Een eerlijk antwoord? Maakt me weinig uit. Kuijt spreekt me niet meer aan dan Kalou.Jesse schreef:Los van of het terecht is of niet, joey. Zou jij Kalou in Oranje willen zien? Of ben jij tevreden met deze gang van zaken?
We praten langs elkaar heen. Ik kan je redenering volgen, maar ik ga uit van het juridische afspect. Daarbij speelt het geen rol of jij, ik of Verdonk Kalou in Oranje willen zien. Men heeft deskundigen naar hun mening gevraagd, die vinden hem een aanwinst. Er wordt geen referendum over Kalou gehouden. (Alsof die discussie zuiver zou zijn.)
Laat ik het zo zeggen: de AIVD, Verdonk en de rechter oordelen over de toelating/naturalisatie van buitenlanders. Van Kalou, maar ook van die schoenpoetser uit Bangladesh. Daarvoor zijn regels opgesteld en die regels moeten worden toegepast. Desnoods oordeelt de rechter. Waarom zou heel Nederland het ermee eens moeten zijn dat Kalou een Nederlands paspoort krijgt? Omdat hij een andere werkkring heeft dan die schoenpoetser?
Waarom zou het anders zijn na vijf jaar? Drie of vijf jaar, dat is zo arbitrair.
Verdonk is inmiddels door haar argumenten heen. Dan blijft alleen het gevoelsargument ('Oranje voor de Hollanders') over.
Doc, teamspelers zijn niet van deze regeling uitgesloten.