De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

GangstaRiB

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 9:51 am

Yopi schreef:Dat hoeft niet te betekenen dat de spelers hem eerlijk vinden. De meeste internationals van nu hebben amper status, ze mogen blij zijn als ze erbij blijven. Van Gaal heeft zijn mislukking van de vorige keer geanalyseerd en is blijkbaar tot de conclusie gekomen dat hij de spelers kort moet houden. Hij wisselt voortdurend en houdt daardoor de touwtjes in handen.

De groep van nu is erg jong, deze spelers pikken alles. De Vrij laat zich nog vertellen wat hij op zijn brood moet eten. Daar hoefde je bij Jaap Stam niet mee aan te komen. :smallgrin.gif:
Ja ik weet niet of die verhalen waar zijn. LVG heeft bij de grootste clubs gewerkt en heeft het in de regel zeer goed gedaan. Het lijkt me dat hij geen man is die dicteert of je hagelslag of kaas op je brood mag smeren.

Hij is natuurlijk wél een coach die beslist hoe er gespeeld gaat worden, terwijl andere coaches meer van het individu verwachten. Van Gaal gelooft dat het team prijzen wint en niet een enkele vedette. Dat heeft ie ook meerdere malen gezegd nu hij weer bondscoach is: "Oranje zal niet de beste spelers van het toernooi hebben, maar ik hoop wel het beste team."
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 28, 2013 10:25 am

Aan zijn manier van praten weet je toch al dat hij niks veranderd is. Arrogante kwal.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 28, 2013 10:30 am

LvG: Ajax is mijn club niet meer. :ajaxscarf.gif:

Van Gaal over de titelstrijd: 'Nu kampioen worden Clasie'
28/03/2013 09:31

Bij Oranje teamgenoten, in de Eredivisie concurrenten. Het is het verhaal van tweederde van de Oranje-internationals die vrijdag Estland met 3-0 versloegen en dinsdag eveneens de goede harmonie toonden door Roemenië van de Amsterdam Arena-grasmat te vegen (4-0). Intussen heeft ook bondscoach Louis van Gaal zich in de titelrace gemengd.

Voor de twee WK-kwalificatieduels van Oranje behoorden liefst dertien Eredivisiespelers tot de 23 genodigden. Feyenoord was hofleverancier met zeven gegadigden: Daryl Janmaat, Joris Mathijsen, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Ruben Schaken. Het debuut van Tonny Vilhena bleef achterwege.

Eredivisie-koploper Ajax was vertegenwoordigd door een kwartet: Kenneth Vermeer, Daley Blind, Ricardo van Rhijn en Siem de Jong. PSV leverde slechts twee man (Kevin Strootman en Jeremain Lens), terwijl van de andere titelkandidaat, Vitesse, niemand zich hoefde te melden bij Van Gaal.

Humor
De spannende titelrace zorgde ook in de Oranje-gelederen voor de nodige humoristisch bedoelde schimpscheuten onderling. 'Nee, dat meende Kevin natuurlijk niet. Zoals wij dat ook niet menen bij spelers van Ajax', liet Martins Indi zich in het AD al ontvallen over de succeswens waarmee aanvoerder Strootman Martins Indi weer terug richting Rotterdam begeleidde.

Ook Van Gaal kent de belangen. Na het duel met Roemenië, waarin Jordy Clasie inviel, nam hij afscheid van de middenvelder. De voormalige Ajax-trainer sloot daarbij af met de veelzeggende woorden: 'En, Jordy: word nu kampioen hè.'

Of Van Gaal ook de PSV- en Ajax-internationals met een dergelijke boodschap op pad heeft gestuurd, is niet duidelijk.

jabu

Bericht door jabu » do mar 28, 2013 10:33 am

Telegraaf zeker?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 10:46 am

Echt alles wordt aangegrepen om LvG zwart te maken.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » do mar 28, 2013 10:47 am

GangstaRiB schreef:Echt alles wordt aangegrepen om LvG zwart te maken.
Al een tijdje hoor. Telegraaf, VI, posters op AT, een zorgvuldig opgezette hetze.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 28, 2013 10:51 am

GangstaRiB schreef:Ja ik weet niet of die verhalen waar zijn. LVG heeft bij de grootste clubs gewerkt en heeft het in de regel zeer goed gedaan. Het lijkt me dat hij geen man is die dicteert of je hagelslag of kaas op je brood mag smeren.
Nee? :confused.gif:
Hij is natuurlijk wél een coach die beslist hoe er gespeeld gaat worden, terwijl andere coaches meer van het individu verwachten. Van Gaal gelooft dat het team prijzen wint en niet een enkele vedette.
Ook niet als die vedette Messi heet, of Cristiano Ronaldo? Van Gaal is te rigide op dit punt, vind ik. Er komt een moment dat spelers door willen groeien, dan voelen ze zich niet prettig meer in de rol van pion.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 10:54 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Ja ik weet niet of die verhalen waar zijn. LVG heeft bij de grootste clubs gewerkt en heeft het in de regel zeer goed gedaan. Het lijkt me dat hij geen man is die dicteert of je hagelslag of kaas op je brood mag smeren.
Nee? :confused.gif:
Hij is natuurlijk wél een coach die beslist hoe er gespeeld gaat worden, terwijl andere coaches meer van het individu verwachten. Van Gaal gelooft dat het team prijzen wint en niet een enkele vedette.
Ook niet als die vedette Messi heet, of Cristiano Ronaldo? Van Gaal is te rigide op dit punt, vind ik. Er komt een moment dat spelers door willen groeien, dan voelen ze zich niet prettig meer in de rol van pion.
En op dat moment ben je dus niet geschikt voor het Oranje van Van Gaal. Nogmaals: dat is zijn aanpak en die heeft in het verleden aardig gewerkt geloof ik.
Je mag best een vedette zijn en je buiten het veld zo gedragen, als je in het veld maar onderdeel bent van het team. Van Gaal heeft nooit moeite gehad met Rijkaard, Kluivert die de bloemetjes buiten zette etc etc.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 28, 2013 11:21 am

Van Gaal eerlijk, :drecul.gif: De man is bewezen achterbaks, deugt niet, kan niet wachten tot hij opgerot is.
YNWA

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 28, 2013 11:28 am

GangstaRiB schreef:Je mag best een vedette zijn en je buiten het veld zo gedragen, als je in het veld maar onderdeel bent van het team. Van Gaal heeft nooit moeite gehad met Rijkaard, Kluivert die de bloemetjes buiten zette etc etc.
Volgens mij kregen de spelers van 2002 de schuld van het kwalificatiedebacel, hoor. Toen had hij dus wel moeite met het gedrag van Kluivert en co.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » do mar 28, 2013 11:35 am

Yopi schreef:Ook niet als die vedette Messi heet, of Cristiano Ronaldo? Van Gaal is te rigide op dit punt, vind ik. Er komt een moment dat spelers door willen groeien, dan voelen ze zich niet prettig meer in de rol van pion.
Het grootste probleem doet zich natuurlijk voor als de spelers zich gaan bepalen dat zij de vedette zijn. Bij Ronaldo en Messi is het door een ieder wel objectief waar te nemen dat zij boven de rest van het team uitsteken. Maat geldt dat ook voor Sneijder, Robben, etc.? En doen zij dat bovendien op een dusdanige wijze dat het verstandig is de tactiek daar op aan te passen? Als je iemand privileges geeft moet hij wel duidelijk beter zijn dan de reste en moeten die privileges resultaat opleveren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 28, 2013 11:45 am

Rivaldo behoorde tot een zeer select groepje van beste spelers ter wereld. Toch wilde Van Gaal hem niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 28, 2013 11:50 am

GangstaRiB schreef:En op dat moment ben je dus niet geschikt voor het Oranje van Van Gaal. Nogmaals: dat is zijn aanpak en die heeft in het verleden aardig gewerkt geloof ik.
Dat vind ik niet. Van Gaal heeft niet alles uit zijn carrière gehaald, met wat souplesse had hij verder kunnen komen. Tactisch gezien behoort hij tot de wereldtop, op dat gebied zijn weinig coaches beter dan hij. Helaas schiet hij zichzelf steeds weer in de voet met zijn megalomane gedrag en zijn rigide benadering, met als gevolg een paar zeperds van jewelste. Op een gegeven moment was hij zelfs trainer van AZ, ver onder zijn niveau.

Als mensen met wie je moet werken gék van je worden, dan doe je iets niet goed. Je kunt wel steeds de anderen de schuld geven, maar zo werkt het niet.
Laatst gewijzigd door Yopi op do mar 28, 2013 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 28, 2013 11:57 am

wimpey schreef:LvG: Ajax is mijn club niet meer. :ajaxscarf.gif:

Van Gaal over de titelstrijd: 'Nu kampioen worden Clasie'
28/03/2013 09:31

Bij Oranje teamgenoten, in de Eredivisie concurrenten. Het is het verhaal van tweederde van de Oranje-internationals die vrijdag Estland met 3-0 versloegen en dinsdag eveneens de goede harmonie toonden door Roemenië van de Amsterdam Arena-grasmat te vegen (4-0). Intussen heeft ook bondscoach Louis van Gaal zich in de titelrace gemengd.

