Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 04, 2005 5:16 pm

Je kan je vraagtekens zetten bij het publiceren van de voorselectie an sich.

Dat Van Bommel er in zit, is verder niet vreemd. Van Bommel is derde keus achter Landzaat en Sneijder, aldus Bassie. Dan zit je dus in de voorselectie.

elliquido

Bericht door elliquido » vr nov 04, 2005 7:06 pm

opnieuw in opdracht van de mod maffia

TELEGRAAF.NL

Van Bommel ontbreekt in selectie Oranje
ZEIST - Mark van Bommel is opnieuw niet geselecteerd voor het Nederlands elftal, dat volgende week zaterdag vriendschappelijk tegen Italië voetbalt. Bondscoach Marco van Basten sprak vrijdag echter wel lovend over de middenvelder van FC Barcelona. Hij vindt dat de Limburger goed speelt bij zijn club, maar geeft op de positie van rechtermiddenvelder voorlopig de voorkeur aan Landzaat en Sneijder. "Maar hij is op die positie wel de nummer drie”, aldus Van Basten.

De consequentie waarmee de bondstrainer Van Bommel passeert, zegt veel over diens wil de ervaren speler alsnog op te roepen. Het WK nadert langzaam, Van Bommel heeft bij zijn club een basisplaats, maar Van Basten ziet het nog steeds niet in hem zitten. Zelfs zijn twee doelpunten (tegen Panathinaikos in de Champions League en tegen Celta de Vigo in de competitie) deden de standvastige bondscoach niet van gedachten veranderen.

"In de selectie zijn alle posities dubbel bezet”, aldus Van Basten. "Ik zie geen reden om daarin verandering aan te brengen. Met de jongens die nu geselecteerd zijn, hebben we goede ervaringen. Wij maken een rijtje met spelers en daarin komt Van Bommel achter Landzaat en Sneijder. De beste manier om ons te overtuigen, is om bij je club zo goed te spelen, dat wij gaan twijfelen en overtuigd raken van iemands kwaliteiten.”

Selectie:
doel:
Van der Sar, Timmer;

verdediging:
Kromkamp, Boulahrouz, Vlaar, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst, Emanuelson, De Jong;

middenveld:
Maduro, Landzaat, Sneijder, Cocu, Van der Vaart, Boateng;

aanval:
Van Nistelrooij, Van Persie, Kuijt, Babel, Vennegoor of Hesselink, Castelen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 04, 2005 7:17 pm

Leuk team voor de kwart-finale op het WK. En dan hopen dat je niet tegen Brazilie en Argentinie loot in de Achtste finale
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 04, 2005 9:00 pm

Wat heb jij toch met die landen?

Brazilië is top. Argentinië is aardig maar zeker geen top.

Kan ook niet anders als de bondscoach het team om Riquelme heen bouwt. :nooo:

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 07, 2005 11:04 am

elliquido schreef:TELEGRAAF.NL

Van Bommel ontbreekt in selectie Oranje
ZEIST - Mark van Bommel is opnieuw niet geselecteerd voor het Nederlands elftal, dat volgende week zaterdag vriendschappelijk tegen Italië voetbalt. Bondscoach Marco van Basten sprak vrijdag echter wel lovend over de middenvelder van FC Barcelona. Hij vindt dat de Limburger goed speelt bij zijn club, maar geeft op de positie van rechtermiddenvelder voorlopig de voorkeur aan Landzaat en Sneijder. "Maar hij is op die positie wel de nummer drie”, aldus Van Basten.
Sneijder een rechtshalf ? :shock:
Wat een onzinverhaal weer zeg :pukey:

Zoals ook de selecties van Vlaar (bankzitter), Mathijsen (maar liefst 2 hele wedstrijden gespeeld na een blessure van ruim een half jaar!), Boateng (alsof Davids niet beter is, wat een belediging), Babel (hoe slecht moet hij wel niet spelen om niet geselecteerd te worden?) en VOH (Van Hooijdonk is een betere pinchhitter) verre van logisch zijn. Kromkamp zit tegenwoordig ook gewoon op de bank bij zijn club, maar die heeft dan nog het voordeel van de twijfel.

Verder is het natuurlijk belachelijk dat een oefenwedstrijd van Oranje de voorkeur krijgt boven de kwalificatie voor het EK van Jong Oranje !

