Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door brigade zuid » ma nov 30, 2009 10:37 pm

Zou wel gaaf zijn zeg als Douglas in het Nederlands elftal gaat spelen. Lekker duo voor de komende jaren: Douglas - Bruma.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » ma nov 30, 2009 11:06 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Michael_B » di dec 01, 2009 10:53 am

Met Heitinga, Vlaar en Bruma komen we er ook wel de komende jaren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:25 am

Vlaar is een prutser joh!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » di dec 01, 2009 11:44 am

Waarom vindt iedereen Bruma zo goed?

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » di dec 01, 2009 11:48 am

Die gast kan wel iets hoor. Maar op het WK heeft hij natuurlijk nog niks te zoeken...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » di dec 01, 2009 11:55 am

Hij zal heus wel wat kunnen, maar hij wordt gehypt op basis van een wedstrijd waarin hij als een krant stond te verdedigen.

http://www.onsoranje.nl/news/content/ne ... panje.html


Kijk bijvoorbeeld eens wat hij doet bij de 2-1 (lucht dekken), en daarna bij die bal op de lat (op vijf meter dekken). En dan heb ik het nog niet eens over al die andere kansen die Spanje door het centrum kreeg maar niet in de samenvatting zitten.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Rachid » di dec 01, 2009 12:27 pm

Typisch Nederlands om een jeugdspeler als Bruma te hypen. Hugo Borst vergelijkt hem al met Beckenbauer, het gaat nergens over.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door mattie » wo dec 02, 2009 11:45 am

via vi.nl

Oranje een van de groepshoofden bij WK-loting

02/12/2009 11:00

Tijdens de WK-loting komende vrijdag in Johannesburg ontloopt Nederland de grote favorieten. De ploeg van bondscoach Bert van Marwijk is aangemerkt als groepshoofd.

Nederland dankt die status aan de uitstekende prestaties tijdens de kwalificatie voor het WK. De andere groepshoofden zijn Zuid-Afrika, Argentinië, Brazilië, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje.

Lange tijd werd verwacht dat niet Nederland maar Frankrijk deel zou uitmaken van Pot 1. Waarom de verliezend finalist van het afgelopen WK geen groepshoofd is, maakte de FIFA niet bekend.

Lijkt mij duidelijk toch.... Frankrijk had nooit mogen gaan... Daar hoef je geen woorden over te zeggen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » wo dec 02, 2009 10:04 pm

Rachid schreef:Typisch Nederlands om een jeugdspeler als Bruma te hypen. Hugo Borst vergelijkt hem al met Beckenbauer, het gaat nergens over.
Doet ie vaak. Tijdens het EK was Carvalho Beckenbauer. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » do dec 03, 2009 4:46 pm

Was Borst ook niet degene die Maduro Beckenbauer noemde?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jesse » do dec 03, 2009 8:55 pm

Was dat niet Frank Snoeks?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » do dec 03, 2009 9:05 pm

Bertje schreef:Was Borst ook niet degene die Maduro Beckenbauer noemde?
Misschien moeten ze Borst nóg een column geven: 'de Beckenbauer van de week' ofzo!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » do dec 03, 2009 10:52 pm

Rachid schreef:Typisch Nederlands om een jeugdspeler als Bruma te hypen. Hugo Borst vergelijkt hem al met Beckenbauer, het gaat nergens over.
Zo is dat. Waarom roepen columnisten dat soort dingen? Ze zetten zichzelf alleen maar voor paal.

Toch maakt hij het niet zo bont als Henk Spaan. Die noemde Hersi ooit de nieuwe Cruijff. Sindsdien kan ik die man niet meer serieus nemen. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Baseman » vr dec 04, 2009 7:49 am

Jöhnk schreef:Waarom vindt iedereen Bruma zo goed?
Omdat hij de 4e centrale verdediger is van Chelsea, omdat hij veruit de beste verdediger is bij Jong Oranje, omdat hij alles heeft om de absolute top te bereiken en omdat hij pas 17 is.
Jeffrey Bruma is echt een groot talent en hij komt verstandig over, die jongen komt er wel :biggthumpup.gif:

Maar natuurlijk heeft hij nog niets in 'het grote' Oranje te zoeken, dat duurt nog enkele jaren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Vedette-10- » za dec 05, 2009 1:22 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 2:09 pm

joey schreef: Zo is dat. Waarom roepen columnisten dat soort dingen? Ze zetten zichzelf alleen maar voor paal.
Omdat ze in hun geldingsdrang de 'ontdekker' van zo'n jongen willen zijn. Zodat ze over 5 jaar nog eens aan hun vooruitziende blik kunnen refereren. In een column natuurlijk.
Toch maakt hij het niet zo bont als Henk Spaan. Die noemde Hersi ooit de nieuwe Cruijff. Sindsdien kan ik die man niet meer serieus nemen. :drecul.gif:
Yakubu, Obodai, vd Gun etc. waren volgens Spaan ook helemaal te waus.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door ferry » ma dec 07, 2009 9:51 am

Van Marwijk ziet bondscoach Japan aan voor official
Uitgegeven: 7 december 2009 09:09

TOKIO - Bondscoach Bert van Marwijk van het Nederlands elftal heeft zijn collega van de nationale voetbalploeg van Japan vrijdag na de WK-loting in Kaapstad voor een official aangezien.

Dat verklaarde bondscoach Takeshi Okada van de Aziatische tegenstander van Oranje in groep E van de mondiale eindronde bij terugkeer in Tokio aan journalisten.
''Hij vroeg me of ik wist wie de bondscoach van Japan was en of ik ook misschien wist waar hij zich ophield'', stelde Okada. ''Ik zei vervolgens dat ik de bondscoach was. Hij vroeg vervolgens of dat echt waar was.''

Japans voetbal
Okada was verbaasd dat Van Marwijk hem niet herkende. Het Nederlands elftal versloeg Japan op 5 september in Enschede nog tijdens een oefeninterland (3-0).
''Voor dat duel heb ik zijn hand geschud'', zei Okada. ''Hij vertelde me toen nog dat hij het Japanse voetbal en alle spelers goed kende.''
Gelijkspelen
Japan stuit in de groepsfase van het WK op het Nederlands elftal, Denmarken en Kameroen. ''Ik denk dat we tegen iedere teganstander gelijk kunnen spelen'', aldus Okada.
''We zullen echter ook een duel moeten winnen. Anders overleven we de poule niet.''
:drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:11 am

Hahahaha grappig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Beloki » ma dec 07, 2009 12:40 pm

:smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » ma dec 14, 2009 10:50 am

Borst noemt Van Marwijk in hevige botsing 'jokkebrok'

HILVERSUM - Hugo Borst heeft zondagavond in het tv-programma Studio Voetbal een hevige aanvaring gehad met bondscoach Bert van Marwijk. Aanleiding voor de pittige woordenoorlog tussen de columnist én de keuzeheer van het Nederlands elftal was Wesley Sneijder, die volgens Borst dit najaar ter discussie heeft gestaan bij Oranje. Van Marwijk: ,,Onzin.'' Borst: Jokkebrok.''

Het vuur van de discussie laaide zo hoog op dat Van Marwijk bijna leek op te stappen uit het live programma, nadat Borst hem min of meer voor leugenaar had uitgemaakt. Van Marwijk had Sneijder nooit ter discussie gezet, terwijl Borst zich beriep op een bron dicht bij Oranje.

Van Marwijk weigerde op de suggestie van Borst in te gaan dat het vermeende wangedrag van Inter-regisseur Sneijder de voorbije maanden inzet was van een interne discussie in Zeist. Volgens de bondscoach is de positie van de Utrechter niet in het geding. Van Marwijk: ,,Nou moet je ophouden, joh. Nu ga je écht te ver. Je moet me niet betichten van jokken. Ik zit hier verdorie niet om die onzin van jou aan te horen.''

Borst baseerde zich op een bron bij Oranje. ,,Ik heb gehoord dat Sneijder aan het ontbijt aan reservedoelman Piet Velthuizen van Vitesse heeft gevraagd: Wat verdien jij nou, bij Vitesse? Toen zei Velthuizen: Vier ton. Waarna Sneijder bijna achteloos antwoordde: Dan verdien ik twintig keer meer....'' Kort daarop noemde Borst Sneijder een ,,potentiële splijtzwam'' in de selectie van Oranje.

Van Marwijk erkende na tussenkomst van de ook aanwezige 'sidekick' Co Adriaanse wel dat het gedrag van Sneijder op én naast het veld niet altijd wordt gewaardeerd.

Sneijder had in het recente verleden al eens een aanvaring met Robin van Persie.
www.ad.nl

Sneijder kan goed hoofdrekenen voor een voetballer...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » ma dec 14, 2009 11:09 am

Bert reageerde echt fantastisch op die onzin van Hugo Borst! Wat een lamlul joh die vent. Ik zou hem echt een paar klappen hebben gegeven...

Jammer dat ze teveel op zijn gelul ingingen en niet in op de discussie tussen Co en Bert!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Khraa » ma dec 14, 2009 12:42 pm

Dat Co er ook was om de boel te sussen! Van Gelder liet het lekker zijn beloop gaan (hoopte waarschijnlijk op escalatie).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door FlaFlu » ma dec 14, 2009 2:01 pm

Rishi schreef:Bert reageerde echt fantastisch op die onzin van Hugo Borst! Wat een lamlul joh die vent. Ik zou hem echt een paar klappen hebben gegeven...

Jammer dat ze teveel op zijn gelul ingingen en niet in op de discussie tussen Co en Bert!
Klappen is wellicht wat overdreven, maar Borst was wel enorm vervelend. Je zag Borst ook geïrriteerd raken toen Adriaanse en Van Marwijk enthousiast werden over een voetbalinhoudelijke discussie. Daar had Borst niets aan toe te voegen en toen liet ie de naam Yolanthe maar snel vallen en maakte ie opmerkingen als 'jongens, er kijken ook heel veel vrouwen. Niet te diep'. Maar goed, Van Gelder werd tijdens de voetbalinhoudelijke discussie ook nerveus, dus blijkbaar vindt de (Nederlandse) voetbalkijker die discussie minder interessant en is het slecht voor de kijkcijfers of zo. Bleh.

Verder weten we allemaal dat Sneijder een rotjong is. Toen Adriaanse het vervolgens wat genuanceerder bracht (zonder trillende lippen) durfde Van Marwijk wel wat toe te geven. Volgens mij vond Van Marwijk het gewoon irritant dat Borst de woorden 'stond ter discussie' koos. Adriaanse is echt de ster van het programma. Pakte Borst in het begin ook aan over z'n roddeltjes over Co z'n salaris. En hij kreeg grijze muis Van Marwijk enthousiast, in tegenstelling tot Borst, die hij volgens mij voor het programma al had uitgelegd dat ie het zo irritant vindt dat het tijdens het programma weinig over voetbaltechnisch inhoudelijke dingen gaat.

Goed standpunt van Van Marwijk omtrent Douglas. Hij heeft al lang nagedacht over hem, Vlaar en Bruma. Hij zal Douglas wel hebben zien spelen tegen Marseille en Fenerbahçe. :smallgrin.gif: En Adriaanse is veel te idealistisch, met z'n drie verdedigers.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » ma dec 14, 2009 2:24 pm

Het was een heerlijke uitzending met prachtige inhoudelijke discussie tussen Co Adriaanse en Bert van Marwijk, die zich totaal niets aantrokken van Jack van Gelder die tevergeefs zijn best deed om het begrijpelijk te houden voor de 'normale kijker'.

Maar hoogtepunt was toch wel een langdurige woordenwisseling tussen Hugo Borst en Bert van Marwijk die elkaar voor jokkebrok en "jij bent heel slecht geïnformeerd" uitmaakten. Daarbij liet Borst zich veel meer kennen dan Van Marwijk, die Borst zichtbaar zat op te jennen en op te naaien. "Ik zie dat je lippen trillen". En toen Borst zich emotioneel versprak in een spreekwoord, herhaalde Van Marwijk dat nog even fijntjes. En de hele tijd dat "jongen", haha schitterend. "Jij moet écht op je woorden gaan letten nu".

Van Marwijk is in mijn achting gestegen! Ik vond hem altijd een beetje een grijze muis, maar hij is een slimme, genuanceerde manager met kennis van zaken, die een felle discussie bovendien niet schuwt en zich niet laat piepelen door een emotionele Borst.

Is die Borst trouwens niet twee handen op één buik met Van Persie? Geeft toch een naar tintje aan zijn hetze tegen Wesley Sneijder, die natuurlijk niet de ideale schoonzoon is maar als Van Marwijk zegt dat hij bij Oranje nooit over de schreef is gegaan dan geloof ik dat totdat het tegendeel bewezen is.
Ajax!

Plaats reactie