Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » di okt 13, 2015 2:00 pm

Le T. schreef: Feit is dat Ajax bij hem is gaan smeken of hij alsjeblieft zijn trainerscarriere een verre van optimale start wilde geven en hij uiteindelijk met tegenzin ja heeft gezegd.
Feiten en iets wat jij beweert zijn 2 paar schoenen.
Le T. schreef: Dat doet er niet toe.
Het lijkt wel of je een hersenschudding hebt. Blind maakt het verschil tussen wel of geen EK. Het doet er dus voor het NL voetbal en m.n. voor de spelers wel degelijk toe.
Zijn kwalificaties zijn al onvoldoende voor de functie van bondscoach en de manier waarop hij moest beginnen aan die baan kon nauwelijks ongelukkiger, dus dan is het vrij logisch dat hij heeft gefaald in het vlot trekken van het schip dat al op de klippen was gestuurd.
M.a.w.: hij had nooit aangesteld mogen worden. En in 2014 niet de toezegging mogen krijgen dat hij bondscoach zou worden. En hij had niet met een dubbele agenda als assistent naast Hiddink mogen zitten. Had Hiddink nou maar laten zitten, want dan had je één kapitein gehad. Die had het EK wel of niet gehaald. Blind out was in at kader een goede maatregel geweest, zodat de staf aan een kant van het touw had getrokken.

Nu krijg je een Blind, die de tijd onder Hiddink als breekpunt aanwijst. Niet zijn start met 0 uit 2. :kots:
En je hebt Oostveen die z'n buurvrouw citeert, die vergeet dat Nigel de Jong door Blind is afgedankt en die het op de mentaliteit van de spelers gooit. Met Oostveen en Blind richting 2018 in Rusland dus. Dus Rusland is 2018 Oranje-vrij.

Waar had Bassie het laatst over: poppenkast? Dít is poppenkast ultima forma. Wát een kneuzenparade.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:02 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:Het hele halfbakken gedoe, begon bij halfbakken beginnen van Hiddink.
En Blind is gewoon een eikel dat hij het stokje overnam. Maar zijn keuzes zijn (na voetbal carrière) altijd al slecht geweest.
Ja maar dan is Blind toch een enorme eikel dat hij die keuze maakt?
Hij is niet een slachtoffer, maar een enorme mazzelaar dat hij ondanks dat hij werkelijk bij elk project dat hij op heeft gepakt verwoesting aanricht, telkens via een vriendje weer een erg mooi baantje toegeschoven kreeg.

Blind is niet een pechvogel die geflikt is door Hiddink, hij is een ontzettend ongeschikte figuur die zichzelf vooral enorm overschat. Pilonnen neerzetten voor Van Gaal lukt hem nog wel, want Van Gaal domineert en draagt in zowel de kwalificatie als op het toernooi het hele team, maar als assistent van Hiddink is Blind qua competentie volstrekt ongeschikt en als zijn opvolger nog veel minder.

Dat kan toch elke blinde zien, op misschien 1 iemand na?

Grappig dat Blind door velen nog in bescherming wordt genomen na al zijn mislukkingen en vooral al zijn vuile spelletjes tussen 1999 en 2015.
Echt: veel grotere iconen zoals Johan Cruijff en Marco van Basten zijn door het halve land voor veel minder al 10 keer zo hard afgefakkeld als Danny Blind.
Ik spreek blind niet vrij maar die seniele ouwe vent heeft dit goed ingeschat.
Niemand lult meer over Hiddink. Zak knikkers meegenomen en na hem de zondvloed.

Blind aanstellen is niet blinds fout.
Als je mij morgen aanneemt als spits Ajax voor 'n zak geld, moet je niet kwaad worden dat ik er geen pepernoot inschiet :biggrin.gif:
ik weet dat ik het niet kan, maar die zak geld...... mjammie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 2:07 pm

Mano schreef:
Yopi schreef:Blind was er gewoon bij, hoor. Hiddink deed het niet alleen.
Ben je nu weer de hoogste baas aan het vrijpleiten? :biggrin.gif:

tuurlijk was hij erbij, maar Hiddink zal toch niet naar Blind hebben geluisterd?
Blind was ook op WK, daar hoor ik niks over.

Natuurlijk pleit niemand 'hoogste baas' Bert van Oostveen vrij. Al meerdere keren wordt gesteld dat zowel Hiddink als Blind als Oostvogel prutsers en schuldigen zijn.

Bij sommige samenwerking tussen 2 sterke krachten krijg je 1 + 1 = 3, maar met deze 3 f*cking kneuzen wordt het eerder 1 + 1 + 1 maakt 0.

En ja, Blind was ook op het WK 2014. :smallgrin.gif: Draag jij hem bij Beatrix (oh nee, Willem-Lex) voor voor een lintje? :smallgrin.gif:
Kom op man: als Van Gaal de hoofdtrainer is kan je als assistent een paar paaltjes op een veld zetten en niet veel meer. Van Gaal draagt met zijn dominantie het hele team en wanneer je selectie slechts 1 Robben heeft of soms zelfs 0 Robbens maar wel Bruma's, Janmaats en Martins Indi's dan is alles voorkauwen hard nodig ook. :aai.gif:

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:09 pm

wimpey schreef: M.a.w.: hij had nooit aangesteld mogen worden. En in 2014 niet de toezegging mogen krijgen dat hij bondscoach zou worden. En hij had niet met een dubbele agenda als assistent naast Hiddink mogen zitten.
Klopt! dat had niet gemogen.
Dus Oostveen d'r uit!

Maar je kan niet verwachten dat een Blind (die last heeft van gebrek aan zelfkennis) zelf zegt: doe mij die baan maar niet.....
Geef mij een miljoen en ik ben echt de nieuwe Gabrich van Ajax... ga wel in de spits staan, beetje vallen en duim omhoog geven :biggrin.gif:

Als Blind stokje niet had overgenomen, had Hiddink ook opgestapt. Als blind een scholletje is, is Hiddink een Aal in een bak snot.
Er was dan geen coach te vinden (op blind na) die het stokje had overgenomen.... daar brand niemand zich aan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » di okt 13, 2015 2:15 pm

Volgens mij is het niet halen van het EK vooral de schuld van de combi Blind/Hiddink. Je kunt de eerste slechte resultaten natuurlijk niet weg gaan poetsen.

Natuurlijk had Blind punten moeten pakken tegen IJsland en Turkije. We zouden 'op papier' sterker moeten zijn. Dat zijn we blijkbaar niet, maar desondanks moet je wel íéts pakjen.

Er worden nieuwe hoofdstukken geschreven in het internationale voetbal. Met een beduidend minder belangrijke rol voor NL, zo lijkt het. Zowel op landniveau als op clubniveau.
We wisten eerder in de kwalificatie al niet te winnen van die gasten. Teken aan de wand.
Ajax zou op papier ook sterker moeten zijn tegen de teams waar ze de afgelopen jaren van verloren.

De arrogantie van 'die pakken we wel' is inmiddels volstrekt misplaatst.

WK Brazilië was laatste kunstje generatie Van Persie-Robben-Huntelaar-Sneijder-VdV. En de nieuwe generatie is simpelweg nog niet klaar om de boel te trekken.

Ik heb ook geen vertrouwen in Blind. Wat mij betreft is hij medeschuldig en moet hij weg.
Maar dit topic verzandt toch helaas weer in ordinaire scheldrants tegen Blind. Onnodig. Met gewone kritiek is het punt ook prima te maken. Maar hij moet weer eens 'dood'.
Laatst gewijzigd door zeux op di okt 13, 2015 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 2:16 pm

Mano schreef:M.a.w.: hij had nooit aangesteld mogen worden. En in 2014 niet de toezegging mogen krijgen dat hij bondscoach zou worden. En hij had niet met een dubbele agenda als assistent naast Hiddink mogen zitten.

Klopt! dat had niet gemogen.
Dus Oostveen d'r uit!

Maar je kan niet verwachten dat een Blind (die last heeft van gebrek aan zelfkennis) zelf zegt: doe mij die baan maar niet.....
Tuurlijk juist wel.
Als hij nog een mooie volgende baan in de voetbalwereld wil, moet je voor dit soort imago brekers juist passen. Jij en ik zouden dat salaris van een bondscoach niet kunnen laten lopen, Blind als veelvoudig voetbalmiljonair kan dat wel.

Maar nogmaals: Blind heeft geen zelfkennis én vindt zijn baantjes niet dankzij zijn prestaties of vanwege skills die hem geschikt hebben. Maar via het netwerk van vriendjes waar hij zich tussen gezwommen heeft.
Mano schreef:Geef mij een miljoen en ik ben echt de nieuwe Gabrich van Ajax... ga wel in de spits staan, beetje vallen en duim omhoog geven :biggrin.gif:
Wanneer je als Ajacied echt clubliefde hebt teken je zo'n contract in Rotterdam :smile-ajax.gif: of beter nog in Eindhoven en ga je namens PSV de nieuwe Gabrich uithangen en Pantelic duimpjes omhoog doen zonder doelpunten te maken. :biggrin.gif: :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di okt 13, 2015 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:17 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:

tuurlijk was hij erbij, maar Hiddink zal toch niet naar Blind hebben geluisterd?

Natuurlijk pleit niemand 'hoogste baas' Bert van Oostveen vrij. Al meerdere keren wordt gesteld dat zowel Hiddink als Blind als Oostvogel prutsers en schuldigen zijn.
:biggthumpup.gif:
precies hij is de verantwoordelijke en mag wegwezen (wat niet gebeurd)

Blind is niets meer of minder dan een matige coach.
Die kan alleen maar succesvol zijn met een extreem goed team en nu hadden we een Goede coach nodig die een extreem matig team leid. Je kan niet verwachten dat Blind boven zichzelf uitstijgt. een LBO'er is nou eenmaal geen VWO'er

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 2:17 pm

Mano schreef:

http://nieuws.nl/sport/20140801/hiddink ... nny-blind/

Maar uiteraard is Blind alleen verantwoordelijk voor wat goed ging. :hypocrite.gif:

Het kan toch niet zo zijn dat Oranje niet naar het EK gaat en dat niemand van de KNVB daarvoor verantwoordelijk is? :confused.gif:

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:21 pm

zeux schreef: Ik heb ook geen vertrouwen in Blind. Wat mij betreft is hij medeschuldig en moet hij weg.
Maar dit topic verzandt toch helaas weer in ordinaire scheldrants tegen Blind. Onnodig. Met gewone kritiek is het punt ook prima te maken. Maar hij moet weer eens 'dood'.
precies dit :biggthumpup.gif:

hij is verantwoordelijk, mag weg na mislukte kwalificatie.

zeux

Bericht door zeux » di okt 13, 2015 2:22 pm

Van Oostveen weg lijkt mij een goede. Blind ook weg. En opnieuw beginnen. Kwalificatie WK als leerproces. En daar moet je de juiste coach bij gaan kiezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di okt 13, 2015 2:23 pm

Is Klinsmann vrij en zou die zin hebben?

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:24 pm

Cruijff schreef: Wanneer je als Ajacied echt clubliefde hebt teken je zo'n contract in Rotterdam :smile-ajax.gif: of beter nog in Eindhoven en ga je namens PSV de nieuwe Gabrich uithangen en Pantelic duimpjes omhoog doen zonder doelpunten te maken. :biggrin.gif: :smile-ajax.gif:
Wat zit clubliefde toch raar in elkaar...
Bij de gedachte van het aandoen van een Feye$%& shirt of Pisvee denk ik gelijk: voor geen goud.... :blackcat.gif:

maar als mislukte spits in de arena hobbelen, lijkt me wel wat

:smallgrin.gif:

snap er geen ruk meer van....
(die 100miljoen ligt toch te verstoffen.... misschien denk ik dat :confused.gif: )

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:28 pm

over 4 jaar zie ik best een aardig team ontstaan...
jonge spelers van nu met 4 jaar extra ervaring..

behalve voorin :confused.gif:

geen idee wie ik over 4 jaar in de spits zie

zeux

Bericht door zeux » di okt 13, 2015 2:30 pm

Ja, er is best wat restauratiewerk mogelijk.

En dan moet je dus coach hebben die feeling heeft met wat bij de clubs gebeurt met die jongens en er die paar keer per jaar bij de interlands iets mee kan. Communicerende vaten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 2:34 pm

Mano schreef:
Cruijff schreef: Wanneer je als Ajacied echt clubliefde hebt teken je zo'n contract in Rotterdam :smile-ajax.gif: of beter nog in Eindhoven en ga je namens PSV de nieuwe Gabrich uithangen en Pantelic duimpjes omhoog doen zonder doelpunten te maken. :biggrin.gif: :smile-ajax.gif:
Bij de gedachte van het aandoen van een Feye$%& shirt of Pisvee denk ik gelijk: voor geen goud.... :blackcat.gif:

Nee, ik zou ook geen shirt van een andere Nederlandse club kunnen dragen. Hooguit uit cult misschien een keertje van Veendam of uit nostalgie van FC Wageningen of een andere club die niet meer bestaat.

Maar uit clubliefde zou je dus wel zin hebben om in de Arena rond te hobbelen en geen ene knikker te raken? :smallgrin.gif:

En ga je dan op dezelfde zondagavond op een internet forum weer klagen dat die coach en de huidige Ajax spelers helemaal ruk zijn? :biggrin.gif:

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 2:49 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:

Nee, ik zou ook geen shirt van een andere Nederlandse club kunnen dragen. Hooguit uit cult misschien een keertje van Veendam of uit nostalgie van FC Wageningen of een andere club die niet meer bestaat.

Maar uit clubliefde zou je dus wel zin hebben om in de Arena rond te hobbelen en geen ene knikker te raken? :smallgrin.gif:

En ga je dan op dezelfde zondagavond op een internet forum weer klagen dat die coach en de huidige Ajax spelers helemaal ruk zijn? :biggrin.gif:
Allemaal JC z'n schuld, als ik in de spits sta!!!! :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 13, 2015 2:53 pm

Mano schreef: Klopt! dat had niet gemogen.
Dus Oostveen d'r uit!
Absoluut.
Eens.
Geef mij een miljoen en ik ben echt de nieuwe Gabrich van Ajax... ga wel in de spits staan, beetje vallen en duim omhoog geven :biggrin.gif:
Eens. Die duim was van Pantelic trouwens.
Als Blind stokje niet had overgenomen, had Hiddink ook opgestapt.
Ik neem aan dat Hiddink ontslagen is.
Als blind een scholletje is, is Hiddink een Aal in een bak snot.
Hiddink had een koe (Oranje) op het ijs gezet. Onder Blind zakte die koe erdoor. Hiddink had z'n baan niet mogen krijgen, Blind evenmin. Waarom niet 'gewoon' Koeman genomen? Da's gissen. Koeman had het niet in een pretpakket met Blind gedaan, da's wel zeker.
Er was dan geen coach te vinden (op blind na) die het stokje had overgenomen.... daar brand niemand zich aan.
Ik denk dat je je vergist. Oranje had de groep nog kunnen winnen voordat Blind begon. Het ging om 2 wedstrijden in 4 dagen. De koe van het ijs halen middels pragmatisch resultaatvoetbal.

De agenda van de KNVB is nu duidelijk: schuld van Hiddink, mentaliteit spelers. Niet van Blind, niet van Oostveen. Laf, uiterst laf. Zij die zonder zonden zijn werpen de eerste steen. Die idiote Oostveen noemt het ontbreken van een winnaar als Nigel als reden. Hoe ver van god los ben je dan??

Met bijv. Foppe, Adriaanse, Stevens had Oranje wel 3, 4 of 6 punten gepakt in die 2 wedstrijden. Die zouden bijv. in must win games niet begonnen zijn zonder Nigel. 0 houden en er 1 inprikken, dat was het credo. Kan het simpeler? Vor Blind blijkbaar een brug te ver.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 3:10 pm

wimpey schreef:
Eens. Die duim was van Pantelic trouwens.
Weet ik, maar het gebaar 'an zich' vind ik vreselijk en zie ik mezelf doen als ik kansloos in het veld sta :smallgrin.gif:
pantelic blonk uit in dat gebaartje...AEG doet het trouwens ook steeds vaker :blackcat.gif:
Als Blind stokje niet had overgenomen, had Hiddink ook opgestapt.
Ik neem aan dat Hiddink ontslagen is.
Wat sommige bij Scholletje hebben, heb ik bij Hiddink. Je kan ook ontslagen worden door er op aan te sturen... dat gevoel heb ik. (hij vond het absoluut niet erg)
Ik denk dat je je vergist. Oranje had de groep nog kunnen winnen voordat Blind begon. Het ging om 2 wedstrijden in 4 dagen. De koe van het ijs halen middels pragmatisch resultaatvoetbal.
Daar heb je misschien wel gelijk. (gaan we nooit weten) maar die fout ligt bij Oostveen. Die had deze situatie beter moeten inschatten. Die Oostveen heeft fout op fout gemaakt sinds het WK.

Zou je zo'n beleidmaker de rekening kunnen presenteren van de landelijke gemiste inkomsten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 3:15 pm

Mano schreef:Wat sommige bij Scholletje hebben, heb ik bij Hiddink. Je kan ook ontslagen worden door er op aan te sturen... dat gevoel heb ik. (hij vond het absoluut niet erg)
Ik ben ook nooit Hiddink fan geweest.
Als ik aan Danny Blind denk, dan komen er naast al zijn fiasco's ook nog mooie herinneringen naar boven. Zoals zijn penalty tegen Gremio.

Hiddink heb ik altijd een enorme blaaskaak gevonden. Die zonder omgekochte scheidsrechters in Korea nooit de status en carrière hebben gehad die hij nadien wel kreeg.

Mano schreef:dat gevoel heb ik. (hij vond het absoluut niet erg)
Oh geloof me, Hiddink vindt dit wel erg. De laatste echt grote job voor zijn pensioen. Mislukt, vol in de spotlights. Dat vindt Guussie (naar huussie) echt niet leuk hoor. :666.gif:

De hypocriete manier waarop hij baan en verantwoordelijkheden opzij schuift doet inderdaad iets anders vermoeden. Een toneelstukje. Hiddink ten voeten uit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 3:20 pm

Mano schreef:Daar heb je misschien wel gelijk. (gaan we nooit weten) maar die fout ligt bij Oostveen. Die had deze situatie beter moeten inschatten. Die Oostveen heeft fout op fout gemaakt sinds het WK.
Fout op fout sinds het WK? Ruim daarvoor al. Van Marwijk in 2012 voor 4 jaar verlengen tot en met 2016 en dan na het mislukte EK 2012 het contract verbreken via voorwaarden waardoor die Van Marwijk nu nog steeds op de payroll staat...

...Bert van Oostveen was ook de directeur die Van Gaal contracteerde? Dat klopt, maar hij wilde Van Gaal helemaal niet. De KNVB kwam bij Louis van Gaal uit pas nadat de 1e keus (Hiddink) en ook de 2e en de 3e niet beschikbaar bleken.
Mano schreef:Zou je zo'n beleidmaker de rekening kunnen presenteren van de landelijke gemiste inkomsten.
Heel graag! Maar dit gaat dus over (tientallen) miljoenen.
En die heeft Bertje niet.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 3:48 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:Zou je zo'n beleidmaker de rekening kunnen presenteren van de landelijke gemiste inkomsten.
Heel graag! Maar dit gaat dus over (tientallen) miljoenen.
En die heeft Bertje niet.
wat dacht je van 100+ zelfs

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 3:51 pm

Ik heb me nooit verdiept in de KNVB. Wat zijn de taken van zo'n Oostveen?

Als hij verantwoordelijk is voor het aanstellen van een Coach. Moet hij dan geen voetbal kennis hebben?
Is het aanstellen voor 4 jaar niet hetzelfde als een speler scouten en vervolgens een contract aanbieden? :confused.gif:

bij clubs hebben ze een scheidslijn getrokken tussen voetbalkennis-functies en bestuursfuncties.
(tenminste, sommige clubs doen een poging :smallgrin.gif: )

naast aanstellen Coach, wat doet hij nog meer? waarschijnlijk bestuursfuncties...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 13, 2015 3:51 pm

zeux schreef:Volgens mij is het niet halen van het EK vooral de schuld van de combi Blind/Hiddink. Je kunt de eerste slechte resultaten natuurlijk niet weg gaan poetsen.

Natuurlijk had Blind punten moeten pakken tegen IJsland en Turkije. We zouden 'op papier' sterker moeten zijn. Dat zijn we blijkbaar niet, maar desondanks moet je wel íéts pakjen.

Er worden nieuwe hoofdstukken geschreven in het internationale voetbal. Met een beduidend minder belangrijke rol voor NL, zo lijkt het. Zowel op landniveau als op clubniveau.
We wisten eerder in de kwalificatie al niet te winnen van die gasten. Teken aan de wand.
Ajax zou op papier ook sterker moeten zijn tegen de teams waar ze de afgelopen jaren van verloren.

De arrogantie van 'die pakken we wel' is inmiddels volstrekt misplaatst.

WK Brazilië was laatste kunstje generatie Van Persie-Robben-Huntelaar-Sneijder-VdV. En de nieuwe generatie is simpelweg nog niet klaar om de boel te trekken.

Ik heb ook geen vertrouwen in Blind. Wat mij betreft is hij medeschuldig en moet hij weg.
100% eens. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 4:04 pm

100% met zeux eens, Duke? :blush.gif: :blush.gif:
Duke schreef:
zeux schreef:Wat mij betreft is hij medeschuldig en moet hij weg.
100% eens. :biggthumpup.gif:
Danny Blind moet toch ook gewoon dood? Ik heb al 200 bumperstickers besteld met "Ik rem niet voor Danny Blind, in 2006 remde hij ook niet voor mij!" :666.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 13, 2015 4:18 pm

Mano schreef: Blind heeft gegokt. Als hij won tegen Turkije & IJsland was hij de held.
Trainers zijn geen helden.
YNWA

Plaats reactie