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma nov 07, 2005 12:43 pm

VOH is een beter breekijzer dan Hooijdonck tegenwoordig hoor. Een speler die erin kletst. Ik vind het een eikel maar hij bezit wel specifieke kwaliteiten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Feest

Bericht door Feest » ma nov 07, 2005 2:19 pm

Davids en van Bommel liggen gewoon niet lekker in de groep. Ga er maar van uit dat ze allebei niet meegaan naar Duitsland.

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 07, 2005 2:29 pm

Ik denk dat Davids uiteindelijk toch meegaat naar Duitsland. Van Bommel kan het wel vergeten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » ma nov 07, 2005 2:33 pm

Ik hoop dat Davids uiteindelijk toch meegaat naar Duitsland. Van Bommel kan mij totaal niets schelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 07, 2005 5:36 pm

Van Bommel zit er alsnog bij, Sneijder heeft zich afgemeld met een blessure.

Radio 1
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 07, 2005 5:42 pm

Ja, daar heeft Van Basten zich toch enigszins mee in de nesten gelult. Nu kon hij echt niet meer om Van Bommel heen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 07, 2005 5:44 pm

Ach, van Bommel maakt er nu toch wel een potje van. De verwachtingen zijn zo hoog, daar komt hij echt niet bij in de buurt.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 07, 2005 5:45 pm

Kan hij Boateng niet naar rechtshalf doorschuiven, Cocu naar verdedigende middenvelder en Davids op de dan opengekomen linkshalf plaats oproepen. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 27, 2005 7:41 pm

Van Basten bezoekt trainingen
27 december 2005, 12:09
Door: Jelmer Geerds
Bondscoach Marco van Basten neemt zijn opdracht om 's lands beste voetballers te selecteren uiterst serieus. De Utrechter bekijkt niet alleen veel wedstrijden, maar is sinds kort ook op de trainingsvelden te vinden.
AZ had zaterdag de primeur. Van Basten bekeek met assistent Rob Witschge de training en sprak na afloop lange tijd met trainer Louis van Gaal. De bondscoach gaf al aan in de komende maanden vaker trainingen te zullen bezoeken om een nog beter beeld te krijgen: "We hebben met Oranje een lange periode zonder wedstrijd. Daarom wil ik ook eens wat trainingen bekijken om te zien hoe het met de spelers is."
voetbalprimeur.nl

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 28, 2005 7:14 pm

PcR schreef: Ruud Gullit is trouwens een mooi voorbeeld. Prima voetballer, maar voor het technisch/tactische gedeelte had hij nooit interesse. Dat gebrek aan interesse, en op dit moment dus kennis van zaken, breekt hem in zijn trainersloopbaan nu op.
Verschil met MVB (en Frank Rijkaard) is dat Gullit een egomaan, volledig onbetrouwbaar en oliedom is. Dát breekt hem op.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo dec 28, 2005 11:39 pm

:D

Moet wel beamen dat Gullit als speler een aanmerkelijk beter tacticus was dan van Basten. Dat was gewoon een luie egoïst, geniaal natuurlijk, maar de speler van Basten interesseerde zich alleen voor zijn eigen meter, de rest was er slechts om hem de bal zo perfect mogelijk in de voeten te schuiven.

Van Van Basten de trainer ben ik behoorlijk gecharmeerd. Ik mag zijn stijl wel en hij lijkt bereid te leren van zijn fouten.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 29, 2005 5:11 pm

De speler Van Basten was extreem goed maar niet al te sympathiek. De trainer van Basten is een stuk sympathieker, maar of hij zo goed wordt?

Ik moet hem nageven dat hij de Schwung heeft teruggebracht. Oranje leeft weer in Nederland, En dat met een niet uitzonderlijk begaafde selectie. Dat is knap.

Ik ben alleen bang voor hem dat de verwachtingen straks in Duitsland tegen hem zullen werken. Wereldkampioen? Niet veel kans, andere landen zijn beter.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2005 5:20 pm

Dat laatste zal geen zinnig mens verwachten, joey. Oranje is een team in opbouw, met vrijwel allemaal jonge en onervaren gasten. Eindelijk is het roer omgegooid en is afscheid genomen van een team dat nog altijd vnl. bestond uit gasten van Ajax 1995.

Oranje heeft m.i. een elftal met perspectief. Ik heb persoonlijk een zwak voor Boulahrouz en Matthijssen, 2 échte verdedigers, zoals je die in NL helaas te weinig ziet. Sar is en blijft een topkeeper, een van de beteren. Backs zijn matig, middenveld goed, maar niet spectaculair goed. Pronkstuk is de aanval, denk dat we met onze buitenspelers Robben en Persie menig land voor grote problemen kunnen stellen.

En tja, als je dan zoals Oranje meestal de nul houdt, kun je ver komen. Maar tegen een land als Argentinie zie ik dat niet gebeuren. Servie wordt ook een lastige opponent, we zijn misschien over de gehele linie net iets beter dan dat land. Van Ivoorkust verwacht ik wat minder, zie ons die ploeg wel verslaan.

Denk persoonlijk dat de kwartfinale het eindstation zal zijn en dat we goed op koers liggen voor 2008 en 2010. Met dank aan MVB, die een nieuwe generatie eindelijk wél een kans heeft durven geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 29, 2005 6:53 pm

Ons middenveld zou best sterk kunnen zijn als we met Cocu en Davids in dienst van Van der Vaart of Sneijder zouden spelen. Van der Vaart, Robben, Van Persie en Van Nistelrooij en de rest in dienst van hen.

jabu

Bericht door jabu » do dec 29, 2005 10:40 pm

Het middenveld zou het beste zijn met drie linksbenige spelers: Cocu, Davids en Vd Vaart.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2005 11:49 pm

Makaay in de spits, RVN eruit. Desnoods Sneijder op 10 en Vaart in de spits
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 29, 2005 11:53 pm

Wie weet blijft Huntelaar maar scoren in een systeem met vleugelspelers. Dan zie ik Van Basten hem er wel bij halen. Van Nistelrooij, Kuijt en Huntelaar als spitsen mee naar het WK. Dat is mijn voorspelling.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr dec 30, 2005 1:05 am

Dat denk ik niet. Normaliter zijn VN en Kuijt 1e en 2e spits als de situatie zo blijft. een 3e spits(die nauwelijks zal spelen) moet dan iets extra's brengen, een speciale eigenschap waarmee je een wedstrijd kunt omgooien. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat het beter is om martin drent op de bank te hebben dan Ronaldo, simpelweg omdat de ene speler beter in staat is een verdediging in de war te sturen/ verwaaring te creeren.
Vennegoor heeft dat, KJH niet.
Logischerwijze gaat KJH alleen mee als hij Kuijt of(waarschijnlijker)VN uit de basis speelt. Dat lijkt me moeilijk en ik zou het ook niet slim vinden(VN is een heel kostbaar wapen voor Oranje).

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2005 1:10 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat denk ik niet. Normaliter zijn VN en Kuijt 1e en 2e spits als de situatie zo blijft. een 3e spits(die nauwelijks zal spelen) moet dan iets extra's brengen, een speciale eigenschap waarmee je een wedstrijd kunt omgooien. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat het beter is om martin drent op de bank te hebben dan Ronaldo, simpelweg omdat de ene speler beter in staat is een verdediging in de war te sturen/ verwaaring te creeren.Vennegoor heeft dat, KJH niet.
Logischerwijze gaat KJH alleen mee als hij Kuijt of(waarschijnlijker)VN uit de basis speelt. Dat lijkt me moeilijk en ik zou het ook niet slim vinden(VN is een heel kostbaar wapen voor Oranje).
Ik denk inderdaad dat menig verdediging vreemd zal opkijken als opeens Martin Drent het veld inkomt :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 30, 2005 1:41 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat denk ik niet. Normaliter zijn VN en Kuijt 1e en 2e spits als de situatie zo blijft. een 3e spits(die nauwelijks zal spelen) moet dan iets extra's brengen, een speciale eigenschap waarmee je een wedstrijd kunt omgooien. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat het beter is om martin drent op de bank te hebben dan Ronaldo, simpelweg omdat de ene speler beter in staat is een verdediging in de war te sturen/ verwaaring te creeren.
Vennegoor heeft dat, KJH niet.
We zullen het zien. Ik bedoelde overigens niet per se dat ik het graag zo zou zien, eerder hoe ik denk dat het zal gaan. Ik krijg namelijk niet de indruk dat Van Basten zo'n fan is van Vennegoor. Huntelaar lijkt me veel eerder het type voetballer waarvan Marco gecharmeerd is.

Plaats reactie