Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Ik weet dat je hardgrondige hekel aan RVN hebt, maar waarom zou je Kalou in het centrum plaatsen waar hij eigenlijk nooit speelt?
Daarnaast heb je dan drie balverliefde dribbelaars voorin lopen, daar schiet je niet zoveel mee op. Je kan beter één targetman hebben, iemand die de bal kan vasthouden voorin. Als je daar RVN niet wilt plaatsen, zet daar dan Kuyt neer.
Sowieso zie ik Kalou het liefst niet in Oranje.
Daarnaast heb je dan drie balverliefde dribbelaars voorin lopen, daar schiet je niet zoveel mee op. Je kan beter één targetman hebben, iemand die de bal kan vasthouden voorin. Als je daar RVN niet wilt plaatsen, zet daar dan Kuyt neer.
Sowieso zie ik Kalou het liefst niet in Oranje.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
Ik denk dat Kuijt een serieuze kans moet krijgen in de spits.
Ik vind RvN een zeer beperkte voetballer die -als hij niet lekker draait - voor zichzelf gaat voetballen. Ook hebben we gezien dat hij een beetje in zijn eigen sprookjes is gaan geloven. Hij heeft een grote naam in de wereld die vooral goed neergezet is door Man.U, niet door prestaties.
Kuijt heeft die reputatie veel minder, maar hij is zoveel veelzijdiger dan RvN. En hij steekt in een bloedvorm.
Ik vind RvN een zeer beperkte voetballer die -als hij niet lekker draait - voor zichzelf gaat voetballen. Ook hebben we gezien dat hij een beetje in zijn eigen sprookjes is gaan geloven. Hij heeft een grote naam in de wereld die vooral goed neergezet is door Man.U, niet door prestaties.
Kuijt heeft die reputatie veel minder, maar hij is zoveel veelzijdiger dan RvN. En hij steekt in een bloedvorm.
-
Kom op, heb je zijn goals wel eens gezien? In Engeland wordt dramatisch verdedigd en daarom heb ik geen hoge pet van Ruud op. Kijk eens naar de Europese prestaties van de afgelopen jaren. Dat zegt genoeg.Jöhnk schreef::eusa_liar:GangstaRiB schreef:Hij heeft een grote naam in de wereld die vooral goed neergezet is door Man.U, niet door prestaties.
GangstaRiB schreef:Kom op, heb je zijn goals wel eens gezien? In Engeland wordt dramatisch verdedigd en daarom heb ik geen hoge pet van Ruud op. Kijk eens naar de Europese prestaties van de afgelopen jaren. Dat zegt genoeg.Jöhnk schreef::eusa_liar:GangstaRiB schreef:Hij heeft een grote naam in de wereld die vooral goed neergezet is door Man.U, niet door prestaties.
In Nederland wordt wel top verdedigd zeker. En Kuyt scoort er idd. op los in Europa.
van Nistelrooy nadert zijn 150ste doelpunt bij Man Utd. En jij vindt dat zijn reputatie is neergezet door Man Utd en niet door prestaties? :redcard:
K2 hoort niet op het veld in het nationale elftal, want Kalou is geen Nederlander. Kuyt is in een ander verhaal. Hij steekt nu wel in bloedvorm, maar het WK is pas over 4 maanden. Er kan en gaat veel veranderen.
Maar van Nistelrooy is in mijn ogen de eerste spits van Oranje. Kuyt de tweede.
K2 hoort niet op het veld in het nationale elftal, want Kalou is geen Nederlander. Kuyt is in een ander verhaal. Hij steekt nu wel in bloedvorm, maar het WK is pas over 4 maanden. Er kan en gaat veel veranderen.
Maar van Nistelrooy is in mijn ogen de eerste spits van Oranje. Kuyt de tweede.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik was meer gecharmeerd van de RVN van Psv dan van de 'nieuwe', op Engelse leest geschoeide RVN. Maar objectief gezien is hij nu nóg beter, ompleter en geschikter voor het Nederlandse voetbal.
In de ogen van sommigen kan hij alleen niets goed doen. Werelddoelpunten als de 0-1 tegen Finland zijn opeens niet zo bijzonder als RVN ze maakt.
Gelukkig staat Van Nistelrooy gewoon in de spits in Duitsland. :cheer:
In de ogen van sommigen kan hij alleen niets goed doen. Werelddoelpunten als de 0-1 tegen Finland zijn opeens niet zo bijzonder als RVN ze maakt.
Gelukkig staat Van Nistelrooy gewoon in de spits in Duitsland. :cheer:
-
Ik sluit me weer aan bij Bertje. Van Nistelrooy is (ook statistiek gezien) een van de beste spitsen van dit moment. Nog iets wat hij voor heeft op Kuyt, is dat hij angst inboezemt bij de tegenstander. Kuyt kennen ze niet eens, bij wijze van spreken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Heel veel mensen zien inderdaad alleen het harde werken. Maar Kuijt wordt onderschat. Het ziet er een beetje onbehouwen uit, maar hij heeft toch een vrij aardige techniek. Als Ruud Nistelrode een bal op de middellijn krijgt en hij probeert een rush te maken naar voren heb ik al meerdere malen gezien dat hij over de bal struikelt.Bertje schreef:Kuijt loopt vooral veel, maar om te zeggen dat zijn techniek beter is dan Van Nistelrooij slaat naar mijn mening nergens op.
En misschien is het juist wel gunstig als Kuijt onderschat wordt door de tegenstanders. Ik heb het idee dat Ajax en psv, Kuijt ook steeds onderschatten. Of misschien is hij gewoon niet te houden voor verdedigers als Alex bijvoorbeeld (toch geen slechte).
Mwah, ik vind dat hij maar weinig in het spel betrokken is/wordt, behalve als hij de bal erin tikt. En ook dat doet hij niet zo veel bij het Nederlands elftal als bij Manchester.Jöhnk schreef:VN voetbalt prima mee. Hij is steeds aanspeelbaar, ondanks dat er constant twee man in zijn nek hijgt.
Van Nistelrooij heeft naar mijn herinnering weinig hele belangrijke goals gemaakt tijdens de kwalificatie voor het WK.
Ik zou De Jong en Babel niet meenemen. Kromkamp zal veel meer moeten gaan spelen.
Ik vind dat Kuijt een betere techniek heeft dan Van Nistelrooij. Jij niet, Jöhnk?Jöhnk schreef:Grappig. Dit is juist van toepassing op RVN. Hij verdient niet de schoonheidsprijs, maar met zijn functionele techniek is niets mis.GangstaRiB schreef: Maar Kuijt wordt onderschat. Het ziet er een beetje onbehouwen uit, maar hij heeft toch een vrij aardige techniek.