Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 10:45 am

InnerHarbour schreef: BTW inderdaad Raymon ik denk ook dat Blind gewoon blijft.
Maar dat kan toch niet?! :confused.gif:

Jij bent directeur van een bedrijf. Halverwege het boekjaar stel je vast dat het niet lekker loopt, maar je manager kan z'n targets nog halen. Toch pleur je hem eruit. De nieuwe manager zegt dat ie met 80% zekerheid z'n top targets nog gaat halen. Na 4 dagen in functie te zijn geweest, is enkel het minimale target nog haalbaar. Even later blijkt dat 'm dat ook niet gaat worden.

Dan zit er nog maar een ding op: jij eruit (want je ingreep deugde van geen kanten) en die nieuwe manager eruit (heeft gefaald en daarmee kan je je opvolger niet opzadelen).

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 12, 2015 10:48 am

Yopi schreef:
InnerHarbour schreef: Ik zou het nog maar eens nakijken hoe het zat in die tijd. De enige reden dat het Avocaat werd lag gewoon aan Cruijff.
De waarheid ligt in het midden, denk ik. Cruijff heeft er ooit over gezegd dat hij in 1994 flexibeler had moeten zijn. Maar ook dat er binnen de KNVB nogal wat verzet was tegen zijn komst. Als je iemand echt wilt hebben pak je gewoon het vliegtuig. Maar goed, dit is wel heel erg OT. :blush.gif:
Hou nou toch op joh, Staatsen is zowat op zijn bloten knieën naar Barcelona gegaan om Cruijff over te halen maar het was nooit goed genoeg voor hem. Maar goed een kritischere nooit over Johan Cruijff dan het bovenstaande zullen we nooit uit jou krijgen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 12, 2015 10:52 am

wimpey schreef:

Jij bent directeur van een bedrijf. Halverwege het boekjaar stel je vast dat het niet lekker loopt, maar je manager kan z'n targets nog halen. Toch pleur je hem eruit. De nieuwe manager zegt dat ie met 80% zekerheid z'n top targets nog gaat halen. Na 4 dagen in functie te zijn geweest, is enkel het minimale target nog haalbaar. Even later blijkt dat 'm dat ook niet gaat worden.

Dan zit er nog maar een ding op: jij eruit (want je ingreep deugde van geen kanten) en die nieuwe manager eruit (heeft gefaald en daarmee kan je je opvolger niet opzadelen).
Tja als van Oostveen blijft blijft Blind ook. Van Oostveen kan Blind niet ontslaan zonder zelf ook op te stappen en dat gaat niet gebeuren voel ik aan mijn water. Hoe lang heeft de voetbalwereld niet geroepen dat Blatter weg moest en hoe lang is die niet blijven zitten, voetbalbestuurders geven niet graag hun baantje met al die benefits op. :smile-ajax.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 12, 2015 11:07 am

wimpey schreef:

Uiteraard. Dit is topsport. Falen moet consequenties hebben. Een beetje kerel stapt zelf op. Al is het maar om de spelers iets duidelijk te maken.

Blind was overal bij.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 12, 2015 11:11 am

Dus selecteren we sommige spelers ook maar niet meer?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 11:14 am

Lionel schreef:Dus selecteren we sommige spelers ook maar niet meer?
Het is geen theekransje toch? Alhoewel de aanstelling van Blind er al op duidde dat presteren niet het belangrijkste is...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 11:23 am

InnerHarbour schreef:
Yopi schreef:De waarheid ligt in het midden, denk ik. Cruijff heeft er ooit over gezegd dat hij in 1994 flexibeler had moeten zijn. Maar ook dat er binnen de KNVB nogal wat verzet was tegen zijn komst. Als je iemand echt wilt hebben pak je gewoon het vliegtuig. Maar goed, dit is wel heel erg OT. :blush.gif:
Hou nou toch op joh, Staatsen is zowat op zijn bloten knieën naar Barcelona gegaan om Cruijff over te halen maar het was nooit goed genoeg voor hem. Maar goed een kritischere nooit over Johan Cruijff dan het bovenstaande zullen we nooit uit jou krijgen.
Uit het toetsenbord van Yopi zul je nooit een negatieve letter of Johan tevoorschijn zien komen, van mij kun je, als je ze wilt hebben, (kritische) kanttekeningen over de persoon Johan Cruijff krijgen.
Als Johan uit zijn nek kletst dan zal ik gewoon zeggen dat hij uit zijn nek lult, of als hij zijn geld op een stompzinnige manier investeert dan zal ik zeggen dat hij idiote flaters maakt in het zakenleven.

Maar kom op, diverse mensen binnen en rondom de KNVB hebben Johan Cruijff gewoon genaaid. Zowel in 1990 als in 1994.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 11:23 am

InnerHarbour schreef: Ik zou het nog maar eens nakijken hoe het zat in die tijd. De enige reden dat het Avocaat werd lag gewoon aan Cruijff.
In de biografie van Rinus Michels staat beschreven op welke manier Michels de 1e keer Cruijff op een erg Slinkse manier passeerde en Leo Beenhakker er in 1990 doorheen duwde. In 1994 had Michels ook weer een belangrijke rol om Advocaat die baan te geven, wat geen enorm slechte keuze was (maar ook geen waanzinnig goede) en zeker ook de 1e voorkeur van wie in de voetbalwereld dan ook.

Dus de biograaf van Rinus Michels zuigt dingen uit zijn duim en de biograaf van Michels die liegt?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 12, 2015 11:38 am

Cruijff schreef:Maar kom op, diverse mensen binnen en rondom de KNVB hebben Johan Cruijff gewoon genaaid. Zowel in 1990 als in 1994.
Ik heb het van het begin af aan niet over 1990 maar over 1994 gehad even voor de duidelijkheid.

Hierbij een stukje uit het interview met Jos Staatsen uit die tijd (Trouw: JOOP BOUMA; ADRI VERMAAT − 08/01/94)
U trekt goed en wel de kar en dan is daar de affaire-Cruijff. In Barcelona praat u urenlang met hem over Oranje. Niets lijkt zijn komst in de weg te staan, totdat in Las Vegas het uur U verstrijkt en Cruijff niets van zich laat horen. Dag Cruijff, zegt u. Spijt van?

“Nee, ik heb na die beslissing wel lang nagedacht of ik het wel goed heb gedaan. Maar toen ik Cruijff onlangs in het tv-programma van Barend en Van Dorp hoorde zeggen dat hij in de week voor 19 december 'geen tijd' had mij te bellen, wist ik dat ik gelijk had. Het hoofdstuk Cruijff is gesloten, voorgoed. Het resultaat zoals dat er nu ligt, was onvermijdelijk. Als bestuur hadden we gekozen voor een heel persoonlijke benadering van Cruijff. Dat ging aanvankelijk prima. In Barcelona had ik een buitengewoon plezierig gesprek met hem. Maar zijn adviseurs sloegen telkens een heel andere toon aan.”

Cruijff vond het onzin dat de KNVB vasthield aan de 'deadline' van 19 december.

“Ik heb het woord 'deadline' nooit gebruikt. Het was afspraak voor de WK-loting in Las Vegas tot finale overeenstemming te komen. Zowel Cruijff als ik zag de zin daarvan in. Er moest antwoord komen op de vraag: 'Wie wordt de bondscoach?' Ik vind de gang van zaken rot, ook voor Cruijff. Ja, ik heb nog steeds de neiging hem in bescherming te nemen. Persoonlijk mag ik hem, de fout zat ook niet bij hem. Die moet bij z'n adviseurs worden gezocht.”

Heeft het bestuur niet te snel beslist over Cruijff. Was er echt niet een gaatje om toch tot een akkoord te komen?

“Nee, we hebben zelfs meer gedaan dan alleen ons best. Vijf keer hebben we, op telkens verschillende toon, geprobeerd contact met hem te krijgen. We hebben een laatste noodkreet gestuurd: 'Johan, als je wilt dat het anders afloopt, laat dan iets van je horen.' Hij heeft niet gereageerd. Als hij nu zegt dat hij 'geen tijd' had, denk ik: 'Johan, je hebt ons, de mensen, het bestuur, niet serieus genomen.' Ik heb vanuit Las Vegas, aan de fax waarin hem het besluit werd meegedeeld dat we van hem afzagen, een persoonlijke noot toegevoegd. Maar ook daarop heb ik geen reactie gekregen.”
Staatsen is nog lief voor Cruijff en geeft min of meer zijn adviseurs de schuld maar die vlieger gaat bij mij niet op, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je daden en Cruijff heeft toen gewoon een dikke middelvinger naar Oranje gemaakt.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 12, 2015 11:42 am

Van Marwijk had tijdens het EK van Persie en Appelvlaai een grote schop moeten geven en Blind Depay nu, "je komt weer in aanmerking als ik dat filmsterrengedrag van je niet meer zie".
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 12, 2015 12:17 pm

wimpey schreef:
Het is geen theekransje toch? Alhoewel de aanstelling van Blind er al op duidde dat presteren niet het belangrijkste is...

Reden genoeg om de bezem van stal te halen.

Ze (spelers + staf) moeten zich doodschamen. In plaats daarvan waren ze zaterdag hartstikke tevreden over zichzelf. Ze liepen nog net niet de polonaise. :1evil.gif:

De lat moet omhoog. Zo komen we nooit ergens.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 12, 2015 12:22 pm

Wanneer Blind van Tsjechië wint, zal hij wel kunnen blijven zitten.
Wordt het gelijk, dan zou het al spannend moeten worden, want verspeelt hij ook theoretische kans op kwalificatie.
Bij verlies zou het een nobrainer moeten zijn(maar zie ik het de knvb nog niet doen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 12:28 pm

zeux schreef:Wanneer Blind van Tsjechië wint, zal hij wel kunnen blijven zitten.
Wordt het gelijk, dan zou het al spannend moeten worden, want verspeelt hij ook theoretische kans op kwalificatie.
Bij verlies zou het een nobrainer moeten zijn(maar zie ik het de knvb nog niet doen).
Mwa bij verlies gaan ze wel afscheid van hem nemen, denk ik. De KNVB is een enorme partij opportunistisch en voert gewoon totaal geen beleid en ondertussen doen ze heel hypocriet alsof ze niet opportunistisch zijn.

Als Blind van Tsjechië verliest vliegt hij er uit, maar niet meteen de volgende dag. Je moet dan een aantal weken of een maand of wat wachten tot opeens een bericht naar buiten wordt gebracht dat 'men in onderling overleg uit elkaar gaat'. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 12:39 pm

InnerHarbour schreef:Ik heb het van het begin af aan niet over 1990 maar over 1994 gehad even voor de duidelijkheid.

Hierbij een stukje uit het interview met Jos Staatsen uit die tijd (Trouw: JOOP BOUMA; ADRI VERMAAT − 08/01/94)
Helder dat je het over 1994 hebt, je hebt ook goed je research gedaan zie ik.
Maar Jos Staatsen is dus 100% de betrouwbare bron? :biggrin.gif: De man heeft tientallen jaren standgehouden in de wereld van bestuurders, een omgeving waar mensen vele honderden, enkele duizenden uren lobby-en, op elkaars baantjes jagen. Mensen zoals de bestuurders van de KNVB zijn stuk voor stuk figuren die niet bepaald in hun eerste leugentje zijn gestikt.

Ik kan je, omdat ik het complete verhaal ken, precies vertellen wat uit het stukje waar is en wat er niet waar is. De dingen die jij hier quote en die Trouw in dit interview met Joop Bouma zegt (uit januari 1994?? Ik heb het originele stuk zelf ook liggen, Staatsen gaf dit interview een paar weken na de WK loting) zijn overigens grotendeels waar.

InnerHarbour schreef:Staatsen is nog lief voor Cruijff en geeft min of meer zijn adviseurs de schuld maar die vlieger gaat bij mij niet op, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je daden en Cruijff heeft toen gewoon een dikke middelvinger naar Oranje gemaakt.
Nee, het was geen dikke middelvinger naar Oranje. Ik begrijp overigens wel dat jij en veel anderen dat zo zien.

Het waren toen totaal andere tijden dan nu, de adviseurs van Cruijff waren lastige gasten maar de sponsoren van bijvoorbeeld de KNVB maakten er ook een enorm ingewikkeld spel van.

Het Nederlands Elftal speelde de toernooien van 1992 en 1994 nog met een logootje van het merk Lotto op het shirt, kun je je dat voorstellen dat de beste voetballers van we wereld als Van Basten, Gullit en Koeman, veelvoudige sportmiljonairs zo'n campingmerkje als hoofdsponsor van hun team hebben en daar tig verplichtingen aan hebben?

Nike had in de eerste 4 jaren van de jaren '90 het doel de voetbalmarkt te bestormen, men wilde groot gaan uitpakken met Cruijff die door zijn voetbaljaren in de VS al redelijk bekend was en dan als de gedroomde bondscoach van één van de betere ploegen het grote uithangbord tijdens het toernooi van 1994.

Lotto wilde dat pertinent niet, ook bij Barcelona deed men moeilijk, want daar had men nog geen Nike maar Kappa. Cruijff en zijn adviseurs hadden er op dat vlak gewoon uit moeten komen met de KNVB, gewoon een pure contractbreuk met KNVB sponsor Lotto moeten forceren. Dat had wat knaken gekost, dat had Johan gewoon zelf ff op de tafel moeten leggen naar mijn mening, Nike zou dat wel hebben gecompenseerd met een miljoentje.

Maarja het was dus lastig omdat de sponsoren van de KNVB en de Barcelona een gevecht met Nike wilden voeren en Cruijff zelf ook nog allerlei lijntjes met Puma had en met zijn eigen schoenenmerk.

Op 19 december 1993 heeft Cruijff inderdaad geen telefoontje met Las Vegas, met Jos Staatsen, met de KNVB gepleegd. In die tijd kon je nog niet met sms of Whatsapp berichtjes 24/7 iedereen zomaar telefonisch bereiken. Je kunt dan gaan beweren dat Cruijff om die reden heel erg asociaal of onbeleefd was, maar hij had gewoonweg verplichtingen met Barcelona aan de andere kant van de oceanen, was daarom niet eens thuis.
Dat hij als coach met een contract bij Barcelona überhaupt toestemming heeft gekregen om ook 't nationale team te gaan coachen was eigenlijk al erg bijzonder, daarvoor heeft Johan echt zitten lullen als brugman.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma okt 12, 2015 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 12:40 pm

zeux schreef:Wanneer Blind van Tsjechië wint, zal hij wel kunnen blijven zitten.
Blind liet er nog snel een aantal debuteren. Onder het mom van: ja, Hiddink heeft het EK niet gehaald, maar Blind is al met het bouwen van een nieuw elftal begonnen. En Blind is natuurlijk dé man om dat proces in goede banen te leiden. :hypocrite.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma okt 12, 2015 12:59 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Ik heb het van het begin af aan niet over 1990 maar over 1994 gehad even voor de duidelijkheid.

Helder dat je het over 1994 hebt, je hebt ook goed je research gedaan zie ik.
Maar Jos Staatsen is dus 100% de betrouwbare bron? :biggrin.gif: De man heeft tientallen jaren standgehouden in de wereld van bestuurders, een omgeving waar mensen vele honderden, enkele duizenden uren lobby-en, op elkaars baantjes jagen. Mensen zoals de bestuurders van de KNVB zijn stuk voor stuk figuren die niet bepaald in hun eerste leugentje zijn gestikt.

Ik kan je, omdat ik het complete verhaal ken, precies vertellen wat uit het stukje waar is en wat er niet waar is. De dingen die jij hier quote en die Trouw in dit interview met Joop Bouma zegt (uit januari 1994?? Ik heb het originele stuk zelf ook liggen, Staatsen gaf dit interview een paar weken na de WK loting) zijn overigens grotendeels waar.

InnerHarbour schreef:Staatsen is nog lief voor Cruijff en geeft min of meer zijn adviseurs de schuld maar die vlieger gaat bij mij niet op, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je daden en Cruijff heeft toen gewoon een dikke middelvinger naar Oranje gemaakt.
Nee, het was geen dikke middelvinger naar Oranje. Ik begrijp overigens wel dat jij en veel anderen dat zo zien.

Het waren toen totaal andere tijden dan nu, de adviseurs van Cruijff waren lastige gasten maar de sponsoren van bijvoorbeeld de KNVB maakten er ook een enorm ingewikkeld spel van.

Het Nederlands Elftal speelde de toernooien van 1992 en 1994 nog met een logootje van het merk Lotto op het shirt, kun je je dat voorstellen dat de beste voetballers van we wereld als Van Basten, Gullit en Koeman, veelvoudige sportmiljonairs zo'n campingmerkje als hoofdsponsor van hun team hebben en daar tig verplichtingen aan hebben?

Nike had in de eerste 4 jaren van de jaren '90 het doel de voetbalmarkt te bestormen, men wilde groot gaan uitpakken met Cruijff die door zijn voetbaljaren in de VS al redelijk bekend was en dan als de gedroomde bondscoach van één van de betere ploegen het grote uithangbord tijdens het toernooi van 1994.

Lotto wilde dat pertinent niet, ook bij Barcelona deed men moeilijk, want daar had men nog geen Nike maar Kappa. Cruijff en zijn adviseurs hadden er op dat vlak gewoon uit moeten komen met de KNVB, gewoon een pure contractbreuk met KNVB sponsor Lotto moeten forceren. Dat had wat knaken gekost, dat had Johan gewoon zelf ff op de tafel moeten leggen naar mijn mening, Nike zou dat wel hebben gecompenseerd met een miljoentje.

Maarja het was dus lastig omdat de sponsoren van de KNVB en de Barcelona een gevecht met Nike wilden voeren en Cruijff zelf ook nog allerlei lijntjes met Puma had en met zijn eigen schoenenmerk.

Op 19 december 1993 heeft Cruijff inderdaad geen telefoontje met Las Vegas, met Jos Staatsen, met de KNVB gepleegd. In die tijd kon je nog niet met sms of Whatsapp berichtjes 24/7 iedereen zomaar telefonisch bereiken. Je kunt dan gaan beweren dat Cruijff om die reden heel erg asociaal of onbeleefd was, maar hij had gewoonweg verplichtingen met Barcelona aan de andere kant van de oceanen, was daarom niet eens thuis.
Dat hij als coach met een contract bij Barcelona überhaupt toestemming heeft gekregen om ook 't nationale team te gaan coachen was eigenlijk al erg bijzonder, daarvoor heeft Johan echt zitten lullen als brugman.

wat krijgt JC weer een bescherming :excited.gif:
Hele merken verhaal = geld verhaal.
Tuurlijk ga je als Lotto niet ff aan de kant omdat JC met Nike aankomt wandelen, je hebt een meerjarig contract.
(eisenpakket zo neer leggen dat het onhaalbaar wordt, vaker gezien...)

en niet bereikbaar zijn, je weet wanneer de loting is. :excited.gif:
als hij had gewild, had hij contact gehad. het waren niet de middeleeuwen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma okt 12, 2015 1:17 pm

wimpey schreef:
Blind liet er nog snel een aantal debuteren. Onder het mom van: ja, Hiddink heeft het EK niet gehaald, maar Blind is al met het bouwen van een nieuw elftal begonnen. En Blind is natuurlijk dé man om dat proces in goede banen te leiden. :hypocrite.gif:
Heeft ie goed gezien, boer Guus. Laat ik de laatste (cruciale) potjes maar door een ander verneuken, dan ligt dit debacle bij hem en niet bij mij.

Onze sluwe Hiddink heeft ala Kapitein Concordia netjes op tijd het schip verlaten. Hij zag allang dat er geen eer te behalen viel met dit soepzooitje.
Blind zag zijn kans schoon (zag het schaakzetje van Hiddink niet) en heeft (voor de zoveelste x) op het verkeerde paard gegokt.
Hoe gaat dit de geschiedenis in? Blind haalt EK niet. (dat is de headline, ergens onderaan staat Hiddink pas)
maar de fundering van deze flater komt wel uit Guus zijn kut- koker.

Deze hele kwalificatie maakt de prestatie van LvG des te knapper. Hj heeft met ongeveer dezelfde bende een prima prestatie geleverd. Daar was lelijk voetbal voor nodig maar dat is op een toernooi ondergeschikt.

Ik zeg: laat blind zitten, beetje gerespecteerde coach brand zijn vingers niet aan deze gasten.
ff jaartje laten rijpen... dan pas inspringen (op de Ome Hiddink manier) en er met de eer vandoor...
dan heb je weer een headline: Frank de Boer haalt WK
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 1:19 pm

Cruijff schreef:wat krijgt JC weer een bescherming :excited.gif:
Hele merken verhaal = geld verhaal.
Tuurlijk ga je als Lotto niet ff aan de kant omdat JC met Nike aankomt wandelen, je hebt een meerjarig contract.
(eisenpakket zo neer leggen dat het onhaalbaar wordt, vaker gezien...)
Haha ja dat heb je erg makkelijk gezegd 'tuurlijk gaat Lotto niet aan de kant'. :biggrin.gif:
Jij denkt er veel te makkelijk over Mano en je kent de ins and outs niet. Cruijff ging sowieso niet met een jas met een Lotto erop coachen, dat mocht hij niet van Barcelona want die hadden zelf al een sponsor en die heette niet Lotto en van de KNVB mocht hij niet in een outfit van de sponsor van Barcelona gaan staan coachen.

De KNVB en de partijen die er bij hen geld in staken, die zijn degenen geweest die de voorwaarden zo ingewikkeld hebben gemaakt en een oplossing zelfs onmogelijk. En vooral de persoonlijke rancune van Michels die Cruijff zowel in 1990 als 1994 ten koste van alles niet in zijn voetstappen duldde.

Op financieel vlak kwam men er niet uit, dat is vrij triest want 21 jaar geleden waren de bedragen vergeleken met 2015 relatief peanuts. Nike had dat zelf met gemak op kunnen lossen, Cruijff zelf ook maar Nike had zo de regels kunnen gaan bepalen en met gemak 1 of 2 sponsoren kunnen passeren met een zakje geld erbij, want Nike maakte ook toen de dienst al uit op de Amerikaanse sport markt.

Cruijff schreef:en niet bereikbaar zijn, je weet wanneer de loting is. :excited.gif:
als hij had gewild, had hij contact gehad. het waren niet de middeleeuwen.
Cruijff heeft gewoon op 16 en op 17 december telefonisch contact met de KNVB gehad hoor. Dat verwijt wij zaten op 19 december in Las Vegas en Johan was er niet slaat nergens op. Lijkt erg veel op Steven ten Have & co die hem een dringende e-mail stuurde dat hij binnen anderhalf uur moest reageren mbt het aanstellen van directeur Van Gaal terwijl ze wisten dat Johan net op exact dat moment in een vliegtuig boven Amsterdam hing op weg naar huis in Barcelona.

Is gewoon super naïef gelul van de KNVB door te zeggen 'hee Johan Cruijff is niet in Las Vegas en neemt ook de telefoon niet op in Barcelona' terwijl het gewoon openbare informatie was dat Barcelona selectie en hun trainers die dag in december 1993 verbleven in Zaragoza.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 1:32 pm

Mano schreef:Heeft ie goed gezien, boer Guus. Laat ik de laatste (cruciale) potjes maar door een ander verneuken, dan ligt dit debacle bij hem en niet bij mij.

Onze sluwe Hiddink heeft ala Kapitein Concordia netjes op tijd het schip verlaten. Hij zag allang dat er geen eer te behalen viel met dit soepzooitje.

Deze hele kwalificatie maakt de prestatie van LvG des te knapper. Hj heeft met ongeveer dezelfde bende een prima prestatie geleverd.
De prestatie van LvG was knap, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Maar deze kwalificatie cyclus is een puinzooi van een Babylonisch kaliber hoor, kom op man.

Voor het eerst doen er 24 landen aan een EK mee, bijna de helft van alle dwergstaatjes die mee ballen in kwalificatie poules mogen een team naar Frankrijk gaan sturen en dan staat Nederland in die poule van ze roemloos 4e.

Dan hebben de coaches het echt vakkundig verneukt, zowel Hiddink als Blind.

Nederland was fokking respectievelijk 2e en 3e op de laatste twee WK's, dat was een stuk boven onze stand, we hebben geen geweldig materiaal maar het team is echt niet opeens 25 keer zo slecht ofzo. Nauwelijks 1 puntje halen uit onderlinge duels tegen Turkije, IJsland en Tsjechië is gewoon echt een wanprestatie pur sang.

Mano schreef:Blind zag zijn kans schoon (zag het schaakzetje van Hiddink niet) en heeft (voor de zoveelste x) op het verkeerde paard gegokt.

Ik zeg: laat blind zitten, beetje gerespecteerde coach brand zijn vingers niet aan deze gasten.
ff jaartje laten rijpen... dan pas inspringen
Nee Mano, Blind heeft sinds 1999 16 jaar lang in de voetbalwereld juist altijd op het goede paard gegokt, daardoor heeft hij telkens kunnen overleven in diverse baantjes, niet op basis van kwaliteiten want elke job die hij na 1999 heeft aangepakt liep uit op een gigantisch drama.

Ajax voetbal onder trainer Danny Blind, ik heb het nooit in mijn leven slechter gezien.

Dus Blind zeker niet laten zitten en een jaartje laten rijpen als bondscoach, hem aanstellen was gewoonweg een fout. Zoals de KNVB veel vaker fouten maakt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 1:58 pm

Aldus Oostvogel, die er blijkbaar vanuit gaat dat hij mag blijven zitten... Vreemd dat hij niet hoeft uit te leggen waarom de falende Hiddink eruit moest en de falende Blind mag blijven. En waarom de falende directeur ook mag blijven.
Blind blijft: ‘De KNVB gaat geen gekke dingen doen’
Maandag, 12 oktober 2015 om 14:41
Nederland weet dinsdag waar het aan toe is betreffende het EK 2016. Oranje staat vierde in de groep, op twee punten van Turkije. Winst op Tsjechië is noodzakelijk en dan nog moet Turkije onderuit gaan tegen IJsland om zelf de boot nog te missen. Welk scenario er echter ook in werking treedt, Danny Blind blijft sowieso. De KNVB laat maandag weten dat de bondscoach in functie blijft.

“We gaan bij de KNVB geen gekke dingen doen. Danny zit na de wedstrijd tegen Tsjechië ook nog gewoon of de bank. Of dat nou tijdens een play-offduel is of tijdens een oefenwedstrijd, dat maakt niet uit”, verzekert Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal in Zeist, maandag in gesprek met Metro.

Van Oostveen wijst op het feit dat Blind een contract heeft tot en met het WK van 2018 in Rusland en dat er medio 2016 een evaluatiemoment zal plaatsvinden. "We vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de KNVB en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen”, aldus de directeur. Zelf verbindt hij ook geen conclusies aan eventuele uitschakeling voor het EK.

Er wordt volop ‘gebouwd en geconstrueerd’, betoogt Van Oostveen en weglopen hoort daar in zijn ogen niet bij. “Ook de minder leuke tijden horen bij sport. Ik sta liever met een zilveren of bronzen medaille in mijn hand, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 12, 2015 2:07 pm

wimpey schreef:Aldus Oostvogel, die er blijkbaar vanuit gaat dat hij mag blijven zitten... Vreemd dat hij niet hoeft uit te leggen waarom de falende Hiddink eruit moest en de falende Blind mag blijven. En waarom de falende directeur ook mag blijven.
Omdat media die op goede voet met de KNVB staan er vaak maar voor kiezen om geen kritische vragen te gaan stellen. :aai.gif:

Draaien, omkeren, nog een keer draaien en er vervolgens over liegen, dat kunnen ze doorgaans vrij goed bij de KNVB.

Blind wordt over een tijdje waarschijnlijk wel geslachtofferd door Zeist en dan komen ze weer met een totaal ander verhaal wat een heel andere tekst bevat, maar exact even belachelijk en visieloos is.

Of Van Oostveen laat Blind inderdaad echt zitten of gaat zelfs een stuk of 2 jaartjes verlengen omdat Bert van Oostveen weet dat als het straks nog slechter gaat bij Oranje het aantal dagen dat hij in zijn directeurs baantje kan blijven overleven ongeveer gelijk staat aan het aantal dagen dat Danny Blind op de bondscoach stoel mag blijven zitten.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 12, 2015 2:19 pm

wimpey schreef: Er wordt volop ‘gebouwd en geconstrueerd’, betoogt Van Oostveen en weglopen hoort daar in zijn ogen niet bij. “Ook de minder leuke tijden horen bij sport. Ik sta liever met een zilveren of bronzen medaille in mijn hand, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.”
Die gast is gek. Waarom geen goud? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 12, 2015 2:38 pm

wimpey schreef:Aldus Oostvogel, die er blijkbaar vanuit gaat dat hij mag blijven zitten... Vreemd dat hij niet hoeft uit te leggen waarom de falende Hiddink eruit moest en de falende Blind mag blijven. En waarom de falende directeur ook mag blijven.
Blind blijft: ‘De KNVB gaat geen gekke dingen doen’
Maandag, 12 oktober 2015 om 14:41
Nederland weet dinsdag waar het aan toe is betreffende het EK 2016. Oranje staat vierde in de groep, op twee punten van Turkije. Winst op Tsjechië is noodzakelijk en dan nog moet Turkije onderuit gaan tegen IJsland om zelf de boot nog te missen. Welk scenario er echter ook in werking treedt, Danny Blind blijft sowieso. De KNVB laat maandag weten dat de bondscoach in functie blijft.

