Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 30, 2005 12:06 pm

Maar Huntelaar is iemand die zich in de wedstrijd moet spelen. Dan heb je dus niet veel aan hem als derde spits. Vennegoor gaat zowieso mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 12:25 pm

Schot voor de boeg:
  • Van der Sar
    Timmer
    Stekelenburg

Kromkamp
    Lucius

Boulharouz
    Vlaar

Mathijsen
    Opdam

Van Bronckhorst
    De Cler

Landzaat
    Van Bommel

Maduro
    Sneijder

Cocu
    Van der Vaart

Kuyt
    Van Persie

Van Nistelrooy
    Elleboog of Hesselink

Robben
    Kalou*
Urby, De Guzman, Heitinga, Schaars en Huntelaar maken ook nog kans.

Voor de duidelijkheid: deze lijst geeft niet weer wat ik hoop, maar wat ik, Van Basten kennende, verwacht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 30, 2005 4:53 pm

Jöhnk schreef:Schot voor de boeg:
  • Van der Sar
    Timmer
    Stekelenburg

Kromkamp
    Lucius

Boulharouz
    Vlaar

Mathijsen
    Opdam

Van Bronckhorst
    De Cler

Landzaat
    Van Bommel

Maduro
    Sneijder

Cocu
    Van der Vaart

Kuyt
    Van Persie

Van Nistelrooy
    Elleboog of Hesselink

Robben
    Kalou*
Urby, De Guzman, Heitinga, Schaars en Huntelaar maken ook nog kans.

Voor de duidelijkheid: deze lijst geeft niet weer wat ik hoop, maar wat ik, Van Basten kennende, verwacht.
Dat doe ik dus ook. Daarom denk ik dat Vennegoor een selectie nog wel eens mis zou kunnen lopen. Naar mijn herinnering zat hij er lang niet elke keer bij onder Van Basten. Of heb ik dat fout?

De Guzman zou denk ik ook zeker wat toevoegen aan deze selectie. Die jongen maakt een stormachtige ontwikkeling door.

Ik hoop niet dat De Cler meegaat. Doe dan maar Urby.

En je denkt dat Davids kansloos is, Jöhnk?

Misschien moet Van Bommel z'n vorm weer helemaal opnieuw bewijzen nadat hij hersteld is van z'n blessure. Je weet het niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 30, 2005 4:57 pm

Volgens mij zat Vennegoor minstens bij de voorselectie. Behalve de paar keer dat van Hooijdonk nog mee ging in plaats van Vennegoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 6:46 pm

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk (en ook niet onverstandig) dat Van Basten Elleboog meeneemt als breekijzer. De opportunistische EoH blijft een zeer bruikbare pion bij wedstrijden die op slot zitten. Jammer voor de kwalitatief betere Huntelaar. Het jeugd-EK is ook leuk, zullen we maar denken.

Davids is geruisloos afgevoerd. Ik denk niet dat Van Basten hem er nog bijhaalt. Ookal omdat Schaars zich goed profileert.

Over Van Bommel: iets in mij zegt dat hij meegaat. (Dat heb ik overigens aldoor gedacht.)

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2005 6:53 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Logischerwijze gaat KJH alleen mee als hij Kuijt of(waarschijnlijker)VN uit de basis speelt. Dat lijkt me moeilijk en ik zou het ook niet slim vinden(VN is een heel kostbaar wapen voor Oranje).
Ik zou balen als Makaay de klos wordt en niet mee gaat, RGB. Zeker in Duitsland (en mocht Oranje tegen Duitsland komen te spelen) zou de aanwezigheid van Makaay psychologisch van belang zijn. Men is bang voor hem en het respect voor die jongen is in Duitsland enorm. Laat dan VOH maar thuis en evt. Kuijt stormrammen.

Verder hoop ik dat Ooijer meegaat. Gewoon een prima verdediger, hij verdient het.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2005 6:58 pm

Makaay gaat niet mee, Wimpey. :aai: Begin dus maar alvast met balen. ;) Ik kan er eerlijk gezegd niet rouwig om zijn. Kuyt en VN zijn niets minder, en passen bovendien beter in het systeem. Makaay is louter eindstation, een countertype ook. Kuyt en VN zijn afwerker en tussenstation. Ze voetballen mee.

Elleboog zou ik trouwens altijd meenemen.

Ooijer verdient het inderdaad. Maar Van Basten ziet het niet in hem zitten. :sad:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 30, 2005 8:38 pm

Overigens vind ik Makaay niet zo indrukwekkend dit seizoen. Zijn start was weergaloos (als je het afrekent in doelpunten, laten we eerlijk zijn, zijn enige échte kwaliteit), maar de terugval evenzeer diep en bovendien langdurig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2005 9:04 pm

Jöhnk schreef:Makaay gaat niet mee, Wimpey. :aai: Begin dus maar alvast met balen. ;) Ik kan er eerlijk gezegd niet rouwig om zijn. Kuyt en VN zijn niets minder, en passen bovendien beter in het systeem. Makaay is louter eindstation, een countertype ook. Kuyt en VN zijn afwerker en tussenstation. Ze voetballen mee.
Zie Makaay wekelijks ballen, hij is ook een meevoetballende spits en geeft assists. Voetballend niet minder dan RVN en beter dan Kuijt. Maar hij heeft het stigma van counterspits, fantoom nou eenmaal opgeplakt gekregen en daar komt ie moeilijk vanaf. Da´s jammer, want hij is m.i. wel degelijk een complete spits.
Elleboog zou ik trouwens altijd meenemen.
Ik zou Kuijt laten sleuren en breken als het nodig mocht zijn. VOH meenemen en Makaay thuislaten is m.i. niet te verdedigen.
Ooijer verdient het inderdaad. Maar Van Basten ziet het niet in hem zitten. :sad:
Denk dat ie gewoon meegaat, kan ook als rechtsback uit de voeten. Die plek is nou niet bepaald sterk bezet bij Oranje...

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 31, 2005 1:53 pm

VOH zou ik ook wel meenemen. RVN thuislaten en Makaay in de spits zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Jim

Bericht door Jim » za dec 31, 2005 3:19 pm

wimpey schreef: Zie Makaay wekelijks ballen, hij is ook een meevoetballende spits en geeft assists. Voetballend niet minder dan RVN en beter dan Kuijt. Maar hij heeft het stigma van counterspits, fantoom nou eenmaal opgeplakt gekregen en daar komt ie moeilijk vanaf. Da´s jammer, want hij is m.i. wel degelijk een complete spits.
Makaay is als afmaker een geweldenaar maar echter wel degelijk primair een spits voor 4-4-2. Hij moet het vooral hebben van zijn loopacties en heeft daarvoor ruimte nodig. Als hij wordt opgesloten als centrumspits in 4-3-3 verliest hij de helft van zijn effectiviteit. Dan benut je hem niet op zijn goede kwaliteiten en komt hij nauwelijks uit de verf.
Dat is o.a. in het verleden bij Oranje vaak genoeg gebleken. Aangezien het Oranje van van Basten consequent 4-3-3 speelt kan ik me er daarom iets bij voorstellen dat Makaay niet geselecteerd wordt. Dan heb je namelijk niet zo veel aan hem.
Hoe jammer ik dat op zich ook vind, want op zijn gebied is Makaay wel degelijk van wereldklasse. Maar alleen als hij die specifieke speelwijze optimaal ten uitvoer kan brengen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 31, 2005 4:15 pm

Volgens mij kan Makaay het wel vergeten. RvN en Kuijt gaan zeker mee en daarnaast dan VoH of Huntelaar, denk ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 3:38 am

Van Basten wil meer voorrondes
28 januari 2006, 17:45
Door: Gepko Hahn
Marco van Basten wil graag dat er extra voorrondes komen bij de grote toernooien. Er doen veel kleine voetballanden mee en daardoor zijn er zoveel interlands dat spelers overbelast raken. Van Basten wil dit tegen gaan door extra voorrondes te houden.
Na de loting was de bondscoach natuurlijk tevreden met de loting, maar tegelijkertijd was hij er ook een beetje treurig over: "Voor ons geldt, wat voor de meeste grote landen geldt; je bent favoriet. Dat zijn we ook echt. Met Roemenië en Bulgarije kunnen we het lastig krijgen, maar tegen de rest zullen we het verschil in het veld moeten waarmaken. Dat mag best voor een paar wedstrijden gelden, maar nu zijn we doorgeschoten, de balans is weg, er doen te veel kleine landen mee, er zijn te veel interlands met een te groot onderling verschil."

San Marco heeft nu als oplossing gevonden om de kleine landen eerst tegen elkaar te laten strijden en ze dan pas tegen de grotere landen te laten spelen. Zo zijn er minder interlands en meer duels waar teams aan elkaar gewaagd zijn. Daarnaast wil hij ook dat de UEFA en de FIFA bekijken om de competities kleiner te maken. Hij wil hoogstens 16 clubs in een topdivisie en ook minder nationale bekertoernooien.

Dit zal echter bijna allemaal onmogelijk zijn. De tv heeft namelijk de macht in handen. Talpa en SBS6 betalen rond de miljoen voor elke thuis- en uitwedstrijd van Oranje. Daarnaast hebben de kleinere landen de meerderheid als er gestemd moet worden, of men voor of tegen voorrondes is. De 'kleinere' landen zijn dan natuurlijk tegen de voorrondes, omdat ze niet vaak een kans krijgen om tegen de 'grotere' landen te spelen. Ze zouden dan ook veel geld mislopen.

Bron: AD
voetbalprimeur.nl

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jan 29, 2006 6:13 am

Hij kan zich onmogelijk gelukkig voelen bij de gedachte om anderhalf jaar lang voornamelijk tegen landen te moeten spelen die er in zijn ogen al in een voorronde uit zouden moeten liggen. En dat om de commercie te behagen. Dit lijkt me een prima aanleiding voor Marco en Schippie om komende zomer vroegtijdig naar Mokum te verkassen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 6:32 am

Mij ook. Kan hij vanuit Amsterdam in plaats van Zeist boertjes pesten. :aai:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 12, 2006 2:40 pm

Slecht gevoel bij Van Bommel over deelname WK

BRON: L1

Mark van Bommel betwijfelt sterk of hij deze zomer mee mag naar het WK voetbal in Duitsland. In een interview met een Spaanse krant zegt Van Bommel daar een 'slecht gevoel' over te hebben. De oud-PSV'er sprak onlangs met Marco van Basten. De bondscoach legde daarbij de eisen op tafel waar Van Bommel aan moet voldoen. Wat die eisen zijn, zegt Van Bommel niet in het interview. De middenvelder speelde nog nooit op een groot toernooi en zou heel graag meewillen.
PN

Tja, Seedorf zal er ook een slecht gevoel over hebben, en Kluivert ook, en...en..... Met andere woorden: who cares?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 2:43 pm

Ik zie hem liever wel meegaan. Al heeft hij sinds z'n blessure amper een wedstrijd goed gespeeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 12, 2006 2:55 pm

Thomas schreef:Ik zie hem liever wel meegaan. Al heeft hij sinds z'n blessure amper een wedstrijd goed gespeeld.
Dus waarom zou hij moeten meegaan?

Van Basten weet precies wat hij doet. Laat hem maar schuiven. :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 3:00 pm

joey schreef:Van Basten weet precies wat hij doet. Laat hem maar schuiven. :xyxthumbs:
Zolang Blind dat maar niet doet. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 3:03 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Ik zie hem liever wel meegaan. Al heeft hij sinds z'n blessure amper een wedstrijd goed gespeeld.
Dus waarom zou hij moeten meegaan?

Van Basten weet precies wat hij doet. Laat hem maar schuiven. :xyxthumbs:
Omdat ik liever niet naar het WK ga met De Jong, Maduro, Sneijder en Landzaat op het middenveld. Naast Cocu mag er nog wel iemand meegaan met ervaring op hoog niveau.

Van Bommel speelde voor z'n blessure overigens wel een aantal wedstrijden erg sterk.

Maar het is geen must dat Van Bommel meegaat. Dat ben ik met je eens.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 3:53 pm

Omdat ik liever niet naar het WK ga met De Jong, Maduro, Sneijder en Landzaat op het middenveld. Naast Cocu mag er nog wel iemand meegaan met ervaring op hoog niveau.

Sorry hoor, maar De Jong, Maduro, en Sneijder hebben evenveel zoniet meer ervaring op het hoogste niveau dan v. Bommel.

Als je een ervaren middenvelder wilt, heb je meer aan Davids.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 4:02 pm

Mr. Ajax schreef:

Sorry hoor, maar De Jong, Maduro, en Sneijder hebben evenveel zoniet meer ervaring op het hoogste niveau dan v. Bommel.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maduro speelt nog geen anderhalf jaar in Ajax 1. Sneijder en De Jong pas iets meer dan 3 jaar.

Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 12, 2006 4:04 pm

Thomas schreef:Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.
Van Bommel is niet voor niets tot zijn zoveelentwintigste bij PSV gebleven. Geen topper maar een speler van de categorie daar net onder.

Davids en Cocu zijn wel toppers (geweest).

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 12, 2006 4:04 pm

Nu sla je wel wat door Mr. Ajax. Maduro evenveel en zoniet meer ervaring op het hoogste niveau dan v. Bommel? Met alle respect, maar Maduro heeft nog geen eens een compleet eredivisieseizoen achter zijn naam staan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 4:05 pm

Cocu is nog steeds wereldtop.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie