Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 1:57 pm

Als Kuyt de basisspits zou worden zou dat dus inhouden dat Castelen op rechtsbuiten komt te staan. Dan moet je twee plaatsen opnieuw invullen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 1:59 pm

Ik zie sowieso liever Castelen dan Kuyt als rechtsbuiten. Maar dat terzijde.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 2:02 pm

Maar wie zie je liever in de spits? Kuyt of Huntelaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:06 pm

Kuyt.

Huntelaar is nog iets minder rijp.

elliquido

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 2:25 pm

daar zag ik gisteren niets van
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 2:27 pm

Zo goed vond ik Huntelaar niet spelen hoor. Hij staat er wel weer bij de 3-0, maar hij heeft veel betere wedstrijden gespeeld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 21, 2006 2:46 pm

Ik lees hir steeds dat Huntelaar geen pinchitter zou zijn. Maar volgens mij heeft ie dit seizoen aardig wat goals in de slotminuten gemaakt. Voor wat het waard is...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:47 pm

Ja, maar niet als pinchhitter.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 21, 2006 2:50 pm

Wat is jouw definitie van een pinchhitter dan? Een pinchhitter is toch iemand die in de slotminuten nog iets kan forceren door te profiteren van allerlei factoren die een team ondervindt in de slotfase van een wedstrijd.

Hoeft niet per se een invaller te zijn dus.,..
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:52 pm

In de meeste gevallen kwam-ie achter Charisteas te spelen. Huntelaar maakte idd. beslissende goals, maar Charisteas was in feite de stormram.

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » vr apr 21, 2006 2:56 pm

Mr. Ajax schreef:Wat is jouw definitie van een pinchhitter dan?
Van Dale schreef:pinch·hit·ter (de ~ (m.), ~s)
1 wisselspeler die tijdens een wedstrijd wordt ingezet om te scoren en zo de beslissing te forceren
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 3:12 pm

Een pinchhitter beschouw ik als een stormram. Je brent hem erin om onrust te veroorzaken in de zestien van de tegenstander. De meer verfijnde spelers staan daarachter om het karwei af te maken.

Spelers die als pinchhitter kunnen dienen: EoH, van Hooijdonk, Charisteas etc.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 21, 2006 4:33 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Gio en De Cler zijn in verdedigend opzicht niet beter dan Emanuelson.
Ik vind Emanuelson verdedigend juist kwetsbaar !
Hij is een type Gio, verdedigend minder maar aanvallend sterk en een goed linkerbeen. Beiden kunnen ook als linkshalf spelen.
Maar dat ligt niet aan z'n verdedigende kwaliteiten. Hij staat gewoon vaak uit positie. Z'n tackle en snelheid zijn daarentegen uitstekend. Ook bewees hij tegen PSV dat hij zich aardig kan vastbijten in een mannetje (Farfan).

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 21, 2006 4:52 pm

Thomas schreef:Maar dat ligt niet aan z'n verdedigende kwaliteiten. Hij staat gewoon vaak uit positie.
Dat zou best kunnen, maar dan wordt het toch tijd dat hij dat gaat leren...
Z'n tackle en snelheid zijn daarentegen uitstekend. Ook bewees hij tegen PSV dat hij zich aardig kan vastbijten in een mannetje (Farfan).
Dit ben ik met je eens, na het komende WK mag van mij dan ook meteen afscheid genomen worden van Gio :xyxthumbs:

Nu nog die overtredingen in de 16 afleren ;) :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 21, 2006 5:04 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Maar dat ligt niet aan z'n verdedigende kwaliteiten. Hij staat gewoon vaak uit positie.
Dat zou best kunnen, maar dan wordt het toch tijd dat hij dat gaat leren...
Dat is ook wel zo. Dat zal een trainer hem dan bij moeten brengen. Maar Gio doet precies hetzelfde en is aanvallend minder. Verdedigend vind ik ze zo'n beetje gelijkwaardig.
Baseman schreef:
Z'n tackle en snelheid zijn daarentegen uitstekend. Ook bewees hij tegen PSV dat hij zich aardig kan vastbijten in een mannetje (Farfan).
Dit ben ik met je eens, na het komende WK mag van mij dan ook meteen afscheid genomen worden van Gio :xyxthumbs:

Nu nog die overtredingen in de 16 afleren ;) :D
Niet grappig. :D

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 21, 2006 5:18 pm

Thomas schreef:Maar Gio doet precies hetzelfde en is aanvallend minder. Verdedigend vind ik ze zo'n beetje gelijkwaardig.
Daar zit wat in, maar Gio heeft het voordeel dat hij al jaren in het buitenland speelt en nu ook bij een topclub regelmatig speelt. Dus hij heeft veel meer ervaring en dat is toch belangrijk op een toernooi als het WK. Zo'n foute terugspeelbal als die van gisteren kan dan dodelijk zijn.

Maar natuurlijk heeft Emanuelson veel meer potentie :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 21, 2006 5:28 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Maar Gio doet precies hetzelfde en is aanvallend minder. Verdedigend vind ik ze zo'n beetje gelijkwaardig.
Daar zit wat in, maar Gio heeft het voordeel dat hij al jaren in het buitenland speelt en nu ook bij een topclub regelmatig speelt. Dus hij heeft veel meer ervaring en dat is toch belangrijk op een toernooi als het WK. Zo'n foute terugspeelbal als die van gisteren kan dan dodelijk zijn.

Maar natuurlijk heeft Emanuelson veel meer potentie :xyxthumbs:
Ok, maar wat is het voordeel van De Cler ten opzichte van Emanuelson dan. Ik vind Urby er uit die vergelijking hetzelfde uitkomen als uit de vergelijking met Gio.

Baseman

Bericht door Baseman » za apr 22, 2006 11:37 am

Thomas schreef:Ok, maar wat is het voordeel van De Cler ten opzichte van Emanuelson dan. Ik vind Urby er uit die vergelijking hetzelfde uitkomen als uit de vergelijking met Gio.
De Cler heeft een degelijk en stabiel seizoen heeft gedraaid, hij maakt weinig fouten en kan aanvallend een steentje bjidragen. Ik denk dat hij verdedigend wat sterker is dan Emanuelson en ook dat hij zich beter kan schikken in een rol als backup voor Gio, aangezien de laatste wel de vaste linksback zal zijn.

Voor een jonge speler als Emanuelson is wedstrijdritme belangrijk, maar tijdens een WK lijkt er mij dat er meer behoefte is aan spelers met ervaring die ook goed kunnen invallen. Die weten wat het is om soms op de bank plaats te moeten nemen maar er te staan als ze nodig zijn. Zo iemand is Emanuelson nog niet denk ik, vandaar dat ik liever De Cler als reservelinksback zie. Tot en met het WK dan...

Harm

Bericht door Harm » za apr 22, 2006 11:47 am

Baseman schreef:Nu nog die overtredingen in de 16 afleren ;) :D
Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor.

T82

Bericht door T82 » za apr 22, 2006 7:03 pm

Jan Kromkamp heeft nog vier keer negentig minuten

Zaterdag 22 april 2006 - Voetbalanalyticus Henri van der Steen kijkt mee over de schouders van bondscoach Marco van Basten. Zijn oordeel over de Oranje-kandidaten, met nog zeven weken te gaan tot het WK.

In alle linies heeft Marco van Basten luxeproblemen, behalve in de achterhoede natuurlijk, altijd al de achilleshiel van Oranje. Rechts achterin is het zo zwaar tobben, dat Van Basten wellicht moet besluiten met André Ooijer te gaan schuiven of alsnog Jan Kromkamp bij de selectie te houden. In het centrum heb je Boulahrouz en Opdam (en Ooijer) voor de positie rechts in het centrum. Joris Mathijsen zal wel links achterin komen, naast Giovanni van Bronckhorst.

Achter de back van Barcelona spelen Tim de Cler en Urby Emanuelson om de reservepositie. Emanuelson scoorde donderdag tegen Feyenoord een dikke onvoldoende. Hij werd niet alleen door Castelen voorbij gelopen, maar ook door Greene, faalde in de tackles, speelde Stekelenburg een keer levensgevaarlijk aan en was onbeduidend in de aanvalsopbouw. Hij heeft nu de mazzel dat hij met Ajax waarschijnlijk nog twee extra wedstrijden krijgt zich te laten zien.

Die mazzel heeft Johnny Heitinga niet, de verdediger was al een randgevalletje en is vermoedelijk net te laat in vorm om nog in aanmerking te komen. Hoewel... Van Basten heeft een voorlopige selectie bekendgemaakt, maar mag en kan daar natuurlijk nog altijd op inbreken.

Jan Kromkamp zal in elk geval verheugd zijn dat hij toch alvast op de lijst van 33 staat. Een knievalletje van Van Basten is het wel. De bondscoach ging enige tijd terug nogal tekeer over Kromkamp, die werd verweten de verkeerde keuzes te hebben gemaakt en te veel bezig te zijn met randzaken. Hij bedoelde Kromkamps column in de Telegraaf, een bezigheid die de back tien minuten per drie weken kost.

Van Basten zelf bagatelliseert zijn tiradetje van destijds en moet Kromkamp nu noodgedwongen op zijn lijst zetten, bij gebrek aan voldoende rechtsbacks. Dat is maar goed ook, normaal gesproken is Kromkamp de beste rechtsback van het land. Hij speelde dit seizoen slechts negen competitiewedstrijden voor Liverpool en drie FA Cupwedstrijden. Inclusief de halve finale om de FA Cup van vandaag, uit bij Chelsea, heeft Kromkamp nog vier wedstrijden om iets van ritme te vinden. De laatste keer dat hij anderhalf uur voetbalde was half maart, uit tegen Newcastle United. Als rechtermiddenvelder. Gelukkig staan er voor het WK begint ook nog drie oefeninterlands op het programma.

Henri van der Steen
BN/DeStem

bryan

Bericht door bryan » zo apr 23, 2006 12:48 pm

Pinch hitter komt uit baseball. Als bijvoorbeeld je pitcher een slagbeurt heeft, en voor geen meter kan slagen, kan je iemand anders voor hem dat laten doen. Het is niet een term die ik bij voetbal zou gebruiken, daar hebben we supersub voor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 24, 2006 4:05 pm

De Jong en Van der Vaart beiden onder het mes

24/4/2006 15:21

Nigel de Jong en Rafael van der Vaart ondergaan dinsdag een operatie. Van der Vaart kan mogelijk snel weer op het veld terugkeren. Hoe lang De Jong is uitgeschakeld en of zijn WK-deelname in gevaar komt, is nog niet bekend.
Bij Van der Vaart zal een schroef uit zijn linkerenkel worden verwijderd. De middenvelder brak die enkel in december in een wedstrijd tegen 1. FC Köln. Hij werd toen ook direct aan zijn rechterenkel geopereerd. Hoewel Hamburger SV op zijn website meldt dat de spelmaker de eindfase van de competitie moet missen, meldt zijn zaakwaarnemer Sören Lerby dat Van der Vaart binnen een week weer op het trainingsveld kan staan.

De herstelperiode van De Jong is nog niet bekend. Hij had aanhoudende knieklachten en zal een operatie aan een meniscus ondergaan.

De Jong en Van der Vaart zijn door bondscoach Marco van Basten beiden opgenomen in de voorlopige WK-selectie. Op 15 mei is de deadline waarop de deelnemende landen hun definitieve spelerslijsten moeten opgeven.
vi.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 24, 2006 5:37 pm

Marco schreef:Beide meenemen! VOH is geen alternatief voor RvN, KJH wel.

4-3-3 als basis, '3-3-4' als reserves.
Welke spitsen zou jij allemaal meenemen, Marco?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 24, 2006 6:50 pm

Bertje schreef:Ik zou deze jongens op de trein naar Duitsland zetten, denk ik.

Van der Sar, Timmer, Stekelenburg;
Van Bronckhorst, Emanuelson, Mathijsen, Boulahrouz, Jaliens, Ooijer, Greene.
Van der Vaart, Schaars, Cocu, Landzaat, Boateng, Van Bommel, Sneijder;
Robben, Van Persie, Van Nistelrooy, Vennegoor of Hesselink, Castelen, Kuijt.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 24, 2006 7:29 pm

Ben ik toch weer de boosdoener. :sad: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie