Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 11, 2006 3:13 pm

In feite ging bij de selectie voor het WK de keuze al tussen Van Nistelrooij en Huntelaar. Toen gaf hij de voorkeur aan VN, nu kiest hij voor de lange termijn en de toekomst, en dus Huntelaar. Je kunt het niet met zijn keuze eens zijn, maar de keuze is wél verdedigbaar. Van Nistelrooij én Huntelaar selecteren had geen zin gehad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:15 pm

Henk de Gier schreef:Maar omdat je slaapt onder een Calimero dekbed en een psvbril op hebt zal je die logica wel niet zien.
Je hebt gelijk Henk, ik zal wel niet geniaal genoeg zijn :roll:

Piep piep ! En :worshippy: PSV :worshippy: rules !!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 3:21 pm

Timmer, De Jong en Vennegoor horen niet in de selectie, verder is het een vrij logische selectie. Van Nistelrooy is over the hill, moet eerst maar eens laten zien dat hij aan spelen toekomt bij Real Madrid wat ik betwijfel. Sowieso kwam hij al op het tweede plan nu Huntelaar het zo goed doet en RvN is met zijn opvliegende karakter geen speler om erbij te houden voor op de bank, dat zou problemen gaan geven. Van Bommel is altijd een zwakke schakel geweest, ik denk dat hij het dit jaar ook heel moeilijk gaat krijgen in Barcelona. Mist techniek en kan niet omgaan met tactische opdrachten.

Ik had Seedorf voor De Jong (prutser) geselecteerd, en Stekelenburg voor Timmer. Ik snap niet dat er steeds zoveel kritiek is op Stekelenburg, ok hij is niet sterk bij hoge ballen en daar kreeg hij er toevallig tegen die grote Denen een stuk of 20 van te verwerken. Maar in normale doen is Stekelenburg een topkeeper, drie klassen beter dan Timmer en Gentenaar.
Ajax!

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:25 pm

Van Bommel kan makkelijk mee met Oranje, maar dankzij Van Basten durfde Van Bommel helemaal niets meer. Elk foutje zou fataal zijn en dat breekt een speler op. Oftewel, Van Basten zijn doel is geslaagd.

Helemaal omdat 'het orakel' zijn schoothondje Van Basten achteraf vrijpleitte van letterlijk alles en oa Van Bommel de schuld gaf :nooo: :pukey:

Voor mij heeft Oranje onder Van Basten helemaal afgedaan.
Het voetbal ziet er niet uit, de resultaten zijn niet goed maar zelfkritiek is er totaal niet (alles is de schuld van anderen, want Van Basten heeft niets fout gedaan), het EK schijnt slechts een leerschool te zijn geweest en het selectiebeleid is te triest voor woorden...
Laatst gewijzigd door Baseman op vr aug 11, 2006 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 3:27 pm

Ik kan wel enigzins begrijpen dat Van Basten RvN niet heeft opgeroepen. Zoals vele spelers heeft ook Van Nistelrooy blijk gegeven van een weinig kritische blik jegens zichzelf. Van Basten heeft hem onbetwiste eerste spits van Oranje gemaakt tijdens de vorige kwalificatieronde en tijdens het WK. Op het WK speelde Van Nistelrooy simpelweg erg matig. Dat Van Basten hem dan uiteindelijk passeert ten faveure van Kuyt valt wat voor te zeggen. Van Nistelrooy zou in mijn ogen dan ook gewoon zijn mond moeten houden en naar zijn eigen povere prestaties moeten kijken en niet openlijk kritiek leveren op een bondscoach die hem tot dan toe altijd gesteunt heeft. Voor Van Basten is dat waarschijnlijk ook een, danwel de, reden geweest om hem niet te selecteren.

Het niet selecteren van Van Bommel vind ik wel weer apart. Selecteer die jongen gewoon of zet nu eens definitief een streep door zijn naam (wat hij wellicht nu doet). Van Bommel die presteert volgens mij minimaal zo goed als bijvoorbeeld Sneijder. Ik zie dus niet wat er is veranderd waardoor Van Bommel niet meer in de plannen voorkomt.

Ook het weer selecteren van Opdam, Jaliens en Heitinga is wat vreemd. Timmer die nu weer tweede keus is ipv Stekelenburg is ook weer een aparte sprong.

Van Bronckhorst is er dus alleen niet bij vanwege het feit dat hij toch geschorst is tijdens de eerste kwalificatiewedstrijd. Mooie kans voor Urby om zich te laten zien. Het doet mij iig wel een genoegen dat Schaars, KJH en Urby nu bij de selectie zitten.

Het begint iig een aardig rijtje te worden van niet meer geselecteerde internationals: Davids, Seedorf, Makaay, Van Nistelrooy en Van Bommel.

De nieuwe Engelse bondscoach McLaren waagt het overigens ook gewoon om Beckham niet te selecteren....

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:30 pm

Maartoe schreef:Zoals vele spelers heeft ook Van Nistelrooy blijk gegeven van een weinig kritische blik jegens zichzelf.
Wat een onzin.
VN had groot gelijk met zijn kritiek ! Dat bewees Kuyt wel met zijn weergaloze prestatie tegen Portugal...

En ook Huntelaar zal zich op een eiland bevinden, die krijgt in Oranje nog minder bruikbare ballen dan bij Ajax.

Als er iemand wel geen zelfkritiek heeft dan is het Van Basten wel.
En blijkbaar zijn spelers met een eigen mening niet gewenst, bedroevend :nooo:

jabu

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 3:36 pm

Baseman schreef:
Maartoe schreef:Zoals vele spelers heeft ook Van Nistelrooy blijk gegeven van een weinig kritische blik jegens zichzelf.
Wat een onzin.
VN had groot gelijk met zijn kritiek ! Dat bewees Kuyt wel met zijn weergaloze prestatie tegen Portugal...
Vond jij VN dan zo goed spelen op het WK. Het was met hem echt 3 keer niets. Hoe lang kan je het dan aan Kuyt verkopen dat hij maar op de bank moet blijven zitten en VN eeuwig aan kan blijven prutsen. Bovendien vind ik het ook niet respectvol van VN jegens zijn teamgenoten om maar te verwachten dat hij nooit gepasseert kan worden. Alsof zijn concurrenten maar allemaal minderwaardige prutsers zijn. Het zou VN sieren als hij de hand in eigen boezem stak en zou inzien dat hij gewoon gefaald heeft op het WK. Toen hij het moeilijk had bij Man Utd en Van Basten hem toch het vertrouwen gaf hoorde je hem daar ook niet over in de media. Een beetje loyaliteit jegens de trainer die altijd achter hem bleef staan was wel op z'n plaats geweest. Makaay en Huntelaar die hebben helemaal geen kans gekregen.

Bovendien moet hij zijn mening gewoon intern houden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 3:38 pm

Baseman schreef:Van Bommel kan makkelijk mee met Oranje, maar dankzij Van Basten durfde Van Bommel helemaal niets meer. Elk foutje zou fataal zijn en dat breekt een speler op. Oftewel, Van Basten zijn doel is geslaagd.

Helemaal omdat 'het orakel' zijn schoothondje Van Basten achteraf vrijpleitte van letterlijk alles en oa Van Bommel de schuld gaf :nooo: :pukey:

Voor mij heeft Oranje onder Van Basten helemaal afgedaan.
Het voetbal ziet er niet uit, de resultaten zijn niet goed maar zelfkritiek is er totaal niet (alles is de schuld van anderen, want Van Basten heeft niets fout gedaan), het EK schijnt slechts een leerschool te zijn geweest en het selectiebeleid is te triest voor woorden...
Dus Van Bommel is mentaal geknakt door Van Basten? Terwijl die hem juist opstelde op het WK? Dat is zo'n onzin he, Van Bommel is een ervaren gearriveerde speler! Net de Champions League gewonnen, in de bloei van z'n leven. Denk je nou echt dat die wakker ligt van door de pers gesuggereerd wantrouwen in Van Bommel? Misschien heb je gelijk maar dan is het des te verstandiger om Van Bommel buiten de selectie te houden, iemand die mentaal zo zwak is en op andere vlakken ook al weinig toevoegt, kunnen we in Oranje niet gebruiken.

