Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » zo sep 06, 2015 1:33 pm

Jinne schreef:Wie zou hem dan op moeten volgen?
Een trainer. Iemand die bewezen heeft het vak te verstaan. Mag ook best eens een keer een buitenlander zijn. De inteeltkliek van zelfverliefde NL trainers die er een verouderde visie op nahoudt kennen we nu wel. Daar mag wel eens wat fris DNA bij.
Le T. schreef: Dat deed Hiddink ook al, en de zo geroemde Koeman heeft daar ook nogal een handje van.
Waarom vergelijk je Blind met die twee bewezen trainers? Omdat ie een protégé van Van Gaal is (en dus wel iets zou moeten kunnen)?
Monkey Tonk schreef: Als houthakker Sig al slim genoeg is om bewust BMI uit de tent te lokken, waarom ben jij dan niet slim genoeg om die jongen te instructeren om zich niet gek te laten maken?
Dat dus. BMI en VDW zijn niet de snuggersten. Bovendien uit vorm. Waarom stel je ze dan op?

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 06, 2015 2:05 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dat deed Hiddink ook al, en de zo geroemde Koeman heeft daar ook nogal een handje van.
Waarom vergelijk je Blind met die twee bewezen trainers? Omdat ie een protégé van Van Gaal is (en dus wel iets zou moeten kunnen)?
Nee, in die zin is hij het beste te vergelijken met Advocaat in 94, qua ervaring is hij verder dan Van Basten en Rijkaard waren. Ik vergelijk hem met Hiddink omdat die ook ging roepen waarvan hij dacht dat de media het wilden horen en ging doen wat hij dacht dat de media hem wilden zien doen toen hij onder druk stond door zijn gehannes. Koeman wordt vaak een goede kandidaat genoemd, maar op het aspect van het NL11 afschermen voor invloeden van buitenaf lijkt hij mij ook niet zo goed, aangezien hij een verleden heeft van zijn eigen straatjes schoonvegen ten koste van spelers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 2:35 pm

Advocaat had veel meer ervaring en was (is) op alle fronten een betere trainer dan Blind.

Van mij mag het ook best een buitenlander zijn. Maar welke bewezen vakman heeft zin in deze klus? :confused.gif:

BTW, als Oranje derde wordt, lonkt het EK:

http://www.vi.nl/nieuws/nederland-krijg ... drie-1.htm

24 deelnemers is veel te veel. We krijgen straks een hoop oninteressante wedstrijden, alleen omdat Platini zo nodig al die flutlandjes wil paaien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 06, 2015 2:43 pm

Het gaat dezelfde kant op als de Champions League. Het hele model is gebaseerd op het binnenhalen van zoveel mogelijk geld. Daarvoor is het interessant om veel ploegen mee te laten doen. De kwalificatieronde is daarmee bijna een wassen neus. Alleen wij slagen er in om onszelf nog in de problemen te spelen.

Als het mis is gegaan met Oranje, met het missen van kwalificatie danwel met de hakken over de sloot gevolgd door een slecht toernooi, zijn er weer genoeg goede trainers die interesse zullen hebben hoor. Na dit WK instappen was een slecht moment. Reken maar dat Hiddink heeft zitten balen na die 3e plaats.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 3:27 pm

Ik verwacht een 1-0 of 2-0 nederlaag vanavond.

Dan komt Turkije boven NL en zijn 'we' dus afhankelijk van de anderen, met nog wedstrijden tegen kazachstan uit (altijd lastig) en Tsjechie thuis voor de boeg.

Oranje heeft alle kans om vierde te worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 3:32 pm

Tegen die tijd is Tsjechië al geplaatst.

Nederland plaatst zich wel, zelfs als het vanavond verliest. Dat zeg ik je.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 3:37 pm

Turkije moet nog tegen Tsjechië uit en IJsland thuis zie ik. Ook nog kans op puntverlies dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 3:47 pm

Kans? Normaal gesproken verliest Turkije die wedstrijden allebei. Staat niet voor niets vierde.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 3:49 pm

Yopi schreef:Kans? Normaal gesproken verliest Turkije die wedstrijden allebei. Staat niet voor niets vierde.

Je zegt net zelf dat Tsjechië al geplaatst is tegen de tijd dat het tegen Nederland moet (suggererend dat ze dan niet meer zo hun best zullen doen). Dat zou ook al zo kunnen zijn als ze tegen Turkije moeten, om van IJsland maar te zwijgen.
Laatst gewijzigd door zeux op zo sep 06, 2015 3:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 06, 2015 3:51 pm

Yopi schreef:Advocaat had veel meer ervaring en was (is) op alle fronten een betere trainer dan Blind.
Die schoof ook gewoon door als assistent en had het nog niet verdiend op basis van prestaties.
Van mij mag het ook best een buitenlander zijn. Maar welke bewezen vakman heeft zin in deze klus? :confused.gif:
Het zou goed zijn als vakmanschap weer leidend wordt, en niet net zoals bij opstellingen en evaluaties de populariteit bij klomphoofd, Derksen en Nike de doorslag geeft. Toen dat voor de verandering eens een keer het geval was leverde dat meteen de derde plek op met een vrij matige generatie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Nicolai

Bericht door Nicolai » zo sep 06, 2015 4:02 pm

Opstelling Nederlands elftal:

Cillessen; Van der Wiel, De Vrij, Bruma, Riedewald; Blind, Klaassen; Sneijder; Narsingh, Van Persie, Memphis

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 4:03 pm

zeux schreef:
Yopi schreef:Kans? Normaal gesproken verliest Turkije die wedstrijden allebei. Staat niet voor niets vierde.

Je zegt net zelf dat Tsjechië al geplaatst is tegen de tijd dat het tegen Nederland moet (suggererend dat ze dan niet meer zo hun best zullen doen). Dat zou ook al zo kunnen zijn als ze tegen Turkije moeten, om van IJsland maar te zwijgen.
Daarom schrijf ik ook: normaal gesproken. Wat er gebeurt in het geval van werkweigering, matchfixing en meer ellende zou ik niet durven voorspellen.

Wat pijnlijk is: er doen straks teams aan het EK mee die in de kwalificatie niets hebben gepresteerd.

Update: opstelling is bekend. VDW weer rechtsback, Riedewald linksback, Van Persie in de spits.

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 06, 2015 4:07 pm

Verdediging vol liabilities...

Narsingh de faler die constant wordt opgesteld. Vermoeiend.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 4:25 pm

Apart dat Wijnaldum niet speelt. Middenveld heeft op deze manier weinig dynamiek.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 06, 2015 4:28 pm

Yopi schreef:Apart dat Wijnaldum niet speelt. Middenveld heeft op deze manier weinig dynamiek.
Van 4-3-3 naar (op het oog) 4-2-3-1. Zo kennen we 'm van 10 jaar geleden. Geen continuïteit, snel in paniek.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 4:42 pm

Wat vinden jullie van dit middenveld?

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 06, 2015 4:42 pm

Waarom is het 4231?

Ik zie gewoon een 433 hoor. Narsingh is te achterlijk voor een 4231.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 06, 2015 4:48 pm

Waarom mag van Persie weer opeens op komen draven? KJH heeft een halfbuurtje de kans gehad.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 06, 2015 4:51 pm

Lionel schreef:Waarom is het 4231?
Klaassen naast Blind, 3 man daarvoor, Persie in de spits. Denk ik.

Daley Blind voor wat voetbal in de as lijkt me een goede zet. Dat had ie tegen IJsland ook moeten doen. Het gegoochel met RVP en KJH komt niet sterk over. Kies dan meteen voor RVP, want die is veel beter.

Opstelling Turkije: Babacan; Sener, Hakan Balta, Serdar, Caner Erkin; Calhanoglu, Tufan, Selçuk Inan, Ozyakup, Arda Turan; Burak Yilmaz.

Ken hier 4 man van. Ozyakup is toch die jongen die in NL opgroeide? Arda is een van mijn favoriete spelers in het huidige voetbal.

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 06, 2015 4:52 pm

Wat is dit nou weer? Gooit na 1 wedstrijd de hele opstelling alweer op. Totaal in paniek dus.

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 06, 2015 5:08 pm

Bruma :biggthumpup.gif:

:smallgrin.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 06, 2015 5:08 pm

Onze wonder verdedigers de Vrij en Bruma.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 06, 2015 5:09 pm

Bedankt Danny. Wat heeft zo'n Bert van Oostveen ooit bezield?

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 06, 2015 5:09 pm

Benji schreef:Bruma :biggthumpup.gif:

:smallgrin.gif:
Mooie assist van Narsingh ook. Ziet 2 man die op de 16 vrij staan over het hoofd. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 5:14 pm

Mooie pass van Arda, goed afgemaakt ook.

Nu zal Oranje moeten scoren. Rondspelen volstaat niet meer.

Met Sneijder zou ik áltijd Nigel de Jong opstellen. Dan heb je kracht nodig, niet Blind.

Ha, Narsingh mist weer eens. :smallgrin.gif:

Plaats reactie