Voor de twee WK-kwalificatieduels van Oranje behoorden liefst dertien Eredivisiespelers tot de 23 genodigden. Feyenoord was hofleverancier met zeven gegadigden: Daryl Janmaat, Joris Mathijsen, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Ruben Schaken. Het debuut van Tonny Vilhena bleef achterwege.

Eredivisie-koploper Ajax was vertegenwoordigd door een kwartet: Kenneth Vermeer, Daley Blind, Ricardo van Rhijn en Siem de Jong. PSV leverde slechts twee man (Kevin Strootman en Jeremain Lens), terwijl van de andere titelkandidaat, Vitesse, niemand zich hoefde te melden bij Van Gaal.

Humor
De spannende titelrace zorgde ook in de Oranje-gelederen voor de nodige humoristisch bedoelde schimpscheuten onderling. 'Nee, dat meende Kevin natuurlijk niet. Zoals wij dat ook niet menen bij spelers van Ajax', liet Martins Indi zich in het AD al ontvallen over de succeswens waarmee aanvoerder Strootman Martins Indi weer terug richting Rotterdam begeleidde.

Ook Van Gaal kent de belangen. Na het duel met Roemenië, waarin Jordy Clasie inviel, nam hij afscheid van de middenvelder. De voormalige Ajax-trainer sloot daarbij af met de veelzeggende woorden: 'En, Jordy: word nu kampioen hè.'

Of Van Gaal ook de PSV- en Ajax-internationals met een dergelijke boodschap op pad heeft gestuurd, is niet duidelijk.
Staat toch nergens in het verhaal zelf dat Van Gaal aangeeft dat Ajax zijn club niet meer is!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 28, 2013 12:21 pm

Staat nu nergens, nee. Ik neem aan dat Wimpey refereert aan een uitspraak uit 2008.

Ik geloof best dat F. graag kampioen ziet worden, hoor. Daar is zijn vriend Koe de trainer. :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 12:35 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:En op dat moment ben je dus niet geschikt voor het Oranje van Van Gaal. Nogmaals: dat is zijn aanpak en die heeft in het verleden aardig gewerkt geloof ik.
Dat vind ik niet. Van Gaal heeft niet alles uit zijn carrière gehaald, met wat souplesse had hij verder kunnen komen. Tactisch gezien behoort hij tot de wereldtop, op dat gebied zijn weinig coaches beter dan hij. Helaas schiet hij zichzelf steeds weer in de voet met zijn megalomane gedrag en zijn rigide benadering, met als gevolg een paar zeperds van jewelste. Op een gegeven moment was hij zelfs trainer van AZ, ver onder zijn niveau.

Als mensen met wie je moet werken gék van je worden, dan doe je iets niet goed. Je kunt wel steeds de anderen de schuld geven, maar zo werkt het niet.
Hij is met AZ kampioen geworden....

Zijn benadering en werkwijze heeft hem de coach gemaakt die hij is. Hij is misschien rigide richting de media, hij zal ten alle tijde zijn spelers beschermen. En als bepaalde spelers niet in zijn plaatje passen, dan selecteert hij ze niet. Zolang de resultaten goed zijn, heeft toch niemand iets te klagen?
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 28, 2013 12:36 pm

Ik weet dat het bon ton is bij posters als GangstaRIB en Zeux om ‘alles’ uit Telegraaf/Vi hoek als een hetze tegen Louis “de Achterbakse” te zien maar een gelijkgestemd stukje is ook in het AD, geschreven door Mikos Gouka, te vinden. Volgens mij was datzelfde AD toch een groot verdediger van die “achterbakse doorgeleerde professor” en zijn vazal van Gaal. Toevallig dezelfde personen waar die eerder genoemde posters ook zo dol op zijn. :smallgrin.gif:

Van Gaal tegen Clasie: 'En word nu kampioen, Jordy'

BTW, een bondscoach die partij kiest in de strijd om het landskampioenschap al dan niet ingegeven door rancune, wat een klasbak. :excited.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 28, 2013 12:47 pm

Nee, iedere kritiek op LvG wordt op AT meteen tot bashing gepromoveerd. Terwijl het bashen van Cruijff tot genuanceerde kritiek is gedegradeerd.

Van mij mag LvG wensen dat Clasie kampioen wordt. Hij doet maar. Dat hij v.w.b. Ajax in wrok omziet en graag misbaar maakt zonder enige vorm van zelfreflectie, is bekend.

Alleen is het in zijn hoedanigheid als bondscoach natuurlijk niet erg snugger om zoiets te uiten. Hij kan beter proberen de schijn van onpartijdigheid op te houden.
GangstaRiB schreef: Zolang de resultaten goed zijn, heeft toch niemand iets te klagen?
Precies. En op het moment dat de resultaten niet goed zijn ligt het aan de media, de spelers, de kat van de buren. Behalve aan de leidinggevende zelf.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 28, 2013 12:49 pm

Yopi schreef: Dat vind ik niet. Van Gaal heeft niet alles uit zijn carrière gehaald, met wat souplesse had hij verder kunnen komen. Tactisch gezien behoort hij tot de wereldtop, op dat gebied zijn weinig coaches beter dan hij.
Ook een trainer is in de eerste plaats mens, lijkt me. Als vakman is ie onomstreden. Als mens wordt ie her en der uitgebraakt. Daar zou ie wat mee kunnen doen....

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 12:57 pm

InnerHarbour schreef:Ik weet dat het bon ton is bij posters als GangstaRIB en Zeux om ‘alles’ uit Telegraaf/Vi hoek als een hetze tegen Louis “de Achterbakse” te zien maar een gelijkgestemd stukje is ook in het AD, geschreven door Mikos Gouka, te vinden. Volgens mij was datzelfde AD toch een groot verdediger van die “achterbakse doorgeleerde professor” en zijn vazal van Gaal. Toevallig dezelfde personen waar die eerder genoemde posters ook zo dol op zijn. :smallgrin.gif:

Van Gaal tegen Clasie: 'En word nu kampioen, Jordy'

BTW, een bondscoach die partij kiest in de strijd om het landskampioenschap al dan niet ingegeven door rancune, wat een klasbak. :excited.gif:
Man, je weet helemaal niet in welke setting die opmerking gemaakt is. Jij schiet altijd in de 'hetze modus' als LvG iets zegt wat jou niet aanstaat. Straks zegt Louis dat hij niet graag schoonmaakt met Ajax allesreiniger, ga je dan ook uit je plaat?
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 28, 2013 12:58 pm

Zeux schreef: Al een tijdje hoor. Telegraaf, VI, posters op AT, een zorgvuldig opgezette hetze.
Increment obsession-counter by 1. :biggthumpup.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 1:01 pm

wimpey schreef:
Nee, iedere kritiek op LvG wordt op AT meteen tot bashing gepromoveerd. Terwijl het bashen van Cruijff tot genuanceerde kritiek is gedegradeerd.

Van mij mag LvG wensen dat Clasie kampioen wordt. Hij doet maar. Dat hij v.w.b. Ajax in wrok omziet en graag misbaar maakt zonder enige vorm van zelfreflectie, is bekend.

Alleen is het in zijn hoedanigheid als bondscoach natuurlijk niet erg snugger om zoiets te uiten. Hij kan beter proberen de schijn van onpartijdigheid op te houden.
GangstaRiB schreef: Zolang de resultaten goed zijn, heeft toch niemand iets te klagen?
Precies. En op het moment dat de resultaten niet goed zijn ligt het aan de media, de spelers, de kat van de buren. Behalve aan de leidinggevende zelf.
Er zijn best kritiekpunten die hout snijden, maar dat LvG (voor de gein) roept dat Clasie met Feyenoord kampioen moet worden en dat dus betekend LvG anti-Ajax is... dat soort verbanden leggen is gewoon stemmingmakerij.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 28, 2013 1:09 pm

GangstaRiB schreef: Er zijn best kritiekpunten die hout snijden, maar dat LvG (voor de gein) roept dat Clasie met Feyenoord kampioen moet worden en dat dus betekend LvG anti-Ajax is... dat soort verbanden leggen is gewoon stemmingmakerij.
Voor de gein? Geen idee.

Feit is dat LvG heeft geroepen dat Ajax zijn club niet meer is. Dat die man zo emotioneel en vol wrok is maakt hem kwetsbaar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 28, 2013 1:14 pm

GangstaRiB schreef:Man, je weet helemaal niet in welke setting die opmerking gemaakt is. Jij schiet altijd in de 'hetze modus' als LvG iets zegt wat jou niet aanstaat. Straks zegt Louis dat hij niet graag schoonmaakt met Ajax allesreiniger, ga je dan ook uit je plaat?
Wat een prachtige spiegelquote. :biggthumpup.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 28, 2013 1:22 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Er zijn best kritiekpunten die hout snijden, maar dat LvG (voor de gein) roept dat Clasie met Feyenoord kampioen moet worden en dat dus betekend LvG anti-Ajax is... dat soort verbanden leggen is gewoon stemmingmakerij.
Voor de gein? Geen idee.

Feit is dat LvG heeft geroepen dat Ajax zijn club niet meer is. Dat die man zo emotioneel en vol wrok is maakt hem kwetsbaar.
Er schuilt óók een psychiater in jou. Sorry voor de dooddoener, maar dit zijn allemaal aannames want bijna niemand weet hoe LvG in de omgang is.
Whitey on the moon.

Plaats reactie