Ze vinden Nederland maar verdedigend spelen.

Moderator: mods
Opvallende keus. Veldhuizen is voor zowat iedereen een toptrainer in spe, Vermeer niet.De Haan kiest voor doelman Vermeer
TIANJIN - Kenneth Vermeer verdedigt donderdag in Tianjin het doel van de Nederlandse voetbalploeg in de openingswedstrijd van de Olympische Spelen tegen Nigeria. De 22-jarige doelman van Ajax krijgt van bondscoach Foppe de Haan de voorkeur boven Piet Velthuizen van Vitesse.
Dat maakte de Friese keuzeheer dinsdag in het spelershotel bekend. Velthuizen speelde in de voorbereidingsperiode de eerste twee wedstrijden tegen België (1-0) en Kameroen (2-0). Daarna kreeg Vermeer een kans in het derde en laatste oefenduel met Ivoorkust (1-1). De Haan sprak dinsdag in Tianjin van een moeilijke beslissing.
Nigeria
,, Ik heb zeker niet voor de gemakkelijkste oplossing gekozen. Ze ontlopen elkaar weinig. Het zijn allebei prima keepers. Ik heb gekeken naar wat voor het team de beste oplossing is. Kenneth was erg blij en Piet was natuurlijk teleurgesteld'', liet De Haan weten.
De bondscoach van het Olympisch elftal verwacht dat Velthuizen de forse domper snel zal verwerken. ,,Hij heeft tot nu toe vooral fantastische dingen meegemaakt in zijn carrière. Ik ga ervan uit dat Piet over een dag goed met de situatie kan omgaan en dat hij zijn rol in de ploeg vervult zoals dat hoort. Misschien is dit ook wel goed voor hem om een keer mee te maken.''
De Haan blikte hoopvol vooruit naar het eerste duel met Nigeria, dat in China aantreedt zonder de verhinderde sterspelers Taiwo en Mikel. ,, Maar we moeten wel oppassen. We kunnen ons tegen dit team geen 'slaapmomenten' veroorloven. Nigeria speelt opportunistisch en werkt hard. We moeten niet meegaan in hun spel.''
(ANP)