Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 9:51 am

KNVB klopt bij Wenger aan: 'Ze willen weten hoe hij er tegenaan kijkt'

Arsène Wenger is een van de voetbalmensen die de KNVB meer inzicht moet gaan geven op het gebied van het opleiden van voetballers. Volgens Maarten Wijffels, verslaggever van het Algemeen Dagblad, gaat een delegatie van de Nederlandse voetbalbond binnenkort een keer met de ervaren manager van Arsenal om de tafel zitten.

"Omdat ze van hem willen horen hoe hij er tegenaan kijkt", verzekerde Wijffels bij Natafelen met Kees van FOX Sports. "Ze willen echt weten wat hij van de opleidingen hier vindt. Hij heeft natuurlijk veel met Nederlanders gewerkt."

Volledige artikel: http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... naan-kijkt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 9:55 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Blind gaf nog aan dat het veel te vroeg voor hem was
Wat een lariekoek. Blind achtte zichzelf in 2001 al geschikt om Adriaanse op te volgen.
Inderdaad. Als iemand grootheidswaanzin heeft dan is het Danny Blind wel. Heb je de man weleens persoonlijk ontmoet? Of oud teamgenoten gesproken die niet van het kaliber Litmanen, Van der Sar of één van de Boertjes waren en tegen wie Blind om die reden (hun hoge plaats in de hiërarchie) altijd de vriendelijkheid zelve was....

....Echt praktisch geen enkele oud teamgenoot van Blind heeft een goed woord voor hem over. Hij is tegenover teamgenoten, vooral tegenover de jongere, altijd het omgekeerde van collegiaal geweest.

In 2001 achtte hij zich al geschikt als opvolger van Adriaanse, een aantal jaar terug vond hij zich ook al de gedroomde man om te komen in plaats van Van Marwijk. Nu hij op zijn bek is gegaan laat hij natuurlijk lekken naar de media dat het iets te vroeg kwam, want die krant schrijft dan weer op dat het niet Blind zijn eigen schuld was en steekt het mes in de rug van directieleden die hem hebben aangesteld......

......Welkom in het dagelijkse reilen en zeilen van 'Scholletje'.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 11:04 am

Lees dit eens. :1evil.gif:
Directeur Bert van Oostveen van de KNVB mist een winnaarsmentaliteit bij Nederlandse spelers.

Hij beschouwt dat als een groot probleem, zegt hij dinsdag in een interview met Metro.

''Veel jonge voetballers vinden geld belangrijker dan sportief succes. Daarom vertrekken ze veel te vroeg naar het buitenland, waar ze vaak op de bank of in de subtop belanden. Op die manier mislukken er veel te veel Nederlandse talenten in het buitenland."

"Met de juiste sportmentaliteit kun je beter nog een paar jaar in de eredivisie blijven om schalen en bekers te winnen, zodat je daarna wél kunt slagen in het buitenland'', aldus de directeur betaald voetbal van de KNVB.

Van Oostveen ziet het wel bij andere landen. ''Neem alleen al Chili. Als ik die spelers het veld op zie komen, denk ik gelijk: zo, die zou ik niet tegen willen komen. Zij stralen een echte winnaarsmentaliteit uit. Nederlandse sporters hebben dat nu eenmaal minder. Vroeger hadden we Jan Wouters, Mark van Bommel en Nigel de Jong, nu hebben we een gat in de selectie.''

Volkslied

De KNVB-directeur ergert zich eraan dat niet alle internationals het Wilhelmus uit volle borst meezingen.

"Ik zing mee omdat ik trots ben dat ik Nederland mag representeren en ik vind dat alle spelers dat ook zouden moeten doen. Ze hoeven niet à la Gianluigi Buffon als een operazanger op het veld te staan, maar het hoort er wel bij. Dat wordt bij de internationals ook onder de aandacht gebracht", stelt Van Oostveen.

"Ik weet dat de bondscoach er op hamert. Maar uiteindelijk beslist een speler natuurlijk zelf of hij meezingt met het volkslied of niet."

Turkije

Het Nederlands elftal moet dinsdagavond in de Amsterdam Arena winnen van Tsjechië en hopen dat Turkije voor eigen publiek verliest van IJsland om nog als derde te eindigen in de poule en daarmee kans te houden op kwalificatie voor het EK van 2016.

In dat geval neemt Oranje in november deel aan de play-offs, waarvoor zondagochtend wordt geloot.
nu.nl

Eerst de amateurclubs dat belachelijke en dure Masterplan door de strot duwen. En dan later, als de gevolgen daarvan merkbaar zijn, de schuld afschuiven op de spelers. Van de KNVB hoeven we niets te verwachten. Het zal van de clubs moeten komen.

Als die winnaarstypes zo zeldzaam zijn, waarom wordt Nigel de Jong dan niet geselecteerd?
Over hem werd vroeger ook gezegd dat hij een slechte mentaliteit had, trouwens. Niet dat er iets van klopte, maar goed, dat weet je.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 11:18 am

Yopi schreef:Lees dit eens. :1evil.gif:
.......Gelezen.
En je verwondert je gewoon oprecht om zoveel dommigheid in de tekst en uitleg en over zulk gepruts.

Yopi schreef:"Ik zing mee omdat ik trots ben dat ik Nederland mag representeren en ik vind dat alle spelers dat ook zouden moeten doen. Ze hoeven niet à la Gianluigi Buffon als een operazanger op het veld te staan, maar het hoort er wel bij. Dat wordt bij de internationals ook onder de aandacht gebracht", stelt Van Oostveen.
Bruno Martins Indi zingt toch altijd luid en uit volle borst mee? :smile-ajax.gif: Alleen kan ie helaas niet voetballen. :smallgrin.gif:
Yopi schreef:Vroeger hadden we Jan Wouters, Mark van Bommel en Nigel de Jong, nu hebben we een gat in de selectie.''
Tja sukkeltjes die werken voor de KNVB.... Nigel de Jong was en is er nog steeds. Toen door de bondscoach werd geroepen dat je die pas op het eindtoernooi nodig hebt vond ik dat al zo'n domme uitspraak. Zo zie je maar God straft onmiddellijk want juist omdat je hem elke keer gepasseerd hebt kom je nu net die paar puntjes tekort.

Yopi schreef:''Veel jonge voetballers vinden geld belangrijker dan sportief succes. Daarom vertrekken ze veel te vroeg naar het buitenland, waar ze vaak op de bank of in de subtop belanden. Op die manier mislukken er veel te veel Nederlandse talenten in het buitenland."
Tja, de laatste 4 bondscoaches riepen allen, op eentje na: "Spelers moeten zo snel mogelijk in een sterke competitie spelen, daar worden ze veel weerbaarder van."

Van Marwijk met name riep dat keer op keer en beide opvolgers van Van Gaal hebben ook altijd de mond vol van zo vroeg mogelijk in een sterker team gaan spelen met sterkere spelers. Alleen Van Gaal 'pimpte' als bondscoach als het ware de Eredivisie weer..... heeft letterlijk kassa's van 3 clubs harder laten rinkelen door juist de spelers van die clubs op te stellen.

En op het WK bleek het niveauverschil klein, ook De Vrij, Vlaar, Blind, Wijnaldum en Depay hielden tegen Argentinië stand. En dat terwijl ze, op Vlaar na, allemaal nog in Nederland speelden en tegen PEC, RKC en Heracles meerdere keren niet thuis gaven..... :rules.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di okt 13, 2015 11:23 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Rooie

Bericht door Rooie » di okt 13, 2015 11:20 am

Hier een iets ander stuk uit de Metro (via soccernews):
KNVB wil Nederlands voetbal veranderen met langverwacht rapport

13 Oktober 2015 12:04
16
De KNVB komt op korte termijn met het langverwachte rapport naar aanleiding van het voetbalsymposium dat eind 2014 werd georganiseerd. Dat rapport moet de rode draad worden in het verbeteren van de staat van het Nederlandse voetbal.

De opleiding in Nederland gold lang als de beste ter wereld, maar inmiddels zijn landen als Spanje, Duitsland, Frankrijk en België veel verder. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen denkt dat vooral de mentaliteit van de Nederlandse jeugd daar voor een groot deel mee te maken heeft. Dan zal dan ook terugkomen in het rapport. "Daarin zal mentaliteit een belangrijk onderdeel vormen", aldus Van Oostveen in gesprek met Metro.

"Ten eerste met welke mentaliteit we wedstrijden willen in gaan: sterven we in schoonheid of gaan we realistischer spelen en winnen? Ten tweede: wat voor mentaliteit heb je daarvoor nodig bij de spelers? Misschien pamperen we jeugdspelers wel te veel. Maar dat moeten de mensen uit het werkveld - denk aan technisch directeuren, trainers, et cetera - nu aangeven. In mei 2016 verwachten we het uiteindelijke rapport naar buiten te kunnen brengen", besluit de directeur van de KNVB.
Alle buzz-woorden komen voorbij. Mentaliteit, winnen, pamperen, realistisch. Ik ken nu al 1 club die dit rapport als wc-papier gaat gebruiken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 11:24 am

Benji schreef:Hier een iets ander stuk uit de Metro (via soccernews):
KNVB wil Nederlands voetbal veranderen met langverwacht rapport

Alle buzz-woorden komen voorbij. Mentaliteit, winnen, pamperen, realistisch. Ik ken nu al 1 club die dit rapport als wc-papier gaat gebruiken.
feyenoord? :smile-ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 11:24 am

Ik haat gelul over de jeugd van tegenwoordig. :1evil.gif:

Dan hadden ze geen beginnende trainer van 54 moeten aanstellen. Generatiekloof.

Het is van alle tijden. Trainers en bestuurders die hun eigen falen afschuiven op de spelers.

De Mos: 'Met Vanenburg en Rijkaard win je de oorlog niet.'

Beenhakker: 'Witschge, Roy, De Boertjes en Bergkamp behoren tot de patatgeneratie.'

Enzovoorts.

Het is gemakkelijk scoren, want het doet het goed bij de supporters. Die zijn diep in hun hart jaloers op voetballers die van hun hobby hun beroep hebben gemaakt en daarvoor nog dik betaald worden ook.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 13, 2015 11:25 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Blind gaf nog aan dat het veel te vroeg voor hem was
Wat een lariekoek. Blind achtte zichzelf in 2001 al geschikt om Adriaanse op te volgen.
Feit is dat Ajax bij hem is gaan smeken of hij alsjeblieft zijn trainerscarriere een verre van optimale start wilde geven en hij uiteindelijk met tegenzin ja heeft gezegd.
Maar het is des Le T's en dus duidelijk: LVG's inschatting van Blind was de juiste. Blind is competent. En dankzij Cruijff mist Oranje het EK.
Opletten, ik zeg niet dat Blind een goede trainer is en dat zijn benoeming voor 2016-2018 een verkeerde keuze was. Ik zeg dat hij nu twee keer een valse start heeft gehad als hoofdtrainer. Hij had gewoon bij Sparta of zo moeten beginnen en zich dan moeten bewijzen. Maar de mislukte kwalificatie moet aan Hiddink worden toegeschreven. Blind was niet bekwaam genoeg om het schip vlot te trekken, maar het is Hiddink die tegen die klippen op is gevaren. De mislukkingen van 2006 en 2008 waren de schuld van Kesler die zich maar wat graag achter Cruijff verschuilde voor de pers, die zich ook maar wat graag achter Cruijff verschuilde en maar wat graag het gepruts van Van Basten en zijn kaartvriendjes voor geniaal versleet.

Daar is toen echter geen einde gekomen aan het feit dat het Nederlands elftal is uitgeleverd aan een populariteitsverkiezing, en dat was evenmin het begin van dat probleem, slechts een voorlopig dieptepunt. Met Van Gaal greep de KNVB de macht over het Nederlands elftal terug, niet uit de handen van Cruijff maar uit de handen van de media. Cruijff is niet het probleem, Cruijffs invloed is een symptoom van het probleem dat bij de grote clubs net zo goed speelt als bij het Nederlands elftal. Je kunt geen topsportklimaat en beslissende populariteitsverkiezingen tegelijk hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 11:30 am

Le T. schreef:Opletten, ik zeg niet dat Blind een goede trainer is en dat zijn benoeming voor 2016-2018 een verkeerde keuze was. Ik zeg dat hij nu twee keer een valse start heeft gehad als hoofdtrainer. Hij had gewoon bij Sparta of zo moeten beginnen en zich dan moeten bewijzen.
Als een soort beginner bij Sparta werken heeft Blind gedaan hè.
Nadat hij bij Ajax als trainer gewipt werd was dat zijn vlucht, bij Sparta werd ook iemand ontslagen en hij kon toen snel een vrijgekomen plek innemen als technisch directeur. Vind jij dat Blind bij Sparta goed werk heeft geleverd?

Over een erg lange periode kunnen we dat niet beoordelen, want al vrij gauw was er bij Ajax een machtswisseling en kon Blind via een aantal vriendjes weer een lucratief baantje oppakken. The story of his life.

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 13, 2015 11:42 am

Die Oostveen zou je toch wat aan willen doen?! :666.gif:

Hij mist Nigel de Jong. Tja, vraag je bondscoach eens waar ie is. Die heeft 'm op het eindtoernooi evt. pas nodig. Welk eindtoernooi?! Precies!

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 13, 2015 11:43 am

Le T. schreef: Maar de mislukte kwalificatie moet aan Hiddink worden toegeschreven. Blind was niet bekwaam genoeg om het schip vlot te trekken, maar het is Hiddink die tegen die klippen op is gevaren.
Lul toch niet zo dom. IJsland thuis en Turkije. 3 of 4 punten hadden volstaan. Blind pakte er 0. We zullen nooit weten of Hiddink het beter had gedaan. Slechter i.i.g. niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 11:51 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar de mislukte kwalificatie moet aan Hiddink worden toegeschreven. Blind was niet bekwaam genoeg om het schip vlot te trekken, maar het is Hiddink die tegen die klippen op is gevaren.
Lul toch niet zo dom. IJsland thuis en Turkije. 3 of 4 punten hadden volstaan. Blind pakte er 0. We zullen nooit weten of Hiddink het beter had gedaan. Slechter i.i.g. niet.
Bovendien is het zo zinloos om één schuldige aan te wijzen. Bert van Oostveen prutst er op los qua beleid. Hiddink maakte domme keuzes bij zijn belabberde start, Blind gooit elke wedstrijd de opstelling om en maakt (hoe is het mogelijk?) zelfs nog meer fouten.

Deze dingen worden nu bij elkaar opgeteld en dan krijg je dus dit.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 13, 2015 12:00 pm

wimpey schreef:
Dat doet er niet toe. Als trainer A Ajax in degradatienood brengt en wordt vervangen door trainer B heeft die trainer te maken met zowel die ongebruikelijke situatie als de mentale toestand van de selectie die daar het gevolg van is. Dat kan alleen werken als er met trainer B een nieuwe start wordt gemaakt, en dan moet je dus niet de assistent hebben.
Cruijff schreef:
Le T. schreef:Opletten, ik zeg niet dat Blind een goede trainer is en dat zijn benoeming voor 2016-2018 een verkeerde keuze was. Ik zeg dat hij nu twee keer een valse start heeft gehad als hoofdtrainer. Hij had gewoon bij Sparta of zo moeten beginnen en zich dan moeten bewijzen.
Als een soort beginner bij Sparta werken heeft Blind gedaan hè.
Nadat hij bij Ajax als trainer gewipt werd was dat zijn vlucht, bij Sparta werd ook iemand ontslagen en hij kon toen snel een vrijgekomen plek innemen als technisch directeur. Vind jij dat Blind bij Sparta goed werk heeft geleverd?

Over een erg lange periode kunnen we dat niet beoordelen, want al vrij gauw was er bij Ajax een machtswisseling en kon Blind via een aantal vriendjes weer een lucratief baantje oppakken. The story of his life.
Ik ben niet van de nogal ondoordachte stroming waarin het vak van voetballer, het vak van trainer en het vak van TD op één hoop wordt gegooid vanwege een of ander klok/klepelverhaal over hersenhelften. Ik gaat hier om Blind als trainer. Zijn kwalificaties zijn al onvoldoende voor de functie van bondscoach en de manier waarop hij moest beginnen aan die baan kon nauwelijks ongelukkiger, dus dan is het vrij logisch dat hij heeft gefaald in het vlot trekken van het schip dat al op de klippen was gestuurd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 12:06 pm

Le T. schreef:Ik ben niet van de nogal ondoordachte stroming waarin het vak van voetballer, het vak van trainer en het vak van TD op één hoop wordt gegooid vanwege een of ander klok/klepelverhaal over hersenhelften. Ik gaat hier om Blind als trainer.
Dat weet ik dat jij er zo over denkt en daarom valt het mij juist van jou zo tegen dat je in deze discussie zo beperkt inzoomt op slechts één argument.

Martin van Geel wilde perse dat Blind vroeg begon als trainer, Blind vond zichzelf ook geknipt voor de baan vanaf de zomerstop. Binnen de rest van de Ajax geledingen waren veel twijfels over de capaciteiten van trainer Blind.

Blind faalt als hoofd jeugdopleidingen én als trainer in Amsterdam en hop, hij is technisch directeur bij Sparta. Neemt daar de benen voor een nieuw baantje bij Ajax, Martin van Geel wordt geliquideerd en hop, Blind gaat met Van Basten voor 35 miljoen shoppen.

Hop hop hop, Blind mag nog een keer technisch directeur spelen, het wordt geen succes maar gelukkig is er nog een baantje als assistent trainer van vriend Frank.

En een paar jaar later wordt hij zelfs de bondscoach. Blind acht zichzelf geschikt voor al deze functies en faalt elke keer in elke job.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di okt 13, 2015 12:18 pm

M.a.w.: Je bent Blind als je dat niet ziet. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 13, 2015 1:14 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:Ik ben niet van de nogal ondoordachte stroming waarin het vak van voetballer, het vak van trainer en het vak van TD op één hoop wordt gegooid vanwege een of ander klok/klepelverhaal over hersenhelften. Ik gaat hier om Blind als trainer.
Dat weet ik dat jij er zo over denkt en daarom valt het mij juist van jou zo tegen dat je in deze discussie zo beperkt inzoomt op slechts één argument.

Martin van Geel wilde perse dat Blind vroeg begon als trainer, Blind vond zichzelf ook geknipt voor de baan vanaf de zomerstop. Binnen de rest van de Ajax geledingen waren veel twijfels over de capaciteiten van trainer Blind.

Blind faalt als hoofd jeugdopleidingen én als trainer in Amsterdam en hop, hij is technisch directeur bij Sparta. Neemt daar de benen voor een nieuw baantje bij Ajax, Martin van Geel wordt geliquideerd en hop, Blind gaat met Van Basten voor 35 miljoen shoppen.

Hop hop hop, Blind mag nog een keer technisch directeur spelen, het wordt geen succes maar gelukkig is er nog een baantje als assistent trainer van vriend Frank.

En een paar jaar later wordt hij zelfs de bondscoach. Blind acht zichzelf geschikt voor al deze functies en faalt elke keer in elke job.
Ik ben altijd tegen het benoemen van trainers op basis van hun verleden als speler. Ik ben ook geen voorstander van Van Gaal als TD of AD, het ene vak is het andere niet en vakbekwaamheid moet voorop staan in een topsportklimaat, niet populariteit bij de persmuskieten of invloedrijke opiniemakers. De reden dat hij bij Ajax moest vertrekken was dan ook niet zijn gebrek aan vakbekwaamheid, maar het hebben van de verkeerde vrienden, ongeacht of hij onbekwaam was. Ik heb zijn carriere als TD niet nauwlettend gevolgd, ik heb bewondering voor het feit dat hij na lang leuren en geholpen door een blessure Huntelaar voor 30 miljoen aan Real wist te slijten, dat moet toch een van de grootste TD-prestaties ooit zijn, maar zegt verder niet zoveel over de rest van zijn werk.

Het is alleen Hiddink die de situatie heeft gecreeerd dat Blind nog maar moest zien te redden wat er te redden viel, terwijl hij daar sowieso niet de juiste man voor was. Het is natuurlijk zijn eigen schuld dat hij zichzelf in dat soort situaties manouvreert maar dat is voor mijn geen reden om hem als kop van jut te behandelen. De mensen die dat wel doen hebben daar doorgaans dan ook een andere reden voor.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 1:16 pm

Cruijff schreef: Voor het eerst doen er 24 landen aan een EK mee, bijna de helft van alle dwergstaatjes die mee ballen in kwalificatie poules mogen een team naar Frankrijk gaan sturen en dan staat Nederland in die poule van ze roemloos 4e.

Dan hebben de coaches het echt vakkundig verneukt, zowel Hiddink als Blind.

Nederland was fokking respectievelijk 2e en 3e op de laatste twee WK's, dat was een stuk boven onze stand, we hebben geen geweldig materiaal maar het team is echt niet opeens 25 keer zo slecht ofzo. Nauwelijks 1 puntje halen uit onderlinge duels tegen Turkije, IJsland en Tsjechië is gewoon echt een wanprestatie pur sang.

Mano schreef:Blind zag zijn kans schoon (zag het schaakzetje van Hiddink niet) en heeft (voor de zoveelste x) op het verkeerde paard gegokt.

Ik zeg: laat blind zitten, beetje gerespecteerde coach brand zijn vingers niet aan deze gasten.
ff jaartje laten rijpen... dan pas inspringen
Nee Mano, Blind heeft sinds 1999 16 jaar lang in de voetbalwereld juist altijd op het goede paard gegokt, daardoor heeft hij telkens kunnen overleven in diverse baantjes, niet op basis van kwaliteiten want elke job die hij na 1999 heeft aangepakt liep uit op een gigantisch drama.

Ajax voetbal onder trainer Danny Blind, ik heb het nooit in mijn leven slechter gezien.

Dus Blind zeker niet laten zitten en een jaartje laten rijpen als bondscoach, hem aanstellen was gewoonweg een fout. Zoals de KNVB veel vaker fouten maakt.
Nederland is altijd bijzonder geweest in het voetbal. De grondlegger van totaal voetbal. En nu elk land naar frankrijk mag, zeg Nederland: Als iedereen er heen kan, hoeven wij niet....
Volgens mij is dat de boodschap van deze kwalificatie :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
Dus Blind zeker niet laten zitten en een jaartje laten rijpen als bondscoach, hem aanstellen was gewoonweg een fout. Zoals de KNVB veel vaker fouten maakt.
wat ik meer bedoelde was; Als nieuwe coach valt er geen eer te behalen aan deze spelers. Dus laat blind zitten tot het Ned. Elftal echt in diepste dal is, dan pas instappen/ingrijpen.

eerder valt er geen eer te behalen.
Blind heeft weer een slechte keus gemaakt en laat hem dan maar verzuipen...Hij ziet het niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 1:18 pm

Le T. schreef:Ik heb zijn carriere als TD niet nauwlettend gevolgd, ik heb bewondering voor het feit dat hij na lang leuren en geholpen door een blessure Huntelaar voor 30 miljoen aan Real wist te slijten, dat moet toch een van de grootste TD-prestaties ooit zijn, maar zegt verder niet zoveel over de rest van zijn werk.
Mwa dat vind ik ook weer echt heel erg losjes inzoomen op één klein aspectje :smile-ajax.gif: en dan zullen we er verder ook maar niet bij stil staan of jij héééél misschien een hekel aan Huntelaar hebt. :smallgrin.gif:

Huntelaar voor 27,5 miljoen verkopen aan Real Madrid is niet knapper of minder knap dan Martins Indi verpatsen aan FC Porto. Het gaat voornamelijk ook om mazzel hebben met het feit dat qua transfers de voetbalmarkt een aantal jaren terug volstrekt op hol is geslagen.

Om een bruggetje te maken naar Bruno Martins Indi en de wanprestaties van het Nederlands elftal. Hoe mooi is de overgang om vanuit de Zwarte Pieten discussie hier uit te komen bij de wedstrijd van Nederland tegen IJsland. :drecul.gif: :ajaxsmiley.gif: :biggrin.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=ewZYoTyoy4o

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 1:33 pm

Tja, Huntelaar... Hij kostte een paar centen en als ik het me goed herinner hadden KJH en Heerenveen recht op een percentage, dus zoveel winst maakte Ajax niet eens op hem. Bovendien was al veel geld uitgegeven aan een vervanger: Cvitanich. Aan transferinkomsten heb je niets als je het geld vervolgens over de balk smijt.
(Overigens was de transfer van KJH naar Madrid geregeld door Lemic. )

Ter vergelijking: Martin van Geel verkocht Sneijder voor ongeveer evenveel en kocht van de opbrengst Suarez. Dat was een iets betere deal.

Danny Blind was medeverantwoordelijk voor de puinhoop van MVB. Meer dan dertig miljoen geïnvesteerd in miskopen. :aai.gif: :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Yopi op di okt 13, 2015 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 1:39 pm

Wat mij wel opvalt is dat Blind vele malen meer gefileerd wordt dan Hiddink. (scholletjes fileer je...)

Hiddink de grondlegger van dit debacle, ontspringt de dans.

Blind heeft gegokt. Als hij won tegen Turkije & IJsland was hij de held. (En daar had Hiddink dan ook wel een aandeel in verzonnen) en als hij verliest, is hij de schlemiel en krijgt 16mio Nederlanders over zich heen.
Geen slimme gok, dus op de blaren zitten vriend!

maar, Hiddink heeft er echt een puinbak van gemaakt. Dacht even vanaf de golfbaan kwalificatie te halen.
Had zich vergaloppeerd in het systeem van Van Gaal, legde zijn oor te luister en begon 'de Hollandse school' te prediken. Helaas is die al een tijdje niet meer aanwezig. Had ie kunnen weten als ie niet op de golfbaan stond.
Generatiekloof tussen die seniele ouwe vent en de spelers... hij dacht dat spelers een half woord nodig hadden maar deze spelers doen dan ook alleen de helft. "had u niet gezegd"

Het hele halfbakken gedoe, begon bij halfbakken beginnen van Hiddink.
En Blind is gewoon een eikel dat hij het stokje overnam. Maar zijn keuzes zijn (na voetbal carrière) altijd al slecht geweest.
Laatst gewijzigd door Mano op di okt 13, 2015 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 13, 2015 1:43 pm

Mano schreef:Wat mij wel opvalt is dat Blind vele malen meer gefileerd wordt dan Hiddink.

Hiddink de grondlegger van dit debacle, ontspringt de dans.

maar, Hiddink heeft er echt een puinbak van gemaakt. Dacht even vanaf de golfbaan kwalificatie te halen.
Had zich vergaloppeerd in het systeem van Van Gaal, legde zijn oor te luister en begon 'de Hollandse school' te prediken. Helaas is die al een tijdje niet meer aanwezig. Had ie kunnen weten als ie niet op de golfbaan stond.
Generatiekloof tussen die seniele ouwe vent en de spelers... hij dacht dat spelers een half woord nodig hadden maar deze spelers doen dan ook alleen de helft. "had u niet gezegd"
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 13, 2015 1:49 pm

Blind was er gewoon bij, hoor. Hiddink deed het niet alleen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 1:54 pm

Mano schreef:Het hele halfbakken gedoe, begon bij halfbakken beginnen van Hiddink.
En Blind is gewoon een eikel dat hij het stokje overnam. Maar zijn keuzes zijn (na voetbal carrière) altijd al slecht geweest.
Ja maar dan is Blind toch een enorme eikel dat hij die keuze maakt?
Hij is niet een slachtoffer, maar een enorme mazzelaar dat hij ondanks dat hij werkelijk bij elk project dat hij op heeft gepakt verwoesting aanricht, telkens via een vriendje weer een erg mooi baantje toegeschoven kreeg.

Blind is niet een pechvogel die geflikt is door Hiddink, hij is een ontzettend ongeschikte figuur die zichzelf vooral enorm overschat. Pilonnen neerzetten voor Van Gaal lukt hem nog wel, want Van Gaal domineert en draagt in zowel de kwalificatie als op het toernooi het hele team, maar als assistent van Hiddink is Blind qua competentie volstrekt ongeschikt en als zijn opvolger nog veel minder.

Dat kan toch elke blinde zien, op misschien 1 iemand na?

Grappig dat Blind door velen nog in bescherming wordt genomen na al zijn mislukkingen en vooral al zijn vuile spelletjes tussen 1999 en 2015.
Echt: veel grotere iconen zoals Johan Cruijff en Marco van Basten zijn door het halve land voor veel minder al 10 keer zo hard afgefakkeld als Danny Blind.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 13, 2015 1:56 pm

Yopi schreef:Blind was er gewoon bij, hoor. Hiddink deed het niet alleen.
Jep.

Mijn bovenste post kun je ook overslaan :hypocrite.gif: en samenvatten tot bovenstaande zin. :hypocrite.gif:

:biggthumpup.gif:

Mano

Bericht door Mano » di okt 13, 2015 1:58 pm

Yopi schreef:Blind was er gewoon bij, hoor. Hiddink deed het niet alleen.
Ben je nu weer de hoogste baas aan het vrijpleiten? :biggrin.gif:

tuurlijk was hij erbij, maar Hiddink zal toch niet naar Blind hebben geluisterd?
Blind was ook op WK, daar hoor ik niks over.

Plaats reactie