles stofzuigt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: IJsland - Nederland 06-06-2009

Bericht door Jesse » wo jun 10, 2009 9:08 am

Van Bommel als blok? :excited.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie