Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 01, 2006 9:43 am

Overigens een duivels plan van Ijzeren Rita. Hij moet aantonen zich hier blijvend te willen vestigen! Daar gaat zijn transfer naar Chelsea..... :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 01, 2006 9:48 am

Niet meer dan normaal in mijn ogen. Het paspoort is geen werkvergunning om ergens anders je zakken te vullen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 01, 2006 10:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens een duivels plan van Ijzeren Rita. Hij moet aantonen zich hier blijvend te willen vestigen! Daar gaat zijn transfer naar Chelsea..... :D
Dus ze mag aanvullende eisen stellen? :hypocrite:

Ze is zeker voor PSV? ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 01, 2006 10:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens een duivels plan van Ijzeren Rita. Hij moet aantonen zich hier blijvend te willen vestigen! Daar gaat zijn transfer naar Chelsea..... :D
Gisteravond in Met het oog op morgen werd Verdonk hierover geïnterviewd. De interviewster vroeg aan Verdonk hoe Kalou dat aan zou kunnen tonen. Zij antwoordde daarop dat dat bijvoorbeeld met een arbeidsovereenkomst zou kunnen. Op de stelling van de interviewster dat een contract in de voetbalwereld niets zegt over hoe lang je werkelijk ergens blijft wonen, antwoordde ze iets van: "Tja, dat kan zijn, maar ik kan niet meer dan nu die eisen stellen, en wat er over een half jaar gebeurt, interesseert me eigenlijk niet meer." Maar goed, daar gaat hij bij haar natuurlijk niet om: zij hoopt door haar vertragingstaktiek te voorkomen dat Kalou naar het WK gaat, en dat lijkt te gaan lukken.
Dat neemt niet weg dat Kalou alsnog Nederlander zal worden, als hij de inburgeringstoets zal halen, alleen zal dat dan pas rond de zomer het geval zijn. En dan kan hij alsnog naar Chelsea. :X

Overigens hier een voorbeeld van de vragen:

Examenvragen bij Naar Nederland

AMSTERDAM - Onderdeel van de cursus Naar Nederland is een examen met open vragen. Hieronder enkele van de vragen.

1 - Welk land is kleiner, Nederland of Turkije?

2 - Noem een grote stad in de Randstad

3 - In welke stad zit de regering?

4 - Wat is de belangrijkste wet van Nederland?

5 - Hebben vrouwen meer rechten dan mannen of dezelfde rechten?

6 - Mogen vrouwen in Nederland zelf kiezen met wie ze willen trouwen?

7 - Waren de VOC schepen voor de visvangst of voor de handel?

8 - Waarom is Anne Frank beroemd?

9 - Wie helpt u als u in Nederland aankomt?

10 - Als u naar Nederland komt moet u dan opnieuw uw rijbewijs halen?

11 - Waar is veel werk te vinden: in de landbouw of in de zorg?

12 - Is het leven in Nederland duur of goedkoop?

13 - Hoe oud zijn de meeste kinderen als ze naar school gaan?

14 - Worden verjaardagen in Nederland gevierd?

15 - Uit welk land komt prinses Maxima?

Bron: Basisexamen inburgering van het Ministerie van Justitie

En de antwoorden:

1 - Nederland

2 - Utrecht

3 - Den Haag

4 - Grondwet

5 - Dezelfde rechten

6 - Ja

7 - Handel

8 - Ze schreef een dagboek

9 - Mijn partner

10 - Ja

11 - Zorg

12 - Duur

13 - Vier

14 - Ja

15 - Argentinië

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo mar 01, 2006 10:56 am

ik vind wanneer Verdonk geen mededogen kan tonen met Taida zij ook streng moet zijn voor kalou. Dat is pas gelijke monikken gelijke kappen, joey.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 01, 2006 11:18 am

Dan moet je niet bij mij zijn, Doc. Van mij had dat meisje haar school hier mogen afmaken. Die drie maanden zit ze niemand in de weg.

Duke schreef:Gisteravond in Met het oog op morgen werd Verdonk hierover geïnterviewd. De interviewster vroeg aan Verdonk hoe Kalou dat aan zou kunnen tonen. Zij antwoordde daarop dat dat bijvoorbeeld met een arbeidsovereenkomst zou kunnen. Op de stelling van de interviewster dat een contract in de voetbalwereld niets zegt over hoe lang je werkelijk ergens blijft wonen, antwoordde ze iets van: "Tja, dat kan zijn, maar ik kan niet meer dan nu die eisen stellen, en wat er over een half jaar gebeurt, interesseert me eigenlijk niet meer."
Dan begrijp ik het niet. Hij heeft een contract, wat moet hij dan nog bewijzen?
Maar goed, daar gaat hij bij haar natuurlijk niet om: zij hoopt door haar vertragingstaktiek te voorkomen dat Kalou naar het WK gaat, en dat lijkt te gaan lukken.
Ja, blijkbaar... :nooo:
Dat neemt niet weg dat Kalou alsnog Nederlander zal worden, als hij de inburgeringstoets zal halen, alleen zal dat dan pas rond de zomer het geval zijn. En dan kan hij alsnog naar Chelsea. :X
Ja, dus? Hij blijft voor Oranje spelen. Moet hij als enige Nederlandse topper verplicht in Nederland voetballen?

AMSTERDAM - Onderdeel van de cursus Naar Nederland is een examen met open vragen. Hieronder enkele van de vragen.

2 - Noem een grote stad in de Randstad

8 - Waarom is Anne Frank beroemd?

15 - Uit welk land komt prinses Maxima?

Er zitten eigenaardige vragen bij. Neem 9, niet iedereen heeft een partner. En moslims vieren geen verjaardagen (en joden ook niet volgens mij), dus kun je niet zeggen dat in Nederland verjaardagen worden gevierd, want dat doet niet iedereen. En een buitenlander zal eerder werk vinden in de landbouw dan in de zorg. Enz. enz. .

Vinden jullie het leven in Nederland duur of goedkoop? :D

Raymond

Bericht door Raymond » wo mar 01, 2006 11:34 am

Als je de toets foutloos moet afleggen is het toch knap lullig als je bij de tweede vraag voor Amsterdam kiest. Leuk, zo'n addertje onder het gras. :hypocrite:

Jesse

Bericht door Jesse » wo mar 01, 2006 11:45 am

Thomas schreef:Maar Jesse, eigenlijk wil jij dat geen enkele sporter genaturaliseerd wordt tot een andere nationaliteit, punt uit?
Voor de zoveelste keer: Niet als het gaat om versnelde naturalisatie, nee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » wo mar 01, 2006 2:05 pm

1. In Nederland is Turkije inmiddels bijna groter.
3. Deze regering staat boven het volk. In de hemel dus.
4. Bijstandswet.
5. Vrouwen hebben een aanrecht. Bovendien hebben ze het recht om het kind in haar baarmoeder te laten adopteren. Dat recht heeft een man niet.
6. Nee. Hun neef is geen wettige kandidaat.
7. Beide. Er werden mensen gevangen en als garnalen in het schip gepropt, en die mensen werden verhandeld.
9. De diëtiste.
10. Hangt er vanaf of je op moment van aankomst een goede vervalsing hebt.
11. De hele familie is aspergesteker, dus landbouw.
12. Duur. Daarom geef ik mijn uitkering ook in land van herkomst uit.
13. Te jong om te kunenn werken.
14. Nee, betreurd. Iedereen klaagt altijd dat hij/zij oud(er) wordt.

Zoiets?

Ik vind trouwens dat Kalou niet moet zeuren. Hij is evenerg een rechterspits als Kuijt, dus voor die plek gaat hij niet in het Nederlands elftal. Robben is beter links, en RvN kan prima in de spits. Kalou zou dus reserve moeten zijn. En waarom wil hij zo graag met Nederland naar het WK? Omdat die speelstijl hem meer aanspreekt. Ik zou zeggen: kaart het eens aan in Ivoorkust, misschien dat ze het wel voor je willen veranderen of dat meer mensen het zo zien. Maar het is op zich gek, want de speelstijl met vleugelspelers is niet heel gunstig voor hem omdat hij noch vleugelspits noch diepe spits is. En zoals het al vaak is gezegd: het hele interland-idee is toch weg op die manier. Iedereen klaagt over Quatar en Koeweit, maar dit is precies hetzelfde. Het gaat hier ook om sportieve belangen van het land en voor de sporter puur om het geld.

Jesse

Bericht door Jesse » wo mar 01, 2006 2:11 pm

En zoals het al vaak is gezegd: het hele interland-idee is toch weg op die manier. Iedereen klaagt over Quatar en Koeweit, maar dit is precies hetzelfde. Het gaat hier ook om sportieve belangen van het land en voor de sporter puur om het geld.
:worshippy: :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 01, 2006 3:58 pm

Wat ik niet begrijp: Verdonk moest toch van de rechtbank met nieuwe argumenten komen? Die zie ik niet.

Hoe verloopt de procedure nu? Kan SK tegen deze beslissing in beroep?

Kans op deelname Kalou aan WK voetbal minimaal

ROTTERDAM, 1MAART. De advocaat van Salomon Kalou twijfelt aan het doel van de hoorzitting die, in het kader van de versnelde naturalisatie van de speler, voor komende week op het programma staat.

De hoorzitting bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) wordt gehouden op initiatief van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken die gisteren negatief besliste over het snelle Nederlanderschap van Kalou.

„Ik zie de zin van die hoorzitting nu niet. Wij zullen de bijeenkomst niet boycotten, maar ik zal wel eerst vragen wat ze willen weten en met welke argumenten wij nog moeten komen”, zegt advocaat Jelle Kroes.

Door de beslissing van Verdonk is het bijna zeker geworden dat Kalou tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland niet voor Oranje zal uitkomen. Voor Verdonk zijn er nog twee belemmeringen om Kalou versneld een Nederlands paspoort te geven, aldus de bewindsvrouw gisteren. Kalou moet eerst slagen voor zijn naturalisatietoets waarvoor hij eind vorig jaar is gezakt.

Een andere eis van Verdonk is dat Kalou aannemelijk moet maken dat hij een band heeft met Nederland en dat hij zich hier permanent wil vestigen. Dat zou hij kunnen doen door een langer lopend arbeidscontract te laten zien. Verdonk ziet het als een reële angst dat Kalou zijn Nederlanderschap slechts gebruikt om op die manier gemakkelijker (als Europeaan) een contract in bijvoorbeeld Engeland af te kunnen sluiten.

Volgens advocaat Kroes is het volslagen onduidelijk geworden met welke argumenten Kalou nog moet aankomen om versneld (niet in vijf jaar maar in drie jaar) Nederlander te worden. „Verdonk heeft twee keer eerder van de rechter ongelijk gekregen. De rechter heeft gezegd: u legt de lat te hoog. Er bestaat een topsportersregeling, waardoor er aan mensen als Kalou minder strenge eisen kunnen worden gesteld. En wat doet de minister nu? Die legt de lat nog hoger, door met die naturalisatietoets en het bewijs van een permanent verblijf in Nederland te komen”, aldus Kroes. „Verdonk handelt buiten de wet om en ik weet eerlijk gezegd niet hoe we daar op moeten reageren.”
Een praktisch probleem in het kader van Kalous mogelijke deelname aan het WK is dat de geplande nieuwe toets te laat komt. De toets valt buiten de termijn van zes weken die de minister voor een nieuwe beslissing heeft gekregen, nadat ze de rechtszaak bij de Raad van State had verloren. „De minister moet voor 29 maart met een nieuwe beslissing komen, terwijl Kalou pas op 9 mei zijn naturalisatietoets kan doen. Dan is wel duidelijk dat ze weer negatief zal beslissen”, aldus Kroes.

De bewindsvrouw beschouwt de naturalisatietoets als een heel belangrijke inburgeringsvereiste, waar ze ook in het geval van Kalou niet van wil afwijken, zo maakte ze gisteren duidelijk. Een topsporter fungeert als rolmodel en die moet dan ook Nederlands spreken, aldus Verdonk. „Het Nederlanderschap is de hoofdprijs. Daar moet je wel wat voor doen”, zei ze.

Ook aan de tweede eis van de minister, bewijzen dat Kalou van Nederland zijn permanente verblijfplaats wil maken, is volgens Kroes nauwelijks te voldoen. „Wil de minister een contract tot 2007 zien, zoals hij nu bij Feyenoord heeft? Of tot 2008? Ook deze eis druist in tegen de bedoeling van de topsportersregeling. Topsporters zijn altijd internationaal ingesteld. Natuurlijk is het doel van naturalisatie een permanent verblijf, maar vooral na zijn carrière.”

Kalou, die sinds 2003 in Nederland woonachtig is, diende zijn verzoek tot versnelde naturalisatie zestien maanden geleden in. Een van zijn ‘supporters’ tijdens dit traject is bondscoach Marco van Basten die de Feyenoorder een selectieplaats in Oranje toezegde, indien hij tijdig het Nederlands paspoort zou bemachtigen. Van Basten reageerde gisteren ontstemd op de in zijn ogen halsstarrige houding van Verdonk. „Het is zeer teleurstellend dat er nog geen duidelijkheid is, vooral voor Salomon. Ik weet hoe graag hij Nederlander wil worden en hoe hij ernaar uitkijkt Nederland te vertegenwoordigen tijdens het WK.”
NRC

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 01, 2006 4:44 pm

Ach, Kalou is nog jong, hij kan nog met genoeg WK's en EK's voor Nederland meedoen. Want inderdaad: het Nederlanderschap is voor Kalou de hoofdprijs: een entreebiljet voor een zeer lucratief contract in Engeland.

Dus dat Nederlanderschap komt er gewoon, maar dan een paar maanden later.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 02, 2006 12:13 am

En dat vind ik nou een goed idee. Als ik dat stuk uit de NRC lees, krijg ik het gevoel dat die advocaat van Kalou nu al zit te balen.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mar 02, 2006 1:41 am

Weekend Cees, wanneer onze lieve Rita Kalou naturaliseerd mag zij dan een europees staatsburger zijn vrijheid als europeaan inperken? Audina speelt toch ook in de Duitse competitie?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 02, 2006 2:37 am

Maar is ze daar ook gaan wonen en zo ja, hoelang na haar naturalisatie tot Nederlander?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mar 02, 2006 12:11 pm

dat maakt volgens mij dus niets uit, ben je nederlands staatsburger dan mag je in een andere lidstaat werken. Net als andere nederlanders.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 02, 2006 12:23 pm

Dr. Living Stoned schreef:dat maakt volgens mij dus niets uit, ben je nederlands staatsburger dan mag je in een andere lidstaat werken. Net als andere nederlanders.
Precies.

Overigens is Kalou ook niemand tot last als hij in het buitenland speelt. En bij wijze van tegenprestatie voor zijn Nederlandse paspoort komt hij uit voor Oranje.

Kalou heeft dat paspoort ook niet nodig om binnen te lopen. Hij kan zonder terecht in Spanje, Duitsland of Italie, of in Frankrijk, net als zijn broer. Misschien kan hij zich in Duitsland laten naturaliseren, dat is vast zo gepiept. Vraag maar aan Nando. ;)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mar 02, 2006 12:43 pm

maar het Duitse team verliest zwaar en speelt kut, daar brengen geen 5 kalou's verandering in.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 02, 2006 3:04 pm

Ach, hij moet gewoon die toets goed maken. Niet zeiken. Iemand die zo graag voor het Ned. elftal wilt uitkomen moet maar Nederlands leren. Rita heeft wat dat betreft gelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mar 02, 2006 3:51 pm

Dr. Living Stoned schreef:ik vind wanneer Verdonk geen mededogen kan tonen met Taida zij ook streng moet zijn voor kalou. Dat is pas gelijke monikken gelijke kappen, joey.
Taida :D

Wat een gelul om dat kind zeg..
Als je een oprotpremie hebt geaccepteerd, moet je daarna niet meer gaan zeuren.

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » do mar 02, 2006 4:15 pm

Maar wat voegt die jongen nou aan het Nederlands elftal toe? Robben en RvN zijn zekerheidjes, en is Kalou nou veel meer rechtsbuiten dan Kuyt?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 02, 2006 4:22 pm

Volgens de deskundigen (Van Basten, Cruijff, Foppe de Haan, NOC/NSF) voegt hij in sportief opzicht wat toe, volgens de burgemeester van Rotterdam is hij goed geïntegreerd en spreekt hij redelijk Nederlands, volgens de wet voldoet hij aan alle eisen.

Hij krijgt dat paspoort wel, alleen gaat het het WK missen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mar 02, 2006 4:31 pm

Ik ben ik schreef:Maar wat voegt die jongen nou aan het Nederlands elftal toe? Robben en RvN zijn zekerheidjes, en is Kalou nou veel meer rechtsbuiten dan Kuyt?
Wel beter als Kuijt, maar dat is Meerdink ook :X

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » do mar 02, 2006 4:36 pm

Voor de mate van inburgering is een examen, een burgemeester heeft er niks mee te maken. Voor dat examen is hij tot nu toe gezakt...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mar 02, 2006 4:47 pm

joey schreef:volgens de wet voldoet hij aan alle eisen.
dus niet, hij is gezakt voor z'n inburgeringsexamen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie