Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 1:58 pm

Jesse schreef:Los van of het terecht is of niet, joey. Zou jij Kalou in Oranje willen zien? Of ben jij tevreden met deze gang van zaken?
Een eerlijk antwoord? Maakt me weinig uit. Kuijt spreekt me niet meer aan dan Kalou.

We praten langs elkaar heen. Ik kan je redenering volgen, maar ik ga uit van het juridische afspect. Daarbij speelt het geen rol of jij, ik of Verdonk Kalou in Oranje willen zien. Men heeft deskundigen naar hun mening gevraagd, die vinden hem een aanwinst. Er wordt geen referendum over Kalou gehouden. (Alsof die discussie zuiver zou zijn.)
Laat ik het zo zeggen: de AIVD, Verdonk en de rechter oordelen over de toelating/naturalisatie van buitenlanders. Van Kalou, maar ook van die schoenpoetser uit Bangladesh. Daarvoor zijn regels opgesteld en die regels moeten worden toegepast. Desnoods oordeelt de rechter. Waarom zou heel Nederland het ermee eens moeten zijn dat Kalou een Nederlands paspoort krijgt? Omdat hij een andere werkkring heeft dan die schoenpoetser?

Waarom zou het anders zijn na vijf jaar? Drie of vijf jaar, dat is zo arbitrair.

Verdonk is inmiddels door haar argumenten heen. Dan blijft alleen het gevoelsargument ('Oranje voor de Hollanders') over.

Doc, teamspelers zijn niet van deze regeling uitgesloten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » di feb 28, 2006 2:16 pm

Mijn punt is dat het spelletje z'n charme hierdoor verliest. Kuyt is gewoon Nederlander, dát is het verschil tussen Kuyt en Kalou.

Over vijf jaar zou ik er eigenlijk nog steeds niet blij mee zijn, maar dan is het gewoon via de 'normale route' gegaan, nu wordt Kalou snel Nederlander gemaakt om ons wereldkampioen te maken en daar houd ik niet van. Je moet het gewoon maar doen met de mensen die Nederlander zijn en niet even snel een 'buitenlander' aantrekken hiervoor. Heb jij hier niet hetzelfde gevoel over?

Voor de rest ben ik het met je eens: het zijn inderdaad gevoelsargumenten. Juridisch zal het allemaal best kunnen en dan is het misschien terecht, maar ik vind het ten koste gaan van het spelletje en begrijg niet waarom van Basten dit doet. Kalou zou volgens hem een aanwinst zijn, De Guzman misschien ook wel, zullen we die ook Nederlander maken? Zijn we misschien weer een stukje sterker, hebben we meer kans op de titel. Dat is toch bijna niet meer eerlijk.

Nogmaals: het zijn allemaal gevoelsargumenten, dat weet ik. Maar ik zie Kalou gewoon liever niet in Oranje en ik begrijp niet dat dat jou niet uitmaakt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di feb 28, 2006 2:29 pm

joey schreef:Waarom zou het anders zijn na vijf jaar? Drie of vijf jaar, dat is zo arbitrair.
Omdat dat de regel is. Kalou maakt ons geen wereldkampioen dus moet-ie wachten. kalou is nix meer of minder dan een ander!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 2:30 pm

Jesse schreef:Voor de rest ben ik het met je eens: het zijn inderdaad gevoelsargumenten. Juridisch zal het allemaal best kunnen en dan is het misschien terecht, maar ik vind het ten koste gaan van het spelletje en begrijg niet waarom van Basten dit doet. Kalou zou volgens hem een aanwinst zijn, De Guzman misschien ook wel, zullen we die ook Nederlander maken? Zijn we misschien weer een stukje sterker, hebben we meer kans op de titel. Dat is toch bijna niet meer eerlijk.
OK, maar als we het zo niet willen, moeten we de wet aanpassen. Aangezien die wet er is, moet die uitgevoerd worden. Nu probeert Verdonk op slinkse wijze, met argumenten die er niet toe doen of nergens op slaan ('voetbal is maatschappelijk niet relevant') of door tijd te rekken, onder haar verplichtingen uit te komen. Zo loopt het uit op een prestigestrijd, en daar ben ik op tegen.

Jawel dus, Doc. Kalou is een topper in zijn vak. Hij verdient niet voor niets een bovenmodaal salaris.

Jesse

Bericht door Jesse » di feb 28, 2006 2:36 pm

Joey, ik ben het volgens mij met je eens. Kalou heeft het volste recht om Nederlander te worden, daar zit het mij niet in. Al hoop ik dat ze die wet direct aanpassen.

Waar het mij om gaat is dat ik Kalou niet thuis vind horen in Oranje. Kalou is gewoon nog een Ivoriaan en moet voor Ivoorkust spelen. Ik kan straks toch niet juichen als Kalou voor Nederland scoort?

Heb jij dat niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di feb 28, 2006 3:34 pm

Joey, is de regel in zichzelf niet arbitrair?

je kan niet zeggen dat de wet zo is, wanneer dezelfde wet ruimte geeft aan een ander oordeel.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 5:36 pm

Jesse schreef:Joey, ik ben het volgens mij met je eens.
Ik geloof het ook. Want je zegt:
Kalou heeft het volste recht om Nederlander te worden, daar zit het mij niet in. Al hoop ik dat ze die wet direct aanpassen.
:xyxthumbs:

Waar het mij om gaat is dat ik Kalou niet thuis vind horen in Oranje. Kalou is gewoon nog een Ivoriaan en moet voor Ivoorkust spelen. Ik kan straks toch niet juichen als Kalou voor Nederland scoort?

Heb jij dat niet?
Ik juich alleen voor Ajax, met Oranje heb ik niet veel. Maar ik denk dat het volk op de banken staat als Kalou 'ons' naar de volgende ronde schiet.

Doc, volgens mij is de wet duidelijk genoeg. Helaas heeft Verdonk dat nog niet in de gaten. ;)
Ik dacht trouwens dat jij een hekel aan Oranje had. En dan maak je je hier druk over? :aai:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di feb 28, 2006 5:48 pm

ik had een gruwelijke pesthekel aan oranje, ouwe kutspelers met een kutmentaliteit en een te grote bek, daarop kwam de coaching van een smerige lafbek dus oranje was nix voor mij. Ik heb Van Basten een kans gegeven en die heeft-ie met leuk voetal nog niet beschaamd.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di feb 28, 2006 5:55 pm

Thomas schreef:
Dat was de reden dat ik eerder vroeg of bijvoorbeeld Mia Audina ook Nederlander is geworden via een versneld naturalisatieproces.
Mia Audina is een ander verhaal, die trouwde met een Nederlander. Kalou wil alleen maar een Nederlands paspoort om zo snel mogelijk Nederland te kunnen verlaten. Kwamen we maar zo makkelijk van alle goudzoekers af :eusa_pray:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 6:01 pm

Ook mensen met een Nederlandse partner moeten wachten, Henk. Audina wilde direct voor Nederland uitkomen en deed dus een beroep op de betreffende wet.

Net op radio 1: Verdonk wijst verzoek Kalou opnieuw af.

Kalou moet de inburgeringstoets doen en aannemelijk maken dat hij zich in Nederland wil vestigen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di feb 28, 2006 6:04 pm

maar Audina wil dus wel een leven opbouwen hier, en Kalou niet, dat is het overgrote verschil. Kalou wil een Europees paspoort om dikke bakken poen te kunnen scheppen in Engeland of Italie.

Vertel mij niets over naturalisatieprocessen Joey, ik heb de ellende van dichtbij meegemaakt.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 6:07 pm

Sinds wanneer dwingen wij immigranten om hier te blijven? :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 28, 2006 6:28 pm

Ik heb liever dat Kalou geen Nederlander wordt, ik heb toch niks met Oranje en als hij Hollander wordt kan Fnoord ook meer voor hem vangen en dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di feb 28, 2006 6:36 pm

brigade zuid schreef:Ik heb liever dat Kalou geen Nederlander wordt, ik heb toch niks met Oranje en als hij Hollander wordt kan Fnoord ook meer voor hem vangen en dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.
sterker nog, hij heeft nog 1 jaar contract, als hij volgend jaar Nederlander wordt (en dat kan, met de normale procedure) loopt hij gratis de deur uit. Net als de eerste speler die meer dan 100 miljoen zou gaan opbrengen, Leonardo.
Jöhnk, 29 mei 2006

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 28, 2006 6:43 pm

joey schreef:
Net op radio 1: Verdonk wijst verzoek Kalou opnieuw af.

Kalou moet de inburgeringstoets doen en aannemelijk maken dat hij zich in Nederland wil vestigen.
Inburgeringstoets mag geen probleem zijn met al die begeleiders, en in Nederland vestigen? Hij woont en werkt hier toch? Ik ben benieuwd hoe de hoorzitting op 9 maart verloopt. Nieuwe argumenten heb ik nog niet gehoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 6:47 pm

Ze heeft ook geen nieuwe argumenten meer, Duke. Sterker nog, ze heeft nooit argumenten gehad, de rechter heeft haar teruggefloten.

Kalou zal nu moeten beloven dat hij de komende tien jaar in Nederland blijft. :eusa_liar:

BZ, wat maakt het uit? In het ene geval verdient Feyenoord, in het andere PSV. ;)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 28, 2006 7:41 pm

Voor de volleidgheid:
Verdonk: nee tegen Kalou en Taïda

Gepubliceerd op dinsdag 28 februari 2006

Kalou
De Feyenoord-voetballer Salomon Kalou mag niet versneld Nederlander worden, heeft minister Verdonk bepaald. Daardoor is de kans dat hij voor Nederland mag meedoen aan het WK voetbal, zeer klein.

Op 9 maart volgt nog een hoorzitting voor de diverse partijen, waarna Verdonk haar definitieve beslissing neemt. Alleen als Kalou op 10 mei slaagt voor zijn inburgeringscursus, kan de Raad van State beslissen dat alsnog de versnelde procedure wordt gevolgd. Anders moet hij tot volgend jaar wachten. Kalou is dan vijf jaar in Nederland.

Kalou (20) wil graag met het Nederlands elftal deelnemen aan het komende wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. De Ivoriaan diende ruim zestien maanden geleden een verzoek in tot versnelde naturalisatie. Sindsdien sleept de zaak zich voort.

"We gaan er nog steeds van uit dat Kalou met Oranje meegaat naar het WK", zei Chris Woerts, directeur van Feyenoord. "We blijven hem door dik en steunen. De wet moet voor iedereen gelijk zijn, maar is dat in deze zaak nog niet."

planet.nl

Mooi, zijn we voorlopig van dat gezeur ook af.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 28, 2006 7:50 pm

Vreemd verhaal: ze heeft de beslissing al genomen, maar is nog wel een hoorzitting. En als ie voor de inburgeringstoets slaagt, kan hij alsnog de versnelde procedure volgen? :confused:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 7:59 pm

Duke schreef:Vreemd verhaal: ze heeft de beslissing al genomen, maar is nog wel een hoorzitting. En als ie voor de inburgeringstoets slaagt, kan hij alsnog de versnelde procedure volgen? :confused:
Ze wil het zolang rekken dat hij het WK mist, en hoopt dat hij het dan opgeeft. Dan hoeft ze de wet niet uit te voeren. :nooo:

Die toets is pas 10 mei en dan moet het nog naar de Raad van State.

De overheid hoort burgers niet te pesten.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 28, 2006 8:07 pm

Nee, we moeten paspoorten bij een pakkie boter gaan geven ;)

Kalou moet niet zeuren. Kalou heeft de mazzel dat de bondscoach alleen aan zijn NL elftal denkt en het daardoor voor Kalou opneemt. Zodra ie dat paspoort heeft is ie met de noorderzon vetrokken en dat staat me niet aan. Maxwell wil er ook 1 zodat ie naar Italie kan. Hij krijgt van mij dezelfde dikke ´Nee´.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 28, 2006 8:20 pm

Hij woont hier nu. Wat hij in de toekomst gaat doen is Verdonks zaak niet. Of vraagt ze anderen die een aanvraag tot naturalisatie indienen ook te garanderen dat ze hier blijven wonen?

Gelijke monniken, gelijke kappen. :yes:

Tussen haakjes, iemand die weet wat die inburgeringstoets inhoudt?

Ik kan wel een paar vragen bedenken hoor.

1. U wordt onheus bejegend in het verkeer. Wat doet u?

a)U ondergaat het gelaten.
b)U toetert
c)U toetert en u scheldt en u steekt uw middelvinger op. Als de ander reageert, trekt u uw jasje uit.

2. U bent uitgenodigd om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Hoe gedraagt u zich daar?

a) U volgt het spel rustig.
b) U moedigt het team van uw gastheer aan.
c) U maakt oerwoudgeluiden, maakt de scheidsrechter uit voor hondenlul en gooit een beker pis over andere bezoekers.

Antwoorden: c, c.

;)

mtrules

Bericht door mtrules » wo mar 01, 2006 12:35 am

Prachtig joey :rofl:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 01, 2006 6:40 am

Maar Jesse, eigenlijk wil jij dat geen enkele sporter genaturaliseerd wordt tot een andere nationaliteit, punt uit?

M..

Bericht door M.. » wo mar 01, 2006 8:57 am

:cheer:
Goed nieuws! Ik ben blij dat Verdonk haar poot stijf houdt!
Oh nee, dat mag ik niet denken... want de wet zegt :X

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 01, 2006 9:41 am

joey schreef:Hij woont hier nu. Wat hij in de toekomst gaat doen is Verdonks zaak niet. Of vraagt ze anderen die een aanvraag tot naturalisatie indienen ook te garanderen dat ze hier blijven wonen?

Gelijke monniken, gelijke kappen. :yes:

Tussen haakjes, iemand die weet wat die inburgeringstoets inhoudt?

Ik kan wel een paar vragen bedenken hoor.

1. U wordt onheus bejegend in het verkeer. Wat doet u?

a)U ondergaat het gelaten.
b)U toetert
c)U toetert en u scheldt en u steekt uw middelvinger op. Als de ander reageert, trekt u uw jasje uit.

2. U bent uitgenodigd om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Hoe gedraagt u zich daar?

a) U volgt het spel rustig.
b) U moedigt het team van uw gastheer aan.
c) U maakt oerwoudgeluiden, maakt de scheidsrechter uit voor hondenlul en gooit een beker pis over andere bezoekers.

Antwoorden: c, c.

;)
Dit is een arbitraire test, want zeer streekgebonden. Per provincie kunnen de antwoorden verschillen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie