Danny Blind, de nieuwe bondscoach
Moderator: mods
Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach
We zitten in transitiefase.
De generatie Robben-Van Persie-Huntelaar-Vd Vaart-Sneijder loopt op zijn eind. Een aantal is zeker niet meer de speler die hij ooit was, steeds meer blessures, op leeftijd.
WK was laatste trucje, soort van. Nog één keer vlammen als laatste kans met deze groep.
Nu herbouwen naar nieuwe generatie. Waarbij het wat mij betreft wel de vraag is of we nu zo'n vergelijkbare groep spelers in opkomst hebben als de vijf hierboven.
Het EK missen is in zo'n transitiefase niet zo'n ramp, alleen is het een enorme flater als je ziet hoeveel landen zich kunnen plaatsen en tot welke echelons we zijn afgezakt. Voor een land als Nederland zou het onmogelijk moeten zijn om je niet te plaatsen met de ruimhartige omstandigheden van deze kwalificatie. Als het dan toch gebeurt is dat een zeperd van jewelste.
De generatie Robben-Van Persie-Huntelaar-Vd Vaart-Sneijder loopt op zijn eind. Een aantal is zeker niet meer de speler die hij ooit was, steeds meer blessures, op leeftijd.
WK was laatste trucje, soort van. Nog één keer vlammen als laatste kans met deze groep.
Nu herbouwen naar nieuwe generatie. Waarbij het wat mij betreft wel de vraag is of we nu zo'n vergelijkbare groep spelers in opkomst hebben als de vijf hierboven.
Het EK missen is in zo'n transitiefase niet zo'n ramp, alleen is het een enorme flater als je ziet hoeveel landen zich kunnen plaatsen en tot welke echelons we zijn afgezakt. Voor een land als Nederland zou het onmogelijk moeten zijn om je niet te plaatsen met de ruimhartige omstandigheden van deze kwalificatie. Als het dan toch gebeurt is dat een zeperd van jewelste.
Laatst gewijzigd door zeux op za sep 05, 2015 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Ik heb het al eens eerder gezegd; we de tijden van Bennie Wijnstekers en Edo Ophof herbeleven.
Dat vrees ik ook.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb het al eens eerder gezegd; we de tijden van Bennie Wijnstekers en Edo Ophof herbeleven.
Vraag is wel: kunnen we daar - in de huidige ontwikkeling van het voetbal - nog weer bovenop komen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De vraag is maakt dat wat uit?
Natuurlijk kan dat. Dan moet je wel analyseren wat er fout gegaan is en niet je verschuilen achter dooddoeners als: de spelers moeten een winnaarsmentaliteit krijgen.zeux schreef:Vraag is wel: kunnen we daar - in de huidige ontwikkeling van het voetbal - nog weer bovenop komen?
Het zal de ene keer wat beter gaan dan de andere maar Nederland kan echt wel mee blijven doen. Dan moeten we er alleen geen potje van maken zoals tijdens deze kwalificatie ronde. Want laten we eerlijk zijn. Het is toch gewoon een aanfluiting wat er is gepresteerd tegen deze tegenstanders?
Dit is geen superlichting maar dat we nu uitgerekend in zo'n beetje de meest eenvoudige EK kwalificatie ooit nog serieus in de problemen raken ligt in de eerste plaats niet aan de kwaliteit van de groep. Het moet echt veel beter kunnen.
Dit is geen superlichting maar dat we nu uitgerekend in zo'n beetje de meest eenvoudige EK kwalificatie ooit nog serieus in de problemen raken ligt in de eerste plaats niet aan de kwaliteit van de groep. Het moet echt veel beter kunnen.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik denk dat er een goede lichting aankomt eerlijk gezegd. We hebben wel coaches nodig die daar wat mee kunnen doen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik ook niet echt het vertrouwen dat Blind er werkelijk iets van kan maken.Raymon schreef:Ik denk dat er een goede lichting aankomt eerlijk gezegd. We hebben wel coaches nodig die daar wat mee kunnen doen.
@Yopi: het zou fijn als spelers wat minder bezig zouden zijn met de kleur schoenen die ze moeten dragen (roze voor de pauze, blauwe erna).
Die schoenen interesseren me geen barst. Bewezen: een speler kan best ijdel zijn en presteren.
- Monkey Tonk
De gifcombinatie van overschatting van eigen kwaliteiten na het WK en onderschatting van de tegenstanders in de makkelijke poule. Wat dat betreft was een zwaardere poule voordeliger geweest.Marillion schreef: Dit is geen superlichting maar dat we nu uitgerekend in zo'n beetje de meest eenvoudige EK kwalificatie ooit nog serieus in de problemen raken ligt in de eerste plaats niet aan de kwaliteit van de groep. Het moet echt veel beter kunnen.
En er was alleen een wedstrijdje tegen Letland (?) voor nodig om het gedeukte vertrouwen weer op te krikken naar de zelf-overschatting van 'IJsland moet geen probleem zijn'. Lekker realistisch.
-
Collum van Hugo Camps in het NRC vond ik wel treffend. Het beeld dat hij schetst kan ik me in vinden. Strekking van de collum: als secondant kan ie mooi meelopen, als verantwoordelijke zakt hij door de mand.
Daarbij valt het mij ook altijd op dat de sfeer altijd zo koeltjes lijkt als Blind aan het roer staat. Dat gevoel had ik toen ie bij Ajax de leiding had en nu weer. Hij kan z'n ploeg niet goed prepareren, zo lijkt het van de buitenkant. Alsof hij de enorme druk niet goed kan wegnemen bij z'n spelers.
Daarbij valt het mij ook altijd op dat de sfeer altijd zo koeltjes lijkt als Blind aan het roer staat. Dat gevoel had ik toen ie bij Ajax de leiding had en nu weer. Hij kan z'n ploeg niet goed prepareren, zo lijkt het van de buitenkant. Alsof hij de enorme druk niet goed kan wegnemen bij z'n spelers.
Whitey on the moon.
Ronaldo kan dat ja. :-)Yopi schreef:Die schoenen interesseren me geen barst. Bewezen: een speler kan best ijdel zijn en presteren.
Niet alleen hij. Zoveel voetballers zijn sportman en mode icoon tegelijk.
Je wordt oud, Zeux.
Je wordt oud, Zeux.

Cilessen
Wiel. Vrij. Blind. Riedewald
Anita
Wijaldum Klaassen
Narsing. Huntelaar depay
Ik zou Sneijder en rvp in de 2e helft brengen.
Anita
Wijaldum Klaassen
Narsing. Huntelaar depay
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Klopt, dat aspect speelt zeker een rol. Maar dan is het aan de coach om de boel weer op scherp te krijgen. Dat je dan een keer tegen een teleurstelling aanloopt kan nog wel maar inmiddels is het een hele serie.Monkey Tonk schreef:De gifcombinatie van overschatting van eigen kwaliteiten na het WK en onderschatting van de tegenstanders in de makkelijke poule. Wat dat betreft was een zwaardere poule voordeliger geweest.Marillion schreef: Dit is geen superlichting maar dat we nu uitgerekend in zo'n beetje de meest eenvoudige EK kwalificatie ooit nog serieus in de problemen raken ligt in de eerste plaats niet aan de kwaliteit van de groep. Het moet echt veel beter kunnen.
En er was alleen een wedstrijdje tegen Letland (?) voor nodig om het gedeukte vertrouwen weer op te krikken naar de zelf-overschatting van 'IJsland moet geen probleem zijn'. Lekker realistisch.
Overigens is de huidige situatie vooral aan Hiddink toe te schrijven. Blind heeft immers pas één duel de leiding.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
De weg naar beneden is altijd makkelijker te vinden dan die naar boven. ABC-tje in dit geval. Eerst van een internationale topcoach - LVG - naar opoe Hiddink die zich nog volop in 1998 waant, en dan naar Blind die nog helemaal nooit iets heeft laten zien. De maaltijd wordt voltooid met een verrassend fris toetje: oprecht verbazend toekijken.
- InnerHarbour
Gewoon met 4 middenvelders en 2 spitsen spelen, Depay en nog iemand voorin.elliquido schreef:Cilessen
Anita
Wijaldum Klaassen
Narsing. Huntelaar depay
BTW, Delay in het ballenhok.
YNWA
Meervoud inderdaad. Het gros van een goeie lichting moet zich tot volwassen speler doorontwikkelen onder onervaren trainers met niet al teveel talent voor het vak, zonder ervaren spelers in de buurt en zonder Europese wedstrijden van formaat.Raymon schreef:Ik denk dat er een goede lichting aankomt eerlijk gezegd. We hebben wel coaches nodig die daar wat mee kunnen doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik verwachtte al niets van Blind behalve incompetentie. Maar dat ie de schuld na IJsland ook nog eens afschoof op 2 spelers uit vorm, die hij zelf opstelde, spande de kroon.Monkey Tonk schreef: De maaltijd wordt voltooid met een verrassend fris toetje: oprecht verbazend toekijken.
Kon wel eens de kortst zittende bondscoach aller tijden worden. Hetgeen me op zich een stap in de juiste richting zou lijken.
- Jinne
- Site Admin
Wie zou hem dan op moeten volgen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat deed Hiddink ook al, en de zo geroemde Koeman heeft daar ook nogal een handje van. Op zich is het niet zo'n probleem om een speler een keer te kijk te zetten, alleen moet je dat doen om een te verwachten positief effect op de speler of op de groep, niet om je eigen straatje schoon te vegen door de gebruikelijke en gewenste zondebokken en pispalen een trap na te geven. Zeker Van der Wiel hoeft dit niet te pikken, een trainer kan een speler niet zomaar de schuld geven van een onterechte strafschop omdat de media dat willen horen. Maar ja, zeggen en doen wat de media willen horen en zien is wat zwakke bondscoaches doen.wimpey schreef:Ik verwachtte al niets van Blind behalve incompetentie. Maar dat ie de schuld na IJsland ook nog eens afschoof op 2 spelers uit vorm, die hij zelf opstelde, spande de kroon.Monkey Tonk schreef: De maaltijd wordt voltooid met een verrassend fris toetje: oprecht verbazend toekijken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
VDW hoeft dat niet te pikken? VDW moet Blind op zijn blote knietjes danken dat hij is geselecteerd. 

- Monkey Tonk
Blind is verbrokkelend bezig. Het is wel te begrijpen waarom hij zich zo uitdrukte, want hij zit daar met van Basten en van Nistelrooy, en zo praat je onder elkaar over spelers. Maar naar de pers toe heb je meer aan een coach die de spelers uit de wind houdt, omdat de kritiek toch wel komt. Daar hoef je niet in voorop te gaan. Jij roept de spelers op, Blind, dus jij bent de eindverantwoordelijke voor wat ze verkeerd doen. Dan moet je ze maar mentaal strakker het veld in sturen. Als houthakker Sig al slim genoeg is om bewust BMI uit de tent te lokken, waarom ben jij dan niet slim genoeg om die jongen te instructeren om zich niet gek te laten maken?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo sep 06, 2015 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij vond het zelf ook niet heel gek hoor, las ik.Yopi schreef:VDW hoeft dat niet te pikken? VDW moet Blind op zijn blote knietjes danken dat hij is geselecteerd.
IK GELOOF!!!!!!
Die twee maakten er een potje van. Ik heb er geen moeite mee als een coach dat benoemt. Zeker niet als het om ervaren spelers gaat en niet om jonkies.