Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: Ronald Koeman, de nieuwe bondscoach
Een van de mooiste aanvallen van Oranje zag een doorgebroken Blind met een zeer fraaie voorzet op Dumpfries, die de kans had moeten maken.
De linksback op de rechtsback ...
De linksback op de rechtsback ...
Klopt, toen Daley op snelheid de bal over de inglijdende Fransoos wipte alvorens die voorzet te geven. Top.
Ik denk dat je met Van Dijk-De Ligt al centrale duo achterin sowieso weinig gaat tegen krijgen. Op het middenveld Frenkie die de lijnen uitzet en het elftal vooruit 'dwingt', met Wijnaldum (blijf ik een soft cock vinden) en De Roon (alternatief?) die de vuile meters maken. Voorin valt er eigenlijk ook altijd iets te forceren met een Depay in vorm, en ook Bergwijn die ik toch wel erg goed vind. Babel was gisteren ook geweldig, maar het is maar de vraag hoe lang hij dat vol kan houden.
Ziet er dus goed uit. Grootste probleem is dat we niet al te veel achter de hand hebben, denk ik.
Ik denk dat je met Van Dijk-De Ligt al centrale duo achterin sowieso weinig gaat tegen krijgen. Op het middenveld Frenkie die de lijnen uitzet en het elftal vooruit 'dwingt', met Wijnaldum (blijf ik een soft cock vinden) en De Roon (alternatief?) die de vuile meters maken. Voorin valt er eigenlijk ook altijd iets te forceren met een Depay in vorm, en ook Bergwijn die ik toch wel erg goed vind. Babel was gisteren ook geweldig, maar het is maar de vraag hoe lang hij dat vol kan houden.
Ziet er dus goed uit. Grootste probleem is dat we niet al te veel achter de hand hebben, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- InnerHarbour
Op het middenveld heb je natuurlijk nog wel wat mogelijkheden als iedereen fit is. Propper, Van der Beek, Klaassen, Van Ginkel...Geen wereldtop, maar wel bewegelijke spelers. Achterin heb je De Vrij achter de hand.Mr. Ajax schreef:Klopt, toen Daley op snelheid de bal over de inglijdende Fransoos wipte alvorens die voorzet te geven. Top.
Laatst gewijzigd door Wouter op za nov 17, 2018 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blind speelde ook een hele goede pot.InnerHarbour schreef:Delay op snelheid.
Maar dat is dus in mijn ogen meteen een niveautje minder allemaal. Met De Vrij in plaats van Van Dijk/De Ligt hou je niet zo snel de 0 tegen Frankrijk en met Propper/Ginkel kom je ook niet zo makkelijk aan voetballen toe. Als Depay wegvalt sta je in principe met Luuk De Jong in de spits... Wereld van verschil.Wouter schreef:
Op het middenveld heb je natuurlijk nog wel wat mogelijkheden als iedereen fit is. Propper, Van der Beek, Klaassen, Van Ginkel...Geen wereldtop, maar wel bewegelijke spelers. Achterin heb je De Vrij achter de hand.
- Monkey Tonk
InnerHarbour schreef:Delay op snelheid.
Niet alleen op snelheid, maar hij wipte die bal ook nog over de sliding... en leverde een fantastische voorzet af. Zo'n voorzet zie je niet vaak meer in het moderne voetbal. Echt perfect. Een aanval van wereldklasse.Mr. Ajax schreef:Klopt, toen Daley op snelheid de bal over de inglijdende Fransoos wipte alvorens die voorzet te geven. Top.
.
Er zijn wel meer spelers in dit Oranje die de schroom van zich afwerpen. Wijnaldum bijvoorbeeld. Dat wil je zien. Je kunt iets wel kunnen, maar je moet het ook durven. Je kunt alleen zo spelen als je jezelf, in je kop, beter vindt dan de tegenstander. Als dat vertrouwen er niet is, speel je meteen onder je kunnen. Dat je dat tegen de wereldkampioen doet zegt veel. Dit vertrouwen was er nog niet in de eerste wedstrijd in Parijs. Tegen de Duitsers waren er momenten, maar het was vooral countervoetbal. Deze wedstrijd was van een totaal ander niveau. Nu kijken of je dat niveau vast kunt houden.
Voor mij is de bepalende speler die dit mogelijk maakt Frenkie de Jong. Hij brengt de rust in de ploeg, en is zo belangrijk als verbindende factor. Voordat hij erbij kwam was het los zand. Nu staat er opeens een team. Je ziet hem ook altijd over de bal kijken, met de blik glurend op een opening terwijl hij met de bal aan de voet opkomt. Daarom vindt hij al die goede voortzettingen. Cruijff had dat ook. De techniek was zo goed, dat de bal niet veel aandacht meer nodig had. Bij de fotos van Frenkie met de bal aan de voet zie je dat hij, net als Cruijff, altijd vooruit kijkt. Daarom speelt hij mensen ideaal aan, en maakt hij zijn medespelers beter. Hij heeft zo'n inzicht in ruimte (positiespel) dat hij alles er heel makkelijk uit laat zien. Simpel spelen is het moeilijkst.
Het zou misschien het beste zijn als Ajax dit jaar geen kampioen werd. Dan geef je supertalenten als de Jong en de Ligt een reden om langer te blijven. Want je moet toch wel eerst met Ajax kampioen worden...? Daarom is ook de Nation's League een mooie uitvinding. Nu spelen ze, naast de CL, toch wedstrijden op hoog internationaal niveau, ondanks het zolangzamerhand onbenullige niveau van de eredivisie. De subtop in NL moet echt veel beter. Wie gaat daarover?
Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Is in de geschiedenis van grote successen altijd zo geweest dat het tij extreem snel weer kan keren.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
Tussen 1938 en 1974 was Oranje (voor 36 jaar!!) op geen enkel toernooi aanwezig geweest.
Voorafgaand aan 1988 was het ook 6 jaar of zelfs 8 jaar armoe troef.
Rond 2009 - 2010 stond het Nederlandse clubvoetbal er ook niet florissant op, in 2014 al helemaal niet, maar het nationale elftal kwam twee WK's op rij akelig dichtbij de wereldtitel.
Dat geldt ook voor Ajax. Vervelende is alleen dat Ajax die bepalende spelers gaat verliezen, terwijl ze voor NL beschikbaar blijven (en verder zullen groeien).Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mwah, zijn Propper, Van Ginkel en Klaassen zo veel minder dan De Roon?Mr. Ajax schreef:Maar dat is dus in mijn ogen meteen een niveautje minder allemaal. Met De Vrij in plaats van Van Dijk/De Ligt hou je niet zo snel de 0 tegen Frankrijk en met Propper/Ginkel kom je ook niet zo makkelijk aan voetballen toe. Als Depay wegvalt sta je in principe met Luuk De Jong in de spits... Wereld van verschil.Wouter schreef:
Op het middenveld heb je natuurlijk nog wel wat mogelijkheden als iedereen fit is. Propper, Van der Beek, Klaassen, Van Ginkel...Geen wereldtop, maar wel bewegelijke spelers. Achterin heb je De Vrij achter de hand.
De belangrijkste spelers zijn Depay, De Jong en De Ligt. Die steken er nu echt bovenuit. De rest is vervangbaar.
- Monkey Tonk
Virgil van Dijk achterin is ook zeer goed, hoor. Zeker in de lucht. Je hebt gewoon een aantal fantastische spelers die in een stroomversnelling zitten, en die trekken de rest mee. En het is ook lekker dat er in elke linie zo'n topspeler loopt.
Eerst maar eens kijken waar NL echt staat, want je kunt altijd een uitschieter naar boven hebben. Duitsland zal maandag niet zomaar even omver rollen. Kans op onderschatting is - nu alweer - groot.
Eerst maar eens kijken waar NL echt staat, want je kunt altijd een uitschieter naar boven hebben. Duitsland zal maandag niet zomaar even omver rollen. Kans op onderschatting is - nu alweer - groot.
Ik vind eerlijk gezegd dat ze in de media enorm doorslaan na een overwinning in een veredelde oefenwedstrijd.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
Welke veredelde oefenwedstrijd? Frankrijk speelde toch op volle sterkte? Miste alleen de geblesseerde Pogba.Jöhnk schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze in de media enorm doorslaan na een overwinning in een veredelde oefenwedstrijd.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
De Nation League is echt een aanwinst.Jöhnk schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze in de media enorm doorslaan na een overwinning in een veredelde oefenwedstrijd.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
Dit zijn namelijk zeker geen oefenwedstrijden, zo worden ze absoluut niet benaderd.
Ook Duitsland dat in de JC Arena zeer ongelukkig met 3-0 verloor gooide er allerminst met de pet naar.
- Monkey Tonk
Het is een prima aanwinst voor internationaal voetbal, want het niveau van landenteams raakte steeds verder achterop bij het niveau van topclubs.
Je mag best een vraagteken zetten bij de inzet van Frankrijk in die laatste partij. Bij verlies zou Duitsland degraderen... Als er een land voor de eer gaat is het Duitsland wel, dus die laatste pot wordt nog zeer zwaar. Al die lachende gezichten in Zeist vieren het feestje eigenlijk te vroeg.
Je mag best een vraagteken zetten bij de inzet van Frankrijk in die laatste partij. Bij verlies zou Duitsland degraderen... Als er een land voor de eer gaat is het Duitsland wel, dus die laatste pot wordt nog zeer zwaar. Al die lachende gezichten in Zeist vieren het feestje eigenlijk te vroeg.
-
Niveau van groepen onder de A categorie is echt drama. Gisteren Turkije - Zweden zitten kijken... jezus... wat een niveau.
Whitey on the moon.
Maar die deden er toch weinig aan?Mr. Ajax schreef:Welke veredelde oefenwedstrijd? Frankrijk speelde toch op volle sterkte? Miste alleen de geblesseerde Pogba.Jöhnk schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze in de media enorm doorslaan na een overwinning in een veredelde oefenwedstrijd.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
IK GELOOF!!!!!!
Dat ze niet goed speelden wil niet zeggen dat ze niet hun best deden. Ik vond het in ieder geval absoluut geen oefenpotje - er zat tempo en strijd in, en er stond ook gewoon wat op het spel.
-
Inderdaad, en het voordeel t.o.v. een oefenwedstrijd is dat je maximaal 3 keer mag wisselen, oefenwedstrijden worden altijd chaos in de 2e helft i.v.m. onbeperkt wisselen.Mr. Ajax schreef:Dat ze niet goed speelden wil niet zeggen dat ze niet hun best deden. Ik vond het in ieder geval absoluut geen oefenpotje - er zat tempo en strijd in, en er stond ook gewoon wat op het spel.
Je ziet bij Ajax en Oranje dat een goede trainer een groot verschil maakt t.o.v. chaoten als Keizer en Blind.
Dat is ook mijn indruk. Al volg ik het vrij minimaal. Maar het feit dat je in ieder geval ergens om speelt (al is het geen grote prijs) doet wel iets. Van dit soort wedstrijden worden spelers toch wel beter lijkt me.Cruijff schreef:De Nation League is echt een aanwinst.Jöhnk schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze in de media enorm doorslaan na een overwinning in een veredelde oefenwedstrijd.Duke schreef:Toch bizar hoe snel het kan omslaan, wie had dit aan het begin van dit jaar gedacht.
Dit zijn namelijk zeker geen oefenwedstrijden, zo worden ze absoluut niet benaderd.
Ook Duitsland dat in de JC Arena zeer ongelukkig met 3-0 verloor gooide er allerminst met de pet naar.
Nil volentibus arduum
Deutschland tsja 

- Monkey Tonk
2-0 achter voor je het weet.Monkey Tonk schreef: Je mag best een vraagteken zetten bij de inzet van Frankrijk in die laatste partij. Bij verlies zou Duitsland degraderen... Als er een land voor de eer gaat is het Duitsland wel, dus die laatste pot wordt nog zeer zwaar. Al die lachende gezichten in Zeist vieren het feestje eigenlijk te vroeg.
Duitsland is net als in Amsterdam een maatje te groot. Geen schande.
Koeman, die overigens meteen één en al negativiteit uitstraalt, is ook geen Löw natuurlijk.
Koeman, die overigens meteen één en al negativiteit uitstraalt, is ook geen Löw natuurlijk.