En ja, Van Basten selecteert een hoop andere spelers waaraan ook een en ander mankeert, ben ik met je eens. Maar voor jonge spelers is Van Basten minder hard in zijn oordeel, die kunnen over twee jaar immers hebben bijgeleerd. Mannen als Van Nistelrooy, Van Bommel, Seedorf en Davids zijn gearriveerde spelers waarvan je weet wat je aan ze hebt en wat je niet aan ze hebt. Deze gasten ontwikkelen zich immers niet meer. En dan is het aan de bondscoach om te beoordelen of het genoeg is of niet. Zijn strategie: kiezen voor en investeren in de toekomst, juich ik toe. Leunen op de oude garde heeft onder Van Gaal en Advocaat immers ook geen succes gebracht.

Dat het oordeel in het geval van Van Bommel negatief is uitgevallen is niet gek, het is een domme speler met te weinig techniek en een te groot ego, die als waterdrager te weinig brengt om zijn takenpakket goed uit te voeren. Hij heeft genoeg kansen gehad, dus nu is het de hoogste tijd om afscheid te nemen en te kiezen voor betere spelers, zoals Landzaat en Schaars.
Ajax!

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:42 pm

Net zo intern als Van Basten zelf zeker :X

VN heeft ook toegegeven niet goed gespeeld te hebben, maar hij gaf ook aan waarom. En tegen Portugal bleek hij gewoon gelijk gehad te hebben.

Iedere spits heeft het moeilijk onder het systeem van Van Basten, dat is toch overduidelijk ? Vanuit het middenveld komt geen pass, niemand durft door te schuiven (of men mag het niet van Van Basten) en de buitenspelers gaan voornamelijk voor eigen succes.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 3:43 pm

Giacomo Puccini schreef:En ja, Van Basten selecteert een hoop andere spelers waaraan ook een en ander mankeert, ben ik met je eens. Maar voor jonge spelers is Van Basten minder hard in zijn oordeel, die kunnen over twee jaar immers hebben bijgeleerd. Mannen als Van Nistelrooy, Van Bommel, Seedorf en Davids zijn gearriveerde spelers waarvan je weet wat je aan ze hebt en wat je niet aan ze hebt. Deze gasten ontwikkelen zich immers niet meer. En dan is het aan de bondscoach om te beoordelen of het genoeg is of niet. Zijn strategie: kiezen voor en investeren in de toekomst, juich ik toe. Leunen op de oude garde heeft onder Van Gaal en Advocaat immers ook geen succes gebracht.
Ik hoop alleen dat Van Basten de situatie bij Ajax van de afgelopen jaren nog wel in gedachten houdt voordat hij alle ervaren spelers afschrijft.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:48 pm

Giacomo Puccini schreef:Dus Van Bommel is mentaal geknakt door Van Basten? Terwijl die hem juist opstelde op het WK?
Heb je het EK wel gevolgd ?
Iedere speler knakt als je behandeld wordt als Van Bommel !

Wel selecteren, niet selecteren, wel in de voorselectie maar niet in de definitieve selectie voor de oefenwedstrijden, kritiek in het openbaar brengen, constant alleen de minpunten benadrukken, consequent als eerste wisselen in de wedstrijd. En tot slot werd hij achteraf dan ook nog even afgemaakt door 'het orakel'...ja, hij werd echt super behandeld...

Je hoort mij niet zeggen dat Van Bommel goed speelde, maar wel dat hij de onterechte pispaal was. En hij was zeker niet de slechtste middenvelder van Oranje tijdens het EK.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 11, 2006 3:49 pm

Baseman schreef:Jullie hebben gelijk, volkomen toevallig dat Van Basten deze 2 spelers niet selecteert en aangeeft dat ze in principe niet meer in aanmerking komen. Verder is het niet meer dan logisch om de in topvorm verkerende Heitinga en Sneijder op te roepen, Van Basten zal ook de galavoorstelling tegen Kopenhagen gezien hebben. Eerste keeper bij Ajax en 2e keeper van Oranje tijdens het EK Stekelenburg passeren voor reservekeeper Timmer spreekt ook voor zich. Evenals als het oproepen van een speler die zich ziek heeft gemeld bij zijn club.

Nee, inderdaad...hoe durf ik deze selectie vreemd te vinden :nooo:

PS: Heeft Van Basten iets tegen middenvelders die langer zijn dan 1,65m ?
Het is dat Henk het al zei, maar toen ik je post had doorgelezen moest ik ook meteen aan Calimero denken.... :D

Maar ik zal het simpel voor je houden: kom maar met alternatieven. Heitinga en Sneijder niet, maar wie dan wel. En dan wel vanuit de denkwijze van Van Basten denken a.u.b. Dus niet Bouhlarouz, want die is binnekort geschorst, en niet Van Bommel, want die komt niet in aanmerking voor de positie van spelbepalende middenvelder (Sneijder). Ik ben benieuwd.....

Ik vind inderdaad dat hij nu met Stekelenburg ook een rare move uithaalt. Want als hij (op basis van trainingen?) tijdens het EK Steek boven Timmer plaatst, waarom draait hij dat nu dan terug?? :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 3:58 pm

Alaindebanaan schreef:En dan wel vanuit de denkwijze van Van Basten denken a.u.b.
Ja, maar die denkwijze begrijpt niemand !
Op Cruijff en Henk na dan :D

Van Basten blijft volharden is het selecteren van jonge en volgzame spelers en het afvoeren van spelers met een eigen mening. Hij houdt dus zo ongeveer bijna alleen maar kleuters en meelopers over...niet mijn idee van Oranje.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 4:00 pm

Baseman schreef:
Alaindebanaan schreef:En dan wel vanuit de denkwijze van Van Basten denken a.u.b.
Ja, maar die denkwijze begrijpt niemand !
Op Cruijff en Henk na dan :D
en dan heb je het over de 3 meest geniale mensen van Nederland. Binnenkort blijven er maar 2 over (Cruijff tel ik nog mee, al woont die het halve jaar in Barcelona)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 11, 2006 4:01 pm

Nou ik begrijp sommige gedeelten best wel......maar dan nog probeer je nu alleen goedkoop te scoren. :aai:

noem nu eens namen, alternatieven!

Want als wat Van Basten doet allemaal zo kut is, dan moet je wel ook zelf je nek uit durven te steken en aangeven wie er dan wél geselecteerd moeten worden. Laat me raden: Afellay, Aissati, John de Jong en het liefst ook Oscar Moens. :D

En speciaal voor de Dr.:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 4:05 pm

Alaindebanaan schreef: Ik vind inderdaad dat hij nu met Stekelenburg ook een rare move uithaalt. Want als hij (op basis van trainingen?) tijdens het EK Steek boven Timmer plaatst, waarom draait hij dat nu dan terug?? :blush:
Precies, dat is veruit het vreemdste aan deze selectie. Waar slaat dit op? Een geforceerde manier om meer ervaring in de selectie te krijgen? Selecteren op basis van de 'vorm van de dag'?

Waarschijnlijk geeft Van Basten hiermee, naast het thuislaten van Maduro, gehoor aan de oproep van Ten Cate, om Ajacieden rust te gunnen. Maar aan de andere kant moet de training van Oranje niet zo'n probleem zijn voor een keeper dus ik zou graag uitleg van Van Basten willen wat de keeperskwestie betreft. Heel vreemd.
Baseman schreef:
Giacomo Puccini schreef:Dus Van Bommel is mentaal geknakt door Van Basten? Terwijl die hem juist opstelde op het WK?
Heb je het EK wel gevolgd ?
Iedere speler knakt als je behandeld wordt als Van Bommel !

Wel selecteren, niet selecteren, wel in de voorselectie maar niet in de definitieve selectie voor de oefenwedstrijden, kritiek in het openbaar brengen, constant alleen de minpunten benadrukken, consequent als eerste wisselen in de wedstrijd. En tot slot werd hij achteraf dan ook nog even afgemaakt door 'het orakel'...ja, hij werd echt super behandeld...

Je hoort mij niet zeggen dat Van Bommel goed speelde, maar wel dat hij de onterechte pispaal was. En hij was zeker niet de slechtste middenvelder van Oranje tijdens het EK.
Het is hartverscheurend.. :X Kom op zeg, Van Bommel moet niet bezig zijn met vanalles en nog wat, maar gewoon op het veld laten zien dat hij in Oranje thuishoort. Dat doet hij stelselmatig niet en dan is het voor een speler van 29 op een gegeven moment einde oefening.
Maartoe schreef:
Giacomo Puccini schreef:En ja, Van Basten selecteert een hoop andere spelers waaraan ook een en ander mankeert, ben ik met je eens. Maar voor jonge spelers is Van Basten minder hard in zijn oordeel, die kunnen over twee jaar immers hebben bijgeleerd. Mannen als Van Nistelrooy, Van Bommel, Seedorf en Davids zijn gearriveerde spelers waarvan je weet wat je aan ze hebt en wat je niet aan ze hebt. Deze gasten ontwikkelen zich immers niet meer. En dan is het aan de bondscoach om te beoordelen of het genoeg is of niet. Zijn strategie: kiezen voor en investeren in de toekomst, juich ik toe. Leunen op de oude garde heeft onder Van Gaal en Advocaat immers ook geen succes gebracht.
Ik hoop alleen dat Van Basten de situatie bij Ajax van de afgelopen jaren nog wel in gedachten houdt voordat hij alle ervaren spelers afschrijft.
Daar snij je een goed punt aan - ik vind de selectie ook onervaren. Maar het heeft ook geen zin om ervaren spelers te selecteren als 17e, 18e en 19e man. Cocu is nog altijd de beste bij PSV, Jaap Stam is de beste bij Ajax: zulke gasten kunnen iets overbrengen op de jonkies omdat ze het afdwingen, niet op basis van leeftijd, maar op basis van kwaliteit en ervaring. Voor de basiself maakt iedere trainer een keuze op grond van kwaliteiten. Voor de nummers 12 t/m enzovoort ligt dit anders, omdat Seedorf, Makaay, Van Nistelrooy, Van Bommel, etc. er dan wel bij hadden gezeten. Het risico is te groot dat deze mannen stoorzenders worden als je ze erbij houdt.
Ajax!

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 4:13 pm

Moens rules toevallig :D ;)

Maar bijv. Afellay was vorig seizoen basisspeler van PSV en is nog nooit opgeroepen, iemand als Maduro al na 1,5 wedstrijd in Ajax 1. Nu hoeft Afellay van mij niet opgeroepen te worden, maar vreemd vind ik het wel.

Voor Heitinga kan hij bijv. Luirink oproepen, of Tiendalli.
Jongens die het laten zien in Jong Oranje. De Zeeuw is nog een optie trouwens, evenals Vlaar.

Aangezien Van Basten Sneijder met de punt naar achteren laat spelen vind ik hem geen spelmaker, maar Vd Vaart kan op die positie uit de voeten. Schaars ook. Landzaat kan daar ook spelen, waardoor Van Bommel als rechtshalf aan de slag kan.

Om maar iets te noemen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 4:16 pm

Giacomo Puccini schreef:Het risico is te groot dat deze mannen stoorzenders worden als je ze erbij houdt.
Zoals Makaay bij Bayern ? VN bij ManU ? Van Bommel bij Barca ?
Ze accepteerden allemaal hun bankzitten en werkten op de trainingen extra hard, maar je moet het wel willen zien natuurlijk :X

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 4:19 pm

En Seedorf bij Milan? :aai:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 4:26 pm

Bertje schreef:En Seedorf bij Milan? :aai:
Basisspeler dus die vlieger gaat niet op. Ik zou hem bij Oranje ook graag in de basis zien maar als Van Basten 11 beteren heeft dan kan ik me voorstellen dat hij hem niet bij de selectie kan gebruiken.
Baseman schreef:
Giacomo Puccini schreef:Het risico is te groot dat deze mannen stoorzenders worden als je ze erbij houdt.
Zoals Makaay bij Bayern ? VN bij ManU ? Van Bommel bij Barca ?
Ze accepteerden allemaal hun bankzitten en werkten op de trainingen extra hard, maar je moet het wel willen zien natuurlijk :X
Makaay heeft in München nog zicht op een basisplaats, dus die houdt zich wel koest. Lijkt me ook niet echt een herrieschopper, eerder een mak lammetje... dus in plaats van Vennegoor had hij er wel bijgemogen van mij, maarja Van Basten kiest er blijkbaar voor om PSV-minnend België te vriend te houden :D

RvN bij ManU, wat bedoel je daarmee? Dat hij geen amok gemaakt heeft?? :X
Ajax!

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 11, 2006 4:29 pm

Giacomo Puccini schreef:RvN bij ManU, wat bedoel je daarmee? Dat hij geen amok gemaakt heeft?? :X
Ja, of heb jij hem horen klagen gedurende het seizoen ???
En na het WK gaf hij slechts aan te willen vertrekken, wat natuurlijk volkomen logisch was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 11, 2006 4:29 pm

Baseman schreef:Je hoort mij niet zeggen dat Van Bommel goed speelde, maar wel dat hij de onterechte pispaal was. En hij was zeker niet de slechtste middenvelder van Oranje tijdens het EK.
Ik denk dan ook dat Sneijder de middenvelder van Oranje is die van 'het volk' de meeste kritiek heeft gekregen.

Ik weet niet of het nut heeft om Van Nistelrooij erbij te houden als bankzitter, maar in principe vind ik het logisch dat Huntelaar nu z'n kans krijgt. Hij is al meer dan een jaar in ongekende bloedvorm, in tegenstelling tot Van Nistelrooij.

De problemen met Van Bommel zijn bekend, maar ik durf nog altijd geen schuldige aan te wijzen in dat conflict. Maargoed, we denken toch niet dat het in andere landen niet gebeurt dat spelers er niet bij zitten omdat de bondscoach niet met ze overweg kan. Nederland heeft alleen de pech dat we niet zo gek veel keuze hebben.

Ik heb het al voor, tijdens en na het WK gezegd en ik zal het weer zeggen: Oranje is gewoon niet zo goed. Een uitschakeling in de achtste finales op een WK was dan ook niet zo erg, het vertoonde spel was wel teleurstellend (met bondscoach én spelers als schuldigen).

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 11, 2006 4:34 pm

HDG familie van je?

He Henk, je bent gewoon een ***********.

Geen zinloos verbaal geweld, svp.

Dank, joey
[/i]

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 4:39 pm

ajaxhome schreef:HDG familie van je?

He Henk, je bent gewoon *******.
:redcard:

heren (en dame) mods, actie svp.

Nu stond het er nog dankzij jouw quote, Henk. Ik heb je bericht dus ook maar ge-edit.

joey
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr aug 11, 2006 4:41 pm

Baseman schreef:Moens rules toevallig :D ;)

Maar bijv. Afellay was vorig seizoen basisspeler van PSV en is nog nooit opgeroepen, iemand als Maduro al na 1,5 wedstrijd in Ajax 1. Nu hoeft Afellay van mij niet opgeroepen te worden, maar vreemd vind ik het wel.

Voor Heitinga kan hij bijv. Luirink oproepen, of Tiendalli.
Jongens die het laten zien in Jong Oranje. De Zeeuw is nog een optie trouwens, evenals Vlaar.

Aangezien Van Basten Sneijder met de punt naar achteren laat spelen vind ik hem geen spelmaker, maar Vd Vaart kan op die positie uit de voeten. Schaars ook. Landzaat kan daar ook spelen, waardoor Van Bommel als rechtshalf aan de slag kan.

Om maar iets te noemen.
Afellay heeft het nadeel dat in Nederland gewoon veel goede middenvelders waren op dat moment. Met Sneijder,Landzaat, VdVaart, Davids, Cocu en (vooruit dan :D ) van Bommel was er op dat moment gewoon geen plaats. Maduro vind ik een ander type, een echte verdedigende middenvelder, controlerend ingesteld. Die hebben we niet zo veel in Nederland, dus daarom kwam hij er vlugger bij misschien. En Van Basten had deze jongen net een jaar onder zijn hoede gehad bij Jong Ajax dus kon híj optimaal vergelijken met de trainingen van Oranje of deze jongen het niveau zou hebben.

De alternatieven voor Heitinga: Luirink en Tiendalli.
- Tiendalli vind ik persoonlijk nog wat te onervaren, heeft het aardig gedaan bij Utrecht maar moet het nu nog eens eerst komend seizoen eens laten zien voordat hij naar mijn mening in aanmerking komt voor Oranje. Bovendien zie ik het wel gebeuren dat deze jongen bij Utrecht gewoon de concurrentiestrijd verliest van Tim Cornelisse (vorig jaar geblesseerd) en daardoor op het middenveld ofzo terechtkomt, dus even aankijken nog.
- Luirink vind ik een aardige verdediger, maar ook nog vrij onervaren, speelt pas 1 jaar eredivisie toch?? (of heeft hij met Volendam destijds ook een paar keer meegedaan in de Eredivisie?). Wel een aardige speler maar ook nog niet rijp voor Oranje, laat ook hem zich nog maar een jaartje bewijzen.
Vergeleken met deze jongens zou ik absoluut voor Heitinga kiezen, meer (internationale) ervaring, en hij speelt op een hoger niveau. Ook vind ik Heitinga gewoon beter dan deze 2 jongens.
Dan kom je nog met De Zeeuw en Vlaar: De Zeeuw vind ik meer een verdedigende middenvelder, type Maduro zegmaar dus die zou ik niet selecteren als verdediger. En Vlaar vind ik wel een goede speler, eigenlijk het enige echte alternatief dat reëel is in mijn ogen. Maar als je er dan vanuit gaat dat hij Ooijer selecteert puur als voorstopper en Jaliens als rechtsback dan heb je een probleem, want als je dan Vlaar selecteert dan heb je nog maar 1 rechtsback over (als je Ooijer dus centraal wil houden, wat Van Basten volgens mij wil). Dus is Heitinga multifunctioneler en zou hij daarom de voorkeur krijgen.

En dan nog het stukje van Sneijder. Ja daar kan ik weinig mee. Want wat jij eigenlijk vind is dat Van Basten het hele middenveld maar moet omgooien om Van Bommel maar te kunnen selecteren. Lijkt me niet, laat Van Bommel zich maar zo manifesteren dat hij past binnen de huidige selectiecriteria, en anders heeft hij pech.

En speciaal voor de Dr.:

Plaats reactie