HET EK 2008 TOPIC

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 29, 2007 7:28 pm

Qua resultaten hebben de italianen het niet zo slecht gedaan. Een in te calculeren nederlaag in frankrijk en een gelijkspelletje tegen litouwen. De andere wedstrijden hebben ze allemaal met twee goals verschil gewonnen, en de meeste wedstrijden tussen de concurrenten onderling moeten nog komen.

De spanjaarden komen ook nog wel over dat bedrijfsongelukje in noord-ierland heen. Voorlopig heeft alleen engeland echt reden om in paniek te raken.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 08, 2007 10:02 am

Vanavond staat er ook de kraker Italia-Frankrijk op het spel. Ik denk eerlijk gezegd dat ik de voorkeur ga geven aan die pot.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 08, 2007 10:50 am

Hoe kijk jij die normaal gesproken dan, Peter? Hier is het schema van myp2p, voor het geval je die nog nodig hebt.

peter

Bericht door peter » za sep 08, 2007 10:53 am

Gewoon hopen op Eurosport of de RAI. En anders via internet inderdaad.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 08, 2007 1:30 pm

Vandaag ook Engeland-Israel op Wembley. Als Israel daar een puntje weet te pakken is Engeland net zo goed als uitgeschakeld, terwijl Israel dan een hele goede kans maakt om zich te kwalificeren. Het wordt nog spannend!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 9:06 pm

Nieuwe poule des doods dreigt voor Oranje
18/11/2007 19:40

Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.

Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.

De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.

Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.

Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders.

vi.nl

Poeh, dat is wel erg pittig hoor. Je kan dus zomaar in een poule terechtkomen met Italië en Engeland. Puta madre. Ik zou woensdag voor de zekerheid maar verliezen van Wit-Rusland. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 18, 2007 11:13 pm

Dat zou ik echt schitterend vinden.

Nederland zit de laatst jaren eigenlijk altijd in de poule des doods, en we komen er altijd door.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 19, 2007 6:12 pm

Volgens mij kunnen ze in een poule komen met Engeland, Italie en Frankrijk.. dat lijkt me toch iets andere koek dan Ivoorkust en Servie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 19, 2007 7:05 pm

Volgens mij is het tegen Engeland makkelijker scoren dan tegen Servië.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 19, 2007 7:09 pm

Ik denk dat het voor het Ned. Elftal sowieso lastig scoren is. 14 goals in 11 kwalificatieduels?

1-0 tegen Luxemburg?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 19, 2007 7:26 pm

Daar lijkt het sowieso op, ja, maar ik probeer het liever tegen Terry en Ferdinand dan tegen dat centrum van Servië.

peter

Bericht door peter » ma nov 19, 2007 7:32 pm

Het Nederlands Elftal scoort vooral lastig tegen ploegen die met z'n allen voor de goal gaan liggen, maar daar hebben meer landen last van. Tegen de wat betere landen zullen we het ook wel lastig krijgen, maar is er in ieder geval meer ruimte om te voetballen.

Het maakt mij trouwens geen fluit uit in welke poule we terecht komen, want het streven is om ver te komen. Of je daarbij in een zwakke of in een goede poule zit, dat maakt niet zoveel uit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 19, 2007 7:37 pm

Ik zou wel bij Duitsland in de poule willen zitten. Of Portugal, zodat je die daarna even niet meer tegenkomt.

peter

Bericht door peter » ma nov 19, 2007 7:41 pm

Het mooiste om bij 2 sterke broeders in de poule te komen en bij een land waar je wel van weet te winnen. Nederland, Duitsland, Portugal en Polen zou bijvoorbeeld een prima poultje zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 19, 2007 7:46 pm

Ik vind die Portugezen nare tegenstanders. De Engelsen willen voetballen, spelen hard maar zeker ook fair. Ze hebben niet allerlei van die streken. Doe mij maar Duitsland en Engeland.

Khraa

Bericht door Khraa » ma nov 19, 2007 7:48 pm

het liefst 3 sterke ploegen in de poule. Dan is er tenminste nog om naar te kijken als Oranje speelt. Kan niet zeggen dat ik een van de kwalificatiewedstijden integraal heb gezien......

peter

Bericht door peter » ma nov 19, 2007 7:50 pm

Verliezen van Portugal in de poule hoeft niet het einde te betekenen en aangezien ze ons niet liggen heb ik ze liever gelijk in de poule. Duitsland is voetballend vrij aardig, maar wel een land waar je van kan winnen. Als je die dan wint en je weet tegen die Polen ook 3 punten te halen, dan ben je dus al door naar de volgende ronde. Dan doet die hele pot er tegen die nare Portugezen niet toe. Allemaal een beetje speculeren, maar ik pleit in ieder geval voor een 'nare' tegenstander in de poule.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 20, 2007 12:37 pm

In de Volkskrant wijst Willem Vissers erop dat Nederland misschien maar het best kan verliezen van Wit-Rusland...

Wat wil het geval?

Dankzij de fabuleus goede resultaten (ik herhaal: resultaten) komt Nederland, zoals het er nu uitziet, in pot 1 terecht voor de loting (2 december). Dat klinkt gunstig (en heeft ook wel een voordeel, namelijk dat je drie groepsduels in hetzelfde stadion mag spelen), maar is eigenlijk helemaal niet zo gunstig.

Pot 1 bestaat namelijk uit de twee gastlanden (Oostenrijk en Zwitserland), de regerend kampioen (Griekenland) en daarnaast nog één land dat op basis van zijn FIFA-coëfficiënt in de hoogste pot zit (op dit moment dus Nederland).

In pot 2 zitten Duitsland, Italië, Tsjechië en Kroatië.

Het zou dus gunstig zijn om af te dalen naar pot 2, en dat kan nog. Dan moet Nederland verliezen in Wit-Rusland en hopen dat Duitsland van Wales wint. Dan gaan de Duitsers naar pot 1 en ontlopen wij in elk geval Italië, Tsjechië en Kroatië.

De indeling van de potten voor de loting op dit moment (cursieve landen moeten zich nog definitief plaatsen):

Pot 1: Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Nederland
Pot 2: Duitsland, Italië, Tsjechië, Kroatië
Pot 3: Engeland, Portugal, Zweden, Roemenië
Pot 4: Frankrijk, Polen, Spanje, Turkije

K.
Still alive...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 20, 2007 12:41 pm

Wij zullen wel weer uitgerekend nu de beste wedstrijd van het jaar spelen (is niet al te moeilijk overigens) terwijl die Duitsers gewoon gelijk spelen in Wales. Die snappen namelijk wel hoe je resultaat gericht voetbalt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter

Bericht door peter » di nov 20, 2007 1:08 pm

Dan haal je de volgende ronde en mag je in de kwartfinale tegen Portugal of Italië aantreden en dan is het over en sluiten. Leuk zo'n armetierige poule, maar een kwartfinale doorkomen wordt dan alleen maar lastiger.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 20, 2007 1:15 pm

De kwartfinale wordt sowieso het eindstation.

Nederland is min of meer gelijkwaardig aan (of wellicht zelfs beter dan) Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Zweden, Roemenië, Polen en Turkije, maar kwalitatief domweg een stukkie minder dan Duitsland, Italië, Tsjechië, Kroatië, Engeland, Portugal, Frankrijk en Spanje.

Dat zijn acht ploegen. Nederland zou zich ten koste van één van die landen tussen de beste acht kunnen wurmen (en dan denk je met name aan de structurele under-achievers Engeland en Spanje, of misschien de kleinere toplanden Tsjechië of Kroatië), maar daarna is het finito. En alvast voor de duidelijkheid: dat is geen schande hoor. We zijn een betrekkelijk klein land, dat wel tot de beste zestien of acht kan horen, maar in principe niet bij de beste vier of twee van Europa. Dat is onze natuurlijke plaats niet. Het zou, voor een landje als Nederland, groots zijn als we de halve finale halen.

De ambitie om Europees kampioen te worden, kun je natuurlijk best hebben. Maar die ambitie zal alleen maar makkelijker te verwezenlijken zijn als je ondertussen wél je plaats kent en vanuit bescheidenheid opereert. Kortom: Nieuwe Nederigheid (slechte naam, vind ik nu: het is niet 'nederig', eerder een stapje terug naar realisme).

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 20, 2007 1:21 pm

Voor mij behoort Griekenland ook tot de favorieten. (Kroatie niet.) Maken net als vier jaar geleden de beste indruk in de kwalificatie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 20, 2007 1:24 pm

Kowalczyk schreef:De kwartfinale wordt sowieso het eindstation.

Nederland is min of meer gelijkwaardig aan (of wellicht zelfs beter dan) Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Zweden, Roemenië, Polen en Turkije, maar kwalitatief domweg een stukkie minder dan Duitsland, Italië, Tsjechië, Kroatië, Engeland, Portugal, Frankrijk en Spanje.

Dat zijn acht ploegen. Nederland zou zich ten koste van één van die landen tussen de beste acht kunnen wurmen (en dan denk je met name aan de structurele under-achievers Engeland en Spanje, of misschien de kleinere toplanden Tsjechië of Kroatië), maar daarna is het finito. En alvast voor de duidelijkheid: dat is geen schande hoor. We zijn een betrekkelijk klein land, dat wel tot de beste zestien of acht kan horen, maar in principe niet bij de beste vier of twee van Europa. Dat is onze natuurlijke plaats niet. Het zou, voor een landje als Nederland, groots zijn als we de halve finale halen.

De ambitie om Europees kampioen te worden, kun je natuurlijk best hebben. Maar die ambitie zal alleen maar makkelijker te verwezenlijken zijn als je ondertussen wél je plaats kent en vanuit bescheidenheid opereert. Kortom: Nieuwe Nederigheid (slechte naam, vind ik nu: het is niet 'nederig', eerder een stapje terug naar realisme).

K.
Ik vind Nederland zeker niet een van de favorieten voor het EK, maar individueel gezien hebben we zeker wel beter materiaal dan Oostenrijk, Zwitserland, Griekenland, Zweden, Roemenië, Polen, Tsjechië, Kroatië en Turkije. De rest is in principe beter en dus moet je geluk hebben met de loting om het ver te schoppen. Vooral Griekenland en Tsjechië vormen hechte en goed ingespeelde teams, dus die mag je ook zeker niet onderschatten.

peter

Bericht door peter » di nov 20, 2007 1:34 pm

Ik vind de Europese landen wel aardig wat kwaliteit hebben ingeboet, hoor. Het is niet voor niets dat veel landen zoveel moeite hebben om zich te kwalificeren. Ambitie om kampioen te worden? Neuh, maar je kan ook zo maar de halve finale weten te halen, hoor. Er zijn wat mij betreft maar een paar landen die echt een maatje te groot zijn en dan heb ik het over Portugal, Frankrijk en Italië. Zorg daarom ook dat je bij één van deze landen in de poule komt, aangevuld met een overschat topland als Engeland. Garantie koop je dan uiteraard niet, maar je kan dan wel meer geluk hebben met je (eventuele) vervolgrondes.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 20, 2007 1:38 pm

Precies.

Het zou al een stuk schelen als wat meer Nederlanders zich daarvan bewust zijn, en het zich in mei nog stééds realiseren.

Maar dat gaat niet gebeuren, hoor. Let maar op. In mei verschijnen de polls van Maurice de Hond in De Telegraaf en op SBS6, en dan weet je het wel weer: 87% van de Nederlanders denkt dat we Europees kampioen gaan worden.

Ik weet niet of het wel eens onderzocht is, maar ik denk dat er maar weinig landen altijd maar weer zo optimistisch/arrogant/irreëel over hun eigen kansen zijn. Alleen de Engelsen steken ons daarin misschien naar de kroon. Daar zijn ze er ook elke keer weer volledig van overtuigd dat er wel iets heel raars moet gebeuren wil de superieure kwaliteit van het Engelse team niet de welverdiende doorslag geven. De statistieken zijn immers onverbiddelijk: Engeland wordt zo goed als altijd wereldkampioen. Nou ja, vooruit: vóór 1966 ging het wel eens mis en daarná lukte het ook niet altijd, maar dat waren uitzonderingen op de regel, die aan de wetmatigheid niets afdoen.

Wat dat betreft zijn ook wij een fascinerend arrogant volkje, hoor. En ook nog schizofreen en labiel. Moet je het NIPO nú eens wat onderzoekjes laten doen: 97% van de Nederlanders vindt Oranje 'waardeloos' en 71% vindt dat Van Basten weg moet en 83% vindt dat de spelers zichzelf overschatten, maar over een halfjaar denkt 87% dat we Europees kampioen gaan worden. Het is totaal debiel, maar het gaat wéér gebeuren.

En dan maar teleurgesteld zijn als we er tegen Italië niet doorkomen en met 1-0 verliezen. Oooohh, wat onterecht! We hadden nota bene 67% balbezit en die Italianen counterden alleen maar! Wij de kwaliteit; zíj de zege. Wat een onrecht. Hoe kon dit nou?

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di nov 20, 2007 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gesloten