De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Hoe zien jullie de huidige generatie talenten van Nederland? Ik krijg het idee dat het Nederlands elftal momenteel te licht is voor de internationale top, maar dat er wel een heel aardige generatie aan zit te komen. Een groot aantal spelers zijn nog wel erg jong en moeten alles nog bewijzen, maar ze maken desalniettemin een goede indruk. Het enige dat echt ontbreekt is een goede talentvolle, complete spits. Ik heb zelf ook geen idee of die er aan zit te komen.
Aanval: Depay, Boetius, John
Middenveld: Vilhena, Clasie, Strootman, Maher
Verdediging: Willems, Martins Indi, Denswil, De Vrij, Van Rhijn
Plus talenten waar ik zelf geen zicht op heb, maar waar men over het algemeen vrij positief over is: Ebecilio (die in Engeland speelt natuurlijk), Rekik, Aké, Boccara.
Daarnaast ook redelijke jonge spelers die ook een zeer acceptabel niveau kunnen behalen: Luuk de Jong, Fer, Krul, Anita en de oudere Afellay en Van der Wiel.
Wellicht ben ik er ook nog wat vergeten. Maar het ziet er uit als een lichting die we sinds Sneijder, Persie, Robben, VDV niet meer hebben gehad. Of het zulke uitzonderlijke spelers als die vier kunnen worden weet ik niet, en of het in vergelijking met andere landen een talentvolle lichting is kan ik ook moeilijk inschatten. Maar het lijkt er op dat deze generatie talenten wel makkelijker doorbreekt dan de zogenaamde superlichting met Sarpong, Goossens, Anita en weet ik veel wie nog meer.
Aanval: Depay, Boetius, John
Middenveld: Vilhena, Clasie, Strootman, Maher
Verdediging: Willems, Martins Indi, Denswil, De Vrij, Van Rhijn
Plus talenten waar ik zelf geen zicht op heb, maar waar men over het algemeen vrij positief over is: Ebecilio (die in Engeland speelt natuurlijk), Rekik, Aké, Boccara.
Daarnaast ook redelijke jonge spelers die ook een zeer acceptabel niveau kunnen behalen: Luuk de Jong, Fer, Krul, Anita en de oudere Afellay en Van der Wiel.
Wellicht ben ik er ook nog wat vergeten. Maar het ziet er uit als een lichting die we sinds Sneijder, Persie, Robben, VDV niet meer hebben gehad. Of het zulke uitzonderlijke spelers als die vier kunnen worden weet ik niet, en of het in vergelijking met andere landen een talentvolle lichting is kan ik ook moeilijk inschatten. Maar het lijkt er op dat deze generatie talenten wel makkelijker doorbreekt dan de zogenaamde superlichting met Sarpong, Goossens, Anita en weet ik veel wie nog meer.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zie net een korte herhaling van Voetbal International en ik moest wel grinniken toen Derksen bloedserieus het volgende oplepelde:
"Het ziet er naar uit dat de KNVB op zoek moet naar een nieuwe bondscoach. Uit doorgaans welingelichte bronnen heb ik vernomen dat Louis van Gaal als eerste kandidaat op de nominatie staat om voor Pasen benoemd te worden als Paus".
"Het ziet er naar uit dat de KNVB op zoek moet naar een nieuwe bondscoach. Uit doorgaans welingelichte bronnen heb ik vernomen dat Louis van Gaal als eerste kandidaat op de nominatie staat om voor Pasen benoemd te worden als Paus".
Van Gaal zal bloedserieus antwoorden dat hij een heel goede paus zou zijn!
Papst Ludwig der Erste. Danny Blind als kamerling (niet teveel wijn snoepen). En Kluivert als chauffeur van de pausmobiel.
Kom maar op met die witte rook.

Papst Ludwig der Erste. Danny Blind als kamerling (niet teveel wijn snoepen). En Kluivert als chauffeur van de pausmobiel.
In plaats van een ingetogen "bedankt voor die bloemen" krijgen we dan een met overslaande stem geschreeuwd "wij zijn die beste". Zou ik mooi vinden.
-
Op het EK: Nederland - Vaticaanstad 0-1Arthur schreef:In plaats van een ingetogen "bedankt voor die bloemen" krijgen we dan een met overslaande stem geschreeuwd "wij zijn die beste". Zou ik mooi vinden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
En Derksen als Spaanse groot-inquisiteur zonder kennis van de leer. Die man kan ook bloedserieus doen alsof hij journalist is en verstand van voetbal heeft.wimpey schreef:Van Gaal zal bloedserieus antwoorden dat hij een heel goede paus zou zijn!![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
Lens dus niet. Wel consequent van Lowie.
Steek na 3 wedstrijden basis al terug, en Siem in de voorselectie.
Steek na 3 wedstrijden basis al terug, en Siem in de voorselectie.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Van Hoorn?
Wat is de grap? Boëtius en Vilhena zijn grote talenten. Liever hen dan Schaken, Boerrigter of Narsingh.
Dat Van Gaal alles behalve consequent is. Een verdediger van Utrecht erbij.. toe maar 

IK GELOOF!!!!!!
Moet zeggen dat die Mike van der Hoorn het wel erg goed doet. Je ziet die jongen vrijwel nooit een kopduel verliezen. Of eigenlijk bijna nooit een duel. Lijkt mij op dit moment al beter dan Joris Mathijsen, maargoed, dat geldt voor wel weer subtop spelers.
Overigens werd Strootman als middenvelder van Utrecht ook al geselecteerd. Nu dus een centrale verdediger van Utrecht.
Overigens werd Strootman als middenvelder van Utrecht ook al geselecteerd. Nu dus een centrale verdediger van Utrecht.
----John/Boetius/(Depay)----Persie/Huntelaar-------------Robben/Narsingh/Lens-
----------------------Sneijder/De Guzman/Vaart/S. De Jong----------------------
-Strootman/Vilhena/Afellay-----------------------Maher/Clasie/Fer/N. De Jong
-Willems/Blind---BMI/(Denswil/Rekik)-------De Vrij/(Ake/Bazoer)-----Wiel/Janmaat/Van Rhijn
---------------------------Stekelenburg/Krul---------------------------------------
Het wordt eens tijd dat er nog wat verdedigers doorbreken (Ake, Rekik, Denswil, Bazoer over een tijd (heb ze overigens allemaal niet zien spelen, maar t schijnen grote talenten te zijn)) en dan kan er in een paar jaar tijd best een leuk team staan eigenlijk. Het ziet er mijn inziens rooskleuriger uit dan de vorige keer dat de selectie volledig werd vervangen (2004). Weliswaar waren Sneijder, Robben en Van Persie zeer veelbelovend, maar de rest was toen al erg matig. Nu breken er meer talenten door over de hele breedte van de selectie (Willems, BMI, Maher, Vilhena, Depay, Boetius en John zijn wel echt goede talenten).
----------------------Sneijder/De Guzman/Vaart/S. De Jong----------------------
-Strootman/Vilhena/Afellay-----------------------Maher/Clasie/Fer/N. De Jong
-Willems/Blind---BMI/(Denswil/Rekik)-------De Vrij/(Ake/Bazoer)-----Wiel/Janmaat/Van Rhijn
---------------------------Stekelenburg/Krul---------------------------------------
Het wordt eens tijd dat er nog wat verdedigers doorbreken (Ake, Rekik, Denswil, Bazoer over een tijd (heb ze overigens allemaal niet zien spelen, maar t schijnen grote talenten te zijn)) en dan kan er in een paar jaar tijd best een leuk team staan eigenlijk. Het ziet er mijn inziens rooskleuriger uit dan de vorige keer dat de selectie volledig werd vervangen (2004). Weliswaar waren Sneijder, Robben en Van Persie zeer veelbelovend, maar de rest was toen al erg matig. Nu breken er meer talenten door over de hele breedte van de selectie (Willems, BMI, Maher, Vilhena, Depay, Boetius en John zijn wel echt goede talenten).
-
Ik zie het voornamelijk zitten in de talenten van Feyenoord. Die gasten hebben een soort Ajax-achtige bluf over zich heen. Van Gaal houdt volgens mij wel van dat soort lefgozertjes.
Whitey on the moon.
Boetius en Vilhena vind ik erg indrukwekkend inderdaad. Had ze zeer graag bij Ajax zien spelen... Hetzelfde geldt voor BMI, kan volgens mij een zeer sterke verdediger worden.
Maar John (en in mindere mate Depay) vond ik vorig seizoen in de Eredivisie minstens zo indrukwekkend. Nu zie ik John niet spelen in Portugal, maar dat hij Gaitan uit de basis heeft gespeeld is een goed teken. Voor Depay is het jammer dat hij onder Advocaat speelt. Hij had al lang een basisplaats gehad bij Ajax en waarschijnlijk ook Feyenoord. Zonde als daardoor een groot talent vertraagd wordt in zijn ontwikkeling, want die jongen kan echt goed voetballen.
Maar John (en in mindere mate Depay) vond ik vorig seizoen in de Eredivisie minstens zo indrukwekkend. Nu zie ik John niet spelen in Portugal, maar dat hij Gaitan uit de basis heeft gespeeld is een goed teken. Voor Depay is het jammer dat hij onder Advocaat speelt. Hij had al lang een basisplaats gehad bij Ajax en waarschijnlijk ook Feyenoord. Zonde als daardoor een groot talent vertraagd wordt in zijn ontwikkeling, want die jongen kan echt goed voetballen.
Talenten van 010 hebben meestal een houdbaarheidsdatum van 2 jaar. Daarna wordt het minder.
IK GELOOF!!!!!!
Ja, maar dan heb je het ook over dat blik neptalenten dat een paar jaar geleden geopend werd. Toen Feyenoord erbarmelijk slecht was en hun volledige hoop op hun gevestigd was. Het zal vast geen toeval zijn dat het een stuk beter gaat sinds die jongens weg zijn.
Bij Boetius en Vilhena zie je veel meer techniek en spelintelligentie dan Wijnaldum, Biseswar, Castaignos en consorten ooit hebben laten zien.
Bij Boetius en Vilhena zie je veel meer techniek en spelintelligentie dan Wijnaldum, Biseswar, Castaignos en consorten ooit hebben laten zien.
Dat is al een veel langere houdbaarheid dan die van de kritiek op de keuzes van Van Gaal. Die kan doorgaans niet langer dan 1 speelhelft mee.Rishi schreef:Talenten van 010 hebben meestal een houdbaarheidsdatum van 2 jaar. Daarna wordt het minder.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Ik zie dat de selectie van het Nederlands elftal steeds jonger wordt, niet verwonderlijk aangezien die groep, met hemzelf voorop natuurlijk, denkt dat “Louis de Achterbakse” over water kan lopen. Spelers die wat langer meelopen hebben over het algemeen al een tijdje door dat het tegenwoordig eigenlijk veel geschreeuw bij hem is en weinig wol.
YNWA
Dat ben ik met je eens hoor. Deze laatste twee zijn echt heel goed. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Louis moet zulke jongens lekker met Jong Oranje mee laten gaan. Nu zit Van Ginkel ineens bij Jong Oranje.DelToro schreef:Ja, maar dan heb je het ook over dat blik neptalenten dat een paar jaar geleden geopend werd. Toen Feyenoord erbarmelijk slecht was en hun volledige hoop op hun gevestigd was. Het zal vast geen toeval zijn dat het een stuk beter gaat sinds die jongens weg zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Dit is onzin, als je goed genoeg bent dan krijg je speeltijd onder Advocaat.DelToro schreef:Voor Depay is het jammer dat hij onder Advocaat speelt. Hij had al lang een basisplaats gehad bij Ajax en waarschijnlijk ook Feyenoord. Zonde als daardoor een groot talent vertraagd wordt in zijn ontwikkeling, want die jongen kan echt goed voetballen.
Laatst tijdens Feyenoord-PSV was het team van PSV gemiddeld jonger dan dat van Feyenoord...
Dat Depay weinig speeltijd krijgt ligt voornamelijk aan Depay zelf, het wordt hoog tijd dat hij eens door gaat krijgen wat het leven van een profvoetballer inhoudt. Dat was namelijk de belangrijkste reden dat hij onder Rutten minder speelde en ook nu onder Advocaat. Met talent alleen kom je er niet, mentaliteit is ontzettend belangrijk en dat is Depay zijn grote valkuil. Ik hoop echt dat hij dit doorkrijgt, anders zou het doodzonde zijn.
Hij moet stoppen met: Twitteren, elke dag uit eten, opscheppen en de patser uithangen in gewone mensentaal dus.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Nee, meer bij PSV doen ze beleidsmatig nooit wat fout in gewone mensentaal. Als Van Bommel, Matavz, etc. konden meedoen had jeugdliefhebber Advocaat vast ook gekozen voor Locadia, etc...... 

Wie is van hoorn?
Ik volg Utrecht misschien niet zo, maar ik heb hier nog niemand over die jongen gehoord.
Ik volg Utrecht misschien niet zo, maar ik heb hier nog niemand over die jongen gehoord.