De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

DelToro

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door DelToro » do mar 07, 2013 9:21 am

Baseman schreef: Dit is onzin, als je goed genoeg bent dan krijg je speeltijd onder Advocaat.
Laatst tijdens Feyenoord-PSV was het team van PSV gemiddeld jonger dan dat van Feyenoord...

Dat Depay weinig speeltijd krijgt ligt voornamelijk aan Depay zelf, het wordt hoog tijd dat hij eens door gaat krijgen wat het leven van een profvoetballer inhoudt. Dat was namelijk de belangrijkste reden dat hij onder Rutten minder speelde en ook nu onder Advocaat. Met talent alleen kom je er niet, mentaliteit is ontzettend belangrijk en dat is Depay zijn grote valkuil. Ik hoop echt dat hij dit doorkrijgt, anders zou het doodzonde zijn.
Meen je dit nou? Krijg toch sterk de indruk dat Advocaat talenten alleen maar opstelt wanneer het echt niet anders kan. Zie met name Brenet die zelfs na het vertrek van de enige rechtsback van PSV naar Fulham en een schorsing van een omgeturnde middenvelder niet mocht spelen. In plaats daarvan speelde een centrale verdediger, waarin Advocaat het eigenlijk helemaal niet ziet zitten. En dat terwijl die Brenet toch een aardig groot talent schijnt te zijn.
Hetzelfde geldt ook voor Locadia, die naar het schijnt heel erg gemotiveerd is op de training toch? Heeft het in de minuten die hij speelde uitstekend gedaan, maar speelt alsnog bijna nooit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 07, 2013 10:56 am

Advocaat, Baseman (en Zeux) hanteren dezelfde redenatie. De mond vol hebben over het geven van kansen aan talenten. Immers, als je goed genoeg zijn dan spelen ze! Maar intussen niet de ontwikkeling van de speler willen bevorderen door middel van speeltijd. Goed genoeg betekent bij Advocaat namelijk dat je de beste speler bent op je positie, want risico's nemen met jonge spelers, daar doen we niet aan.

Kijk nou naar Real, de grootste club ter wereld in (wellicht) de zwaarste competitie. Mourinho, prestatietrainer pur sang, gaf Varana al kansen toen hij pas achttien jaar was en Pepe, Ramos en Carvalho nog voor zich had in de pikorde. Zo kan het ook. Spelers moeten ook kansen krijgen zich te ontwikkelen. Waarom denk je dat niemand Hoofd Opleidingen wil worden bij PSV? Waar doe je het voor!?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

DelToro

Bericht door DelToro » do mar 07, 2013 11:01 am

Exact :biggthumpup.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 07, 2013 11:22 am

WP_LeGeNd schreef:Wie is van hoorn?

Ik volg Utrecht misschien niet zo, maar ik heb hier nog niemand over die jongen gehoord.
In Almere en omstreken wel bekend hoor. Na Seedorf de volgende Almeerder in Oranje. :smallgrin.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » do mar 07, 2013 10:28 pm

Bert schreef: (en Zeux) hanteren dezelfde redenatie. De mond vol hebben over het geven van kansen aan talenten. Immers, als je goed genoeg zijn dan spelen ze! Maar intussen niet de ontwikkeling van de speler willen bevorderen door middel van speeltijd.
Heb jij dat nodig Bert, om een opmerking die je niet bevalt zo naar het absurde te extrapoleren? Wat jammer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 07, 2013 10:34 pm

Dat doe jij natuurlijk nooit :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do mar 07, 2013 10:39 pm

Rishi schreef:Dat doe jij natuurlijk nooit :smallgrin.gif:
Ik doe inderdaad mijn best het niet te doen. Doe ik het wel, dan ben ik blij als het wordt geconstateerd.

Imago is iets anders dan werkelijkheid.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 08, 2013 9:37 am

beelzebub schreef:Hij moet stoppen met: Twitteren, elke dag uit eten, opscheppen en de patser uithangen in gewone mensentaal dus.
Klopt, waarbij Instagram en zijn rappen en omgang met rappers niet vergeten mogen worden.
Onder Rutten heeft Depay al eens de keuze gekregen: voetballen of rappen. Hij koos toen voor het voetballen, maar na het vertrek van Rutten viel hij weer terug. En hij komt er onder Advocaat achter wat daar de consequenties van zijn. Al schijnt hij nu weer de goede kant op te gaan, mede dankzij Cocu die veel tijd in hem investeert.
DelToro schreef:Meen je dit nou? Krijg toch sterk de indruk dat Advocaat talenten alleen maar opstelt wanneer het echt niet anders kan.
Advocaat test de jeugdspelers het liefst voordat hij ze opstelt in de competitie, waarbij dit testen neerkomt op basisplaatsen (of speelminuten) in de beker en de EL. Daarin maakten de meeste jeugdspelers het echter niet waar, eigenlijk viel alleen Locadia positief op.
Locadia heeft alleen de pech dat Matavz en Lens hoger in de rangorde staan op zijn positie, wat natuurlijk ook terecht is.

In het begin van het seizoen is bijv. Mertens meerdere malen in de rust al gewisseld en kwam Depay er voor hem in, dat Depay sindsdien echter nauwelijks speeltijd meer krijgt ligt niet aan Advocaat.
Zie met name Brenet die zelfs na het vertrek van de enige rechtsback van PSV naar Fulham en een schorsing van een omgeturnde middenvelder niet mocht spelen. In plaats daarvan speelde een centrale verdediger, waarin Advocaat het eigenlijk helemaal niet ziet zitten. En dat terwijl die Brenet toch een aardig groot talent schijnt te zijn.
Brenet is inderdaad een aardig groot talent, maar veel volgers van de jeugd zeggen dat hij nog niet klaar is voor de Eredivisie.
Dat kan hij natuurlijk maar op 1 manier echt bewijzen, dus wat mij betreft had hij gespeeld tegen Feyenoord. Maar het helpt niet als je tijdens je testwedstrijd (de 2e helft van Jong PSV voor de wedstrijd tegen Feyenoord) 2 keer een aanvaller van de tegenstander met een slechte pass vrij voor je eigen keeper zet...Brenet is talentvol en een moderne opkomende back, maar hij is verdedigend nog (te) kwetsbaar. Advocaat durfde het risico niet te nemen en daar valt wat voor te zeggen.

Advocaat zal dit seizoen niet vaak een jeugdspeler inbrengen in de competitie, maar dat komt mede doordat de meeste jeugd nog niet goed genoeg is.
Hetzelfde geldt ook voor Locadia, die naar het schijnt heel erg gemotiveerd is op de training toch? Heeft het in de minuten die hij speelde uitstekend gedaan, maar speelt alsnog bijna nooit.
Klopt, maar zoals gezegd heeft hij Lens en Matavz nog voor zich.
Hij maakt inderdaad al wel het hele seizoen veel indruk, ook door zijn erg professionele houding. Waar Depay dus een heel groot voorbeeld aan mag nemen!

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 9:49 am

Als het een handelsmerk van die jongen is om een tegenstander voor de eigen keeper te zetten dan had hij natuurlijk nooit bij PSV gespeeld. Die jongen voelde dat hij getest zou worden. Slechtste wat hem kon overkomen. Goed gedaan van Dick :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

DelToro

Bericht door DelToro » vr mar 08, 2013 10:10 am

@ Baseman.

Ik snap de argumentatie van Dick Advocaat wel. Zoals je zelf aangeeft stelt hij talenten alleen op wanneer ze de gevestigde spelers (zo goed als) voorbij gestreefd zijn. Zo werkt dat natuurlijk niet vaak met talenten. Die maken fouten en moeten nog veel dingen leren. Dat risico wil Advocaat niet lopen, in tegenstelling tot De Boer en Koeman. Dat is hem goed recht natuurlijk, maar de ontwikkeling van Depay gaat daardoor wel minder snel. En dat Depay's mentaliteit niet goed is, dat geloof ik best wel. Ik betwijfel alleen of hij veel meer had gespeeld als hij wel hard had getraind, gezien Advocaat's manier van managen en de geringe speeltijd die de gemotiveerde talenten krijgen.

Daarnaast zeg ik niet dat jonge spelers onder Advocaat helemaal geen kansen krijgen, maar alleen dat je bij De Boer en Koeman veel sneller de kans krijgt. Volgens mij kun je dat zelf toch geen onzin noemen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 10:16 am

Koeman en Frank geven de spelers ook het vertrouwen. Ze mogen fouten maken. Maar dat mag dus blijkbaar niet van Dickie.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 08, 2013 10:45 am

Rishi schreef:Die jongen voelde dat hij getest zou worden.
Klopt, en daar had hij nog moeite mee.
Wat de kans op falen in de beladen wedstrijd tegen Feyenoord in een volle kuip groter maakte...ik snapte de keuze van Advocaat dus wel.
DelToro schreef:Daarnaast zeg ik niet dat jonge spelers onder Advocaat helemaal geen kansen krijgen, maar alleen dat je bij De Boer en Koeman veel sneller de kans krijgt.
Dit ben ik ook helemaal met je eens!
Het helpt ook niet dat PSV dit seizoen min of meer kampioen moet worden, waardoor Advocaat 'vanzelfsprekend' minder risico gaat lopen en dus minder snel jeugd inbrengt.
En dat Depay's mentaliteit niet goed is, dat geloof ik best wel. Ik betwijfel alleen of hij veel meer had gespeeld als hij wel hard had getraind, gezien Advocaat's manier van managen en de geringe speeltijd die de gemotiveerde talenten krijgen.
Depay heeft het voordeel te kunnen spelen op beide flanken, waardoor meer speeltijd realistisch zou zijn geweest (helemaal na de blessure van Narsingh).

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 11:11 am

Ajax moet toch ook gewoon kampioen worden?

En die zogenaamde zekerheidjes hebben PSV 2 en 3 punten meer opgeleverd dan Ajax en 010.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 11:24 am

Rishi schreef:Ajax moet toch ook gewoon kampioen worden?
Die druk was er toch juist afgehaald afgelopen zomer?
Het werd niet erg gevonden als een keer een jaartje werd overgeslagen in het grotere kader van het wenkende perspectief van de 'omwenteling'.
Vandaar dat veel minder wezenlijke versterkingen werden gehaald en de jeugd zoveel kans zou krijgen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 11:26 am

Babel, Poulsen, Moisander, Cuenca gehuurd tussentijds, Schone.

Derk, Sig, Boilesen zouden ook weer bijsluiten. Er is genoeg gehaald hoor. Er is ook geprobeerd om Narsingh/Assaidi te halen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 11:30 am

Rishi schreef:Babel, Poulsen, Moisander, Cuenca gehuurd tussentijds, Schone.

Derk, Sig, Boilesen zouden ook weer bijsluiten. Er is genoeg gehaald hoor. Er is ook geprobeerd om Narsingh/Assaidi te halen.
Versus vertrek Vertongen-v.d.Wiel-Anita-Janssen.

Geprobeerd is niet echt halen natuurlijk. Het netto resultaat van de transferperiode reflecteert de werkelijke ambities.

Er is inderdaad vertrouwd op drie geblesseerden. Best link. Blijkt ook na 2/3 competitie.
Dan ga je ook niet echt voluit voor de titel, als je dat soort risico's neemt en er geen backup voor hebt.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 11:40 am

Van der Wiel speelde al amper. Van Rhijn speelde vorig jaar toch ook al met grote regelmaat?

Voor Jantje is gewoon 4 miljoen uitgetrokken. Moisander doet het gewoon prima.

Voor Anita is Poulsen gehaald. En Boccara.

Voor Theo zijn er meerdere vervangers gehaald. Babel zou je kunnen noemen. Doordat Babel is gehaald, helaas raakte hij geblesseerd, kon Siem weer op het middenveld spelen. Sigthorsson was ook geblesseerd. Eigenlijk had Siem, onder normale omstandigheden, nooit in de spits gespeeld. En Schone is gehaald/aangetrokken.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr mar 08, 2013 11:53 am

Babel is aan komen waaien. Niet echt gehaald.

Hoe vaak is Schone niet beschimpt in de wedstrijdtopics? Is dat hetzelfde niveau als Janssen (om maar iemand te noemen)?

Moisander voor Vertonghen. Ja, al is Vertonghen wel sterker denk ik.
Poussen-Anita. Is dat echt hetzelfde?
Schone-Janssen. Minder
Van Rhijn-VdWiel. Van d Wiel leek de weg kwijt in zijn laatste seizoen, maar denk wel dat die in de basis beter is.

Maar, samenvattend, jij vindt dat Ajax niet kwalitatief achteruit is gegaan in de transferperiode afgelopen zomer?

(we raken wel off topic, want dit gaat over de nieuwe bondscoach, bovenstaande posts passen beter in het PSV-topic)

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 08, 2013 12:15 pm

Natuurlijk is Moisander minder dan Jan. Anders had Tottenham Moisander wel gekocht.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 08, 2013 7:20 pm

Baseman schreef: Het helpt ook niet dat PSV dit seizoen min of meer kampioen moet worden, waardoor Advocaat 'vanzelfsprekend' minder risico gaat lopen en dus minder snel jeugd inbrengt.
Heb je de selecties die Dick meenam naar de eindtoernooien in 1994 en 2004 wel eens bekeken?
Zeux schreef: Het werd niet erg gevonden als een keer een jaartje werd overgeslagen in het grotere kader van het wenkende perspectief van de 'omwenteling'.
Dat wil ik nou wel eens zwart op wit zien eigenlijk. Inclusief bron.
Zeux schreef:
Bert schreef: (en Zeux)
Heb jij dat nodig Bert, om een opmerking die je niet bevalt zo naar het absurde te extrapoleren? Wat jammer.
Forumstalker - the sequel. :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 08, 2013 7:26 pm

Rishi schreef:Dat Van Gaal alles behalve consequent is. Een verdediger van Utrecht erbij.. toe maar :excited.gif:
Hij is juist nu wel consequent. In de zomer toeterde hij van de daken dat spelers zonder ritme niet in aanmerking zouden komen. Om vervolgens Heitinga op te stellen.

Bondscoach zijn is wel een lekker baantje, wanneer clubcoaches (Koeman bijv.) hun werk goed doen. Wanneer LvG gewoon de vruchten plukt van de goede arbeid elders en zijn ego in toom weet te houden, haalt hij dit keer wel het WK.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 08, 2013 11:48 pm

Zeux schreef:
Maar, samenvattend, jij vindt dat Ajax niet kwalitatief achteruit is gegaan in de transferperiode afgelopen zomer?
Niet per se. Als over twee jaar blijkt dat Boccara, Andersen en Meleg vaste waarde zijn in Ajax-1, dan zullen we deze transferperiode roemen. Sterker nog, dan heb je dus fantastisch zaken gedaan.

zeux

Bericht door zeux » za mar 09, 2013 12:15 am

Peter schreef:
Zeux schreef:
Niet per se. Als over twee jaar blijkt dat Boccara, Andersen en Meleg vaste waarde zijn in Ajax-1, dan zullen we deze transferperiode roemen. Sterker nog, dan heb je dus fantastisch zaken gedaan.
Dus het is hopen en bidden (als je gelovig bent).

Maar, uhm, het aantrekken van dit soort jongens - in de talentensfeer - zou toch staande praktijk moeten zijn?

Een transferperiode wordt toch niet louter gemarkeerd door de jeugdaankopen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 12, 2013 9:22 am

En ik zal op luchtige wijze de schaar hanteren. :666.gif:

En nu weer on topic, graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 15, 2013 10:27 am

Hoeness: 'Streek van Van Gaal'
Bron: De Telegraaf

TIPS VOOR AJAX - Bayern Munchen-directeur Uli Hoeness laat zich in De Telegraaf erg negatief uit over Louis van Gaal. Volgens Hoeness is hij te arrogant. 'Zijn probleem is dat Louis God niet is, maar de vader van God. Voordat de wereld bestond, was Louis er al. Als je zoals hij de wereld vanuit dat perspectief beziet, weet je niet hoe de wereld in elkaar steekt.'

Hij verwijst ook naar de functie van algemeen directeur die hij bij Ajax accepteerde. 'Zoiets als bij Ajax - je laten benoemen als directeur en vier weken later voor de rechter staan, omdat je weigert terug te treden - overkomt alleen iemand als Van Gaal. Niemand bij Bayern zou zo'n streek in zijn hoofd halen. Van Gaal wel. Omdat hij niet openstaat, nee, zelfs geen beslissingen accepteert, die genomen worden op basis van opinies die niet de zijne zijn.'

De directeur van de grote club uit Beieren heeft nog een tip voor Ajax. 'Ook Ajax moet naar een mix toe van eigen jeugd aangevuld met enkele gerichte versterkingen. En ze moeten proberen hun beste spelers aan zich te binden. Als Ajax daar geen geld voor over heeft, dan zal iedere Europees succes incidenteel zijn in Amsterdam. Ja, het kost geld, maar het levert Ajax ook geld op als het een blijvertje is aan de Europese top.'

Plaats reactie