Jong Oranje
Moderator: mods
- InnerHarbour
Ik vind Nederland erg zwak in de passing. De beste kansen voor Nigeria.
Vermeer heeft zich al twee keer onderscheiden.
Hahaha, de verslaggever zegt: 'Nederland heeft, met twee buitenspelmomenten meegerekend, de beste kansen gehad.' Ja, buiten die buitenspelmomenten was het niet veel.
Vermeer heeft zich al twee keer onderscheiden.
Hahaha, de verslaggever zegt: 'Nederland heeft, met twee buitenspelmomenten meegerekend, de beste kansen gehad.' Ja, buiten die buitenspelmomenten was het niet veel.

Laatst gewijzigd door joey op do aug 07, 2008 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Nee, of ze zingen heel iets anders, zei Derksen laatst.Rishi schreef:Ga toch fietsen stelen joh! Heb je het EK gezien? De blanke Nederlanders zingen ook voor geen meter mee.InnerHarbour schreef:Wat wil je als je 10 spelers opstelt die diep in hun hart liever voor het land van hun roots zouden spelen.

Het is ook een lied met een domme tekst.
Het stinkt aan alle kanten!
- InnerHarbour
TelesportredactieDe Haan onverbiddelijk
TIANJIN - Foppe de Haan was na de eerste wedstrijd met het olympisch elftal niet mals over zijn spelers. "Evander Sno speelde in het tempo van de Tachtigjarige Oorlog" en "Bakkal viel echt heel slecht in", waren twee nietsverhullende uitspraken van de bondscoach.
Toch was De Haan niet alleen maar negatief. “Ik ben desondanks niet ontevreden”, benadrukte de Fries. Maar de coach had nog wat persoonlijke woorden over voor een aantal van zijn spelers. “Maduro zat al na dertig minuten kapot, zonder dat hij veel initiatief heeft getoond. Jaliens speelde de eerste helft ook te mat en te tam. Na de rust deed hij het beter. Gerald Sibon was als invaller veel te slordig. Dat zal zondag tegen de Amerikanen toch allemaal flink anders moeten.”
Blij met de punten ...
Ik heb geen beelden gezien van de wedstrijd dus ik moet het doen met dit soort verslagen. Maar klopt het dat Maduro al na een half uurtje stuk zat? Dat kan toch niet waar zijn?
Als ik zo naar de ploeg kijk verwacht ik niet dat Oranje bijzondere dingen gaat laten zien. Er zijn te weinig spelers die wat extra's kunnen brengen en de dispensatie spelers zijn slecht uitgekozen. Zo win je geen toernooi.
Als ik zo naar de ploeg kijk verwacht ik niet dat Oranje bijzondere dingen gaat laten zien. Er zijn te weinig spelers die wat extra's kunnen brengen en de dispensatie spelers zijn slecht uitgekozen. Zo win je geen toernooi.
Nil volentibus arduum
Maduro laat zich niet afschrikken
TIANJIN - Amper twaalf uur na de ,,zwaarste wedstrijd uit zijn loopbaan'' zit Hedwiges Maduro er alweer monter bij in het spelershotel van de Nederlandse olympische voetbalploeg. Een flesje sportdrank binnen handbereik, dat regelmatig naar zijn mond gaat.
De dorst zal hem niet nog een keer verrassen, tenminste dat hoopt hij. ,,Ik weet nu pas hoe slopend voetballen in China kan zijn'', sprak de speler van Valencia vrijdag monter. ,,Nee, mijn carrière zal ik hier zeker niet afsluiten. Maar ik verlang zeker nog niet naar huis. Ik ga nog steeds voor de finale.''
Maduro kreeg donderdag in de openingswedstrijd in Tianjin tegen Nigeria (0-0) een ram van de klamme hitte. ,,Ik weet het nog goed: ik keek in de 32e minuut op de klok. Nog even volhouden, dacht ik. Maar toen kon ik eigenlijk al niet meer. Ik was volledig uitgedroogd.''
'Helemaal leeg'
Maduro gaf in de rust bij bondscoach Foppe de Haan eerlijk aan dat hij ,,helemaal leeg'' was. Maar dat had de Friese voetbalveteraan zelf ook wel gezien. ,,Ik heb zelf niet om een wissel gevraagd'', blikte de voormalige Ajacied terug. ,,Maar ik moest natuurlijk wel aan het belang van het team en aan mezelf denken. Ik kon echt niet verder. Maar na een aantal sportdrankjes was ik best wel snel weer redelijk hersteld. Ik heb zelfs na de wedstrijd weer goed gegeten.''
Maduro dacht na een oefenweekje in Hongkong dat hij zo ongeveer wel wist wat voetballen in tropische omstandigheden inhield. ,,Maar dit was niet normaal meer. Ik zweet meer dan de meeste andere spelers. Dus moet ik veel drinken om het vochtverlies te beperken. Maar daar was tegen Nigeria amper gelegenheid voor. De 50.000 toeschouwers en de smog maakten de situatie er nog aanzienlijk erger op. Ik wist aan het einde van de eerste helft echt niet meer waar ik het zoeken moest.''
Drinkpauzes
Maduro, bij wie het olympische gevoel sterk ontwikkeld is, is belust op eerherstel. Maar de vraag is of coach De Haan het zondag tegen de Verenigde Staten nog wel met hem aandurft. De kans op herhaling is tenslotte niet gering. De omstandigheden in het Tianjin Olympic Centre Stadium zullen waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn.
,,Maar ik ben er mentaal nu beter op voorbereid'', verzekerde Maduro. ,,Ik wil me graag revancheren. Ik hoop wel dat we toestemming krijgen om enkele drinkpauzes in te lassen. Dat zou voor mij ideaal zijn. Anders moeten we slimmer zijn in het wedstrijdverloop en af en toe bewust het duel wat langer stil leggen na een overtreding of blessuregeval. Dat zag ik de Brazilianen in hun eerste wedstrijd tegen België ook doen. Ik wil gewoon hartstikke graag op het olympische podium presteren. We hebben er lang genoeg voor gewerkt en bovendien is het waarschijnlijk de eerste en de laatste keer. Dat realiseer ik mezelf heel goed.''
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
- Daily Blind