Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » vr sep 04, 2015 12:19 pm

Ach die diepe dalen na een WK '78 zijn ook van een ander perspectief. Er gingen toen 8 landen naar een EK. Tegenwoordig moet je echt je best doen om het niet te halen. In een groep van zes gaan de eerste twee sowieso door en de betere nummers drie volgen ook nog eens. Heb je gezien wat voor landen nu op plekje 3 staan? Dat is weinig soeps, hoor.

Overigens is ons 'gilde' beneden niveau inderdaad. Zo'n Bert in de Warwijk komt niet voor niks nergens aan de bak en mag het nu met Saudi Arabië gaan proberen.

Jongens als van der Wiel en Indi vallen bij hun clubs ook op door zwakke wedstrijden. Het is geen verbazing dat ze bij het NL-elftal ook gruwelijk de fout in gaan. Zelfde geldt voor Janmaat of de Vrij. Garanties voor zwakke momenten. Wat dat betreft hebben we gewoon geen heel sterk elftal. Niet van de Europese klasse als een Frankrijk, Duitsland of Spanje in ieder geval. Je mag alleen wel verwachten dat deze jongens winnen van IJsland of Tsjechië. Als dat niet lukt, dan moet je doorselecteren.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 04, 2015 12:22 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Met een uitstekende trainer die geen invloeden van buitenaf toestond.
Krachtig leiderschap en pragmatisch voetbal, afgestemd op de kwaliteiten (en het gebrek daaraan) van het spelersmateriaal... Ik denk niet dat BMI zich t.t.v. LVG aan Sigi had vergrepen. Kwestie van instrueren en respect / angst inboezemen.
Maar dat komt niet van de ene op de andere dag schat ik, dat is een proces van toewerken naar optimale concentratie en scherpte. Dat kan niet als je zoals Hiddink een 'de spelers moeten het zelf zien'- trainer bent.
IJsland speelt continu 4-4-2 of 4-5-1. Snap jij Blind? Dat ie vrolijk 4-3-3 ging spelen, met wat spelers uit vorm? Zo kun je misschien een oefenpotje aangaan...
Er is niks mis met 4-3-3, en zeker niet als je Robben en Depay hebt. Alleen moet je compact spelen en dus zoveel mogelijk technisch vermogen en creatieve klasse opstellen zodat je rondom de zestien snel kunt combineren. Nou snap ik best dat de bondscoach wat zorgen heeft over de fitheid van Van Persie en hem de aanvoerdersband afneemt, hij was tenslotte ook maar aanvoerder geworden omdat het een zekerheidje was, maar als je hem geen 90 minuten toevertrouwt, stel dan De Jong op. Die heeft niet echt een actie, maar kan dan weer wel met de kaats o.i.d. iemand vrij spelen voor een schot of voorzet. Huntelaar in deze vorm laat het meeste van de voet springen en heeft 10 kansen nodig voor een goal. Dan selecteer je niet op vorm maar op het behagen van de criticasters.
Genoeg aan te merken op de kwaliteit van het materiaal en het gebrek aan goede opleiding i.v.m. de ons omringende landen. Betekent natuurlijk niet dat er van het vlaggenschip dan ook maar een potje gemaakt moet worden.
Nee, je moet het beste er van maken, maar dat laat dus geen ruimte voor de mythes en de mancrushes of het vertrouwen op successen uit het verleden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 04, 2015 12:53 pm

Le T. schreef:Huntelaar in deze vorm laat het meeste van de voet springen en heeft 10 kansen nodig voor een goal.
Huh? :confused.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 04, 2015 2:08 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Huntelaar in deze vorm laat het meeste van de voet springen en heeft 10 kansen nodig voor een goal.
Hij is niet bepaald goed aan het afmaken dit en vorig seizoen, of vind jij van wel?

columbus

Bericht door columbus » vr sep 04, 2015 2:25 pm

Ik meen dat Wimpey een tijdje terug in een Ajax topic eens gezegd heeft dat Nederlandse clubs, en nu ook weer het Nederlands elftal, voetbal uit de jaren 90 als heilig zien. Die hele spelopvatting kan gewoon niet. Heden ten dagen kom je daar gewoon niet meer mee weg. Het moet sneller, fysieker, tactischer dan in die jaren. Nederland heeft echt een inhaalslag te maken wil het weer mee willen doen.

Waarom kreeg Sig een gele kaart toen hij die rode kaart BMI aannaaide? Vond het dom maar ook vreselijk overdreven om een rode kaart te trekken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 04, 2015 2:47 pm

Le T. schreef:
Yopi schreef:
Hij is niet bepaald goed aan het afmaken dit en vorig seizoen, of vind jij van wel?
Toegegeven, ik heb hem de laatste weken niet zien spelen, maar er zijn weinig spitsen zo effectief als KJH. Ik kan zo drie spelers noemen bij Oranje (Depay, Narsingh en Wijnaldum) die véél meer kansen nodig hebben. Natuurlijk, KJH is de snelste niet en hij wil geen kapstok zijn, maar geef hem de bal in het strafschopgebied en hij maakt hem wel.

Ik snapte het niet: Narsingh zonder centrumspits. Die jongen kan alleen rennen en voorzetten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 04, 2015 2:52 pm

Narsingh scoort natuurlijk wel een doelpunt zo nu en dan. De gedachte om met 10 man met twee snelle aanvallende spelers te gaan spelen en Huntelaar op te offeren is wel te verdedigen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 04, 2015 3:02 pm

Om te beginnen snap ik die keuze niet zo, want er was weinig aanleiding te denken dat IJsland ruimte zou weggeven voor de counter. Maar áls je het doet, dan niet met Narsingh. Dat is een eendimensionale speler, niet het type van de slimme loopacties.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 04, 2015 3:17 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef: Huh? :confused.gif:
Toegegeven, ik heb hem de laatste weken niet zien spelen, maar er zijn weinig spitsen zo effectief als KJH.[/quote]Hoe minder mensen hem hebben zien spelen, hoe stelliger ze over zijn kwaliteiten zijn. Als hij alleen met de bal aan de voet op de keeper af mag bijvoorbeeld, dan mist hij heel vaak. Dat was bij Ajax al zo en dat is nog steeds zo.
Ik kan zo drie spelers noemen bij Oranje (Depay, Narsingh en Wijnaldum) die véél meer kansen nodig hebben. Natuurlijk, KJH is de snelste niet en hij wil geen kapstok zijn, maar geef hem de bal in het strafschopgebied en hij maakt hem wel.
Of hij maakt hem niet. Het is best overzichtelijk voetballen met zo'n spits die altijd voor zijn eigen kans gaat, verder de bal zo min mogelijk moet krijgen en die alleen kan functioneren met de ene na de andere snaarstrakke voorzet op zijn wenkbrouw, en een paar jaar geleden had hij een heel aardig seizoen, maar al die onzin over hem altijd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 04, 2015 3:25 pm

Welke onzin? Dat hij gemakkelijk scoort? :confused.gif:

KJH is geen Messi. Maar hij speelde gisteravond niet tegen Ramos en Varane.

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 04, 2015 4:38 pm

Wat vond je eigenlijk van Sneijder, Le T.?

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 04, 2015 5:23 pm

Wouter schreef:Wat vond je eigenlijk van Sneijder, Le T.?
Veel zelf schieten, en niet zo goed, weinig het spel maken, zelfbeheersing verliezen en het laatste restje speeltijd verkloten met een egomomentje terzake van zijn strikt persoonlijke frustraties als teken van zijn winnaarsmentaliteit. Maar verder was hij een van de besten van Nederland.
Yopi schreef:Welke onzin? Dat hij gemakkelijk scoort? :confused.gif:
Dat het strafschopgebiedspits is en dat hij daarin dodelijk is. Maar dat is maar een beperkt deel van de ongelooflijke berg onzin waar telkens weer uit geput wordt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 04, 2015 5:32 pm

Straks wil je me nog wijsmaken dat de aarde plat is.

elliquido

Bericht door elliquido » vr sep 04, 2015 5:50 pm

Maar Promes boven van persie verkiezen?

tsja
Laatst gewijzigd door elliquido op vr sep 04, 2015 5:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 04, 2015 5:50 pm

Zou Van der Vaart niet een betere optie zijn dan Sneijder, Le T.?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 04, 2015 6:49 pm

Lionel schreef:Wat kan Blind eraan doen dat BMI een rode kaart krijgt voor een fucking dome actie?
BMI in beginsel niet opstellen.

Het is mij echt een raadsel waarom ze Blind bondscoach gemaakt hebben.

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 04, 2015 7:18 pm

Wouter schreef:Zou Van der Vaart niet een betere optie zijn dan Sneijder, Le T.?
Heb jij een goede Sneijder gezien gisteren?

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 04, 2015 8:11 pm

Nee, ik had hem na een half uurtje al gewisseld voor Van Persie.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 04, 2015 9:04 pm

Van Persie? Wanneer heeft die voor het laatst sterk gespeeld voor oranje?
I think I lost my fucking headache

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr sep 04, 2015 9:08 pm

Yopi schreef:Ha, de golfbeweging. Ik dacht al: waar blijft die smoes? :smallgrin.gif:

Die tweede en derde plaats hebben de problemen verbloemd. Met een hoop geluk, inzet en opportunisme kom je in soms een eind. Zo werd Griekenland ooit Europees kampioen.
Hou toch op, man. Ze zijn gewoon tweede en derde geworden op die WK's, en met een beetje geluk was het eerste en derde. Nu zitten ze in een dip en ga je van daaruit de geschiedenis even aanpassen omdat het eerdere succes niet met typisch Nederlands voetbal gebeurde? In '88 had Oranje alle mazzel, maar dat vergeten we dan maar, en in '78 was het ook verre van indrukwekkend.

Het lijkt me moeilijk te ontkennen dat de nieuwe lichting in NL minder getalenteerd is. Die 'smoes' overkomt ieder land. Je kunt niet elke keer een blik topspelers opentrekken. Internationaal gezien ligt het probleem in de verdediging. Daarom timmerde van Gaal die verleden jaar dicht. Hiddink deed dat niet en het gevolg hebben we gezien.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr sep 04, 2015 9:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 04, 2015 9:14 pm

LucaS schreef:Van Persie? Wanneer heeft die voor het laatst sterk gespeeld voor oranje?
Enigszins de draak steken met de sterke voorkeuren die sommigen hier hebben mag toch wel? :blush.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za sep 05, 2015 1:45 am

Het probleem is de verdediging. Die heeft de ene na de andere wedstrijd in de kwalificatiereeks weggegeven. Je hebt in principe een goede aanval en een goed middenveld. Het is een raar probleem, want normaal zijn verdedigers de wat mindere voetballers en daar zijn er altijd genoeg van. Ik krijg het idee dat het komt omdat voetballers in bijvoorbeeld de Ajax-opleiding de verdediging liever mijden, omdat je op die plekken de topaanbiedingen later in de loopbaan kunt vergeten. Een gebrek aan goede verdedigers uit individuele carriereplanning?!

Wouter

Bericht door Wouter » za sep 05, 2015 8:13 am

Niet helemaal mee eens. Natuurlijk waren Van der Wiel en vooral BMI extreem dom bezig, maar op het middenveld en voorin liep het ook niet bepaald lekker. Zelfs toen Robben er nog in stond creëerde Oranje nauwelijks kansen. Klaassen bijvoorbeeld speelde ronduit slecht. Sneijder heb ik ook wel eens beter zien spelen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 05, 2015 8:27 am

Klaassen is ook geen 6 en dat kun je Blind wel kwalijk nemen. Het middenveld klopte niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.

Bericht door Le T. » za sep 05, 2015 9:43 am

Monkey Tonk schreef:
Yopi schreef:Ha, de golfbeweging. Ik dacht al: waar blijft die smoes? :smallgrin.gif:

Die tweede en derde plaats hebben de problemen verbloemd. Met een hoop geluk, inzet en opportunisme kom je in soms een eind. Zo werd Griekenland ooit Europees kampioen.
Hou toch op, man. Ze zijn gewoon tweede en derde geworden op die WK's, en met een beetje geluk was het eerste en derde. Nu zitten ze in een dip en ga je van daaruit de geschiedenis even aanpassen omdat het eerdere succes niet met typisch Nederlands voetbal gebeurde? In '88 had Oranje alle mazzel, maar dat vergeten we dan maar, en in '78 was het ook verre van indrukwekkend.

Het lijkt me moeilijk te ontkennen dat de nieuwe lichting in NL minder getalenteerd is. Die 'smoes' overkomt ieder land. Je kunt niet elke keer een blik topspelers opentrekken.
Niet ieder land overkomt hetzelfde. Nederland is een klein land en heeft vaak een sterk elftal met een aantal zwakke plekken, en soms slaat het door naar een zwak elftal met een paar sterke spelers. Een andere eigenaardigheid van het Nederlands elftal is de self destruct button die altijd weer verleidelijk staat te wezen.
Internationaal gezien ligt het probleem in de verdediging. Daarom timmerde van Gaal die verleden jaar dicht. Hiddink deed dat niet en het gevolg hebben we gezien.
Hiddink deed veel meer fout en dat niet per se fout. Van Gaals beslissing om op het WK verdedigender te gaan spelen is de juiste gebleken, maar zijn beslissing om in de kwalificatie gewoon aanvallend 4-3-3 te spelen ook. Verschil is dat Van Gaal dat goed uitvoerde, terwijl Hiddink maar wat aanrommelde en dacht een makkelijke egotrip te krijgen.
Wouter schreef:
LucaS schreef:Van Persie? Wanneer heeft die voor het laatst sterk gespeeld voor oranje?
Enigszins de draak steken met de sterke voorkeuren die sommigen hier hebben mag toch wel? :blush.gif:
Van mij wel, het wil alleen nog niet echt prikken.

Plaats reactie