“We gaan bij de KNVB geen gekke dingen doen. Danny zit na de wedstrijd tegen Tsjechië ook nog gewoon of de bank. Of dat nou tijdens een play-offduel is of tijdens een oefenwedstrijd, dat maakt niet uit”, verzekert Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal in Zeist, maandag in gesprek met Metro.

Van Oostveen wijst op het feit dat Blind een contract heeft tot en met het WK van 2018 in Rusland en dat er medio 2016 een evaluatiemoment zal plaatsvinden. "We vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de KNVB en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen”, aldus de directeur. Zelf verbindt hij ook geen conclusies aan eventuele uitschakeling voor het EK.

Er wordt volop ‘gebouwd en geconstrueerd’, betoogt Van Oostveen en weglopen hoort daar in zijn ogen niet bij. “Ook de minder leuke tijden horen bij sport. Ik sta liever met een zilveren of bronzen medaille in mijn hand, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.”
Hij doet heel flink, maar waarom hangt hij in de keuken rond? Waarom wordt de KNVB geleid door iemand die geen verstand van voetbal heeft? :confused.gif:

Ik weet wel drie redenen voor dit gedrag:

1. hij heeft zijn lot verbonden aan dat van Schol
2. het kost een hoop geld om Schol te ontslaan en dat zo kort na de gouden handdruk van HB Guus
3. hij weet niemand anders

Oostvogel moet dus vervangen worden door een vogel die wel weet welke kant hij op moet vliegen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 12, 2015 2:44 pm

Bij de WK-kwalificatie gaan we dus gewoon doorrrr met Blind en zijn staf. Als je dan kijkt naar de visie, spelsysteem, staf, selectie, dan zou het een klein wonder zijn als Nederland zich daar voor weet te kwalificeren, hoor. De nummers 1 gaan door (Frankrijk, Zweden, Nederland, Bulgarije, Wit-Rusland, Luxemburg als poule) en de nummers 2 spelen play-offs.
Als ik dan verklap je dat je een poule hebt met Spanje EN Italië, een poule hebt met Kroatie, IJsland, Turkije EN Oekraine, een poule hebt met Duitsland, Tsjechie en Noord Ierland etc dan wordt het nog lastig zat. Word je zometeen met hangen en wurgen tweede en mag je het opnemen in de playoffs tegen Italie of Spanje. Of Kroatie.

Zou Danny Blind ook afscheid gaan nemen van spelers na dit debacle? Of gaan we een nieuwe reeks in met jongens die bij het WK van 2018 ruim 34 jaar oud zijn (van Persie, Robben, Sneijder, Huntelaar)? Ik ben benieuwd of hij dan hard wil ingrijpen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 12, 2015 2:51 pm

Yopi schreef: Hij doet heel flink, maar waarom hangt hij in de keuken rond? Waarom wordt de KNVB geleid door iemand die geen verstand van voetbal heeft? :confused.gif:
Dit stond nog in het stukje van het AD:
,,Ik heb een Amerikaanse buurvrouw en zij vroeg vanochtend hoe het met me gaat. Toen ik de situatie van Oranje uitlegde en vertelde dat we aan een zijden draadje hangen, zei ze: 'You only need a small chance'. Die Amerikaanse instelling vind ik wel mooi."
Zo'n cliché-poepende babbelbox heeft 's lands volkssport nummer een dus als grote baas.

Heeft de KNVB geen raad van toezicht ofzo? Die Oostveen bepaalt na zo'n blamage toch niet of Oostveen mag blijven?! :confused.gif: Onthef die kneus uit z'n functie en laat 'm die small change van 'm in z'n buuf drukken.

Plaats reactie