Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%

Totaal aantal stemmen: 36

Toppie

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Toppie » do sep 10, 2009 7:05 am

De Dominee schreef:Als je zo even Oranje bekijkt, vanavond maar tevens de gehele selectie, dan had Ajax met iets meer mazzel dit seizoen het halve NL elftal in de opstelling kunnen hebben:

Stekelenburg
Wiel, Braafheid
De Zeeuw
(Vaart), (KJH), Elia

KJH en Van der Vaart omdat Ajax beiden voor een (tijdelijke) terugkeer heeft getracht te strikken.

Vergeet Sneijder , de Jong niet.

Maar wat waren die Kuyt en van Persie slecht. Die Kuyt heeft alleen maar balverlies geleden.

De Zeeuw ga eens elke keer na de training leren schieten wat een drama

Toppie

Bericht door Toppie » do sep 10, 2009 7:06 am

Toppie schreef:
De Dominee schreef:Als je zo even Oranje bekijkt, vanavond maar tevens de gehele selectie, dan had Ajax met iets meer mazzel dit seizoen het halve NL elftal in de opstelling kunnen hebben:

Stekelenburg
Wiel, Braafheid
De Zeeuw
(Vaart), (KJH), Elia

KJH en Van der Vaart omdat Ajax beiden voor een (tijdelijke) terugkeer heeft getracht te strikken.

Vergeet Sneijder , de Jong niet.

Maar wat waren die Kuyt en van Persie slecht. Die Kuyt heeft alleen maar balverlies geleden. Hunt in de spits

De Zeeuw ga eens elke keer na de training leren schieten wat een drama

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 10, 2009 7:53 am

wimpey schreef:Eh, veel? Tenzij ie Jeckyll bij z'n club is en Hyde bij Oranje.
Van Marwijk is bondscoach, geen clubcoach.
Als spelers domme/keiharde overtredingen maken bij hun club is het een zaak voor de betreffende clubtrainer, als spelers domme/keiharde overtredingen maken bij Oranje wordt het een zaak voor Van Marwijk.

Maar goed, Van Marwijk en Van Bommel kunnen nu eenmaal weinig goed doen bij jou.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 10, 2009 8:14 am

Dus als vBommel in het komende seizoen 4 à 5x door het lint gaat is het nog altijd verstandig om die jongen in het Nederlands Elftal op te stellen. Als we dan in de halve finale na 30 minuten met 10 man verder moeten, dan had vMarwijk dit nooit kunnen zien aankomen.

Nee, van Bommel is en blijft een risico. Davids was dat ook altijd en toen was een ieder eensgezind dat je een risico liep. Gek dat je daar bij vBommel anders over denkt.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 10, 2009 8:49 am

Vedette-10- schreef:
Pride of Amsterdam schreef:True... maar als ik dan na een pogng je post helemaal door te lezen weer al die namen voorbij zie komen waarvan het nut me echt ontgaat... tsja... dan kan ik je soms ook niet meer serieus nemen. Het pushen van "talenten" om het pushen. Je posts zijn in mijn ogen pure provocatie en uitlokking. Het enige waar je op kan reageren is dit soort posts omdat je zo nu en dan iemand zo gek weet te krijgen dat hij weer eens reageert... en volgens mij is het je alleen maar daarom te doen.
Dus jij suggereert dat ik met opzet belachelijke dingen roep omdat ik aandacht tekortkom, ofzoiets? Logisch dat je het dan als niet serieus nemen kan beschouwen.
Dat is een groffe belediging door een slechte verstandhouding, waardoor wek ik die indruk? Ik ben hier om verstandelijke interactie te laten plaatsvinden, en jij zegt met andere woorden dat dit niet onder verstand kan worden ingedeeld.

Jij kiest niet voor de toekomst, ik wel. Ik wil met spelers werken die samen het optimale kunnen bereiken, niet met spelers die nooit aan dat optimale zullen kunnen tippen. Ik geef aan in wie ik het zie zitten. Ik heb de spelers gepost die momenteel qua spelniveau het meest mij kunnen bekoren, simpelweg omdat ik streef naar goed voetbal.

Maargoed: ik zal wel gestoord zijn.
Inderdaad een geweldige interpretatie van mijn woorden. Kun je ook misschien aangeven uit welke posts jij die conclusie hebt getrokken? Aangezien ik nooit heb aangegeven niet met jonge jongens te willen werken, of andere jongens. Ik deel je mening dat je moet durven vernieuwen, maar ik vind het niet verstandig om jongens in oranje te zetten die bij hun eigen club niet eens spelen. (neem een vd Heijden) Dat vind ik een veel te groot risico.
Op naar de vierde ster!

gaizka

Bericht door gaizka » do sep 10, 2009 11:39 am

Pride of Amsterdam schreef:Inderdaad een geweldige interpretatie van mijn woorden. Kun je ook misschien aangeven uit welke posts jij die conclusie hebt getrokken? Aangezien ik nooit heb aangegeven niet met jonge jongens te willen werken, of andere jongens. Ik deel je mening dat je moet durven vernieuwen, maar ik vind het niet verstandig om jongens in oranje te zetten die bij hun eigen club niet eens spelen. (neem een vd Heijden) Dat vind ik een veel te groot risico.
VD Heijden oproepen/opstellen zou ook waanzin zijn, gerenomeerde eredivisiespelers als Schaars en de Zeeuw hebben al moeite met de handelingssnelheid op dit niveau, laat staan een wisselspeler van Ajax.

gaizka

Bericht door gaizka » do sep 10, 2009 11:39 am

Peter schreef:Dus als vBommel in het komende seizoen 4 à 5x door het lint gaat is het nog altijd verstandig om die jongen in het Nederlands Elftal op te stellen. Als we dan in de halve finale na 30 minuten met 10 man verder moeten, dan had vMarwijk dit nooit kunnen zien aankomen.

Nee, van Bommel is en blijft een risico. Davids was dat ook altijd en toen was een ieder eensgezind dat je een risico liep. Gek dat je daar bij vBommel anders over denkt.
Ik vind dat van Bommel zich keurig gedraagt de laatste tijd, daarnaast is het Nederlands elftal met van Bommel stukken beter dan zonder, dat hebben de laatste interlands wel aangetoond.

gaizka

Bericht door gaizka » do sep 10, 2009 11:40 am

brigade zuid schreef:Elia is gewoon echt goed, be afraid Babel.
Maak van Babel maar Robben, wat een rendement haalt Elia uit zijn acties, grote klasse!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 10, 2009 12:51 pm

Als Robben gewoon fit is vind ik die ook erg goed, je moet zien dat je ze allebei kan laten spelen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do sep 10, 2009 4:53 pm

Dat zou dan het einde van Kuijt betekenen, en dat zie ik niet zo snel gebeuren onder BvM.

gaizka

Bericht door gaizka » do sep 10, 2009 5:29 pm

Hoeladans schreef:Dat zou dan het einde van Kuijt betekenen, en dat zie ik niet zo snel gebeuren onder BvM.
Dan wordt van Persie spits, en komen daarachter Elia - Sneijder- Robben.

Wordt tijd dat van Persie een centrale rol krijgt, hij komt niet tot zijn recht op de rechterflank en is naar mijn mening onze beste speler.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 10, 2009 7:38 pm

Baseman schreef: Van Marwijk is bondscoach, geen clubcoach.
De bondscoach selecteert clubspelers. De clubspeler Van Bommel zou de bondscoach voldoende aanleiding moeten geven voor een reprimande die nu De Jong en Sneyder ten deel valt.

De Jong zei na afloop van de pot tegen Japan dat ie een signaal wilde geven. Wat zei Van Bommel na een keiharde overtreding op Vorsah een paar weken geleden: je moet soms een gele kaart durven pakken voor het elftal. De ene international is de andere niet. Blijkbaar.

Van Marwijk meet met 2 maten. 42 keer geel en 3 keer rood in 3 seizoenen bij Bayern, las ik ergens. Van Bommel is een recividist, net als Davids dat was. Dat kan van Sneyder niet gezegd worden. En van De Jong al helemaal niet.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 10, 2009 7:44 pm

Wordt dringen daar voorin:

RvN, KJH, RvP, Kuyt, VDV, Sneyder, Robben, Elia.

Babel en Affelay zouden maar zo het WK kunnen missen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 10, 2009 7:52 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Van Marwijk is bondscoach, geen clubcoach.
De bondscoach selecteert clubspelers. De clubspeler Van Bommel zou de bondscoach voldoende aanleiding moeten geven voor een reprimande die nu De Jong en Sneyder ten deel valt.

De Jong zei na afloop van de pot tegen Japan dat ie een signaal wilde geven. Wat zei Van Bommel na een keiharde overtreding op Vorsah een paar weken geleden: je moet soms een gele kaart durven pakken voor het elftal. De ene international is de andere niet. Blijkbaar.

Van Marwijk meet met 2 maten. 42 keer geel en 3 keer rood in 3 seizoenen bij Bayern, las ik ergens. Van Bommel is een recividist, net als Davids dat was. Dat kan van Sneyder niet gezegd worden. En van De Jong al helemaal niet.
De Jong pakt ook kaarten bij het leven. Dat was bij Ajax, bij HSV en minder bij City want daar speelt ie niet.

Verder maakte De Jong een schandalige overtreding op een Japanner in een wedstrijd die nergens over ging, Van Bommel doet dit meestal als er iets op het spel staat.
Ik ben geen fan van Van Bommel, maar Sneijder en De Jong gaan ook niet altijd vrijuit.
Whitey on the moon.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do sep 10, 2009 7:57 pm

wimpey schreef:Wordt dringen daar voorin:

RvN, KJH, RvP, Kuyt, VDV, Sneyder, Robben, Elia.

Babel en Affelay zouden maar zo het WK kunnen missen.
Voor Babel wordt het zeker penibel.

Er mag 22 man mee, waarvan waarschijnlijk 8 aanvallers/aanvallende middenvelder (uitgaande van 3 keepers, 7 verdedigers en 4 verdedigende middenvelders).

Van Persie, Robben, Kuyt en Sneijder zijn zekerheidjes. Dan blijven er voor Van der Vaart (bankzitter) Babel (bankzitter), Huntelaar (misschien bankzitter), Afellay, Elia en eventueel Van Nistelrooij 4 plaatsen over. Wat een luxe, zeg.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 10, 2009 8:04 pm

In de 11 wedstrijden die Van Bommel sinds 2008 gespeeld heeft in Oranje heeft ie geen één kaart gekregen. Blijkbaar speelt ie daar anders dan bij Bayern.

http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Mark-va ... ands=15510
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do sep 10, 2009 9:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do sep 10, 2009 10:29 pm

Vedette-10- schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Inderdaad een geweldige interpretatie van mijn woorden. Kun je ook misschien aangeven uit welke posts jij die conclusie hebt getrokken? Aangezien ik nooit heb aangegeven niet met jonge jongens te willen werken, of andere jongens. Ik deel je mening dat je moet durven vernieuwen, maar ik vind het niet verstandig om jongens in oranje te zetten die bij hun eigen club niet eens spelen. (neem een vd Heijden) Dat vind ik een veel te groot risico.
Oke, laat ik het anders stellen:
Jij ziet in Schaars, Van Bommel, Engelaar, Mendes en De Zeeuw spelers waarmee je een hoog spelniveau kan bereiken
, ik vind ze in balbezit in het positiespel niet genoeg brengen, ook niet defensief in staat zijn om de rest zorgeloos te laten voetballen en dus niet gewenste spelers zijn. Dan zie ik liever een VD Heyden spelen, die wel verstand en techniek heeft. Fysiek vind ik minder belangrijk, aangezien je niet de duels daarop hoeft te laten aankomen. En ik zou hem niet afrekenen als hij een fout maakt, ik zou een ploeg neerzetten die dat kan opvangen want het draait om de midmid. En een momentopname(resultaat) boeit even niet, als wij op den duur maar weer voetballende kunst gaan brengen op de velden.

Ik oordeel nooit op oordelen van een ander. Zo mag een clubcoach anders erover denken, ik ben nou eenmaal stronteigenwijs. Ik oordeel op mijn eigen indrukken, want dan ben ik ervan overtuigd dat het mijn beleid/verstand/visie is.
Je zinkt wel heel erg diep nu hoor. Gewoon ideeen bedenken om op te reageren. Is dit een resultaat van het feit dat niemand je serieus neemt? Jochie... hoe kom je er IN GODSNAAM bij dat ik die jongens hoog heb zitten????????? Je bedenkt nu gewoon echt dingen.
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 11, 2009 8:18 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 11, 2009 9:13 am

Raar hè... als jij mij dingen 'in de mond' legt die ik nooit gezegd heb... dat ik je dan op die woorden 'ga pakken'.

En je draaft een beetje door in je eigen wereld jongen. Want omdat ik vd Heijden niet zou willen, zou ik dus bijvoorbeeld een Maduro accepteren? Die zit er niet eens bij!!! Nogmaals... je verzint er elke keer weer dingen bij. Het feit dat ik vd Heijden niet geschikt vind, betekent geenszins dat ik de huidige spelers accepteer. Ga alsjeblieft niet voor mij denken. Maar reageer gewoon op wat ik wél zeg.
Op naar de vierde ster!

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 11, 2009 9:15 am

Dus als ik het goed begrijp, dan wil jij spelers die redelijk tot heel goed presteren in de Eredivisie (of Duitsland of Spanje) vervangen door iemand die in de afgelopen 2 seizoenen maar liefst 2 hele wedstrijden heeft gespeeld in de Eredivisie ?

Zo ja, dan ben je nog wereldvreemder dan Van Basten...

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 11, 2009 9:59 am

Ik neem aan dat dit geen reactie op mij is?
Op naar de vierde ster!

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 11, 2009 10:54 am

Nope, op V-10...jouw reactie was de mijne net voor.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 11, 2009 9:51 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 11, 2009 10:44 pm

Vedette-10- schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Raar hè... als jij mij dingen 'in de mond' legt die ik nooit gezegd heb... dat ik je dan op die woorden 'ga pakken'.

En je draaft een beetje door in je eigen wereld jongen. Want omdat ik vd Heijden niet zou willen, zou ik dus bijvoorbeeld een Maduro accepteren? Die zit er niet eens bij!!! Nogmaals... je verzint er elke keer weer dingen bij. Het feit dat ik vd Heijden niet geschikt vind, betekent geenszins dat ik de huidige spelers accepteer. Ga alsjeblieft niet voor mij denken. Maar reageer gewoon op wat ik wél zeg.
Oke dat was iets dat ik niet achter jou had gezocht. Dan ben ik benieuwd wat jouw selectie zou zijn en dan zou ik graag willen weten waarom jij VD Heyden buiten de selectie houdt, aangezien jij hebt gezegd dat jij een speler wil selecteren voor de toekomst.

Oh wacht eens even, jij zei dat de spelers bij hun eigen club moeten spelen. Dan neem ik aan dat jij bij Ajax bedoeld, dus jij baseert jouw oordeel op de keuzes van de trainer van Ajax. Een trainer die een elftal vormt die nog niet fatsoenlijk de bal kan laten rondgaan, zou zeker veel verstand hebben van welke spelers er geselecteerd moeten worden om goed voetbal te spelen. Maar of hij er misschien naastzit, dat trek jij niet in twijfel?
Baseman schreef:Dus als ik het goed begrijp, dan wil jij spelers die redelijk tot heel goed presteren in de Eredivisie (of Duitsland of Spanje) vervangen door iemand die in de afgelopen 2 seizoenen maar liefst 2 hele wedstrijden heeft gespeeld in de Eredivisie ?

Zo ja, dan ben je nog wereldvreemder dan Van Basten...
Als ik de indruk krijg dat die spelers minder in hun mars hebben, zou ik ze heus niet selecteren omdat zij zich al hebben bewezen op een bepaald niveau terwijl hun spelniveau niet hoog genoeg is voor goed voetbal. Ik analyseer de spelers, ik kijk naar wat een speler brengt en ik selecteer door als ik denk dat er veel meer in een jongere speler zit en die speler klaar is voor het weerstandsniveau bij internationale wedstrijden. Die eissen stel ik en ik geloof in de kwaliteit en in de potentie van VD Heyden.
Ik geef het op..... :frusty.gif: Volgens mij heb je iemands post voor je, en denk je dat ik dat gezegd heb.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie