Nederland - Macedonië 01-04-2009

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door 999 » wo apr 01, 2009 9:15 pm

Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door wimpey » wo apr 01, 2009 9:18 pm

999 schreef:Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..
Leg uit. Ik heb juist van de bondscoach begrepen dat prestaties bij de club bij Oranje de doorslag geven.

Babel stond net aan het eind van een heerlijke aanval. Geen goal. Vond het commentaar van Pi-air wel aardig. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door wimpey » wo apr 01, 2009 9:30 pm

Geen slechte baan om bondscoach van dit Oranje te zijn.

Z'n voorganger heeft al het zware werk gedaan en een vrijwel nieuwe selectie uit de grond gestampt.

Het enige dat Van Marwijk hoeft te doen, is de ego's managen. En dat zie ik die dominee-lookalike wel lukken.

Jammer dat die man zo conservatief is. Marcellis en Braafheid hebben meer toekomst dan Ooijer -- of is het Ooyer, Duke?! :smallgrin.gif: -- en Gio, lijkt me.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2009 9:32 pm

999 schreef:Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..
Vind hem anders niet sterk spelen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door Jesse » wo apr 01, 2009 9:50 pm

999 schreef:Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..
Wat heeft hij dan zoal geleerd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door El Clavo » do apr 02, 2009 7:47 am

Hij komt veel meer op, maar dat laat de tegenstander natuurlijk ook toe.

Ik heb een uitstekende heerlijke eerste helft gezien eerlijk gezegd. Fel op de bal, mooie combinaties en prima doelpunten. Tuurlijk, Huntelaar kreeg hem gelukkig, maar hij rondde hem wel prachtig af.
Jammer dat Babel die prachtige aanval niet afmaakte trouwens.

Wij gaan natuurlijk gewoon naar het WK. Dit Oranje hoeft geen punt te verspelen in deze poule.

Ow heeft Pierre dit baantje aangeboden gekregen of heeft ie er zelf om gevraagd? :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door LucaS » do apr 02, 2009 7:57 am

El Clavo schreef:Jammer dat Babel die prachtige aanval niet afmaakte trouwens.
Hij had die bal natuurlijk een tikje naar rechts moeten geven, waar een medespeler zo vrij stond dat ie de bal er in had kunnen blazen. Maar goed, slechts weinig voetballers zouden én dat overzicht hebben én dan niet toch voor eigen succes gaan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door El Clavo » do apr 02, 2009 8:41 am

Hij had inderdaad op Kuyt kunnen geven, hij had hem kunnen stiften, hij had hem nog met z'n kont achterwaarts kunnen maken, maar meneer moest hem weer onbehouwen snoeihard op de keeper poeieren!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door brigade zuid » do apr 02, 2009 9:12 am

Prima wedstrijd. Vooraf dacht ik dat het vrij lastig zou worden aangezien we bij de vorige WK kwalificatie twee keer niet konden winnen van Macedonië.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door joey » do apr 02, 2009 9:15 am

brigade zuid schreef:Prima wedstrijd. Vooraf dacht ik dat het vrij lastig zou worden aangezien we bij de vorige WK kwalificatie twee keer niet konden winnen van Macedonië.
Toen hadden we een briljante coach. :hypocrite.gif:

Het wordt tijd dat ze eens, net als bij ijshockey, in divisies gaan spelen. Al die baggerwedstrijden, je moet er maar zin in hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door LucaS » do apr 02, 2009 9:22 am

Ongetwijfeld ligt het weer aan de coach. Van Marwijk hanteert dezelfde tactische veldopstelling als van basten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door Duke » do apr 02, 2009 9:32 am

'Baasje' Sneijder is weer de baas

AMSTERDAM - Terg een grote speler met een reservebeurt, masseer daarna zijn ego met zalvende woorden en je krijgt er een hoop plezier voor terug. Bondscoach Bert van Marwijk zal de dag prijzen dat hij de woedende vlucht van Wesley Sneijder uit De Arena na Nederland-Schotland schouderophalend afdeed. Alsof er even een pluisje van zijn schouder weggeblazen moest worden.

Wie Sneijder tegen Macedonië in Oranje (4-0 winst) ziet schitteren, zou haast denken dat de dirigent zaterdag bewust even vrijaf heeft gekregen. De gefrustreerde bankzitter van een paar dagen geleden is op deze avond de bevrijde architect van Oranje, dat zijn weg naar Zuid-Afrika inkleurt met een uitstekende teamprestatie. In de rug gedekt door een andere speler die nog maar eens het ongelijk van een (ex-)bondscoach bewijst (Mark van Bommel), is Sneijder de inspirator van de ploeg, die zich in de volgende wedstrijd op IJsland ongetwijfeld definitief gaat plaatsen voor het WK.

Zie hem lopen op die gele schoentjes. Je kunt ze lelijk vinden, maar tegen de Macedoniërs vallen ze vooral op door de fijne manier waarop ze de bal beminnen. Snel en behendig zoeken de voeten de route, die naar de openingen leidt. Het 'baasje' is weer baas. Over bal, tegenstander, maar vooral ook over zichzelf.

Het knappe van Sneijder is dat hij zichzelf in zijn jacht op eerherstel niet voorbij loopt tegen de Macedoniërs. Van een overspannen geïrriteerde vedette is geen sprake. Kalm, maar zelfbewust eist hij de ballen op, waardoor er veel meer tempo en variatie in het spel van Oranje zit dan tegen de Schotten. En dan te bedenken dat hij waarschijnlijk niet eens had gespeeld als de lies van Robin van Persie niet had tegengesputterd.

Al na zestien minuten is daar die typische Sneijder-actie. Aannemen, wegdraaien, gevolgd door de subtiele korte pass met de buitenkant voet. Via Arjen Robben belandt de bal bij Dirk Kuijt: 1-0. Bij de 2-0 van Klaas-Jan Huntelaar blijft zijn assistentie achterwege, daar zorgen de Macedoniërs zelf voor, maar bij de 3-0 vlak voor rust van Kuijt laat hij zien dat ook de lange pass tot zijn oeuvre behoort.

Je moet het maar doen in een wedstrijd, waarin na dagen van onrust alle ogen op jou zijn gericht. Alleen de echte toppers blijven op zulke momenten rechtop in de wind.

Duidelijk is dat Sneijder als nummer 10 beter tot zijn recht komt dan Van Persie, die het spelen 'tussen de linies' minder beheerst. Van Persie is meer de avonturier, die in een vrije rol moet fladderen vanaf de zijkant. Dat zal bondscoach Bert van Marwijk ongetwijfeld ook opgevallen zijn, waardoor het verhaal van de stilisten van Oranje niet eindigt tegen Macedonië.

Want wie maakt er in de slotfase ook alweer 4-0 van? Juist ja, Rafael van der Vaart, de vervanger van Sneijder. Die begon weer op de bank. Maar hij is er namelijk ook nog.
www.gelderlander.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door FlaFlu » do apr 02, 2009 9:39 am

999 schreef:Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..
Hij is gewoon een stuk beter dan waar een aantal mensen hier hem credits voor geven. :yes.gif:

Het is trouwens geinig dat hij hem laatst zelf al aanhaalde als grote voorbeeld, maar z'n stijl (let op, ik zeg stijl!) aan de bal lijkt inderdaad wel op die van Daniel Alves. Hij heeft ook wel een aardig zelfbeeld, want hij denkt inmiddels niet meer dat hij nog in het centrum van de verdediging terechtkomt. Dat heeft Van Basten toch goed gezien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland - Macedonië 01-04-2009

Bericht door 999 » do apr 02, 2009 9:42 am

Enganche schreef:
999 schreef:Ben ik blij dat jullie geen bondscoach zijn ... afijn .. v.d. Wiel heeft meer geleerd in een week bij Bertje dan een heel jaar bij Marco ..
Hij is gewoon een stuk beter dan waar een aantal mensen hier hem credits voor geven. :yes.gif:

Het is trouwens geinig dat hij hem laatst zelf al aanhaalde als grote voorbeeld, maar z'n stijl (let op, ik zeg stijl!) aan de bal lijkt inderdaad wel op die van Daniel Alves. Hij heeft ook wel een aardig zelfbeeld, want hij denkt inmiddels niet meer dat hij nog in het centrum van de verdediging terechtkomt. Dat heeft Van Basten toch goed gezien.
Vind zijn stijl helemaal niet op Alves lijken ...

Plaats reactie