Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » ma apr 24, 2006 7:42 pm

Ik geef joey de schuld, hoor. :yes:
Thomas schreef:Maar jij neemt dus al 7 aanvallers mee, Marco. Met drie keepers erbij zijn er dus nog 13 plekken over voor de verdediging en het middenveld. Hoe ziet de rest van je selectie eruit.
Sar (Timmer, Stekelenburg)
Ooijer, Boulahrouz, Mathijssen, Gio (Kromkamp, Jaliens, de Cler)
Landzaat, VDV, Cocu (Bommel, Maduro, Davids)
Kuyt, RvN, Robben (Castelen, KJH, VoH, van Persie).
Bertje schreef:Vind je zeven spitsen niet wat veel? Die gaan we waarschijnlijk toch niet allemaal gebruiken, lijkt mij.
Ik verwacht meer wissels in het offensieve (variatie).

Ik neem in de aanval geen enkel risico. Als je wat wilt op zo'n toernooi, heb je een doelpuntenmaker of goudhaantje nodig. Dus minimaal 3 keuzes (RvN, Kuyt, KJH). Het zal je maar gebeuren dat RvN uitglijdt en Kuyt nog niet over de klap heen is... Rol van VoH is duidelijk. Voor de broodnodige creativiteit van de flanken gaan er 3 op die trein. Die 6 middenvelders hebben alle smaken. Ik ga voor 4 verdedigers die iets in duels te zoeken hebben plus voldoende backs om ook dat te coveren.

Maar Opdam zal het wel halen...:nailbite:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 24, 2006 8:09 pm

Marco schreef:Ik geef joey de schuld, hoor. :yes:
Uiteraard. :hypocrite:

Ik neem in de aanval geen enkel risico. Als je wat wilt op zo'n toernooi, heb je een doelpuntenmaker of goudhaantje nodig. Dus minimaal 3 keuzes (RvN, Kuyt, KJH). Het zal je maar gebeuren dat RvN uitglijdt en Kuyt nog niet over de klap heen is...
KJH in de rol die onze bondscoach had in 1988?
Rol van VoH is duidelijk.
Is hij niet te 'simpel' voor dat niveau?
Het stinkt aan alle kanten!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » ma apr 24, 2006 8:42 pm

Ik dacht meer aan Toto Schilacci. ;)

Welk niveau? Tegen de tijd dat VoH aan bod komt, is het pompen of verzuipen. Dan druk je niveau uit in meters en kilo's.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 24, 2006 9:03 pm

Van Basten:'Huntelaar scoort er 12 op het WK'
Maandag 24 april, door HW, Amsterdam, 20.49u GMT+01.00, Jeugdjournaal

Marco van Basten heeft een tipje van de sluier opgelicht vanavond in het Jeugdjournaal. Daar werd hij ondervraagd door kinderen in plaats van journalisten. Het leverde 'onthullende' dingen op.

Er werd gevraagd hoeveel doelpunten Klaas Jan Huntelaar gaat maken, dit WK. Marco van Basten lachte eens en antwoorde: 'Ik denk dat hij er twaalf gaat maken.' Maar het kind liet zich niet uit het veld slaan en vroeg door: 'Dus hij gaat mee naar Duitsland?' Marco van Basten kon de poging tot een primeur wel waarderen: 'Ik denk het wel hè!'

Of het waar is, is nog maar de vraag, maar dat de bondscoach vertrouwen heeft in de Ajacied is wel duidelijk. Hij heeft nog geen interland voor Oranje gespeelt. Huntelaar hoorde vrijdag dat hij bij de voorlopige selectie van 33 zit.
AS

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 24, 2006 9:40 pm

Grotendeels mee eens, al zie ik ook wat dingen wat ik zou veranderen. ten eerste zou ik Emanuelson in De Cler zijn plaats meenemen, zonder twijfel. Maar dat is toch een discussie op zich.

Verder heb je als v.d. Vaart geblesseerd/geschorst raakt helemaal geen creatieve middenvelders in jouw selectie. Daarom zou ik ook Sneijder/Schaars meenemen in plaats van Bommel/Maduro. Van Persie kan eventueel ook als (aanvallend) middenvelder spelen, maar daar heb ik toch liever iemand die wat meer gewend is om op het middenveld te spelen.

Ik twijfel ook tussen Jaliens en De Jong. Ja, Jaliens kan ook als mandekker uit de voeten (ook op dit niveau?) en De Jong niet. Maar De Jong kan ook veel meer, het lijkt me een hele nuttige speler om erbij te hebben op een WK. Maar goed, misschien haalt Nigel het WK niet eens in verband met zijn blessures.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 24, 2006 11:03 pm

Ik zou gaan voor deze selectie en voor deze basiself:

Basiself:

Sar

Ooijer-Bouhlarouz-Mathijssen-Urby

Seedorf-Vaart-Cocu

Van Persie-Huntelaar-Robben

Wissels:

Stekelenburg, Lodewijks
rb: De Jong
cb: Greene
lb: Gio

middenveld: Landzaat-Sneijder-Davids-Maduro

aanval: Kuijt-RVN-Vennegoor
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 4:25 am

Marco schreef:Ik geef joey de schuld, hoor. :yes:
Thomas schreef:Maar jij neemt dus al 7 aanvallers mee, Marco. Met drie keepers erbij zijn er dus nog 13 plekken over voor de verdediging en het middenveld. Hoe ziet de rest van je selectie eruit.
Bertje schreef:Vind je zeven spitsen niet wat veel? Die gaan we waarschijnlijk toch niet allemaal gebruiken, lijkt mij.
Ik verwacht meer wissels in het offensieve (variatie).

Ik neem in de aanval geen enkel risico. Als je wat wilt op zo'n toernooi, heb je een doelpuntenmaker of goudhaantje nodig. Dus minimaal 3 keuzes (RvN, Kuyt, KJH). Het zal je maar gebeuren dat RvN uitglijdt en Kuyt nog niet over de klap heen is... Rol van VoH is duidelijk. Voor de broodnodige creativiteit van de flanken gaan er 3 op die trein. Die 6 middenvelders hebben alle smaken. Ik ga voor 4 verdedigers die iets in duels te zoeken hebben plus voldoende backs om ook dat te coveren.

Maar Opdam zal het wel halen...:nailbite:
Goed punt over de aanvallers. Wat dacht je er in dat geval van om Nigel de Jong mee te nemen? Die is als linksback, rechtsback en op het middenveld inzetbaar. Dan neem je hem mee in plaats van Kromkamp of Jaliens.

Ik zou er over nadenken om Schaars mee te nemen. Maduro is voor mij geen must. :blush:

Chris

Bericht door Chris » di apr 25, 2006 9:17 am

Vi.nl

Van Basten: 'Huntelaar maakt 12 goals op WK'

25/4/2006 9 :35

Klaas-Jan Huntelaar gaat mee naar de eindronde van het WK. Bondscoach Marco van Basten bekende maandag dat de spits van Ajax deel uitmaakt van de Oranje-selectie.
Van Basten deed deze uitspraak tijdens een persconferentie die speciaal was georganiseerd voor kinderen. Een van de jongeren bleek erg bijdehand en kreeg van de bondscoach een antwoord, dat geen enkele professionele journalist tot nu toe van Van Basten had gekregen.

'Hoeveel doelpunten gaat Klaas-Jan Huntelaar dit WK maken?', zette de aspirant-verslaggever de bondscoach op het verkeerde been. 'Ik denk twaalf', hapte Van Basten toe, die direct de volgende vraag moest incasseren. 'Gaat-ie dus mee naar het WK?' Lachend gaf de bondscoach zich gewonnen: 'Ik denk het wel, hè.'

Huntelaar heeft nog geen interland gespeeld, maar is dit seizoen dé sensatie in de Eredivisie. Namens SC Heerenveen en Ajax kwam hij in totaal tot 33 competitiegoals. En in de play-offs heeft hij er ook alweer twee in liggen. Toch was het nog niet zeker of er voor hem een plaats in de WK-selectie was, omdat Van Basten niet al te veel spitsen mee zou willen nemen.
Dat is dus iig al zeker, dus dan kan VoH zijn koffers al pakken.
Chris a.k.a Giiser

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 25, 2006 10:11 am

Hoeft niet. Die kan ook nog steeds mee. Castelen gaat gewoon niet mee.
IK GELOOF!!!!!!

Chris

Bericht door Chris » di apr 25, 2006 10:22 am

Maar dan heb je 4 centrumspitsen, als we er vanuit gaan dat Kuijt en RvN ook meegaan. Das wel heel erg veel of niet? Heb ik liever dat we nog een buitenspeler hebben als back-up.
Chris a.k.a Giiser

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 25, 2006 10:33 am

Kuijt toch als rechtsbuiten. Die gaat gewoon mee als rechtsbuiten. Huntelaar 2e spits en VOH breekijzer
IK GELOOF!!!!!!

Chris

Bericht door Chris » di apr 25, 2006 12:14 pm

Kan, maar dan vind ik dat Kuijt als eerste rechtsbuiten zou moeten ipv Van Persie ( heb ff gekeken naar jou team ). Van Persie heeft veel potentie maar komt niet tot reacht als rechtsbuiten. Dan heb ik liever een "echte" rechtsbuiten mee als back-up.

Zal mijn elftal ook op papier zetten:

Van der Sar

Ooijer, Boulahrouz, Mathijssen, Urby

Van Bommel, Cocu, Davis

Kuyt, RvN, Robben

Reserves:
Timmer, Steek
Heitinga, Gio, Kromkamp
VDV, Maduro, Landzaat
Castelen, Huntelaar, Van Persie
Chris a.k.a Giiser

jabu

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 12:41 pm

Van Bommel, Cocu en Davids zit niet echt veel diepgang en creativiteit in.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 12:48 pm

Rishi schreef:Hoeft niet. Die kan ook nog steeds mee. Castelen gaat gewoon niet mee.
Tuurlijk, laten we een in topvorm verkerende rechtsbuiten thuislaten, want daar hebben we er zo veel van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chris

Bericht door Chris » di apr 25, 2006 2:08 pm

Maartoe schreef:Van Bommel, Cocu en Davids zit niet echt veel diepgang en creativiteit in.
Van Bommel geen diepgang? Hmm weet niet, maar volgens mij is dat juist één van zijn sterke punten. Zijn laatste seizoen bij PSV was hij juist zo sterk omdat Cocu en Vogel het meeste vuile werk opknapten.
En Cocu kan het ook erg goed, heeft hij meerdere malen bewezen. Zie het aantal goals dat hij maakt in een seizoen. Kan erg goed positie kiezen vanuit het middenveld.

En in mijn ogen bezit dit trio alles wat een modern middenveld nodig heeft: body, loopvermogen, diepgang, creativiteit, techniek, defensief vermogen, ervaring. En ook dat geniepige om beslissend te zijn zit in alle drie de voetballers.
Chris a.k.a Giiser

jabu

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 2:23 pm

Ik zie zelf liever een creatieve middenvelder als Vd Vaart erbij op het middenveld. Maar dat is een kwestie van smaak.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 25, 2006 4:32 pm

Ik ook. Want met v. Bommel als spelmaker hoef je echt geen mooie spel te verwachten van Oranje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 4:44 pm

Van der Vaart is ook geen spelmaker. Zet dan Sneijder daar neer.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 4:51 pm

Chris schreef:
Vi.nl

Van Basten: 'Huntelaar maakt 12 goals op WK'

25/4/2006 9 :35

Klaas-Jan Huntelaar gaat mee naar de eindronde van het WK. Bondscoach Marco van Basten bekende maandag dat de spits van Ajax deel uitmaakt van de Oranje-selectie.
Van Basten deed deze uitspraak tijdens een persconferentie die speciaal was georganiseerd voor kinderen. Een van de jongeren bleek erg bijdehand en kreeg van de bondscoach een antwoord, dat geen enkele professionele journalist tot nu toe van Van Basten had gekregen.

'Hoeveel doelpunten gaat Klaas-Jan Huntelaar dit WK maken?', zette de aspirant-verslaggever de bondscoach op het verkeerde been. 'Ik denk twaalf', hapte Van Basten toe, die direct de volgende vraag moest incasseren. 'Gaat-ie dus mee naar het WK?' Lachend gaf de bondscoach zich gewonnen: 'Ik denk het wel, hè.'

Huntelaar heeft nog geen interland gespeeld, maar is dit seizoen dé sensatie in de Eredivisie. Namens SC Heerenveen en Ajax kwam hij in totaal tot 33 competitiegoals. En in de play-offs heeft hij er ook alweer twee in liggen. Toch was het nog niet zeker of er voor hem een plaats in de WK-selectie was, omdat Van Basten niet al te veel spitsen mee zou willen nemen.
Dat is dus iig al zeker, dus dan kan VoH zijn koffers al pakken.
Juist niet. Huntelaar moet z'n koffers pakken. ;)
Bertje schreef:
Rishi schreef:Hoeft niet. Die kan ook nog steeds mee. Castelen gaat gewoon niet mee.
Tuurlijk, laten we een in topvorm verkerende rechtsbuiten thuislaten, want daar hebben we er zo veel van.
Castelen is de enige echte rechtsbuiten die we op het moment hebben. Maar in topvorm is hij allerminst. Heb je de kansen gezien die hij de afgelopen maand heeft gemist?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 25, 2006 4:52 pm

Maar v.d. Vaart is wel een creatieve middenvelder. Jij vindt hem een aanvaller als ik het goed heb. Maar ik zie v.d. Vaart wel met de punt naar voren spelen met Cocu en Landzaat schuin achter hem.

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 25, 2006 5:47 pm

Waarom Landzaat ipv Van Bommel ?
Onopvallend spelen bij AZ of sterk spelen bij Barca...zoek de verschillen ;)

Daarbij laat Landzaat de laatste tijd regelmatig zijn man lopen, waardoor AZ tegendoelpunten krijgt. Van Bommel laat daarentegen bij Barca zien een uitstekende waterdrager te zijn, die met zijn diepgang een meerwaarde heeft. Ook verdedigend doet hij zjin werk gewoon goed :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 5:50 pm

Baseman schreef:Waarom Landzaat ipv Van Bommel ?
Onopvallend spelen bij AZ of sterk spelen bij Barca...zoek de verschillen ;)

Daarbij laat Landzaat de laatste tijd regelmatig zijn man lopen, waardoor AZ tegendoelpunten krijgt. Van Bommel laat daarentegen bij Barca zien een uitstekende waterdrager te zijn, die met zijn diepgang een meerwaarde heeft. Ook verdedigend doet hij zjin werk gewoon goed :yes:
Ik zie ook liever Van Bommel, maar ik moet je toch hier en daar tegen spreken. Van Bommel heeft namelijk ook mindere periodes gehad, dit seizoen. Bovendien is zijn situatie heel anders bij Barcelona dan bij Oranje. Oranje heeft geen Ronaldinho, Deco of Xavi waar Van Bommel de bal bij moet inleveren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 6:07 pm

Thomas schreef:Castelen is de enige echte rechtsbuiten die we op het moment hebben. Maar in topvorm is hij allerminst. Heb je de kansen gezien die hij de afgelopen maand heeft gemist?
Je weet ook hoe hij aan het meerendeel van die kansen komt? Inderdaad...
Castelen is al zeker een maand de beste speler bij Feyenoord. By far.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 25, 2006 6:09 pm

Mr. Ajax schreef:Maar v.d. Vaart is wel een creatieve middenvelder. Jij vindt hem een aanvaller als ik het goed heb. Maar ik zie v.d. Vaart wel met de punt naar voren spelen met Cocu en Landzaat schuin achter hem.
Maar een creatieve middenvelder is nog geen spelverdeler. Je zou Cocu ook de rol van spelverdeler kunnen geven en dan kan Van der Vaart wel spelen.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 25, 2006 6:10 pm

Absoluut. Castelen heeft zeker wat laten zien de laatste tijd. Ik was absoluut geen Castelen fan, maar ik zou hem gewoon meenemen. Prima keuze voor de rechtsbuitenpositie, zeker in zijn huidige vorm.

Plaats reactie