Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou
Moderator: mods
- Donnie Darko
Waarom wil Kalou nou eigenlijk zo graag Nederlander worden? Zodat hij dan naar het WK kan? Dat kan hij met Ivoorkust ook. Omdat Nederland misschien meer succes zal boeken dan Ivoorkust? Dat zal je toch nooit hetzelfde gevoel geven dan als dat je lukt voor je eigen vaderland?
Nee, hij doet dit puur en alleen zodat hij na het WK lekker Chelsea o.i.d. kan. Moeten we zo iemand dan maar even snel een paspoort geven? Nee, geef dat paspoort maar aan iemand die het wel écht nodig heeft.
Nee, hij doet dit puur en alleen zodat hij na het WK lekker Chelsea o.i.d. kan. Moeten we zo iemand dan maar even snel een paspoort geven? Nee, geef dat paspoort maar aan iemand die het wel écht nodig heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Nee, dat heeft nog in de VI gestaan. Van Basten heeft hem gevraagd, dus dacht Kalou dat het in orde zou komen. Hij begreep er niets van dat Verdonk zo moeilijk deed. In een land als Ivoorkust gaat het net iets anders. ;)
Het is een prestigestrijd geworden. Rot voor die jongen. Kalou is echt niet de eerste, bij die andere (minder bekende) sporters was het zo geregeld, ondanks Verdonk. Dit gaat om politiek gewin inmiddels.
Het is een prestigestrijd geworden. Rot voor die jongen. Kalou is echt niet de eerste, bij die andere (minder bekende) sporters was het zo geregeld, ondanks Verdonk. Dit gaat om politiek gewin inmiddels.
Het stinkt aan alle kanten!
FN25-08-2004: Van Basten ziet het zitten in Kalou
[Bron: FR-Fans.nl/Sportweek/voetbalzone.nl]
Bondscoach Marco van Basten en assistent Johnny van 't Schip hebben aan het adres van Salomon Kalou laten blijken zeer positief gestemd te zijn over het feit dat de geboren Ivoriaan Nederlander wil worden. De aanvaller doet het de laatste weken zeer goed in Rotterdam (hij verdreef Thomas Buffel zelfs uit de basis) en Van Basten ziet veel toekomst in hem.
Kalou wil zich erg graag in Oranje spelen, welk nationale team (onder 21, onder 19) maakt hem niet uit. Van Basten lijkt hem echter meteen al een kans te willen geven in zijn 'grote' Oranje, mits het lukt hem Nederlander te maken. Inmiddels is men bezig een Nederlands paspoort te regelen voor Kalou.
Zo herinner ik het me ook. Kalou wilde Nederlander worden, waarna Van Basten erbovenop dook.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
kalou is alleen geïnteresseert in het nederlandschap om gemakkelijker in bloody engeland of italië te kunnen spelen, niets meer, niets minder en dat eitje van een van basten laat zich voor kalou's karretje spannen!
Ik vind dat wanneer een gezin uit een eng land niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning dat nederland het niet kan maken om kalou versneld het staatsburgerschap aan te bieden.
Rita Verdonck is a damned bitch, maar hierin sta ik totaal aan haar kant.
Ik vind dat wanneer een gezin uit een eng land niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning dat nederland het niet kan maken om kalou versneld het staatsburgerschap aan te bieden.
Rita Verdonck is a damned bitch, maar hierin sta ik totaal aan haar kant.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Ik niet, maar misschien vergis ik me. Ik heb net gezocht naar de VI waarin dat dubbelinterview met Salomon Kalou en zijn broer stond, maar ik kan het niet vinden. :sad:Jöhnk schreef:Zo herinner ik het me ook. Kalou wilde Nederlander worden, waarna Van Basten erbovenop dook.
Ik sta aan de kant van de wet. Als Kalou volgens de regels recht heeft op dat paspoort, moet hij het krijgen. En het ziet er niet naar uit dat Verdonk nog argumenten heeft. De rechter heeft de vloer aangeveegd met haar bezwaren.
Ik herinner me dat Kalou in eerste instantie voor een Jong Oranje/Onder 19 wilde spelen. Kalou was toen (zomer 2004) nog geen grote naam. Van Basten meldde vervolgens dat hij Kalou in de peiling hield. Dat was een verrassing.joey schreef:Ik niet, maar misschien vergis ik me. Ik heb net gezocht naar de VI waarin dat dubbelinterview met Salomon Kalou en zijn broer stond, maar ik kan het niet vinden. :sad:
Maar zeker weten doe ik het niet.
Tja, daar heb je gelijk in. Maar ik vind het wel jammer.Ik sta aan de kant van de wet. Als Kalou volgens de regels recht heeft op dat paspoort, moet hij het krijgen. En het ziet er niet naar uit dat Verdonk nog argumenten heeft. De rechter heeft de vloer aangeveegd met haar bezwaren.
Sta jij zo gevoelloos tegenover zoiets, joey? Misschien mag het volgens de regeltjes, maar dat alleen omdat van Basten beweert dat Kalou een dusdanige bijdrage levert aan Nederland. Dat vind ik dus absoluut niet. Ik zie totaal niet in waarom hij voorrang krijgt op vluchtelingen met 19 kinderen.
Daarnaast gaat het tegen het hele idee van landen-voetbal in. De beste spelers van een land spelen in één elftal en spelen daarvoor. Daar hoort Kalou toch absoluut niet bij? Straks gaat dit ook steeds meer op clubvoetbal lijken. Ik mag toch hopen van niet.
En denk je niet dat versnelde naturalisatie voor Kalou ervoor zorgt dat het hek van de dam is? Immers, als Kalou Nederlander kan worden kan vrijwel elke buitenlandse sporter dat in Nederlander. Want oh wat leveren zij een bijdrage aan Nederland. Ga toch weg!
Kalou had gewoon lekker voor Ivoorkust moeten gaan voetballen en daarmee naar het WK moeten gaan. Dan had hij die transfer makkelijk afgedwongen en kon hij ook naar een topclub. Nu vind ik het gewoon zielig gezeik. Hij heeft er zelf voor gekozen, dan moet hij de consequenties ook maar aanvaarden.
Daarnaast gaat het tegen het hele idee van landen-voetbal in. De beste spelers van een land spelen in één elftal en spelen daarvoor. Daar hoort Kalou toch absoluut niet bij? Straks gaat dit ook steeds meer op clubvoetbal lijken. Ik mag toch hopen van niet.
En denk je niet dat versnelde naturalisatie voor Kalou ervoor zorgt dat het hek van de dam is? Immers, als Kalou Nederlander kan worden kan vrijwel elke buitenlandse sporter dat in Nederlander. Want oh wat leveren zij een bijdrage aan Nederland. Ga toch weg!
Kalou had gewoon lekker voor Ivoorkust moeten gaan voetballen en daarmee naar het WK moeten gaan. Dan had hij die transfer makkelijk afgedwongen en kon hij ook naar een topclub. Nu vind ik het gewoon zielig gezeik. Hij heeft er zelf voor gekozen, dan moet hij de consequenties ook maar aanvaarden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Omdat er een wet is die bepaalt dat voor bovenmatig getalenteerde mensen een uitzondering wordt gemaakt. Dat zijn doorgaans geen voetballers, maar die wet wordt regelmatig van stal gehaald. Kalou heeft het volste recht om er een beroep op te doen. Die vluchteling met 19 kinderen niet (al is 19 kinderen krijgen een opmerkelijke prestatie. :D ).Jesse schreef:Sta jij zo gevoelloos tegenover zoiets, joey? Misschien mag het volgens de regeltjes, maar dat alleen omdat van Basten beweert dat Kalou een dusdanige bijdrage levert aan Nederland. Dat vind ik dus absoluut niet. Ik zie totaal niet in waarom hij voorrang krijgt op vluchtelingen met 19 kinderen.
Dat is een gevoelsargument.Daarnaast gaat het tegen het hele idee van landen-voetbal in. De beste spelers van een land spelen in één elftal en spelen daarvoor. Daar hoort Kalou toch absoluut niet bij? Straks gaat dit ook steeds meer op clubvoetbal lijken. Ik mag toch hopen van niet.
Ik heb liever geen Feyenoorders in Oranje. ;)
Nee, totaal niet. Ik denk niet dat Cruijff, Van Basten, Foppe de Haan, etc. etc. zich ervoor lenen om middelmatige voetballers aan een paspoort te helpen. Die mensen zijn er oprecht van overtuigd dat Kalou van uitzonderlijke klasse is.En denk je niet dat versnelde naturalisatie voor Kalou ervoor zorgt dat het hek van de dam is?
Nogmaals, er is al regelmatig een beroep op die wet gedaan. En wel door sporters die jij en ik niet eens kennen. En die zouden eerder een verrijking zijn dan Kalou? Om met jou te spreken: ga toch weg!Immers, als Kalou Nederlander kan worden kan vrijwel elke buitenlandse sporter dat in Nederlander. Want oh wat leveren zij een bijdrage aan Nederland. Ga toch weg!
Nee, Verdonk moet de wet toepassen. Het zal haar tegenstaan dat die jongen Nederlander wordt, maar dat is geen argument. Ze is minister, ze zit niet aan de borreltafel.Kalou had gewoon lekker voor Ivoorkust moeten gaan voetballen en daarmee naar het WK moeten gaan. Dan had hij die transfer makkelijk afgedwongen en kon hij ook naar een topclub. Nu vind ik het gewoon zielig gezeik. Hij heeft er zelf voor gekozen, dan moet hij de consequenties ook maar aanvaarden.
Dat die wet er was wist ik eigenlijk niet.
:D Dan blijft er inderdaad niet heelveel van de argumentatie over.
Maar voor de rest blijf ik zeker bij m'n standpunt: een buitenlandse sporter hoor je niet versnelde naturalisatie te geven zodat hij kan presteren voor Nederland. Een land hoort te presteren met spelers uit het eigen land en als er te weinig goede sporters zijn dan is dat jammer. Die staan vanzelf wel weer op. Anders heeft het hele gebeuren niets meer te maken met de krachtmeting tussen landen. En dat is nu net de charme van het hele gebeuren.
Maar voor de rest blijf ik zeker bij m'n standpunt: een buitenlandse sporter hoor je niet versnelde naturalisatie te geven zodat hij kan presteren voor Nederland. Een land hoort te presteren met spelers uit het eigen land en als er te weinig goede sporters zijn dan is dat jammer. Die staan vanzelf wel weer op. Anders heeft het hele gebeuren niets meer te maken met de krachtmeting tussen landen. En dat is nu net de charme van het hele gebeuren.
Is Mia Audina niet ook Nederlander geworden via het versnelde naturalisatie-proces?Jesse schreef:Dat die wet er was wist ik eigenlijk niet.:D Dan blijft er inderdaad niet heelveel van de argumentatie over.
Ben je tegen het naturaliseren van sporters in het algemeen of alleen tegen het versneld naturaliseren van sporters?