De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
Laten we ons niet blindstaren op Van Gaal. Zoals je zegt is hij met nieuwe spelers begonnen, maar ik denk dus dat die nieuwe spelers net het probleem zijn. Daarmee kun je eigenlijk niet op een WK aankomen.
Het WK is pas over twee jaar. De oude garde is een keer op; sterker nog, die (b)leek het laatste EK al op.
I think I lost my fucking headache
Wat wil je zeggen?Jöhnk schreef:Laten we ons niet blindstaren op Van Gaal. Zoals je zegt is hij met nieuwe spelers begonnen, maar ik denk dus dat die nieuwe spelers net het probleem zijn. Daarmee kun je eigenlijk niet op een WK aankomen.
Dat Nederland zich terug moet trekken uit de kwalificatie?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het WK is inderdaad pas over twee jaar, dus als die nieuwe spelers talenten zouden zijn hadden ze zich kunnen ontwikkelen richting het benodigde niveau.LucaS schreef:Het WK is pas over twee jaar. De oude garde is een keer op; sterker nog, die (b)leek het laatste EK al op.
België is Nederland inmiddels al ruimschoots voorbij. Dat zegt genoeg.
Hoezo zegt dat genoeg? Er zitten overigens bij de jonge Nederlandse spelers best talenten bij hoor. Geen enkele reden om zo negatief te doen over het Nederlandse voetbal.
I think I lost my fucking headache
Voorlopig is Oranje samen met Rusland de enige ploeg zonder puntverlies. En in 2 jaar kan veel gebeuren met jonge spelers. Maar dat dit Oranje een aantal zwakke plekken heeft zal niemand ontkennen, verdedigend houdt het niet over. Maar dat is niet nieuw.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Inderdaad, de super talenten zijn nog steeds op een goede leeftijd. Het zijn de waterdragers die momenteel vervangen worden, en dat kan op termijn gunstig uitvallen aangezien dit nu niet een sterke basis was.
Na Rio krijg je een groter probleem omdat dan langzaam aan van Persie , Robben, Vd Vaart Sneijder vervangen moeten worden. Ik zie hun opvolgers momenteel nog niet.
Na Rio krijg je een groter probleem omdat dan langzaam aan van Persie , Robben, Vd Vaart Sneijder vervangen moeten worden. Ik zie hun opvolgers momenteel nog niet.
Voetballend viel het me wel tegen eigenlijk, vond niet echt dat ze de wedstrijd konden controleren met aanvallend voetbal op de helft van de tegenstander. Maar anderzijds zijn dit de wedstrijden waarin je punten kunt verliezen, zo in de herfst in het Oostblok met een vol stadion en een slecht veld. Onder Van Basten eindigden we nog onder Roemenië.
Ook heb ik het idee dat we op deze manier met een sterkere verdediging op het WK verschijnen dan op het EK, terwijl de rest van het elftal ook nog wel eens een stukje sterker zou kunnen zijn qua bezetting. Dan is Nederland geen favoriet maar gewoon een gevaarlijke outsider, zeker omdat als de kwalificatie binnen is Van Gaal kan gaan werken aan automatismen en patronen.
Laten we niet vergeten dat het nog maar 2 maanden geleden is dat het land zich afvroeg hoe het nu in godsnaam verder moest met het Nederlands elftal, dat er ruzie in de tent was, dat de sfeer om te snijden was en dat journalisten en zelfverklaarde analytici dachten de opstelling te kunnen bepalen. Inmiddels is Van Gaal weer ouderwets de kop van Jut, blijven alle spelers uit de wind en zit er voor de stokers niets anders op dan zichzelf belachelijk maken met het verkeerd presenteren van spelsituaties alsof het een feit is. Het is knap en vooral heel snel werk geweest. Wat ook wel eens vergeten wordt in alle bespiegelingen over de aanpak van Van Gaal is dat het niet alleen maar gaat over voetbalfilosofie, spelsystemen en regels, maar dat hij ook gewoon goed is in het winnen van wedstrijden.
Ook heb ik het idee dat we op deze manier met een sterkere verdediging op het WK verschijnen dan op het EK, terwijl de rest van het elftal ook nog wel eens een stukje sterker zou kunnen zijn qua bezetting. Dan is Nederland geen favoriet maar gewoon een gevaarlijke outsider, zeker omdat als de kwalificatie binnen is Van Gaal kan gaan werken aan automatismen en patronen.
Laten we niet vergeten dat het nog maar 2 maanden geleden is dat het land zich afvroeg hoe het nu in godsnaam verder moest met het Nederlands elftal, dat er ruzie in de tent was, dat de sfeer om te snijden was en dat journalisten en zelfverklaarde analytici dachten de opstelling te kunnen bepalen. Inmiddels is Van Gaal weer ouderwets de kop van Jut, blijven alle spelers uit de wind en zit er voor de stokers niets anders op dan zichzelf belachelijk maken met het verkeerd presenteren van spelsituaties alsof het een feit is. Het is knap en vooral heel snel werk geweest. Wat ook wel eens vergeten wordt in alle bespiegelingen over de aanpak van Van Gaal is dat het niet alleen maar gaat over voetbalfilosofie, spelsystemen en regels, maar dat hij ook gewoon goed is in het winnen van wedstrijden.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Die worden nu toch opgeleid bij Ajax? Ok, 2015 is nog geen 2017, maar je mag toch hopen dat ze in 2015 al wel stappen richting 2017 hebben gezet.Iniesta schreef:Inderdaad, de super talenten zijn nog steeds op een goede leeftijd. Het zijn de waterdragers die momenteel vervangen worden, en dat kan op termijn gunstig uitvallen aangezien dit nu niet een sterke basis was.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Eens. In Jong Oranje alleen al spelen genoeg behoorlijke tot goede voetballers. Alleen weinig tot geen absolute topvoetballers.Iniesta schreef:Inderdaad, de super talenten zijn nog steeds op een goede leeftijd. Het zijn de waterdragers die momenteel vervangen worden, en dat kan op termijn gunstig uitvallen aangezien dit nu niet een sterke basis was.
- InnerHarbour
Hebben jullie ze zien zitten de drie, in dit geval vijf Stooges op een rij. Drie daarvan met een dikke schrijfmap, Kluivert is nog niet zover die had nog een A5 bloknootje. Blind staat nog helemaal aan het begin die had alleen wat blaadje naast zich liggen.
Man, man, man wat een treurigheid.
YNWA
-
Als honkbal-fanaat moet jou dat toch aanspreken? Statistieken tot je erbij neervalt?InnerHarbour schreef:Hebben jullie ze zien zitten de drie, in dit geval vijf Stooges op een rij. Drie daarvan met een dikke schrijfmap, Kluivert is nog niet zover die had nog een A5 bloknootje. Blind staat nog helemaal aan het begin die had alleen wat blaadje naast zich liggen.
Van Gaal is wel een van de weinige winnaars die er rondlopen. Selectie gaat voor em door het vuur. LvG durft zelf het mes te zetten in een volgevreten selectie. Ik vind het knap. Als Strootman, BMI, Narsingh zich doorontwikkelen de komende jaren, kan het leuk worden.
Whitey on the moon.
Het is alleen jammer dat hij als bondcoach maar heel beperkt invloed heeft op die ontwikkeling. Als hij dagelijks met jonge jongens werkt zou dat een stuk sneller gaan.
Uit Jong Oranje zijn best een aantal prima spelers. Zoet, Clasie, Fer, De Jong, Maher en van Ginkel zijn spelers die het niveau aan kunnen. Daarnaast heb je nog Willems, Rhijn, van Wolfswinkel, Buttner en Martins Indi. Zijn jonge spelers die het niveau prima aan kunnen.
Denk alleen wel dat je na Robben een probleem op de vleugel hebt.
Denk alleen wel dat je na Robben een probleem op de vleugel hebt.
- InnerHarbour
Hoe weet jij wat ze opschrijven? Geloof me in het Baseball zit de manager niet de hele tijd met zijn neus in een schrijfblok nooit eigenlijk, die let op wat er in het veld gebeurd zodat hij eventueel maatregelen kan nemen, bijsturen. Lijkt mij handig.GangstaRiB schreef:Als honkbal-fanaat moet jou dat toch aanspreken? Statistieken tot je erbij neervalt?InnerHarbour schreef:Hebben jullie ze zien zitten de drie, in dit geval vijf Stooges op een rij. Drie daarvan met een dikke schrijfmap, Kluivert is nog niet zover die had nog een A5 bloknootje. Blind staat nog helemaal aan het begin die had alleen wat blaadje naast zich liggen.
YNWA
http://www.nusport.nl/fc-knudde/1001896/popup.html
Toon van Driel is in ieder geval geen Strootmanfan....
Toon van Driel is in ieder geval geen Strootmanfan....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik vind Strootman op zich geen slechte speler, maar ik vraag me af of hij mentaal wel zo geschikt is. Hij komt me wat labiel over, hele fases in de competitie waarin hij onvoldoendes speelt, geforceerd de beuk erin gooien, dat soort dingen. Narsingh zie ik zich eigenlijk niet meer ver ontwikkelen, gewoon omdat hij niet zo heel goed kan voetballen. Hij heeft wel de snelheid voor een actie, maar dan komt hij gisteren toch zijn man niet voorbij omdat hij gewoon niet voldoende controle over de bal heeft. Hij mist het balgevoel voor die handelingssnelheid, en balgevoel is toch vooral aangeboren. Ik zie meer in Elia, Lens en John.GangstaRiB schreef:Van Gaal is wel een van de weinige winnaars die er rondlopen. Selectie gaat voor em door het vuur. LvG durft zelf het mes te zetten in een volgevreten selectie. Ik vind het knap. Als Strootman, BMI, Narsingh zich doorontwikkelen de komende jaren, kan het leuk worden.
Elia viel inderdaad goed in gisteren. Die pass van Narsingh bij de 1-4 was trouwens wel precies goed, en dat zie je toch vaak genoeg misgaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Klopt wel, hij speelde verder ook niet onverdienstelijk. Maar ik zie de rek bij hem niet, hij heeft de snelheid al, en hij heeft de voorzet op zich wel, maar daarmee redt je het niet als het niveau nog een stap hoger is en het allemaal sneller moet. Ik zie de balvaardigheid daarvoor niet bij hem. Elia's beperking is voornamelijk zijn gave om voor verkeerde clubs te kiezen, die kan veel meer met een bal.Duke schreef:Elia viel inderdaad goed in gisteren. Die pass van Narsingh bij de 1-4 was trouwens wel precies goed, en dat zie je toch vaak genoeg misgaan.
-
Ik zie Narsingh als een Overmars. Vooral een slimme voetballer die z'n snelheid als wapen heeft. Hij hoeft van mij geen trucs a la Ronaldo uit te voeren. Hij komt z'n man voorbij en geeft een goede voorzet. Meer heb je niet nodig als je RvP in de punt hebt en Lens op links. Daarom denk ik dat Van Gaal hem steevast opstelt, je weet wat je aan Narsingh hebt.Le T. schreef:Klopt wel, hij speelde verder ook niet onverdienstelijk. Maar ik zie de rek bij hem niet, hij heeft de snelheid al, en hij heeft de voorzet op zich wel, maar daarmee redt je het niet als het niveau nog een stap hoger is en het allemaal sneller moet. Ik zie de balvaardigheid daarvoor niet bij hem. Elia's beperking is voornamelijk zijn gave om voor verkeerde clubs te kiezen, die kan veel meer met een bal.Duke schreef:Elia viel inderdaad goed in gisteren. Die pass van Narsingh bij de 1-4 was trouwens wel precies goed, en dat zie je toch vaak genoeg misgaan.
Elia is mentaal een stuk minder sterk heb ik het idee.
Maar goed, LvG is bij uitstek een trainer die met lastige spelers kan omgaan. Zijn aanpak: duidelijkheid en eerlijkheid, werkt goed bij dat soort gasten.
Whitey on the moon.
Hij komt zijn man voorbij? Het viel me gisteren op dat hij zijn man juist amper voorbij komt. Hij moet echt weggestuurd worden. En die snelheid valt ook best mee, net als bij Lens. Zijn voorzet is natuurlijk wel prima.
Huh? Ik heb zo ongeveer precies het tegenovergestelde beeld van Van Gaal. Juist met lastige spelers heeft hij problemen.GangstaRiB schreef: Maar goed, LvG is bij uitstek een trainer die met lastige spelers kan omgaan. Zijn aanpak: duidelijkheid en eerlijkheid, werkt goed bij dat soort gasten.
Louis werkt veel beter met jonge gasten die meer van hem aannemen. Zo zwart wit ligt het misschien in de praktijk niet maar als ik hem af en toe tekeer hoor gaan tegen journalisten kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hij kan 100 keer gelijk hebben maar als het op zo'n toon zou gaan zou ik niet met hem willen werken.
Nil volentibus arduum
-
Laat ik het zo zeggen, akkefietjes zoals Van Marwijk ze had tijdens het afgelopen EK gaat LvG niet overkomen.Marillion schreef:Huh? Ik heb zo ongeveer precies het tegenovergestelde beeld van Van Gaal. Juist met lastige spelers heeft hij problemen.GangstaRiB schreef: Maar goed, LvG is bij uitstek een trainer die met lastige spelers kan omgaan. Zijn aanpak: duidelijkheid en eerlijkheid, werkt goed bij dat soort gasten.
Louis werkt veel beter met jonge gasten die meer van hem aannemen. Zo zwart wit ligt het misschien in de praktijk niet maar als ik hem af en toe tekeer hoor gaan tegen journalisten kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hij kan 100 keer gelijk hebben maar als het op zo'n toon zou gaan zou ik niet met hem willen werken.
Whitey on the moon.